Correct.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:23 schreef miss_sly het volgende:
De ontruiming heeft plaatsgevonden op last van de rechter, toch?
Totaalplaatje ligt zo rond de 8k euro op tot nu toequote:Op donderdag 6 april 2023 21:46 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ontruiming 6k? Waarom heb je zelf niet je zooi verhuisd?
Maar ik kan wel in de spiegel kijkenquote:Op donderdag 6 april 2023 22:09 schreef Wiedanwel het volgende:
Ik gok dat je wel iemand had kunnen vinden die het in jouw opdracht voor minder dan 6k had kunnen doen. Dan had je ook een voorinspectie gehad.
Principes kosten blijkbaar geld, veel geld.
Je bent wel een beetje tegenstrijdig. Raamfolie had je zelf in twee minuten kunnen verwijderen. Even langs de meterkast om kleine spulletjes te pakken en je had het allemaal tegelijk kunnen weggooien in de ondergrondse container op 2 minuten lopen.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:52 schreef Inbox het volgende:
Ook financien er niet voor, laat staan de hulp om de woning helemaal leeg te halen.
Eerlijk als ik ben, zal ik vertellen hoe ik er op dat moment voorstond met geen uitzicht op een andere woning en te vrezen niet snel een eigen dak boven je hoofd te hebben voor de komende tig jaar terwijl alles je afgenomen wordt. Spullen, maar vergeet ook de levensvreugde niet. Zat vol haat, omdat het compleet overtrokken is Laat ik het zo zeggen: het boeide me allemaal niet meer en ik heb de leidingen in mn woning gecheckt of die mijn gewicht zouden kunnen houden met een touwtje om mn nek om zo die deurwaarder, de verhuurder en alle betrokken medewerkers die hebben bijgedragen aan deze huisuitzetting een blijvende herinnering te geven aan mij. En ja, dat gewicht konden ze dragen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 00:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje tegenstrijdig. Raamfolie had je zelf in twee minuten kunnen verwijderen. Even langs de meterkast om kleine spulletjes te pakken en je had het allemaal tegelijk kunnen weggooien in de ondergrondse container op 2 minuten lopen.
Wil je het een ander laten doen, dan moet je er maar voor dokken.
Volgens mij ben jij zelf degene die je een flinke oor heeft aangenaaid door dit zo ver te laten komen, die ¤250,00 kan er dan ook nog wel bij denk je niet?quote:Op vrijdag 7 april 2023 01:01 schreef Inbox het volgende:
[..]
Eerlijk als ik ben, zal ik vertellen hoe ik er op dat moment voorstond met geen uitzicht op een andere woning en te vrezen niet snel een eigen dak boven je hoofd te hebben voor de komende tig jaar terwijl alles je afgenomen wordt. Spullen, maar vergeet ook de levensvreugde niet. Zat vol haat, omdat het compleet overtrokken is Laat ik het zo zeggen: het boeide me allemaal niet meer en ik heb de leidingen in mn woning gecheckt of die mijn gewicht zouden kunnen houden met een touwtje om mn nek om zo die deurwaarder, de verhuurder en alle betrokken medewerkers die hebben bijgedragen aan deze huisuitzetting een blijvende herinnering te geven aan mij. En ja, dat gewicht konden ze dragen.
Ik weet dat ik moet dokken, maar je moet me niet een oor aannaaien door 250 euro te gaan rekenen voor 10 minuten werk om bijv die raamfolie even los te trekken. Ze hadden dat ook kunnen laten hangen.
Toch, er is ook iets positiefs: ik kan die kosten onmogelijk dragen, dus de grote winnaar straks is de deurwaarder die heerlijk heeft kunnen declaren en als eerste betaald wordt als ik in de schuldsanering beland want daar zal het wel op neer gaan komen dat ik daar in beland.
Je komt echt niet zo maar in de schuldsanering, eerst gaan ze je tot aan de laatste cent uitkleden. Als jij dat positief vindt, helemaal primaquote:Op vrijdag 7 april 2023 01:01 schreef Inbox het volgende:
Toch, er is ook iets positiefs: ik kan die kosten onmogelijk dragen, dus de grote winnaar straks is de deurwaarder die heerlijk heeft kunnen declaren en als eerste betaald wordt als ik in de schuldsanering beland want daar zal het wel op neer gaan komen dat ik daar in beland.
Nee, die kan er niet bij. Elke cent die hun kant opgaat is er een teveel.quote:Op vrijdag 7 april 2023 13:27 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zelf degene die je een flinke oor heeft aangenaaid door dit zo ver te laten komen, die ¤250,00 kan er dan ook nog wel bij denk je niet?
Dat vind ik prima ja. Huis is ontruimd, geen dingen die verkoopbaar zijn meer. Rekening is leeg. Ik heb weinig geld nodig dus redt het wel met wat leefgeld.quote:Op vrijdag 7 april 2023 13:29 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Je komt echt niet zo maar in de schuldsanering, eerst gaan ze je tot aan de laatste cent uitkleden. Als jij dat positief vindt, helemaal prima
En je hebt geen baan?quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:09 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat vind ik prima ja. Huis is ontruimd, geen dingen die verkoopbaar zijn meer. Rekening is leeg.
Vind je het raar dat ik het hoogst belachelijk vind dat een stukje raamfolie dat je met een ruk kunt lostrekken, een rekening rechtvaardigt van 110 euro? En dat maal twee!quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
Alleen al de openingspost in je vorige topic was je tig keer gewaarschuwd geweest om die fietsen op te ruimen en dan nu weer de schuld bij de verhuurder en het opruimteam blijven leggen.
Dan had je het zelf maar moeten doen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Vind je het raar dat ik het hoogst belachelijk vind dat een stukje raamfolie dat je met een ruk kunt lostrekken, een rekening rechtvaardigt van 110 euro? En dat maal twee!
Vind je het werkelijk raar dat er 3x bezemkosten in rekening gebracht wordt terwijl een woningontruimer standaard bezemschoon oplevert en dat deze ook even die folie eraf had kunnen trekken?
Vind je dat de ontruimer niet alles moet checken voordat ie vertrekt op achtergebleven spul?
Vind je het werkelijk raar dat ik me afvraag of dat allemaal mag en wat ik daar tegen kan doen? Of ik me afvraag of ik bijvoorbeeld niet de keuze had moeten krijgen om zelf nog even dat spul wat gebreken te herstellen?
Dus ja, deels ligt het aan de verhuurder en deels aan de ontruimer naar mijn idee.
Lekker makkelijk antwoord wel. Zal het anders stellen: hadden die kosten voor de raamfolie verwijderen bijvoorbeeld niet 450 euro moeten zijn? Want 450 euro is immers fantastisch!quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:20 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dan had je het zelf maar moeten doen.
Eerlijk gezegd zal het me jeuken wat het je kost, niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:35 schreef Inbox het volgende:
[..]
Lekker makkelijk antwoord wel. Zal het anders stellen: hadden die kosten voor de raamfolie verwijderen bijvoorbeeld niet 450 euro moeten zijn? Want 450 euro is immers fantastisch!
Omdat het op last van de rechter is ontruimd heb je geen recht meer om zaken zelf te herstellen. Had je overigens best kunnen doen in de tijd wachtend op de dag van de ontruiming. Maar je verkoos te wachten, niets te doen en de ontruimen alles te laten doen. Dat kan, dat is een legitieme keus, maar daar zitten consequenties aan, zoals extra kosten.quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Vind je het raar dat ik het hoogst belachelijk vind dat een stukje raamfolie dat je met een ruk kunt lostrekken, een rekening rechtvaardigt van 110 euro? En dat maal twee!
Vind je het werkelijk raar dat er 3x bezemkosten in rekening gebracht wordt terwijl een woningontruimer standaard bezemschoon oplevert en dat deze ook even die folie eraf had kunnen trekken en de meterkast open had moeten trekken?
Vind je het werkelijk raar dat ik me afvraag of dat allemaal mag en wat ik daar tegen kan doen? Of ik me afvraag of ik bijvoorbeeld niet de keuze had moeten krijgen om zelf nog even dat spul wat gebreken te herstellen?
Dus ja, deels ligt het aan de verhuurder en deels aan de ontruimer naar mijn idee. Maar ook aan mezelf hoor, maar daar gaan de vragen niet over.
Het is niet op de last van de rechter ontruimd. De rechter heeft toestemming gegeven het contract te mogen ontbinden. Die heeft niet gezegd: u moet ontruimd worden. Wel een termijn van 2 weken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat het op last van de rechter is ontruimd heb je geen recht meer om zaken zelf te herstellen. Had je overigens best kunnen doen in de tijd wachtend op de dag van de ontruiming. Maar je verkoos te wachten, niets te doen en de ontruimen alles te laten doen. Dat kan, dat is een legitieme keus, maar daar zitten consequenties aan, zoals extra kosten.
Wat is het nou?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Correct.quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:46 schreef Inbox het volgende:
Het is niet op de last van de rechter ontruimd.
Wat is het nou?quote:
Je hebt ruim vier maanden de tijd gehad, maar je moest en zou het lang, groots en meeslepend maken; tot de laatste minuut weerstand bieden. Om een punt te maken? Denk je dat er ook maar iemand is die er ook maar een seconde mee heeft gezeten? Ze kwamen om hun werk te doen. Niets meer en niets minder. De enige die iemand een oor heeft aangenaaid ben jezelf. Bij jezelf.quote:Op vrijdag 7 april 2023 01:01 schreef Inbox het volgende:
Ik weet dat ik moet dokken, maar je moet me niet een oor aannaaien door 250 euro te gaan rekenen voor 10 minuten werk om bijv die raamfolie even los te trekken. Ze hadden dat ook kunnen laten hangen.
Stel je toch niet zo aan met je misplaatste stoerheid. Ook de deurwaarder doet gewoon zijn werk. In opdracht van je verhuurder. Je had gewoon kunnen vertrekken en opnieuw beginnen. Je schrijft dat je jezelf in de spiegel kan aankijken. Wat is er zo aantrekkelijk naar kijken naar jezelf terwijl je anderen de schuld blijft geven van een situatie waar je voor het grootste deel zelf verantwoordelijk voor bent?quote:Toch, er is ook iets positiefs: ik kan die kosten onmogelijk dragen, dus de grote winnaar straks is de deurwaarder die heerlijk heeft kunnen declaren en als eerste betaald wordt als ik in de schuldsanering beland want daar zal het wel op neer gaan komen dat ik daar in beland.
Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 7 april 2023 23:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt ruim vier maanden de tijd gehad, maar je moest en zou het lang, groots en meeslepend maken; tot de laatste minuut weerstand bieden. Om een punt te maken? Denk je dat er ook maar iemand is die er ook maar een seconde mee heeft gezeten? Ze kwamen om hun werk te doen. Niets meer en niets minder. De enige die iemand een oor heeft aangenaaid ben jezelf. Bij jezelf.
[..]
Stel je toch niet zo aan met je misplaatste stoerheid. Ook de deurwaarder doet gewoon zijn werk. In opdracht van je verhuurder. Je had gewoon kunnen vertrekken en opnieuw beginnen. Je schrijft dat je jezelf in de spiegel kan aankijken. Wat is er zo aantrekkelijk naar kijken naar jezelf terwijl je anderen de schuld blijft geven van een situatie waar je voor het grootste deel zelf verantwoordelijk voor bent?
Beantwoord liever mn vragen. Of hou je smoel. Ik heb alles gewoon over me heen laten komen. Niks weerstand gegeven. Deurwaarder en ontruimers dr werk laten doen en die krijgen gewoon dr geld. De vraag is alleen wat daarvan daadwerkelijk bij mij verhaald zal worden.quote:Op vrijdag 7 april 2023 23:56 schreef Queller het volgende:
Lees je eigen topic even terug; heel verhelderend!
Ik heb een uitgebreid rondje Google gedaan en daarbij kom ik alleen maar tegen dat de kosten van de ontruiming voor de huurder zijn.quote:Op zaterdag 8 april 2023 00:00 schreef Inbox het volgende:
[..]
Beantwoord liever mn vragen. Of hou je smoel. Ik heb alles gewoon over me heen laten komen. Niks weerstand gegeven. Deurwaarder en ontruimers dr werk laten doen en die krijgen gewoon dr geld. De vraag is alleen wat daarvan daadwerkelijk bij mij verhaald zal worden.
Het gaat hier niet om boosheid of wat me is aangedaan, maar om een paar juridische vragen die ik heb/had omtrent een rekening en of ik niet de mogelijkheid gehad zou moeten hebben zelf gebreken op te lossen.quote:Op zaterdag 8 april 2023 09:00 schreef Wiedanwel het volgende:
Volgens mij zou de vraag moeten zijn wat je zelf kunt doen om je eigen leven weer op de rit te krijgen. Boos blijven om wat jou allemaal is aangedaan gaat je daar niet bij helpen. Accepteer dat je staat waar je nu staat, vraag hulp en maak een plan om stap voor stap uit deze put te klimmen en weer regie te nemen over je eigen leven. Je kunt het!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat echte probleem, daar gaat deze vraag niet over. Wel over die paar honderd euro inderdaad. Mag je me best doneren als jij die graag zou willen betalen als je in mijn schoenen staat en jij dat bedrag redelijk vind.quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:58 schreef Wiedanwel het volgende:
Je hebt rustig zitten afwachten tot je voor duizenden euro's aan kosten tegemoet zoet, en nu ga je je heel druk maken om de laatste paarhonderd euro daarvan. Steek die energie in het oplossen van je échte probleem, daar heb je op de lange termijn veel meer aan.
[ afbeelding ]
Dan had je het zelf moeten doen. Er is al een aantal keer gezegd dat deze kosten gewoon voor jou zijn en dat er weinig te betwisten valt. Maar dat antwoord wil je niet horen, en dus reageer je niet op mensen die dat antwoord geven en ga je verder met zeuren.quote:Op zaterdag 8 april 2023 11:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat echte probleem, daar gaat deze vraag niet over. Wel over die paar honderd euro inderdaad. Mag je me best doneren als jij die graag zou willen betalen als je in mijn schoenen staat en jij dat bedrag redelijk vind.
Voor 5 minuten ongeschoold werk 220 euro gaat mij wat te ver. Sorry dat ik me daar druk om maak.
Maar het antwoord daarop is wel tevens het antwoord op je vraag:quote:Op zaterdag 8 april 2023 11:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat echte probleem, daar gaat deze vraag niet over.
Als het werkelijk 5 fucking minuten werk was (sterker: in je OP was het nog ‘2 tel’), heb je zelf daar ruim de gelegenheid voor gehad in die 2 weken.quote:Voor 5 minuten ongeschoold werk 220 euro gaat mij wat te ver. Sorry dat ik me daar druk om maak.
Iets aan de uiterste datum en ontruimen begrijp je blijkbaar niet. En aan dat leeghalen iets anders is dan veegschoon opleveren. Dan wil het ook niet doordringen dat je half december al wist dat je eruit moest.quote:Op zaterdag 8 april 2023 09:24 schreef Inbox het volgende:
Het gaat hier niet om boosheid of wat me is aangedaan, maar om een paar juridische vragen die ik heb/had omtrent een rekening en of ik niet de mogelijkheid gehad zou moeten hebben zelf gebreken op te lossen.
Klopt allemaal wat je schrijft en is ook logisch allemaal. Zover was ik al.quote:Op zaterdag 8 april 2023 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb een uitgebreid rondje Google gedaan en daarbij kom ik alleen maar tegen dat de kosten van de ontruiming voor de huurder zijn.
Het idee is immers ook dat de huurder ruim van tevoren weet dat de woning op die bewuste dag leeg moet zijn en dus tijd heeft om te vertrekken en de woning leeg te halen en netjes achter te laten. Als de huurder daar niet voor kiest, volgt de ontruiming en zijn de kosten voor de huurder.
De deurwaarder en/of verhuurder moeten allemaal mensen inhuren om de woning leeg te halen en in orde te maken om weer te verhuren. Als je alles zelf had gedaan, was het een stuk goedkoper geweest. Nu moeten uren en materiaal gewoon tegen marktprijzen worden betaald en dus doorbelast.
Dus nee, ik denk dat je met betwisten niet ver zult komen. Recht om zaken zelf te herstellen heb je gehad en daarvoor had je minstens twee weken de tijd na de uitspraak en tot de dag van ontruiming.
Sorry maar dan denk ik aan spullen uitzoeken, inpakken en verhuizen. Niet dat er een verhuurder zn zakken wil willen en 220 euro declareert voor het verwijderen van een m2 folie dat je er meer een ruk in zn geheel aftrekt binnen 5 seconden en wat een ontruimer ook had moeten/mogen doen als die ook kasten, gordijnrails en dat soort zooi verwijderd.quote:Op zaterdag 8 april 2023 12:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar het antwoord daarop is wel tevens het antwoord op je vraag:
[..]
Als het werkelijk 5 fucking minuten werk was (sterker: in je OP was het nog ‘2 tel’), heb je zelf daar ruim de gelegenheid voor gehad in die 2 weken.
Dan nu niet miepen dat je de gelegenheid niet gehad hebt; die had je wél … ruim!
Leg me even uit wat er gebeurt bij een ontruiming. Als ik google, lees ik dat al die bedrijven adverteren met bezemschoon opleveren. Met een factuur van 6k voor een dagje, mag ik dan denk ik best verwachten dat alles bezemschoon is opgeleverd, denk je ook niet? En dat elk vertrek leeg is en er dus ook even in de meterkast gekeken en inbouwkasten wordt gekeken of daar nog wat staat?quote:Op zaterdag 8 april 2023 12:41 schreef Queller het volgende:
[..]
Iets aan de uiterste datum en ontruimen begrijp je blijkbaar niet. En aan dat leeghalen iets anders is dan veegschoon opleveren. Dan wil het ook niet doordringen dat je half december al wist dat je eruit moest.
Normaal heb je daar een voorinspectie voor. Is hier niet gebeurd. Heb die mogelijkheid ook niet gehad. Gaat ook niet primair om de werkzaamheden, welwat er in rekening gebracht.quote:Je hebt ruim de tijd gehad om zelf te doen wat nodig was. Betwist wat je wilt, ga vooral voor de volgende teleurstelling. Kan je weer boos zijn op iemand anders dan jezelf.
Sorry maar dan had je even iets verder moeten denken. Naast 2 weken spullen uitzoeken, inpakken en verhuizen had je best 5 minuten / paar tel / 5 seconden kunnen vinden om een m2 folie er even met een ruk af te trekken.quote:Op zaterdag 8 april 2023 22:59 schreef Inbox het volgende:
[..]
Sorry maar dan denk ik aan spullen uitzoeken, inpakken en verhuizen. Niet dat er een verhuurder zn zakken wil willen en 220 euro declareert voor het verwijderen van een m2 folie dat je er meer een ruk in zn geheel aftrekt binnen 5 seconden.
Je kunt veel over Queller zeggen maar niet dat ze een piemeltje heeft.quote:
Officieel dakloos, maar slaap niet bij daklozenopvang gelukkig. Dus ja, wel vast dak boven mn hoofd.quote:Op maandag 10 april 2023 23:35 schreef praadje het volgende:
Maar even een andere vraag uit oprechte belangstelling @:Inbox . Heb je nu wel andere woonruimte? En hulp om je leven weer op de rit te krijgen?
Fijn dat je in ieder geval een dak boven je hoofd hebt en dat er hulp is. Sterkte en hou je goedquote:Op dinsdag 11 april 2023 01:08 schreef Inbox het volgende:
[..]
Officieel dakloos, maar slaap niet bij daklozenopvang gelukkig. Dus ja, wel vast dak boven mn hoofd.
Hulp om financiele situatie aan te pakken is er.
Die hulp is het enige goede aan dat hele gezeik.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:12 schreef praadje het volgende:
[..]
Fijn dat je in ieder geval een dak boven je hoofd hebt en dat er hulp is. Sterkte en hou je goed
Het is nodig, kennelijk.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:37 schreef Inbox het volgende:
Vandaag even langs de woning gefietst. Verrassend, maar de raamfolie is niet verwijderd.
Ook nog geen nieuwe huurders. Ook belachelijk in tijden van woningnood dat je alle tijd neemt om de woning eerst op te knappen kennelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |