Ook mijn eerste gedachte. Ja, het is diefstal en nee dat moet niet goedgekeurd worden maar iemand die zoveel moeite doet voor een paar euro krijgt hopelijk wel iets meer aandacht.quote:
Ja ik, zes keer Dr Pepper en twee keer Coca Cola zero blikken gevonden met statiegeld logo. Ga ik morgen al inleveren voor een half brood.quote:Op woensdag 5 april 2023 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Heeft er überhaupt al iemand een blikje gehad wat je moet inleveren?
Nederland anno 2023quote:Op woensdag 5 april 2023 06:13 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ga ik morgen al inleveren voor een half brood.![]()
Lekker bezig Hakunaquote:Op woensdag 5 april 2023 06:13 schreef -Hakuna- het volgende:
Ja ik, zes keer Dr Pepper en twee keer Coca Cola zero blikken gevonden met statiegeld logo. Ga ik morgen al inleveren voor een half brood.![]()
De eerste lichting nieuwe Red Bull stromen ook al binnen bij de AH en Jumbo.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op woensdag 5 april 2023 09:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vind het wel een prachtige actie eigenlijk.Held ben je dan.
Daar mag de inkoop van de barcode stickers ook nog vanaf. Ik neem aan dat hij iets moet laten drukken hiervoor.quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:56 schreef BaksteenMongool het volgende:
Zelfs als dit gelukt zou zijn dan gaat het hoogstens om een 10tje ofzo![]()
Dankjewelquote:
Als je dat blikje aanbiedt in de automaat dan rolt hij het blikje om op de transportbaan in de automaat om de barcode te vinden en te lezen. Als hij dus verfomfaaid in die automaat wordt gestopt en het rollen en lezen van de barcode lukt niet, dan 'spuugt' hij hem weer uit en kun je hem weer mee terugnemen.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Wanneer is die barcode nog wel leesbaar eigenlijk? Ik koop meestal blikbier omdat ik geen zin heb om flessen terug te zeulen. Ik wil ze best apart houden en in een zak in een hoek doen waarvan ik dan doe alsof ik die een keer ga terugbrengen, maar dan moet het wel wat compacter.
Dus als je ze platstampt zodat de code nog leesbaar is, kan het dan wel? Heeft zo'n supermarkt niet gewoon een inname verplichting?
Dat is altijd het voordeel van beugels, je doet ze gewoon weer dicht. Ik ben wel voor recycling, maar in Duitsland hebben ze bij het Dosenpfand ook een heel systeem van zwervers die dat terugbrengen zodat je overal je lege flessen en blikken kunt achterlaten. Nou drink ik geen blikjes op straat, maar ik kan hier gewoon uit het raam blikken op een elektriciteitskast zetten, maar dan moet ik zelf een zwerver vinden die die elke week op komt halen.quote:Op woensdag 5 april 2023 11:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je dat blikje aanbiedt in de automaat dan rolt hij het blikje om op de transportbaan in de automaat om de barcode te vinden en te lezen. Als hij dus verfomfaaid in die automaat wordt gestopt en het rollen en lezen van de barcode lukt niet, dan 'spuugt' hij hem weer uit en kun je hem weer mee terugnemen.
Die blikjes moeten dus in een redelijke conditie zijn als je ze aanbiedt. Een paar deukjes is geen probleem, maar als die automaat met dat blikje niet goed kan functioneren dan kun je daar je blikje niet kwijt.
Zelf spoel ik ze om en laat ze daarna uitlekken, anders blijft dat bier stinken zeg maar. Ik zet ze daarna omgekeerd weg in een grote pan zodat ze rechtop blijven staan. Als ze helemaal droog zijn doe ik ze in zo'n zak waar ik plastic afval mee afvoer. Die zak neem ik dan mee naar de supermarkt om ze in te leveren en die zak gebruik ik na verloop van tijd weer voor mijn plastic afval.
Het is niet anders, maar je zult er toch wat moeite voor moeten doen als je je statiegeld terug wilt krijgen.
En die blikjes drogen doe ik overigens omdat ik er bij de eerste keer achterkwam dat die zak met al die blikjes die ik uitgespoeld had, van binnen helemaal zeiknat was en daar had ik voor de volgende keer toch niet zo'n zin in.
All the risk, zero rewardquote:Op woensdag 5 april 2023 09:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daar mag de inkoop van de barcode stickers ook nog vanaf. Ik neem aan dat hij iets moet laten drukken hiervoor.
Budget stickervellen bij een partij als de stickerkoning kosten +/- ¤18m2.
Stel je de geur eens voor als dat een week staat, in de zomer.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:28 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
https://m.facebook.com/st(...)5&id=100064565446939
Waarom is dat een probleem van de consument? Die blikken gaan daarna de shredder in dus dat is geen argument om de blikken heel te willen. Het statiegeld logo lijkt leidend te zijn, dus wat maakt het uit als ik het compleet verfomfaaid aanbied waarbij dat logo wel zichtbaar is?quote:Op woensdag 5 april 2023 11:03 schreef Tengano het volgende:
Als hij dus verfomfaaid in die automaat wordt gestopt en het rollen en lezen van de barcode lukt niet, dan 'spuugt' hij hem weer uit en kun je hem weer mee terugnemen.
Nope, ik koop nooit drank in blik.quote:Op woensdag 5 april 2023 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Heeft er überhaupt al iemand een blikje gehad wat je moet inleveren?
Dus omdat andere wegkomen met stelen. Moet deze dief niet aangepakt worden? Of wat bedoel je preciesquote:Op woensdag 5 april 2023 14:49 schreef LTVDK het volgende:
Ergens wel sneu dit, die vent is hele dagen bezig met die blikjes voor hooguit een paar euro en wordt gelijk opgepakt en aan de schandpaal genageld. Terwijl er dagelijks tig mensen zijn die bij de zelfscan bewust de helft van hun karretje 'vergeten' te scannen en er vrolijk mee weg kunnen lopen
Oh nee, het is prima dat die is opgepakt hoor, snap alleen niet waarom dit dan zo wordt uitgelichtquote:Op woensdag 5 april 2023 14:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus omdat andere wegkomen met stelen. Moet deze dief niet aangepakt worden? Of wat bedoel je precies
Ja geen ideequote:Op woensdag 5 april 2023 14:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh nee, het is prima dat die is opgepakt hoor, snap alleen niet waarom dit dan zo wordt uitgelicht
Helemaal eens! TS, waarom moet jij hier zo nodig een topic over aanmakenquote:Op woensdag 5 april 2023 14:59 schreef LTVDK het volgende:
Oh nee, het is prima dat die is opgepakt hoor, snap alleen niet waarom dit dan zo wordt uitgelicht
Dat werkt natuurlijk niet hequote:Op woensdag 5 april 2023 16:46 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon volle flessen in de flessenautomaat doen. Veel makkelijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 25% gewijzigd door Edje_NL_ op 05-04-2023 21:46:52 ]Probeer positief te blijven
Een held nog wel.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vind het wel een prachtige actie eigenlijk.Held ben je dan.
In ellende wordt men creatiefquote:Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Een held nog wel.
Ik vind dat je gewoon een enorme pauper bent. Ik bewonder alleen de creativiteit en de moeite die ie heeft gedaan voor die paar euro.
Het loont gewoon totaal de moeite niet. Als je in een wildvreemde stad met je huis (FOK!) outfit op een kartonnen doos gaat zitten met een bordje "Ik bedel liever dan dat ik steel" dan vang je gegarandeerd meer.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef Inbox het volgende:
Een held nog wel.
Ik vind dat je gewoon een enorme pauper bent. Ik bewonder alleen de creativiteit en de moeite die ie heeft gedaan voor die paar euro.
Daarom snap ik die moeite ook niet. Voor een paar euro stickertjes uitprinten en plakken, die blikjes verzamelen en er ook nog mee naar de winkel gaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het loont gewoon totaal de moeite niet. Als je in een wildvreemde stad met je huis (FOK!) outfit op een kartonnen doos gaat zitten met een bordje "Ik bedel liever dan dat ik steel" dan vang je gegarandeerd meer.
Dit soort dingen zijn voor sommige mensen ook gewoon een kick; kijken of je mensen of het systeem te slim af kunt zijn en daar een goed gevoel/high van krijgen; zeker als je ermee wegkomtquote:Op woensdag 5 april 2023 21:52 schreef Inbox het volgende:
Daarom snap ik die moeite ook niet. Voor een paar euro stickertjes uitprinten en plakken, die blikjes verzamelen en er ook nog mee naar de winkel gaan.
Gitaar met 2 snaren is 25‰ extra.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het loont gewoon totaal de moeite niet. Als je in een wildvreemde stad met je huis (FOK!) outfit op een kartonnen doos gaat zitten met een bordje "Ik bedel liever dan dat ik steel" dan vang je gegarandeerd meer.
Dit dus. Het is gewoon business voor sommige mensen en je komt ze overal tegen. Bij elke duurdere supermarkt staan er wel 1 of meerdere voor de deur. En dan hebben ze zo'n bakje waar dan 1 stuiver in ligtquote:Op woensdag 5 april 2023 21:56 schreef Edje_NL_ het volgende:
Gitaar met 2 snaren is 25‰ extra.
Zielig doen is een verdienmodel.
Gitaar met 2 snaren is 25‰ extra.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Exact dit. Ik wil verder niet generaliseren, maar er zijn meer 'zwervers' met een BMW of beter, dan zaadcellen in een van de teelballen.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit dus. Het is gewoon business voor sommige mensen en je komt ze overal tegen. Bij elke duurdere supermarkt staan er wel 1 of meerdere voor de deur. En dan hebben ze zo'n bakje waar dan 1 stuiver in ligtEn dan heel zielig kijken en iedereen 'vriendelijk' gedag zeggen; om OP TE VALLEN!!!!! HALLO IK STA HIER!!!!!
En als de mensen de supermarkt verlaten zeggen ze iedereen nog even heel zielig "Fijne avond he."![]()
En er zijn bosjes mensen die er voor vallen, ondanks dat iedereen met een Nederlands paspoort een gratis geld regeling kan aanvragen, en die ze daarnaast meestal ook gewoon hebben natuurlijk.
Ach ja.
Ow!!quote:Op woensdag 5 april 2023 22:14 schreef Tengano het volgende:
Ik heb het zelf een keertje meegemaakt dat ik een supermarkt uitkwam en toen had ik lekkere warme! frikandelbroodjesgekocht. En toen stond er dus een jongevrouw ook buiten te bedelen en ik had wel een beetje met haar te doen.
En ik dacht weet je watik geef haar een van mijn heerlijke frikandelbroodjes
daar is ze vast blij mee
![]()
En zo gezegd zo gedaanEn toen nam ze een hap, trok ineens een onsmakelijk gezicht en gaf met een vies gezicht dat broodje aan een grote hond die daar toevallig vlakbij stond, en er gelukkig wel content mee was
![]()
En ik had wel even moeite om te schakelen en te processen in wat voor situatie ik mezelf nou ineens bevond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Edje_NL_ op 05-04-2023 22:37:32 ]Probeer positief te blijven
quote:Op woensdag 5 april 2023 22:28 schreef Edje_NL_ het volgende:
Ow!!
Goed dat je dit even aanstipt.![]()
*Elke zwerver heeft een hond hont*
Je overheerlijke frikadelbroodje is gelukkig niet helemaal verkwanselt. Het beestje genoot er misschien nog iets meer van dan jij zou doen.
JE WEET HET NIET!
Het echte zielige is er wel vanaf dan.
Een draaiorgel bezitten, maar geen geld hebben. Tuurlijk..
Beter gaan mensen flesjes en blikjes zoeken. Win, win.
Het geld ligt op straat. Ik woon dichtbij een station en Mbo.Je zult echt versteld zijn wat je op zo'n manier binnen kunt halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die hont was trouwens niet van haar. Die stond in de buurt en dat broodje uit haar mond te kijken waardoor zij ineens op dat idee kwam om het er bij hem maar in te klappen. Dan was zij er vanaf.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |