Kwam deze gisteren ook tegen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Het is weer lachen met Baudet
Er is een groep die denkt dat "we" niet verder kunnen door de "Van Allen radiation belt".quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kwam deze gisteren ook tegen.
Ik zou dan wel eens van Baudet willen weten hoe hij denkt dat GPS op z'n smartphone werkt. Of Google Earth.
Ah, vandaar. Onze mede-user El_Matador betoogde jaren geleden inderdaad ook zoiets in de 'Fakery in Spacy'-reeks in het BNW-subforum.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Er is een groep die denkt dat "we" niet verder kunnen door de "Van Allen radiation belt".
2000 tot 5000 km, dus genoeg voor GPS, ISS etc.
Ruimtevaart "bestaat niet", maar ondertussen:quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Het is weer lachen met Baudet
Wanneer is de volgende aflevering van Rioolratten ontmaskerd? Was wel vermakelijk.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:23 schreef Raw85 het volgende:
Baudet en z’n maten lijken wel een beetje uitgespeeld of niet? Vrij weinig van vernomen de laatste tijd. Niemand kijkt meer op van z’n wartaal en ook zo’n overduidelijk gezocht Gideon-relletje met die primaten was vrijwel iedereen een dag later alweer vergeten.
Die hele maanlading is nep, bullshit. Is niets meer dan anti amerika bullshit. Het is een manier om amerika af te zeiken. Je ziet die onzin op meer plekken, opduiken en vaak de russissche trollen (pro - exit eu, pro trump, neutraal rusland, etc).quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Onze mede-user El_Matador betoogde jaren geleden inderdaad ook zoiets in de 'Fakery in Spacy'-reeks in het BNW-subforum.
Blijft natuurlijk een ronduit absurde kijk op zaken, want waarom zou je als regering zo enorm veel werk steken in het faken van een missie die een rover naar Mars stuurt of een sonde langs de manen van Jupiter laat scheren?
Phase 1: Fake space mission
Phase 2: ?
Phase 3: Profit!
Dit gebbetje behoeft wellicht iets meer uitleg. Het gaat hier om een verwijzing naar de Underpants Gnomes uit South Park:
[ afbeelding ]
Alleen sturen nu vooral de Russen nog mensen de ruimte in, zelfs de Amerikanen e.d. (zie Kuipers) gaan via een Russisch ruimteschip. Maar ik vrees dat Baudet helemaal niks van Kuipers moet hebben, dus hem het laten uitleggen heeft geen zin.quote:Op maandag 29 mei 2023 20:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die hele maanlading is nep, bullshit. Is niets meer dan anti amerika bullshit. Het is een manier om amerika af te zeiken. Je ziet die onzin op meer plekken, opduiken en vaak de russissche trollen (pro - exit eu, pro trump, neutraal rusland, etc).
Je loopt wat achterquote:Op maandag 29 mei 2023 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen sturen nu vooral de Russen nog mensen de ruimte in, zelfs de Amerikanen e.d. (zie Kuipers) gaan via een Russisch ruimteschip. Maar ik vrees dat Baudet helemaal niks van Kuipers moet hebben, dus hem het laten uitleggen heeft geen zin.
3 maand geleden nog kwam er een lege Sojoez capsule aan bij ISS om gestrande ruimtevaarders te redden. Maar veel maakt het niet uit. Fan zijn van Rusland en hun grootste prestatie ontkennen gaat niet echt samen.quote:Op maandag 29 mei 2023 22:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je loopt wat achter, inmiddels heeft SpaceX die rol voor een groot deel overgenomen van de Russen. https://en.wikipedia.org/wiki/SpaceX_Dragon_2#List_of_flights
Mee eens hoor, m'n post was hooguit een aanvulling. Niet om de ruimtevaart van Rusland af te vallen, en al zeker niet de Soyuz.quote:Op maandag 29 mei 2023 22:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
3 maand geleden nog kwam er een lege Sojoez capsule aan bij ISS om gestrande ruimtevaarders te redden. Maar veel maakt het niet uit. Fan zijn van Rusland en hun grootste prestatie ontkennen gaat niet echt samen.
Ik ken mensen die hiermee kampen en niet eens meer kunnen werken.quote:
Wat echt diepbedroevend (en dan hou ik mij in bij mijn woordkeuze) is dat deze persoon nog steeds kan rekenen op een aantal zetels bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:39 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Jup, dit zit gewoon in de tweede kamer dames en heren....
https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitterquote:Merijn Oudenampsen 7 juni 2023 – verschenen in nr. 23
Het begon allemaal met een Facebook-bericht. ‘Ik maak me zorgen over de invoering van een vaccinatieplicht en het doorstomen van een neoliberale QR staat. Mensen experimentele handelingen door de strot duwen die zij niet willen, het doet me ook wel aan Mengele denken, al gaat het nu beschaafd met bureaucratie en in een vals narratief van solidariteit met kwetsbaren. Ronduit misdadig dat deze grote mondiale coronacrisis wordt misbruikt voor het doorduwen van autoritair en totalitair bestuur.’
Voor de mensen die hem van de universiteit kenden (ik ben daar een van) werd al snel duidelijk dat socioloog Laurens Buijs in het rabbit hole van de antivaxx-beweging terecht was gekomen. Allerlei excentrieke complottheorieën kwamen op zijn wall voorbij, vaak gevolgd door enthousiaste reacties van medestanders, die hem met hartjesemoji’s een hart onder de riem staken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |