Interessante deductie/ generalisatie. Humor is ontzettend subjectief natuurlijk. Wat ik grappig vind, vinden anderen matig. En daarnaast is het ook nauwelijks te toetsen volgens wetenschappelijke methodiek. Kom maar eens met een wetenschappelijke bron. En daarnaast: wie bepaalt wat humor is? Mannen?quote:Op zaterdag 8 april 2023 01:43 schreef Eagles89 het volgende:
Zojuist uit werk nog ff teruggekeken, maar die Roxanne is echt mijn grootste ergernis van de show geworden, wat is zij vreselijk in zichzelf gaan geloven zeg. En wat kan ze nou eigenlijk, waarom zit ze daar elke keer überhaupt. Die wielren items? Dan is 1x per week meer dan genoeg, of eigenlijk nog te veel. Ze heeft nul humor (logisch want het is een vrouw, dit is wetenschappelijk bewezen dus kom niet met me in een discussie hierover), ze is vreselijk woke en links, past totaal niet tussen de gezellige mannenkroegpraat, én je ziet aan die kop dat ze vreselijk dom is, haar enige inbreng is dat ze een wielren verleden heeft, maar er is bijna niemand geïnteresseerd in wielrennen die naar VI kijkt.
Zij doet me echt enorm terugdenken aan al die keren dat je met je maten de kroeg in dook en je verheugde op ouderwetse mannenpraat en één van hun vriendinnen omdat ze zelf niet populair genoeg is en alleen thuis zit, zichzelf maar uitnodigt om met de mannen mee op stap te kunnen, waarna na haar aankomst de sfeer compleet dood slaat.
Er is weinig generaliserend aan eigenlijk, er zijn natuurlijk inderdaad verschillende gradaties van humor, maar ze komen wel allemaal uit hetzelfde stukje in het menselijk brein, en die is bij vrouwen als je de boel open zou halen/door een scan haalt, veel minder sterk ontwikkeld. Beetje van dezelfde categorie als de uitspraak mannen zijn sterker dan vrouwen, puur vanwege de bouw van het lichaam van een man en die van een vrouw is dat zo. Met de uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijk. Mannen hebben over het algemeen puur door de evolutie van beide sexen heel bot gezegd gewoon veel meer eigenschappen die vroeger (en heel veel nog steeds) nuttig waren/zijn in het leven dan vrouwen. Logisch dat je studies op dat gebied natuurlijk niet dagelijks op nu.nl ziet verschijnen, het is een beetje een gevoelig onderwerp en bovendien is het vaak ook niet echt een enorme bijdrage om zulke dingen te vertellen. Maar het is wel wat tienduizenden jaren aan evolutie ons wetenschappelijk (dus puur en alleen door het menselijk lichaam te bestuderen) verteld en daar doet een jaartje of 50 aan doorgeslagen feminisme natuurlijk niets aan af. Overigens is door dat gegeven de man ook verantwoordelijk voor de meeste ellende die de wereld heeft gekend, maar we dwalen nu wel erg ver off topic…quote:Op zondag 9 april 2023 13:16 schreef Revanches het volgende:
[..]
Interessante deductie/ generalisatie. Humor is ontzettend subjectief natuurlijk. Wat ik grappig vind, vinden anderen matig. En daarnaast is het ook nauwelijks te toetsen volgens wetenschappelijke methodiek. Kom maar eens met een wetenschappelijke bron. En daarnaast: wie bepaalt wat humor is? Mannen?
Ik snap oprecht die haat richting Roxane niet, alsof de tafelgasten zo ontzettend grappig zijn. Pieter Coblens zijn grappen slaan ook altijd dood, maar daar hoor je ook niemand over.![]()
quote:Op zondag 9 april 2023 20:58 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er is weinig generaliserend aan eigenlijk, er zijn natuurlijk inderdaad verschillende gradaties van humor, maar ze komen wel allemaal uit hetzelfde stukje in het menselijk brein, en die is bij vrouwen als je de boel open zou halen/door een scan haalt, veel minder sterk ontwikkeld. Beetje van dezelfde categorie als de uitspraak mannen zijn sterker dan vrouwen, puur vanwege de bouw van het lichaam van een man en die van een vrouw is dat zo. Met de uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijk. Mannen hebben over het algemeen puur door de evolutie van beide sexen heel bot gezegd gewoon veel meer eigenschappen die vroeger (en heel veel nog steeds) nuttig waren/zijn in het leven dan vrouwen. Logisch dat je studies op dat gebied natuurlijk niet dagelijks op nu.nl ziet verschijnen, het is een beetje een gevoelig onderwerp en bovendien is het vaak ook niet echt een enorme bijdrage om zulke dingen te vertellen. Maar het is wel wat tienduizenden jaren aan evolutie ons wetenschappelijk (dus puur en alleen door het menselijk lichaam te bestuderen) verteld en daar doet een jaartje of 50 aan doorgeslagen feminisme natuurlijk niets aan af. Overigens is door dat gegeven de man ook verantwoordelijk voor de meeste ellende die de wereld heeft gekend, maar we dwalen nu wel erg ver off topic…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal vanaf nu weer OT gaan.
[ Bericht 5% gewijzigd door Revanches op 09-04-2023 22:44:57 ]And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
Haar gebrek aan humor boeit me niet eens. Maar ze voegt simpelweg niets toe aan het programma, op wat open deuren over wielrennen na. Dan is het zwaar overdreven om haar daar twee keer per week aan de bar te zetten.quote:Op zondag 9 april 2023 13:16 schreef Revanches het volgende:
[..]
Ik snap oprecht die haat richting Roxane niet, alsof de tafelgasten zo ontzettend grappig zijn. Pieter Coblens zijn grappen slaan ook altijd dood, maar daar hoor je ook niemand over.![]()
Het probleem met Roxane is dat ze een rol speelt.quote:Op zondag 9 april 2023 13:16 schreef Revanches het volgende:
[..]
Interessante deductie/ generalisatie. Humor is ontzettend subjectief natuurlijk. Wat ik grappig vind, vinden anderen matig. En daarnaast is het ook nauwelijks te toetsen volgens wetenschappelijke methodiek. Kom maar eens met een wetenschappelijke bron. En daarnaast: wie bepaalt wat humor is? Mannen?
quote:Op zondag 9 april 2023 21:28 schreef Revanches het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal vanaf nu weer OT gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 april 2023 23:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]Grappiger worden gevonden is heel wat anders dan grappiger zijn of aanleg voor humor hebben. Jouw citaat heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat vrouwen anders worden gezien en behandeld dan mannen, niet dat vrouwen objectief minder genetische aanleg hebben voor humor. Dat lijkt me klinkklare onzin die is gebaseerd op onderbuikgevoelens en genderstereotypes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind Hélène ook echt een leuke vrouw, maar ze doet ook wel haar best om 'one of the guys' te zijn. Dat komt op mij dan weer geforceerd over. Ze ging vorig jaar ook zo overdreven aardig tegen Noa doen. Kwam op mij over alsof ze duidelijk wilde maken Noa echt niet als bedreiging te zien.quote:Op zondag 9 april 2023 22:52 schreef GM78 het volgende:
[..]
Het probleem met Roxane is dat ze een rol speelt.
Ze probeert iemand te zijn die ze niet is. Het komt gewoon niet natuurlijk over, en dat zien de meeste kijkers.
Bij Helene zie je duidelijk dat ze gewoon haarzelf is, en dat kijkt een stuk prettiger
Jaquote:Op maandag 10 april 2023 18:40 schreef GwaiLow het volgende:
Is er vanavond gewoon Vandaag Inside en Veronica Offside?
Ik zeg toch dat het niet is waar ik naar refereerde maar dat ik snel in 10 seconden iets van google plukte om aan te geven dat vrouwen gewoon minder grappig worden gevonden? Ik heb je/julie al gezegd dat ze door een simpele hersenscan exact kunnen zien welke delen actief zijn, en die zijn bij vrouwen veel minder ontwikkeld, net zoals er nog nooit goede muziek is gecomponeerd door een vrouw bijv, daar is niks mis mee maar ook dat is net als het kopje humor iets wat in het vrouwenbrein gewoon niet of nauwelijks ontwikkeld is. Dat je dat niet wilt of kunt geloven moet je zelf weten, het interesseert me niet wat je gelooft, ik hoef niemand te overtuigen in een topic op Fok, je mag er gewoon overheen lezen.quote:Op maandag 10 april 2023 01:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Grappiger worden gevonden is heel wat anders dan grappiger zijn of aanleg voor humor hebben. Jouw citaat heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat vrouwen anders worden gezien en behandeld dan mannen, niet dat vrouwen objectief minder genetische aanleg hebben voor humor. Dat lijkt me klinkklare onzin die is gebaseerd op onderbuikgevoelens en genderstereotypes.
quote:Op maandag 10 april 2023 20:39 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het niet is waar ik naar refereerde maar dat ik snel in 10 seconden iets van google plukte om aan te geven dat vrouwen gewoon minder grappig worden gevonden? Ik heb je/julie al gezegd dat ze door een simpele hersenscan exact kunnen zien welke delen actief zijn, en die zijn bij vrouwen veel minder ontwikkeld, net zoals er nog nooit goede muziek is gecomponeerd door een vrouw bijv, daar is niks mis mee maar ook dat is net als het kopje humor iets wat in het vrouwenbrein gewoon niet of nauwelijks ontwikkeld is. Dat je dat niet wilt of kunt geloven moet je zelf weten, het interesseert me niet wat je gelooft, ik hoef niemand te overtuigen in een topic op Fok, je mag er gewoon overheen lezen.
Dat is ook de reden dat zulke info weinig bekend is, het is nutteloos het onder de aandacht te brengen, want het geeft alleen maar polarisatie, zoals je hier zelfs in een VI (wat toch een redelijk mannentopic is) al krijgt, laat staan als ze dit soort wetenschappelijke onderzoeken in de huidige gefeminiseerde maatschappij gooien, maar daardoor is het zeker niet minder waar(!)
En nu on topic, aan tafel bij VI of aan de bar, vallen vrouwen gewoon tegen, omdat ze het soort humor van de hoofdpersonen van VI gewoon niet of nauwelijks bezitten.
Als er hier 1 iemand in dit topic is die op regelmatige basis moet lachen om de opmerkingen van een vrouw bij VI aan tafel, of aan de bar, vertel het me, want die is er niet.
Ik denk dat je zelfs in het dagelijks leven niet iemand kent waarvan je denkt, die vrouw is echt grappig.
Sooowquote:Op maandag 10 april 2023 21:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dame in bruine trui achter Wilfred![]()
Wat een jopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |