Wat niet persé een probleem hoeft te zijn want een minister moet leiding geven, coördineren, connecties onderhouden, toelichten en overzicht houden. Onder de minister zitten ambtenaren die die verstand van zaken en dossierkennis hebben. Een die-hard planoloog kan heel goed werk doen maar zal een debat niet snel overleven. Dat zijn echt hele andere functies.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wacht maar tot Wybren erachter komt dat de oud-Minister van volksgezondheid en nu Minister voor Volkshuisvesting enkel PABO heeft gedaan.
Precies, van wyberen is ook niet afgestudeerd politicoloog.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat niet persé een probleem hoeft te zijn want een minister moet leiding geven, coördineren, connecties onderhouden, toelichten en overzicht houden. Onder de minister zitten ambtenaren die die verstand van zaken en dossierkennis hebben. Een die-hard planoloog kan heel goed werk doen maar zal een debat niet snel overleven. Dat zijn echt hele andere functies.
Ik hoorde dat boeren uitkopen verreweg het meest effectief is.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is wel in 1 keer bijna 3% algemene stikstofreductie van de 50% die we schijnen te moeten halen. Het is in ieder geval een betere optie dan Schiphol te sluiten of te reduceren tot een regionaal vliegveld.
Uitkopen en onteigenen is wel een verschil tochquote:Op woensdag 5 april 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoorde dat boeren uitkopen verreweg het meest effectief is.
Tja uitkopen klinkt aardiger dan onteigenen.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja er zijn 2 problemen, je hebt die stikstofreductie bij Natura-2000 gebieden waaromheen afhankelijk van de afstand er 50-90% stikstofreductie moet komen en dan heb je een algemene stikstofreductie van 50% voor heel Nederland die er moet komen en voor die tweede helpt het als je naast boeren ook een aantal van de andere grote stikstofgebruikers laat afschalen/stoppen.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben in het verleden ook wel gezien dat vakinhoudelijke kennis nou niet direct betekent dat je ook een goede minister bent en vice versa.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat niet persé een probleem hoeft te zijn want een minister moet leiding geven, coördineren, connecties onderhouden, toelichten en overzicht houden. Onder de minister zitten ambtenaren die die verstand van zaken en dossierkennis hebben. Een die-hard planoloog kan heel goed werk doen maar zal een debat niet snel overleven. Dat zijn echt hele andere functies.
Daar kan je evenals de EU wel gewoon uit, Griekenland koos er echter voor om dat niet te doen. Je kunt echter, evenals bij het uittreden uit de EU, niet door anderen eruit gezet worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je bent in de war met de eurozone. Daar is inderdaad altijd over gezegd dat de euro onomkeerbaar is. Daarom kon bijvoorbeeld Griekenland er niet (tijdelijk) uit gezet worden.
Dit is evenzeer onzin, die mogelijkheid bestaat officieel pas sinds de introductie van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon (2007). Voordien stond het niet in de verdragen, maar dat neemt niet weg dat Groenland in 1985 wel zonder problemen de toenmalige EG is uitgestapt.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb je ooit de EU verdragen gelezen? Die mogelijkheid heeft er namelijk altijd in gestaan.
groot verschil ja, maar in deze situatie niet echtquote:Op woensdag 5 april 2023 13:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uitkopen en onteigenen is wel een verschil toch
Ik denk niet dat Van Haga het met je eens is over de deskundigheid van Kuipers.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
We hebben in het verleden ook wel gezien dat vakinhoudelijke kennis nou niet direct betekent dat je ook een goede minister bent en vice versa.
Bovendien ventileert van Haga net als alle rechtse partijen zijn obsessie met D66 nog even, maar dat is nou net de enige partij die met Dijkgraaf en Kuipers twee mensen met vakkennis van buiten de politiek heeft aangetrokken voor dit kabinet.
Ligt er wel een beetje aan welk ministerie natuurlijk. Een van Rij bewijst wat mij betreft bijvoorbeeld wel de meerwaarde van iemand met echte vakkennis als staatssecretaris fiscaliteit.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Potentieel voor de EU wel. Uitkopen is potentieel verboden staatssteun, onteigen is dat (hoogstwaarschijnlijk) niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
groot verschil ja, maar in deze situatie niet echt
hey wil jij je huis aan mee verkopen?
hey wil jij even snel je huis aan mij verkopen?
hey ik wil je huis kopen
hey ik wil je huis
Zeker, maar da's nogal wat anders dan bijvoorbeeld een minister van Landbouw die vooral stevig in zijn of haar schoenen moet staan en helder en assertief moet kunnen communiceren met belanghebbenden. Ik wil maar zeggen dat iemand zonder relevante opleiding niet per definitie een slechte minister maakt.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan welk ministerie natuurlijk. Een van Rij bewijst wat mij betreft bijvoorbeeld wel de meerwaarde van iemand met echte vakkennis als staatssecretaris fiscaliteit.
Ik lees/hoor die discussie over vakinhoud van Wybren wat breder dat het huidige kabinet simpwelweg de wil, de actie en daarmee kunde ontbreekt om nog verder die open hart operatie met Stikstof te doen of te bouwen voor wegen. Het gaat hier niet om poppetjes maar is dit Kabinet nog in staat om gevraagde functies uit te voeren ?quote:Op woensdag 5 april 2023 13:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
We hebben in het verleden ook wel gezien dat vakinhoudelijke kennis nou niet direct betekent dat je ook een goede minister bent en vice versa.
Bovendien ventileert van Haga net als alle rechtse partijen zijn obsessie met D66 nog even, maar dat is nou net de enige partij die met Dijkgraaf en Kuipers twee mensen met vakkennis van buiten de politiek heeft aangetrokken voor dit kabinet.
Maar een rechter zal onteigening weer als een aller allerlaatste optie zien.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Potentieel voor de EU wel. Uitkopen is potentieel verboden staatssteun, onteigen is dat (hoogstwaarschijnlijk) niet.
2030 blijft staan zegt Sophie indirect niet voor het eerst vandaag, Pieter wil het enkel letterlijk horen.quote:
Dat is inderdaad de andere kant, onteigenen kost je aan juridische procedures alleen al tot 2030.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar een rechter zal onteigening weer als een aller allerlaatste optie zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |