De kabinetten Lubbers heb ik niet kunnen betrappen op welke vorm van progressivisme dan ook.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welnee. Het huidige denken vindt in Nederland z'n oorsprong in de kabinetten Lubbers van de jaren '80.
Het kabinet zegt natuurlijk de facto weinig, daar ze zich middels allerlei filosofische uitspraken door bochten proberen te wringen. We gaan versnellen door te pauzeren, weet je wel.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:07 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En tot nu heeft het kabinet nog weinig gezegd
We zijn de komende tijd ook niet van ze af hoor.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Eigenlijk is het het toppunt van minachting dat dit kabinet nog steeds doorgaat. Kostte wat het kost willen met hun reet op het pluche blijven zitten zitten, terwijl faal na faal op het rapport kan worden bijgeschreven.
Zegt Paternotte dit? Hulde.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:09 schreef Spablauw214 het volgende:
D66: praten is prima maar 2030 blijft staan.
Een zetel of 26 in de tweede kamer. Maar dan nog, de VVD is toch steeds de kern van het probleem in deze debatten? Hoe lost die partij weer laten regeren het probleem dan op?quote:Op woensdag 5 april 2023 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er mis met BBB, Omtzigt, VVD en CDA?
Lijkt me een sterke coalitie met steun in de 1ste kamer.
Kwam wel ongeveer neer op 'we willen het CDA nog best wel een keer uitleggen waar ze mee hebben ingestemd' inderdaad.quote:
Dan hebben we een kabinetscrisis maar dat komt electoraal niet goed uit voor de coalitiepartijen dus blijven we gewoon zitten.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:09 schreef Spablauw214 het volgende:
D66: praten is prima maar 2030 blijft staan.
Nee dat weet ik, ik vind het nogal wat. Die mensen schamen zich nergens voor.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We zijn de komende tijd ook niet van ze af hoor.
Waarom?quote:Op woensdag 5 april 2023 15:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Staaij heeft gelijk. Wat hier gebeurt kan niet.
Doei betekent einde kabinet en nieuwe verkiezingen. Dat wil ook D66 niet want dan wordt ze gehalveerd.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
CDA zal met billen bloot moeten. Of terug naar 2030 of eruit. Doei.
Omtzigt is een imaginair iets van mensen die geen idee hebben wie Omtzigt is en waar die voor staat. Het is geen politieke partij, het is 1 persoon die na heel veel uitglijders eindelijk een keer raak schoot bij de toeslagenaffaire.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er mis met BBB, Omtzigt, VVD en CDA?
Lijkt me een sterke coalitie met steun in de 1ste kamer.
Dat zelfde geldt voor het CDA.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Doei betekent einde kabinet en nieuwe verkiezingen. Dat wil ook D66 niet want dan wordt ze gehalveerd.
Precies, maar waarom zou dat niet kunnen? Eindelijk eens iemand die daadwerkelijk een keiharde positie inneemt, in plaats van dat eeuwige vooruitgeschuif van de hete aardappel.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als D66 nu al zegt we gaan niet bewegen, is het gewoon klaar met het kabinet.
Voor het vertrouwen is het goed dat er een ander kabinet met een andere premier komt.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:18 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben gewoon aan het twijfelen gebracht over wat beter is. De boeren als grootste partij of het huidige kabinet. Dat is echt behoorlijk knap, want ik moet er echt absoluut niet aan denken dat de BBB ook maar één ding over beleid te zeggen krijgt.
O dat kan wel, maar zeg dat dan meteen en zeg niet we wachten op het CDA.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Precies, maar waarom zou dat niet kunnen? Eindelijk eens iemand die daadwerkelijk een keiharde positie inneemt, in plaats van dat eeuwige vooruitgeschuif van de hete aardappel.
Zijn specifieke bijdrages ook al ergens terug te kijken / terug te spoelen? Ben wel benieuwd wat ie gezegd heeftquote:Op woensdag 5 april 2023 15:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Staaij heeft gelijk. Wat hier gebeurt kan niet.
quote:Op woensdag 5 april 2023 15:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als D66 nu al zegt we gaan niet bewegen, is het gewoon klaar met het kabinet.
Zeker nu het VVD (voor VVD-begrippen) dat ook net vrij duidelijk zei. Maar ja zonder heronderhandelingen van het regeerakkoord kan het niet klappen, want zoals D66 nu zegt en VVD net ook, het beleid gaat gewoon door op dit moment. Dus zolang CDA er niet uit stapt gaat het beleid gewoon door en is er voor de VVD en D66 geen reden om eruit te stappen.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dat kan wel, maar zeg dat dan meteen en zeg niet we wachten op het CDA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |