SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.Venus in pocketformaat
© loveli
Zeer herkenbaar! Ik ook verschillende krultypes, en na 1 of 2 dagen ziet het er niet meer uit. Alleen heeft bij mij het herstel van mijn haren na de bevalling zeker 2 jaar geduurdquote:Op zaterdag 8 april 2023 10:05 schreef Phaidra het volgende:
Update van mij na het slapen. Ik ben wel tevreden over dag 2:
[ afbeelding ]
Het valt me wel steeds meer op dat ik veel verschillende types haar heb, van 2a t/m 3a en alles ertussen. Dat maakt dat ik rechts altijd wel goed vind zitten, maar links een beetje slonzig oogt. Maar dat is gewoon een ander type haar.
En ik zag gister dat er plukjes haar extra groeien! Net zoals een paar maanden na de bevalling zie ik rond mijn slapen en voorhoofd nieuwe plukjes. Yay voor de nieuwe producten
.
Daar heb je vast alleen wat aan als je in het noorden des lands woontquote:Op zondag 9 april 2023 21:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:sigme Prachtige krullen! En mooi geknipt hoor! Ik ben benieuwd bij wie je het hebt laten knippen, het ziet er goed uit. Mag ook via PM eventueel.
Oh ok, dat doe ik ook als ik wat extra toonbaar wil zijn. Ik doe eenmaal per week wassen met shampoo (dat was ik helemaal niet meer gewend, ik deed al een jaar of tien ofzo shampoo-loos). Bij de wasbeurt na de shampoo conditioner, in laten trekken en die zachte kledder dan kammen. Uitspoelen en dan in nog steeds kleddernat haar een andere conditioner en daarachteraan dan gel.quote:Ik maak m'n haar niet zeiknat, ik maak m'n handen een paar keer nat waarmee ik dan m'n haar nat maak en dan met natte handen en een beetje gel of crème inkneden. Dan is het vlot weer droog en weer wat netter qua krullen.
Die krullen!quote:Op zondag 9 april 2023 19:54 schreef sigme het volgende:
Ik ben twee maanden geleden naar een speciale krullenkapperette geweest. Leuke meid, eenmanszaakje. Ze doet niet aan curlygirl qua benadering van chemische verbodstofjes in de producten, maar de rest van de gewenste behandeling van krullend haar doet ze hetzelfde.
Van mijn haar wist ze best wat leuks te maken:
[ afbeelding ]
Sindsdien probeer ik het zelf zo te behandelen als de curly methode ongeveer voorschrijft, maar de details zijn me niet steeds even duidelijk. Maak je nou dagelijks het haar zeikenat om het dan opnieuw te stylen met conditioner en/of gel?
Mijn haar doet er ongeveer een halve dag over om dan weer droog te worden, dus zo'n routine vind ik helemaal niet geschikt, dan zit ik op kantoor met idioot haar.
Hier ook! Dat maakt dat ik dit wel een lastige fase vind, het nieuwe haar krult ook echt dus het is met geen mogelijkheid vast te zetten als ik mijn haar in een hoge knot doe (zoals op het werk).quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:05 schreef Phaidra het volgende:
Update van mij na het slapen. Ik ben wel tevreden over dag 2:
[ afbeelding ]
Het valt me wel steeds meer op dat ik veel verschillende types haar heb, van 2a t/m 3a en alles ertussen. Dat maakt dat ik rechts altijd wel goed vind zitten, maar links een beetje slonzig oogt. Maar dat is gewoon een ander type haar.
En ik zag gister dat er plukjes haar extra groeien! Net zoals een paar maanden na de bevalling zie ik rond mijn slapen en voorhoofd nieuwe plukjes. Yay voor de nieuwe producten
.
Laat je het resultaat ook zien hier? Succes!!quote:Op maandag 10 april 2023 20:48 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook krultype 2a/b en ga morgen dus voor het eerst naar een krullenkapper. Qua prijs ongeveer hetzelfde als een gewone hier in het dorp en ik ben al een jaar niet geweest.
Leek mij wel wat om te proberen.
Ik heb daarom het afgelopen jaar zelf regelmatig een paar cm eraf geknipt met een kappersschaar. Gaat prima maar de lagen zijn er een eind uit.
Ben benieuwd!
Weet ik nog niet.quote:Op maandag 10 april 2023 21:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Laat je het resultaat ook zien hier? Succes!!
Hoe was het? Tevreden over het resultaat?quote:Op maandag 10 april 2023 21:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Weet ik nog niet.Mijn laatste foto online, ook Facebook, is bijna 6 jaar terug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1,5 tot 2 uur ploppen is toch wel key voor mij. Dan was ik ‘s avonds mijn haar, dan hoef ik niet meer de deur uit en kan ik gewoon met handdoek blijven zitten op de bank. Voor het slapen nog föhnen en met cast nog in mijn haar ga ik dan slapen (sjaaltje erom gewikkeld). ‘s Ochtends scrunch ik pas.
Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe was het? Tevreden over het resultaat?
Ik kon een paar weken niet zoveel met mijn haar, veel van huis door werk en daarna vakantie. Een aaneenschakeling van bad hairdays, veel pluis en staarten. Gisteravond eindelijk weer eens tijd voor een goede wasroutine. En het zit weer mooi.
WauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1,5 tot 2 uur ploppen is toch wel key voor mij. Dan was ik ‘s avonds mijn haar, dan hoef ik niet meer de deur uit en kan ik gewoon met handdoek blijven zitten op de bank. Voor het slapen nog föhnen en met cast nog in mijn haar ga ik dan slapen (sjaaltje erom gewikkeld). ‘s Ochtends scrunch ik pas.
Resistance is futile.
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).quote:
Aha! Maar dan duurt het _nog_ langer voordat je de boel weer droog hebt?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).
Dat klopt, dus als je dingen te doen hebt totaal niet praktisch.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha! Maar dan duurt het _nog_ langer voordat je de boel weer droog hebt?
Trekt het dan niet gewoon in die microvezeldoek?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).
Ja. Maar daarom ga ik na het avondeten douchen, dan laat ik de handdoek zitten met de kinderen naar bed brengen. Dan rustig koffie drinken en daarna föhnen. Ik merk wel dat ik een stuk sneller klaar ben met föhnen dan als ik dat direct na het douchen doe. En ik haat föhnen, dus win-win. Maar goed, op een ander moment van de dag is dit gewoon geen optie.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha! Maar dan duurt het _nog_ langer voordat je de boel weer droog hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |