Ik geef toe dat het angstzaaierij is en ophitsen om te denken dat dat nu binnenkort ineens gaat gebeuren. Maar ik sluit ook niet uit dat het niet kan.quote:Op maandag 17 april 2023 18:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe zie jij een oorlog voor je waar de hele militaire macht van de NAVO onvoldoende is, waardoor wij dienstplichtigen moeten oproepen?
Ik kan me geen scenario voorstellen waarbij dat wel kan.quote:Op maandag 17 april 2023 18:23 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het angstzaaierij is en ophitsen om te denken dat dat nu binnenkort ineens gaat gebeuren. Maar ik sluit ook niet uit dat het niet kan.
En wat voor waarde heeft een dergelijke onbekendheid in de besluitvorming? Nihil. Er kan morgen ook een meteoriet inslaan. Het is op z’n positiefst gesteld afleidende, als je van het negatieve uitgaat kwaadaardige manipulatie.quote:Op maandag 17 april 2023 18:23 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het angstzaaierij is en ophitsen om te denken dat dat nu binnenkort ineens gaat gebeuren. Maar ik sluit ook niet uit dat het niet kan.
Hij waarschuwt voor iets dat echt op dit moment geen feit is en het ziet er ook niet uit dat dat op afzienbare termijn veranderd. Het is niet in steen gebeiteld, maar er is nu niets aan de hand, er is niets veranderd en er gaan geen dienstplichtigen naar Oekraïne. Dat zijn feiten.quote:Op maandag 17 april 2023 17:57 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Wat is er mis mee dat hij mensen waarschuwt? Ik zou over mijn lijk niet meedoen aan dienstplicht.
Ja, maar wat is het probleem dan? Ophitserij? Dat snap ik, maar dat hoort bij verkiezingstijd, doen ze allemaal. Neemt niet weg dat het wel kan zoals je zelf al zegt. Zie het probleem niet.quote:Op maandag 17 april 2023 18:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij waarschuwt voor iets dat echt op dit moment geen feit is en het ziet er ook niet uit dat dat op afzienbare termijn veranderd. Het is niet in steen gebeiteld, maar er is nu niets aan de hand, er is niets veranderd en er gaan geen dienstplichtigen naar Oekraïne. Dat zijn feiten.
Ik vind ophitserij we een probleem. Het is bovendien geen verkiezingstijd. En het is baarlijke nonsens voor nu. Gevaarlijk om daar nog eens wat olie bij op het vuur te gooien in een tijd van polarisatie. Het is bovendien fakenews.quote:Op maandag 17 april 2023 18:53 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Ja, maar wat is het probleem dan? Ophitserij? Dat snap ik, maar dat hoort bij verkiezingstijd, doen ze allemaal. Neemt niet weg dat het wel kan zoals je zelf al zegt. Zie het probleem niet.
Oké prima. Ik vind het raar dat we nog steeds in dienstplicht zitten. Zodra er een Europees leger komt en die niet groot genoeg blijkt, dan gaan ze echt wel beroep doen daarop. Nu totaal niet aan de orde maar goed, Baudet zegt ook niet dat we nu de straat op moeten protesteren of wel?quote:Op maandag 17 april 2023 18:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind ophitserij we een probleem. Het is bovendien geen verkiezingstijd. En het is baarlijke nonsens voor nu. Gevaarlijk om daar nog eens wat olie bij op het vuur te gooien in een tijd van polarisatie. Het is bovendien fakenews.
De eerste tweet roept dat ze met hun poten van 17-jarige jongens af moeten blijven. Er is geen sprake van dat ze nu op moeten komen. Gewoon niet. Dit soort zaken rondpompen is slecht en alleen bedoeld om mensen op te hitsen.quote:Op maandag 17 april 2023 19:02 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Oké prima. Ik vind het raar dat we nog steeds in dienstplicht zitten. Zodra er een Europees leger komt en die niet groot genoeg blijkt, dan gaan ze echt wel beroep doen daarop. Nu totaal niet aan de orde maar goed, Baudet zegt ook niet dat we nu de straat op moeten protesteren of wel?
ja.... als Rusland een Navo-land gaat aanvallen.quote:Op maandag 17 april 2023 18:05 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Hoezo kan het niet? Die oorlog kan toch escaleren en veranderen?
Nah, dat geloof ik niet dat fvd die mening heeft. Hooguit uit context gehaald. Maar goed, betreft Rusland vind ik ook het meest lastige qua fvd hoor, ben zelf echt anti oorlog. Maar ik accepteer dat ik wss niet precies snap hoe zij het bedoelen.quote:Op maandag 17 april 2023 19:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja.... als Rusland een Navo-land gaat aanvallen.
Zo stom is Poetin niet.
Onderwijl is de FvD aanhanger van die oorlog en doden van Oekrainers, hun woningen, gebouwen, infrastructuur.. kortom hun leven kapot maken vind FvD een nuttige aanval op de westerse samenlevingen
Baudet vindt Putin geweldig. Heeft ie letterlijk gezegd.quote:Op maandag 17 april 2023 19:30 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Nah, dat geloof ik niet dat fvd die mening heeft. Hooguit uit context gehaald. Maar goed, betreft Rusland vind ik ook het meest lastige qua fvd hoor, ben zelf echt anti oorlog. Maar ik accepteer dat ik wss niet precies snap hoe zij het bedoelen.
Jij zegt van alle zwaar idiote uitspraken van Baudet dat hij het vast niet zo bedoelt. Maar er is geen enkele aanleiding om te denken dat hij niet bedoelt dat hij fan is van Poetin, of dat hij 3 miljoen coronadoden acceptabel vond, of dat de mens nooit op de maan is geweest, of dat de wereld wordt geregeerd door reptielen. Ik geef toe dat het haast onvoorstelbaar is dat er mensen zijn die zo denken, maar ze zijn er wel en Baudet is er 1 van. Hij bedoelt alles wat hij zegt gewoon. Je hebt namelijk als politicus helemaal geen reden om zulke verschrikkelijk afstotende dingen te zeggen als je ze niet meent, hij ging door deze uitspraken van potentieel de grootste naar met mazzel bij volgende verkiezingen nog 3 zetels.quote:Op maandag 17 april 2023 19:30 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Nah, dat geloof ik niet dat fvd die mening heeft. Hooguit uit context gehaald. Maar goed, betreft Rusland vind ik ook het meest lastige qua fvd hoor, ben zelf echt anti oorlog. Maar ik accepteer dat ik wss niet precies snap hoe zij het bedoelen.
Waarvoor zou het niet groot genoeg zijn?quote:Op maandag 17 april 2023 19:02 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Zodra er een Europees leger komt en die niet groot genoeg blijkt, dan gaan ze echt wel beroep doen daarop.
Het zal wel niet in een FvD partijprogramma komen te staan dat FvD Poetin geweldig vind en hoopt dat hij de oorlog wint. Maar waar Baudet staat is duidelijk en ik neem aan dat de hele partijtop hem bijstaat hierin:quote:Op maandag 17 april 2023 19:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Baudet vindt Putin geweldig. Heeft ie letterlijk gezegd.
https://www.metronieuws.n(...)isch-poetin-bestaat/quote:en recent interview met Thierry Baudet heeft op Twitter voor de nodige ophef gezorgd. Al meerdere dagen zingt daar het trending topic #Baudetlandverrader rond. In het Engelstalige interview neemt hij geen blad voor de mond als het over de oorlog in Oekraïne gaat. Daarin geeft hij volmondig te kennen achter de kant van de Russen te staan.
„Nu vecht Rusland terug. Ik ben heel erg blij met deze strijd, want eindelijk is er een front. Er is nu een front tegen de globalisten. Ik hoop dat Rusland wint. Ik vind het fantastisch dat er iemand zoals Poetin is”, zegt hij rond minuut 15 in het interview dat gisteren op het YouTube-kanaal van Forum voor Democratie is geplaatst. „Het is een van de meest hoopvolle dingen in de hedendaagse wereld.”
Ik ga niet iedere uitspraak die hij ooit zei verdedigen. Ik weet niet in welke context hij dat bedoelde, hij kan heel cryptisch en impulsief zijn.quote:Op maandag 17 april 2023 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zal wel niet in een FvD partijprogramma komen te staan dat FvD Poetin geweldig vind en hoopt dat hij de oorlog wint. Maar waar Baudet staat is duidelijk en ik neem aan dat de hele partijtop hem bijstaat hierin:
[..]
https://www.metronieuws.n(...)isch-poetin-bestaat/
...hij kan vooral heel goed eerlijk zijn, er achter komen dat wat hij heeft gezegd wel extreem achterlijk was en dan doen alsof hij het niet meende of verkeerd begrepen is, terwijl hij wel zo denkt. Dat is Baudet in een notendop. Ook één van de dommere kamerleden (met zijn grammaticaal beroerde latijn doorspekt met verzonnen woorden).quote:Op maandag 17 april 2023 20:00 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Ik ga niet iedere uitspraak die hij ooit zei verdedigen. Ik weet niet in welke context hij dat bedoelde, hij kan heel cryptisch en impulsief zijn.
Die context is duidelijk. Gewoon erkennen dat de man een Poetinfan is en wenst dat hij westerse regeringen bestrijdt oa dmv van terreur in de Oekraine.quote:Op maandag 17 april 2023 20:00 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Ik ga niet iedere uitspraak die hij ooit zei verdedigen. Ik weet niet in welke context hij dat bedoelde, hij kan heel cryptisch en impulsief zijn.
Nah, zo simpel denk ik niet. Heb in andere interviews weer veel genuanceerdere dingen gehoord.quote:Op maandag 17 april 2023 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die context is duidelijk. Gewoon erkennen dat de man een Poetinfan is en wenst dat hij westerse regeringen bestrijdt oa dmv van terreur in de Oekraine.
Voor een zelfbenoemde 'kritische denker' slik je wel erg veel onzinquote:Op maandag 17 april 2023 20:00 schreef Anonyappelmous het volgende:
Ik weet niet in welke context hij dat bedoelde, hij kan heel cryptisch en impulsief zijn.
Ik slik juist niks maar laat dingen open.quote:Op maandag 17 april 2023 21:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Voor een zelfbenoemde 'kritische denker' slik je wel erg veel onzin
...je vult vooral steeds in dat Baudet dat wat hij zegt eigenlijk nooit zo bedoelt. Het standaard excuus van Baudet, maar op zijn zachtst gezegd wel een extreem ongeloofwaardig excuus.quote:Op maandag 17 april 2023 21:43 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Ik slik juist niks maar laat dingen open.
oja..... Baudet kan ook genuanceerde dingen zeggen..... maar dit is duidelijk genoeg dat hij een terreursympathisant is en hoopt dat Poetin 'wint' .quote:Op maandag 17 april 2023 21:24 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Nah, zo simpel denk ik niet. Heb in andere interviews weer veel genuanceerdere dingen gehoord.
Niet goed blijkbaar.quote:Op maandag 17 april 2023 17:37 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Heb het toentertijd al uitgezocht.
Wat een arrogantie. Of jij.quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet goed blijkbaar.
Je zit nog in je patroon van ontkenning.
Nee hoor duidelijkheid.quote:
Ik ook, maar ik trek een andere conclusie. Ik heb ook goed geargumenteerde bronnen en informatie tot mij gedaan. Prima toch, meningsverschil?quote:Op dinsdag 18 april 2023 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee hoor duidelijkheid.
Ik sta open voor vele goed geargumenteerde bronnen en informatie.
Jij blijkbaar niet.
Maar die waren in ieder geval niet op het gebied van de Nederlandsche taal.quote:Op dinsdag 18 april 2023 19:19 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik trek een andere conclusie. Ik heb ook goed geargumenteerde bronnen en informatie tot mij gedaan. Prima toch, meningsverschil?
https://hiddebouwmeester.(...)e-tegen-intimidatie/quote:De dag begon vol hoop toen de president van Oekraïne, Zelensky, ons land bezocht tijdens de herdenking van de doden. Maar het is verontrustend dat juist Rusland hem beschuldigt van nazisme, gezien zijn familiegeschiedenis (Zelensky verloor verschillende familieleden tijdens de holocaust en is de kleinzoon van een holocaust- overlevende). Dit toont aan dat de strijd tegen fascisme nog lang niet voorbij is en we moeten alert blijven. Deze alarmerende gedachte werd nog eens versterkt toen ik na het plaatsen van een tweet over Zelensky een verontrustend filmpje toegestuurd kreeg. In dit filmpje werd me medegedeeld dat ik op een ‘lijstje’ sta.
Duidelijk gevalletje PTSS..quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:39 schreef Bluesdude het volgende:
Silvio Jensen, intimiderend, onveilig, toxisch, schijnbaar pro-Poetin..... dat moet een geloofsgenoot zijn van Baudet.
Zijn haat was gericht op Hidde Bouwmeester
[..]
https://hiddebouwmeester.(...)e-tegen-intimidatie/
Dat je dit een interview noemt…quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
En hij wordt vol vuur bijgevallen door degene die het interview afneemt.
Ik vind zijn waandenkbeelden wel gevaarlijke vormen aannemen.
Die twee yogavrouwen zitten niet in de tweede kamer. Dat vind ik nogal een verschil, en de reden waarom zijn uitspraken wat mij betreft dus gevaarlijk zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:42 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat je dit een interview noemt…
Zoals elk alternatief ‘nieuwskanaal’ is ook dit eenzijdig. Of het nu twee yogavrouwen zijn over de werking van zilverwater, of een Tweede Kamerlid tussen zijn vrienden.
Populisten zeggen niet wat mensen denken, maar wat de onderbuik wil horen.
Gaat me ook om de eenzijdigheid. Legio niet-journalisten aan het woord op het web.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die twee yogavrouwen zitten niet in de tweede kamer. Dat vind ik nogal een verschil, en de reden waarom zijn uitspraken wat mij betreft dus gevaarlijk zijn.
Vergissing van Troelstraquote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
een van de kids van Baudet:
[ twitter ]
Racist of dombo? Wellicht beiden ?
Zijn er meer van zulke kids in de familie van B.?
https://www.ad.nl/politiek/al-100-000-nederlanders-geloven-in-kwaadaardige-elite-complot-en-dat-aantal-neemt-verder-toequote:In de coronaperiode won de complottheorie terrein: het coronavirus zou bewust zijn ontwikkeld en verspreid, door een kwaadaardige groep leiders die in de schaduw de touwtjes in handen zou hebben, met als doel om via de wetenschap, de media en grote bedrijven totale wereldcontrole te vergaren. Het World Economic Forum van Klaus Schwab wordt in dat verband vaak genoemd, ook door Forum voor Democratie van Thierry Baudet.
Je vergeet soms dat ze er zijn als je niet op internet zit. Laatst nog een gesprek gehoord in de bus tussen een blanke oudere buschauffeur en een zwarte vrouwelijke passagier van een jaar of 40. Ze waren het roerend eens met elkaar dat educatie over seks op school een vorm van pedofilie is en dat de overheid vol zit met pedofielen die elkaar de hand boven het hoofd houden. Bizar om in het wild ineens zo'n gesprek te horen.quote:
En als je dan bezwaren opwerpt tegen dat zogenaamd briljante plan ben je plots een oorlogshitser. Vind het heel bizar om te zien dat figuren die overduidelijk Rusland steunen - en met name Zelensky verafshuwen - het lef hebben om 'vrede' te prediken. Hoe werkt je brein dan, vraag ik mij af.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je vergeet soms dat ze er zijn als je niet op internet zit. Laatst nog een gesprek gehoord in de bus tussen een blanke oudere buschauffeur en een zwarte vrouwelijke passagier van een jaar of 40. Ze waren het roerend eens met elkaar dat educatie over seks op school een vorm van pedofilie is en dat de overheid vol zit met pedofielen die elkaar de hand boven het hoofd houden. Bizar om in het wild ineens zo'n gesprek te horen.
Of laatst ook een bekende van me die vond dat zowel Poetin als Zelensky moesten stoppen met vechten, en het territorium moeten verdelen zoals het nu is. Dat soort mensen bestaan gewoon echt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |