jaarlijks rijden machinisten tientallen keren door rood.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oke, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een rijweg krijg waar werkzaamheden plaatsvinden in die zin dat de sporen afgesloten zijn. En door rood rijden doe je niet zomaar. Dat gaat via speciale opdrachten(aanwijzing) bij bediende seinen.
Maar wat hier gebeurt is weet ik niet. Zeer merkwaardig allemaal. En speculeren doe ik niet graag.
160 kmhquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat je liever geen aanrijding hebt aan ~110km/u (al weet ik niet wat de maximumsnelheid daar is)
Die mogen hun geld terugvragen via een formuliertjequote:Op dinsdag 4 april 2023 10:46 schreef bbfakir het volgende:
Volgens mij zijn al die passagiers niet uitcheckt. Hoe zou dat gaan?
Dan is het alsnog 100km/u of meer toch?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de IC direct. Dit was een Dubbeldekker.
Nee, een VIRM.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de IC direct. Dit was een Dubbeldekker.
wasquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
De dode is wekzaam bij BAM. De Kraanmachinist neem ik aan?
Ja, leuk.quote:
Die rijdt daar nietquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de IC direct. Dit was een Dubbeldekker.
Fout , ATBM+ was alleen beschikbaar voor Thalys en ICEM3. Beiden rijden er niet meer. zover ik weet is het ATB160 afgeschaft onder Europese druk.quote:
Want als je niet iedereen kan helpen kan je beter niemand helpenquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
Station Leiden Centraal afgesloten, 'onverantwoorde drukte'
Station Leiden Centraal is gesloten omdat het er onverantwoord druk werd. Kennelijk wisten veel mensen niet dat er tot het einde van de middag geen treinen van en naar Leiden rijden. Mensen krijgen het advies alternatief vervoer te regelen. Het inzetten van bussen heeft volgens de woordvoerder geen zin, omdat het om te veel mensen gaat.
Ik kan me voorstellen dat je niet even tientallen bussen kunt regelen die gaan pendelen. Mensen moeten verder niet zo zeiken: zoek alternatief vervoer of ga naar huis, dit is overmacht.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
Station Leiden Centraal afgesloten, 'onverantwoorde drukte'
Station Leiden Centraal is gesloten omdat het er onverantwoord druk werd. Kennelijk wisten veel mensen niet dat er tot het einde van de middag geen treinen van en naar Leiden rijden. Mensen krijgen het advies alternatief vervoer te regelen. Het inzetten van bussen heeft volgens de woordvoerder geen zin, omdat het om te veel mensen gaat.
"Er zijn teveel mensen, dus proberen we het ook maar niet wat te verminderen. Waarom dweilen als de vloer écht heel nat is Laat dan maar, toch?"quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
Station Leiden Centraal afgesloten, 'onverantwoorde drukte'
Station Leiden Centraal is gesloten omdat het er onverantwoord druk werd. Kennelijk wisten veel mensen niet dat er tot het einde van de middag geen treinen van en naar Leiden rijden. Mensen krijgen het advies alternatief vervoer te regelen. Het inzetten van bussen heeft volgens de woordvoerder geen zin, omdat het om te veel mensen gaat.
Hoe zie je dat voor je? "We hebben plek voor 350 mensen in bussen!" alsof iedereen dan een nette rij maakt ofzo. We zijn geen Japan op zulke momenten. Dan breekt de pleuris uit.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Want als je niet iedereen kan helpen kan je beter niemand helpen
Je krijgt natuurlijk dikke chaos als je maar 1000 mensen kan helpen en er 10000 in die bus willen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Want als je niet iedereen kan helpen kan je beter niemand helpen
Maar je kunt toch in elk geval zorgen dat het een beetje verspreid wordt? Ook met vijf heen en weer rijdende bussen kun je de drukte in elk geval iets verminderen..quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je niet even tientallen bussen kunt regelen die gaan pendelen. Mensen moeten verder niet zo zeiken: zoek alternatief vervoer of ga naar huis, dit is overmacht.
Ik vind het vreemd dat deze man kraanmachinist word genoemd. Zoals ik het begrijp was het een onderhoudsmonteur op zon karretje wat op de rails rijd, soort van schaarliftje bedoeld voor zulk werk. Waar de term bouwkraan vandaan komt geen idee.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
De dode is wekzaam bij BAM. De Kraanmachinist neem ik aan?
Dan vechten straks mensen voor het laatste plekje in de bus. Ik heb wel eens midden in een NS puinhoop gezeten als mensen dan al 2 uur staan te wachten kunnen ze behoorlijk gefrustreerd zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Want als je niet iedereen kan helpen kan je beter niemand helpen
Ik denk dat een druppel zou zijn op een gloeiende plaat 5 bussen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar je kunt toch in elk geval zorgen dat het een beetje verspreid wordt? Ook met vijf heen en weer rijdende bussen kun je de drukte in elk geval iets verminderen..
Nee dat werkt zo niet in ons land, mensen worden dan Neanderthalers en gaan lopen duwen/vechten om een plekje. Verstandig om dan gewoon te zeggen: zoek het even uit voor vandaag.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar je kunt toch in elk geval zorgen dat het een beetje verspreid wordt? Ook met vijf heen en weer rijdende bussen kun je de drukte in elk geval iets verminderen..
Het is een Krol. Kraan op lorries.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:56 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat deze man kraanmachinist word genoemd. Zoals ik het begrijp was het een onderhoudsmonteur op zon karretje wat op de rails rijd, soort van schaarliftje bedoeld voor zulk werk. Waar de term bouwkraan vandaan komt geen idee.
Tuurlijk rij ik ook wel eens een keer door rood. Maar niet zonder een aanwijzing of bij een P sein gaat dit iets anders maar ook daar gelden regels voor. Daar komt heel wat bij kijken waarbij je altijd op zicht rijd etc. Mocht dat niet zo zijn dan zit ik dus fout en mag mij gaan verantwoorden waar je als machinist zeker nooit mee te maken wil gaan krijgen. In een slecht geval ben je machinist af.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:49 schreef TjjWester het volgende:
[..]
jaarlijks rijden machinisten tientallen keren door rood.
Ik geloof niet dat het hier gebeurt is maar het is technisch mogelijk om een rood sein te negeren zonder atb ingreep.
Kut NS, 6 uur later en nog steeds geen fatsoenlijk alternatief, en maar weer klagen. Ga lekker kantoorpersoneel inzetten om bussen te laten rijden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
Station Leiden Centraal afgesloten, 'onverantwoorde drukte'
Station Leiden Centraal is gesloten omdat het er onverantwoord druk werd. Kennelijk wisten veel mensen niet dat er tot het einde van de middag geen treinen van en naar Leiden rijden. Mensen krijgen het advies alternatief vervoer te regelen. Het inzetten van bussen heeft volgens de woordvoerder geen zin, omdat het om te veel mensen gaat.
Dit. Een vreselijk ongeluk met gewonden en een dode, maar er wordt weer geklaagd dat mensen hun dagplanning nu in de war loop.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je niet even tientallen bussen kunt regelen die gaan pendelen. Mensen moeten verder niet zo zeiken: zoek alternatief vervoer of ga naar huis, dit is overmacht.
Of word je vervolgd in geval van een (dodelijk) ongeval.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
In een slecht geval ben je machinist af.
Precies. Als machinist wil je absoluut geen veiligheidsfout maken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of word je vervolgd in geval van een (dodelijk) ongeval.
Maar je hebt wel een mening over de titel kraanmachinistquote:Op dinsdag 4 april 2023 11:00 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Juist, dat woord kende ik niet.
De baas is niet zo meelevend.......quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit. Een vreselijk ongeluk met gewonden en een dode, maar er wordt weer geklaagd dat mensen hun dagplanning nu in de war loop.
Goederen trein van Deutsche Bahn Cargoquote:Er is geen gevaar voor het milieu na het treinongeluk, zegt het bedrijf van de goederentrein die bij het ongeluk was betrokken, DB Cargo. Ook deze trein raakte de bouwkraan op het spoor, maar ontspoorde niet.
De locomotief vervoerde 26 wagens. Daarvan waren er negen beladen met kalk en de rest was leeg.
Volgens de woordvoerder van DB Cargo is de machinist op weg naar huis en krijgt hij 'alle nazorg die nodig is' vanwege de traumatische ervaring. ,,Iedereen leeft heel erg mee."
Echt ongelofelijk jaquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit. Een vreselijk ongeluk met gewonden en een dode, maar er wordt weer geklaagd dat mensen hun dagplanning nu in de war loop.
Dan heeft de baas even pech.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De baas is niet zo meelevend.......
Tja, bij een gebroken spoorstaaf of bovenleiding heb je hetzelfde. Men is gewoon niet (goed) voorbereid op zulke verstoringen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit. Een vreselijk ongeluk met gewonden en een dode, maar er wordt weer geklaagd dat mensen hun dagplanning nu in de war loop.
Of bij een springer voor de trein, wat bijna om de dag wel gebeurt in NL, KUT NSquote:Op dinsdag 4 april 2023 11:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, bij een gebroken spoorstaaf of bovenleiding heb je hetzelfde. Men is gewoon niet (goed) voorbereid op zulke verstoringen.
Of dat terecht is, heb ik niet echt een mening over: het kost allemaal een hoop geld om backups gereed te hebben (die je als het goed is zelden nodig hebt).
Hoe zie je dat voor je? Als er al kantoorpersoneel is dat een bus mag besturen, zal dat een zeer klein deel zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:58 schreef byah het volgende:
[..]
Kut NS, 6 uur later en nog steeds geen fatsoenlijk alternatief, en maar weer klagen. Ga lekker kantoorpersoneel inzetten om bussen te laten rijden.
Ok, ik had niet gedacht dat OV-gebruikers zo onderontwikkeld zijn. My bad.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? "We hebben plek voor 350 mensen in bussen!" alsof iedereen dan een nette rij maakt ofzo. We zijn geen Japan op zulke momenten. Dan breekt de pleuris uit.
Iets met sarcasme...quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:08 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Als er al kantoorpersoneel is dat een bus mag besturen, zal dat een zeer klein deel zijn.
Op zich is Leiden best een aardig Ic station natuurlijk, tis niet dat je gestrand bent op Goes ofzo. Gaan treinen richting Amsterdam en Utrecht wel gewoon? Dan zou je met een redelijke omweg ook nog wel in Den Haag of zuidelijker kunnen komen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
Station Leiden Centraal afgesloten, 'onverantwoorde drukte'
Station Leiden Centraal is gesloten omdat het er onverantwoord druk werd. Kennelijk wisten veel mensen niet dat er tot het einde van de middag geen treinen van en naar Leiden rijden. Mensen krijgen het advies alternatief vervoer te regelen. Het inzetten van bussen heeft volgens de woordvoerder geen zin, omdat het om te veel mensen gaat.
Kennelijk rijden er helemáál geen treinen van en naar Leiden Centraal, ook niet van het ongeluk vandaan dus.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:11 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Op zich is Leiden best een aardig Ic station natuurlijk, tis niet dat je gestrand bent op Goes ofzo. Gaan treinen richting Amsterdam en Utrecht wel gewoon? Dan zou je met een redelijke omweg ook nog wel in Den Haag of zuidelijker kunnen komen.
was inderdaad vrij sarcastisch, maar dat er maar zeer beperkt treinen tussen Leiden - Schiphol of Leiden - Amsterdam rijden doordat er een ongeluk gebeurd tussen Den Haag en Leiden kan ik serieus echt niet bij. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ok, ik had niet gedacht dat OV-gebruikers zo onderontwikkeld zijn. My bad.
Nee, er rijdt helemaal niksquote:Op dinsdag 4 april 2023 11:11 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Op zich is Leiden best een aardig Ic station natuurlijk, tis niet dat je gestrand bent op Goes ofzo. Gaan treinen richting Amsterdam en Utrecht wel gewoon? Dan zou je met een redelijke omweg ook nog wel in Den Haag of zuidelijker kunnen komen.
Op zich wel gek ja, maar dat zal misschien toch ook met de drukte te maken hebben die er nu is ontstaan?quote:
Ook de reguliere bussen niet?quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Kennelijk rijden er helemáál geen treinen van en naar Leiden Centraal, ook niet van het ongeluk vandaan dus.
En geen bussen. Sta je op Leiden dan mag je gaan lopen.
Dan regelt de baas maar vervangend vervoer.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De baas is niet zo meelevend.......
Nou ja, vreselijk. Er is één dode. Ga jij ook de hele dag rouwen of is het gewoon nieuws terwijl je graag verder wil met je dag?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit. Een vreselijk ongeluk met gewonden en een dode, maar er wordt weer geklaagd dat mensen hun dagplanning nu in de war loop.
https://www.transport-onl(...)ongeval-voorschoten/quote:VOORSCHOTEN - Naar verwachting rijden er dagenlang geen treinen op het traject tussen Voorschoten en Den Haag door het treinongeval bij Voorschoten in de nacht van maandag op dinsdag.
Dat zei John Voppen, CEO van ProRail, tijdens een ingelaste persconferentie.
Bij het ongeval viel een dodelijk slachtoffer en raakten negentien mensen gewond.
Normale lijnbussen rijden en er is (inmiddels) vervangend vervoer met stop- en snelbussen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Kennelijk rijden er helemáál geen treinen van en naar Leiden Centraal, ook niet van het ongeluk vandaan dus.
En geen bussen. Sta je op Leiden dan mag je gaan lopen.
https://www.ns.nl/reisinf(...)r/storing?id=6022575quote:Er rijden stopbussen tussen Den Haag Centraal, Den Haag Laan v NOI, Den Haag Mariahoeve, Voorschoten, De Vink, Leiden Centraal, Sassenheim, Nieuw Vennep en Hoofddorp.,Er rijden stopbussen tussen Haarlem, Heemstede-Aerdenhout, Hillegom, Voorhout en Leiden Centraal.,Er rijden snelbussen tussen Den Haag Centraal en Leiden Centraal.
Als ik op mn werk in een hoogwerker sta ben ik ook niet ineens kraanmachinist.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een mening over de titel kraanmachinist
Logisch ook wel, flinke operatie zal dat zijnquote:Op dinsdag 4 april 2023 11:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Normale lijnbussen rijden en er is (inmiddels) vervangend vervoer met stop- en snelbussen.
[..]
https://www.ns.nl/reisinf(...)r/storing?id=6022575
Mooie foto heb je gemaakt. @Wereldgozerquote:Op dinsdag 4 april 2023 11:23 schreef Tourniquet het volgende:
Nog een overzichtsfoto met locaties van de treinen en het station:
[ afbeelding ]
Hij werkte op een kraan en bestuurde deze over de rails, dan ben je toch soortvan kraanmachinist, maar niet op een bouwkraan inderdaad.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:56 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat deze man kraanmachinist word genoemd. Zoals ik het begrijp was het een onderhoudsmonteur op zon karretje wat op de rails rijd, soort van schaarliftje bedoeld voor zulk werk. Waar de term bouwkraan vandaan komt geen idee.
Neehoor, ik ga niet rouwen, en dat verwacht ik ook van helemaal niemandquote:Op dinsdag 4 april 2023 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou ja, vreselijk. Er is één dode. Ga jij ook de hele dag rouwen of is het gewoon nieuws terwijl je graag verder wil met je dag?
Vreselijk wel, heel ernstig niet. Je kunt er echter niks meer aan doen dus dan kunnen we elkaar emotioneel gaan chanteren in maatschappelijke verlamming, of gewoon respecteren dat ook na een treinongeluk gewoon doorgaat en de rouwverwerking daar niet door verpest wordt of andersom die alles moet overheersen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, ik ga niet rouwen, en dat verwacht ik ook van helemaal niemand
Overigens is een dode absoluut vreselijk, dus weet niet waarom je daar zo sarcastisch over zou moeten doen.
Gut, het is vreselijk, er kan daar simpelweg geen trein rijden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou ja, vreselijk. Er is één dode. Ga jij ook de hele dag rouwen of is het gewoon nieuws terwijl je graag verder wil met je dag?
Beetje standaard bij deze user.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar lekker respectloos doen over die ene dode kan er dan ook nog wel bij.
Je kan prima het ongeluk serieus nemen zonder gelijk de hele dag zwarte profielplaatjes op je Feesboek te zetten of vlaggen halfstok te moeten hangen om over een jaar weer te 'herdenken'.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]Het gaat niet om die ene dode, het gaat om de ernst van dit ongeluk en dat is niet alleen in doden en gewonden af te meten.
Maar lekker respectloos doen over die ene dode kan er dan ook nog wel bij.
Als door dat ongeluk 2 vrachtwagens overdwars op de A2 komen te liggen en het de hele dag gaat duren om onderzoek te doen en de boel op te ruimen en het wegdek te repareren is het ook voorpaginanieuws.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je kan prima het ongeluk serieus nemen zonder gelijk de hele dag zwarte profielplaatjes op je Feesboek te zetten of vlaggen halfstok te moeten hangen om over een jaar weer te 'herdenken'.
Als er op de A2 een motorrijder door een vrachtwagen was geschept dan was het een kop op pagina 2 binnenland en people move on.
En we soms even accepteren dat je dagplanning even anders moet door een noodlottig ongeval waar niemand om gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vreselijk wel, heel ernstig niet. Je kunt er echter niks meer aan doen dus dan kunnen we elkaar emotioneel gaan chanteren in maatschappelijke verlamming, of gewoon respecteren dat ook na een treinongeluk gewoon doorgaat en de rouwverwerking daar niet door verpest wordt of andersom die alles moet overheersen.
Het egoisme in dit land is af en toe zo stuitend.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En we soms even accepteren dat je dagplanning even anders moet door een noodlottig ongeval waar niemand om gevraagd heeft.
Er is nog altijd een verschil tussen 'voorpaginanieuws' en 'rouw'. Dan komt er geen persconferentie en een hele dag lang aan geleuter en gezever van de koning en de politici.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als door dat ongeluk 2 vrachtwagens overdwars op de A2 komen te liggen en het de hele dag gaat duren om onderzoek te doen en de boel op te ruimen en het wegdek te repareren is het ook voorpaginanieuws.
Ja nee dit zal ze helpenquote:
Bovenbouw en bovenleiding heb je zo klaar (1 etmaal max). Het probleem is dat er eerst uitgebreid onderzoek uitgevoerd moet worden op locatie en dan de treinstellen afgevoerd moeten worden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkere chaos, dit gaat wel even duren ja.. rails zijn ook helemaal krom getrokken zo lijkt het.
Dit is normaal gebruik en respectvol vanuit zijn rol als staatshoofd. Lijkt me niet meer dan logisch dat hij de rampplek bezoekt. Daarnaast kon hij gewoon vanaf De Horsten aan komen lopen, dit is letterlijk in zijn achtertuin gebeurt.quote:
De enige die hier "rouw" verzint is degene die er over klaagt, niemand heeft hier verder gesteld in rouw te zijn of dat van anderen te verwachten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is nog altijd een verschil tussen 'voorpaginanieuws' en 'rouw'. Dan komt er geen persconferentie en een hele dag lang aan geleuter en gezever van de koning en de politici.
Was hij ook bij het ongeluk in Jirnsum zondag, waarbij 4 keer zo veel doden vielen?quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dit is normaal gebruik en respectvol vanuit zijn rol als staatshoofd. Lijkt me niet meer dan logisch dat hij de rampplek bezoekt. Daarnaast kon hij gewoon vanaf De Horsten aan komen lopen, dit is letterlijk in zijn achtertuin gebeurt.
nee. Zoals gezegd, dit was ongeveer in zn achtertuin en het is unieker. Als er elke dag treinen ontsporen zoals vandaag en nauwelijks autocrashes dan zal die het andersom bezoeken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:10 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Was hij ook bij het ongeluk in Jirnsum zondag, waarbij 4 keer zo veel doden vielen?
Ik snap je punt, maar een eenzijdig auto-ongeluk en een treinongeluk is toch wel een verschil. Het klinkt zeker niet als de grootste treinramp in de geschiedenis (en gelukkig maar), maar het is wel nieuws met een bepaald nationaal belang. Een treinongeluk is ook minder alledaags.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:10 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Was hij ook bij het ongeluk in Jirnsum zondag, waarbij 4 keer zo veel doden vielen?
Het is ook best wel uniek dat er 4 mensen tegelijk om 't leven komen in een autoongeluk. Vooral het argument 'het is zijn achtertuin' is waar het op slaat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
nee. Zoals gezegd, dit was ongeveer in zn achtertuin en het is unieker.
Media-momentje dus.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
nee. Zoals gezegd, dit was ongeveer in zn achtertuin en het is unieker. Als er elke dag treinen ontsporen zoals vandaag en nauwelijks autocrashes dan zal die het andersom bezoeken.
Daarbij: waarom the fuck komt er ALTIJD zo’n reactie als “meehmeeh waarom gaat het staatshoofd wel naar A maar niet naar B????”
Moet zo enorm vermoeiend zijn als je zo in het leven staat.
Hoe de fuck is het nationaal belang?quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar een eenzijdig auto-ongeluk en een treinongeluk is toch wel een verschil. Het klinkt zeker niet als de grootste treinramp in de geschiedenis (en gelukkig maar), maar het is wel nieuws met een bepaald nationaal belang. Een treinongeluk is ook minder alledaags.
Zoals de waard isquote:
Omdat er blijkbaar iets niet goed is gegaan bij spoorwerkzaamheden. Dit had in heel het land, op elk spoor, kunnen gebeuren.quote:
Dit ja, sommige mensen denken echt dat de NS even 20-40 bussen in de buurt heeft staan (+ chauffeurs, want personeelstekort genoeg ofzo?) om die mensen in het geval dat er wat gebeurd allemaal weg te brengenquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je niet even tientallen bussen kunt regelen die gaan pendelen. Mensen moeten verder niet zo zeiken: zoek alternatief vervoer of ga naar huis, dit is overmacht.
Je zegt het toch zelf? Dit is unieker, saaie auto-ongelukken waarbij meer doden vallen zijn niet high profile genoeg.quote:
Ja, blijkbaar is er iets niet goed gegaan met een auto op een weg. Dit had in heel het land, op elke weg, kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar iets niet goed is gegaan bij spoorwerkzaamheden. Dit had in heel het land, op elk spoor, kunnen gebeuren.
Behalve bijna elk weekend. Het is geen wedstrijd maar kan me best wat (al dan niet eenzijdige) crashes voor de geest halen recent. In Brabant iemand met drank op op een tegenligger, paar maandjes terug een spookrijder, etc. Gebeurt veelstevaak en is daarom minder nieuwswaardig hoe treurig ook.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is ook best wel uniek dat er 4 mensen tegelijk om 't leven komen in een autoongeluk. Vooral het argument 'het is zijn achtertuin' is waar het op slaat.
Totaal niet vergelijkbaar, maar leuke poging!quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar is er iets niet goed gegaan met een auto op een weg. Dit had in heel het land, op elke weg, kunnen gebeuren.
Dit, sommige users hierquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Daarbij: waarom the fuck komt er ALTIJD zo’n reactie als “meehmeeh waarom gaat het staatshoofd wel naar A maar niet naar B????”
Moet zo enorm vermoeiend zijn als je zo in het leven staat.
Als aanvulling: in tegenstelling tot een auto ongeluk waarbij het 9/10x een menselijke fout is (danwel ingegeven door het weer) is bij het openbaar vervoer de fout dikwijls terug te voeren tot het systeem aangezien dit 'waterdicht' zou moeten zijn met betrekking tot botsingen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar iets niet goed is gegaan bij spoorwerkzaamheden. Dit had in heel het land, op elk spoor, kunnen gebeuren.
Maar wellicht verdient het daarom juist wat meer aandacht; het gebeurt veel te vaak.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Behalve bijna elk weekend. Het is geen wedstrijd maar kan me best wat (al dan niet eenzijdige) crashes voor de geest halen recent. In Brabant iemand met drank op op een tegenligger, paar maandjes terug een spookrijder, etc. Gebeurt veelstevaak en is daarom minder nieuwswaardig hoe treurig ook.
Als het 'systeem' waterdicht zou zijn voor botsingen dan waren er geen machinisten meer nodig.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:18 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als aanvulling: in tegenstelling tot een auto ongeluk waarbij het 9/10x een menselijke fout is (danwel ingegeven door het weer) is bij het openbaar vervoer de fout dikwijls terug te voeren tot het systeem aangezien dit 'waterdicht' zou moeten zijn met betrekking tot botsingen.
IEDEREEN DOET ALSOF HET BIJLMER 2.0 IS.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik snap er echt helemaal niks van. Iedereen in dit topic doet alsof het een enorme ramp is die zich heeft afgespeeld. Ala Bijlmer of Enschede.
Er is 1 persoon om het leven gekomen, dat gebeurt wel eens vaker en verder alleen wat materiële schade. Nou nou nou nou zeg, 't westen heeft ook eens wat.
Met een auto is zeer vaak een individuele fout, een treinbotsing is een systematische fout.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar is er iets niet goed gegaan met een auto op een weg. Dit had in heel het land, op elke weg, kunnen gebeuren.
Of misschien moeten mensen voordat ze wat over het bezoek van het staatshoofd vinden eerst even bij jou checken of het wel de bedoeling is dat ze er wat van vinden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:19 schreef kalinhos het volgende:
Maargoed, misschien moet een staatshoofd voortaan eerst even checken hier of t wel of niet de bedoeling is dat hij zich laat zien of wegblijft.
Ja, je hebt er ook minder controle over als je met de trein reist. Als er een ongeluk met een bus zou zijn, en het ligt aan de kwaliteitseisen van de bus of dat lijkt in ieder geval een serieuze optie te zijn, dan wordt het ook veel breder uitgemeten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:18 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als aanvulling: in tegenstelling tot een auto ongeluk waarbij het 9/10x een menselijke fout is (danwel ingegeven door het weer) is bij het openbaar vervoer de fout dikwijls terug te voeren tot het systeem aangezien dit 'waterdicht' zou moeten zijn met betrekking tot botsingen.
Machinisten bepalen niet welk spoor ze pakken hoor.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het 'systeem' waterdicht zou zijn voor botsingen dan waren er geen machinisten meer nodig.
Naja, hij kan het ook niet doen he. Dan krijgt hij ook weer kritiek.quote:
Maar wel of ze doorrijden of niet wanneer ze iets voor hun snufferd zien.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:21 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Machinisten bepalen niet welk spoor ze pakken hoor.
Je snapt ook wat de remweg is van zo'n treinstel?quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar wel of ze doorrijden of niet wanneer ze iets voor hun snufferd zien.
Nee het valt mee, maar wat als het nou niet meeviel en er wel 30+ doden zouden zijn gevallen?quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik snap er echt helemaal niks van. Iedereen in dit topic doet alsof het een enorme ramp is die zich heeft afgespeeld. Ala Bijlmer of Enschede.
Er is 1 persoon om het leven gekomen, dat gebeurt wel eens vaker en verder alleen wat materiële schade. Nou nou nou nou zeg, 't westen heeft ook eens wat.
Maar dat gebeurt zoooooooooooooooooooooo vaak bij een overweg.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je snapt ook wat de remweg is van zo'n treinstel?
Het is een PR-bezoek dus.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, hij kan het ook niet doen he. Dan krijgt hij ook weer kritiek.
Het is een tijd terug in ieder geval dat er zo'n trein ongeluk in NL is geweest en dat hij ff z'n smoelwerk laat zien is prima.
Ja maar ja maar ja maar...quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:22 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Nee het valt mee, maar wat als het nou niet meeviel en er wel 30+ doden zouden zijn gevallen?
Dat had ook zomaar gekund....
Feit blijft dat het systeem die kraan niet heeft opgemerkt, de volgende keer zijn het 2 personentreinen die met 160 km/h op elkaar klappen en dan?
Ja, en als dat gebeurt is het ook relatief breed in het nieuws.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt zoooooooooooooooooooooo vaak bij een overweg.
Ieder bezoek van de Koning is een PR bezoek, dat is zijn taak.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het is een PR-bezoek dus.
Verder zal het me jeuken of hij dat doet of niet, ik betaal m'n bijdrage aan zijn loon toch wel.
Jammer dat figuren zoals jij weer een topic moet vertrollenquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt zoooooooooooooooooooooo vaak bij een overweg.
En juist door minder controle is het OV (of de trein in dit geval) ook veel meer afhankelijk van goede systemen om de veiligheid te garanderen in de hoofden van mensen. Mensen overschatten namelijk hun eigen kwaliteiten en kiezen dan liever om 'het zelf te doen' oftewel, de auto te pakken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, je hebt er ook minder controle over als je met de trein reist. Als er een ongeluk met een bus zou zijn, en het ligt aan de kwaliteitseisen van de bus of dat lijkt in ieder geval een serieuze optie te zijn, dan wordt het ook veel breder uitgemeten.
Ja, alleen bedoel ik vooral te zeggen dat bij een 'waterdicht' systeem de spoorbezetmelding feilloos had gewerkt en een trein altijd voor een rood sein had gestopt. Waardoor de machinist dat niet meer had hoeven doen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je snapt ook wat de remweg is van zo'n treinstel?
Uhh nee. misschien regionaal maar echt geen BREAKINGquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, en als dat gebeurt is het ook relatief breed in het nieuws.
Zijn taak is zijn publieke status in stand houden? Ok.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ieder bezoek van de Koning is een PR bezoek, dat is zijn taak.
Joh, het is de koning. Die man is een levend PR-bureau.quote:
Hij heeft inderdaad een ceremoniële functiequote:Op dinsdag 4 april 2023 12:25 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zijn taak is zijn publieke status in stand houden? Ok.
Hij is daar slechts voor 'steun en een luisterend oor' wat gewoon onderdeel is van zijn taken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:25 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zijn taak is zijn publieke status in stand houden? Ok.
Ja er ontspoort een complete intercity met een dode tot gevolg, en er is zelfs nog een trein en een kraan bij betrokken en dan janken over het woordje breaking.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhh nee. misschien regionaal maar echt geen BREAKING
'Aankomende dagen geen treinen'quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:23 schreef Tourniquet het volgende:
Nog een overzichtsfoto met locaties van de treinen en het station:
[ afbeelding ]
Ik heb alleen niet het idee dat ze echt dachten om het eventueel onder stroom staan van dat ding.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:28 schreef Dutchguy het volgende:
Dat filmpje vanuit de trein gefilmd van die jongen die anderen helpt om de trein te verlaten. Het is een onmogelijke situatie waarin je zit. Je bent uiteraard bang voor brand maar de trein kan ook nog onder spanning staan wat de nodige gevolgen kan hebben.
Daarom ook 'aankomende' en niet 'tot einde van de week' bijvoorbeeld. Herstelwerkzaamheden gaan vaak wel vliegensvlug in dit soort gevallen, maar ook het onderzoek zal de tijd verlengen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Aankomende dagen geen treinen'
Denk dat het wel iets meer is dan 'dagen'.
Sorry, maar waar dit ook gebeurd, in NL is dit wel BrEaKiNg NeWs!!!!! hoor.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhh nee. misschien regionaal maar echt geen BREAKING
Nee, kennelijk neemt iets het in je over dat je meteen er uit wil. Heel begrijpelijk natuurlijk. Maar toch, het ding zal maar onder stroom staan. Onmogelijke situatie waar je als reiziger dan in zit.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb alleen niet het idee dat ze echt dachten om het eventueel onder stroom staan van dat ding.
Mooi he! Blasé doen over alles is de norm.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja er ontspoort een complete intercity met een dode tot gevolg, en er is zelfs nog een trein en een kraan bij betrokken en dan janken over het woordje breaking.
Only des foks.
Plus 19 gewonden en in eerste instantie leek het erop dat dat meer zouden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja er ontspoort een complete intercity met een dode tot gevolg, en er is zelfs nog een trein en een kraan bij betrokken en dan janken over het woordje breaking.
Only des foks.
Hey Calimero, dit:quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zou gewoon neurologisch onderzoek moeten worden gedaan bij zulke users. Moet zeer interessant zijn om te ontdekken hoe hun brein werkt.
Ja dat was ook mijn idee, het is dat het in de nacht was. Een treinstel dat zo van het spoor dendert.. De tandjesquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus 19 gewonden en in eerste leek het erop dat dat meer zouden kunnen zijn.
Mwah, 'iedere week' is zeker niet waar. Maar aanrijdingen met een auto gebeuren inderdaad wel vaker. Toch haalt dat vaak wel landelijk nieuws, zij het in lagere frequentie dan dit ongeluk (meestal in 'kort')quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hey Calimero, dit:
https://rtvpurmerend.nl/n(...)n-hoorn-door-botsing
en dit:
https://regiopurmerend.nl(...)d-overwhere-en-hoorn
en dit:
https://www.rijdendetrein(...)-hoorn-kersenboogerd
en dit:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)nrijding-met-persoon
Is ook (noordelijke)randstad en zijn ook niet landelijk nieuws geweest en vielen wel zelfs doden bij. Deze shit vindt iedere week namelijk plaats. Dat hele treinstellen ontsporen en in een weiland liggen na een flinke schuiver en 1,5km spoort meenemen incluis een vrachttrein en een pittig aantal gewonden, komt weer niet zo vaak voor.
Ga ajb ergens anders zitten miepen.
Sowieso is Fok! een topper daarvoor.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zou gewoon neurologisch onderzoek moeten worden gedaan bij zulke users. Moet zeer interessant zijn om te ontdekken hoe hun brein werkt.
FOK! meet dan maar? Zonde van de koffie anders.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:44 schreef Momo het volgende:
Ook in buurthuis De Boschbloem in Voorschoten is het rustig. Daar staat sinds 09.15 uur de koffie klaar voor omwonenden van het treinongeval, maar tot nu toe is er nog niemand geweest. In het buurthuis zijn medewerkers van Slachtofferhulp Nederland aanwezig voor een luisterend oor, evenals locoburgemeester en wethouder Paul de Bruijn.
Ik kom met de trein.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:45 schreef PS. het volgende:
[..]
FOK! meet dan maar? Zonde van de koffie anders.
Iedere week is er wel ergens in NL een 'aanrijding met een persoon' op het spoorquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, 'iedere week' is zeker niet waar. Maar aanrijdingen met een auto gebeuren inderdaad wel vaker. Toch haalt dat vaak wel landelijk nieuws, zij het in lagere frequentie dan dit ongeluk (meestal in 'kort')
Helaas bijna altijd wel een bewussie, geen ongeluk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedere week is er wel ergens in NL een 'aanrijding met een persoon' op het spoor
Nou idd, het is nog een wonder dat het zo afgelopen is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn idee, het is dat het in de nacht was. Een treinstel dat zo van het spoor dendert.. De tandjes
Die vaak om een andere reden het landelijke nieuws niet halen...quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedere week is er wel ergens in NL een 'aanrijding met een persoon' op het spoor
Wel iets vaker, zo'n 200x per jaar...quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedere week is er wel ergens in NL een 'aanrijding met een persoon' op het spoor
jepquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Helaas bijna altijd wel een bewussie, geen ongeluk.
pfff...quote:
En daarbij ontspoort vrijwel nooit een trein.quote:
Iedereen die het heeft meegemaakt is daar toch allang weg. Wat komt ie dan daar nog doen, beetje instanties voor de voeten lopen met zijn bolle plofkop.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij is daar slechts voor 'steun en een luisterend oor' wat gewoon onderdeel is van zijn taken.
Altijd gezeik over dat hij zijn gezicht laat zien bij dit soort grotere gebeurtenissen..
Hij gaat echt niet over de rails lopen hoorquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:56 schreef Modus het volgende:
[..]
Iedereen die het heeft meegemaakt is daar toch allang weg. Wat komt ie dan daar nog doen, beetje instanties voor de voeten lopen met zijn bolle plofkop.
Sommige mensen zijn gewoon keihard koningshuis en passen al hun meningen daar op aan, ongeacht of het terecht is ofniet. Dezelfde mensen zouden continu lopen te zeiken over een president als we een republiek zouden worden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij is daar slechts voor 'steun en een luisterend oor' wat gewoon onderdeel is van zijn taken.
Altijd gezeik over dat hij zijn gezicht laat zien bij dit soort grotere gebeurtenissen..
Nee dat snapt mijn anus ook wel. Maar wat gaat ie verder doen dan. Ff met die boer praten ofzoquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij gaat echt niet over de rails lopen hoor
Slachtofferhulp nodig hebben hoeft geen logica achter te zitten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:01 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]
Ze gaan de wijk in. Kan je ook beter doen denk ik. De mensen staan buiten te praten met elkaar. De vraag is in hoeverre slachtofferhulp nodig is voor de bewoners. Die zaten er niet in, dus de impact valt wel mee denk ik. Wel zijn er slachtoffers opgevangen door ze, dus ze willen misschien wel praten met iemand,
Dat jij het niet begrijpt betekent niet dat het daar niet gewaardeerd wordt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:03 schreef Modus het volgende:
[..]
Nee dat snapt mijn anus ook wel. Maar wat gaat ie verder doen dan. Ff met die boer praten ofzo
Man man man. Zou er nou echt geen enkele molecuul in Willem zijn kop zijn die af en toe denkt 'wat een onvoorstelbaar debiele kutbaan heb ik eik, waarom doe ik dit'.
Goh, je zou gewoon eens een nieuwsbericht kunnen lezen om te weten te komen met wie hij sprak.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:03 schreef Modus het volgende:
[..]
Nee dat snapt mijn anus ook wel. Maar wat gaat ie verder doen dan. Ff met die boer praten ofzo
Man man man. Zou er nou echt geen enkele molecuul in Willem zijn kop zijn die af en toe denkt 'wat een onvoorstelbaar debiele kutbaan heb ik eik, waarom doe ik dit'.
Is en blijft toch een indrukwekkende foto/beeld. Die trein ligt knap in het weiland. Dat krijg je niet zomaar voor elkaar.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkere chaos, dit gaat wel even duren ja.. rails zijn ook helemaal krom getrokken zo lijkt het.
Je bent bekend met de formule e=mv2?quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is en blijft toch een indrukwekkende foto/beeld. Die trein ligt knap in het weiland. Dat krijg je niet zomaar voor elkaar.
(doet me een beetje denken aan die trein bij Dalfsen destijds).
De weilanden zijn ook lekker drassig na de laatste weken, plus dat het daar sowieso al een meer "flexibele" ondergrond is, dus het zou nog wel eens flink lastig kunnen zijn de trein daar weg te halen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is en blijft toch een indrukwekkende foto/beeld. Die trein ligt knap in het weiland. Dat krijg je niet zomaar voor elkaar.
(doet me een beetje denken aan die trein bij Dalfsen destijds).
Je maakt jezelf redelijk belachelijk, dat heb je in de gaten?quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:03 schreef Modus het volgende:
[..]
Nee dat snapt mijn anus ook wel. Maar wat gaat ie verder doen dan. Ff met die boer praten ofzo
Man man man. Zou er nou echt geen enkele molecuul in Willem zijn kop zijn die af en toe denkt 'wat een onvoorstelbaar debiele kutbaan heb ik eik, waarom doe ik dit'.
Valt wel mee denk ik, er zijn bedrijven die daarin gespecialiseerd zijn. Je hebt alleen een flinke kraan nodig en wat kabels.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
De weilanden zijn ook lekker drassig na de laatste weken, plus dat het daar sowieso al een meer "flexibele" ondergrond is, dus het zou nog wel eens flink lastig kunnen zijn de trein daar weg te halen.
Wat ook kan schelen, was dat er 'maar' 50 mensen in de trein zaten. Natuurlijk kan je alsnog overal tegenaan knallen, maar je hebt toch een stuk meer ruimte.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:13 schreef Nielsch het volgende:
tsooo ik krijg zojuist foto's van in de trein door... het is echt een wonder dat er (vooralsnog) niet meer doden zijn gevallen.
Ja, een flinke kraan... die moet wel op een stevige ondergrond kunnen staan.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:12 schreef PS. het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik, er zijn bedrijven die daarin gespecialiseerd zijn. Je hebt alleen een flinke kraan nodig en wat kabels.
uiteraard is dat een factor die zeker meespeeltquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat ook kan schelen, was dat er 'maar' 50 mensen in de trein zaten. Natuurlijk kan je alsnog overal tegenaan knallen, maar je hebt toch een stuk meer ruimte.
Maar het verbaast mij ook, 'maar' één dode, en dan zat die ook nog niet eens in de trein.
op het spoor, er rijden nu toch geen treinenquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, een flinke kraan... die moet wel op een stevige ondergrond kunnen staan.
Ja, maar het probleem is dan dat iedereen die reguliere bus op zoekt. En die bus heeft uiteraard ook zijn reguliere passagiers.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook de reguliere bussen niet?
Ik heb wellicht makkelijk lullen met een kantoorbaan maar tis prachtig weer, wandel een halfuur-uurtje en je komt echt wel ergens een reguliere bus tegen die ergens heen rijdt.
Veiligheidsriem is dus onzin.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat ook kan schelen, was dat er 'maar' 50 mensen in de trein zaten. Natuurlijk kan je alsnog overal tegenaan knallen, maar je hebt toch een stuk meer ruimte.
Maar het verbaast mij ook, 'maar' één dode, en dan zat die ook nog niet eens in de trein.
I mean: hoe heeft de machinist van de trein dit kunnen overleven:quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat ook kan schelen, was dat er 'maar' 50 mensen in de trein zaten. Natuurlijk kan je alsnog overal tegenaan knallen, maar je hebt toch een stuk meer ruimte.
Maar het verbaast mij ook, 'maar' één dode, en dan zat die ook nog niet eens in de trein.
Een grote hijskraan past niet echt op het spoor, tenzij je de hele bovenleiding weg sloopt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
op het spoor, er rijden nu toch geen treinen
De benen nemen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
I mean: hoe heeft de machinist van de trein dit kunnen overleven:
[ afbeelding ]
Het was donker. Zag hij het voorwerp al op het spoor liggen? En was dat op tijd? (blijkbaar op tijd genoeg)quote:
Heeft het vast aan zien komen (last-minute) en is naar achteren gegaan..quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij gaat echt niet over de rails lopen hoor
Jaaaaquote:
Touché, ik had niet verwacht dat hij zo intens in gesprek zou gaan en dicht bij het wrak zou gaan staan (ook vanwege de veiligheid natuurlijk). Verder gewoon prima dat hij zich zo betrokken toont ondanks sommige zeikers hier.quote:
Volgens buurtbewoners werd er getoeterd.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het was donker. Zag hij het voorwerp al op het spoor liggen? En was dat op tijd? (blijkbaar op tijd genoeg)
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, maar in het verleden legden ze dan een zandbed aan.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
De weilanden zijn ook lekker drassig na de laatste weken, plus dat het daar sowieso al een meer "flexibele" ondergrond is, dus het zou nog wel eens flink lastig kunnen zijn de trein daar weg te halen.
Tuurlijk wel. Wat denk je dat Beatrix in Enschede deed vlak na die vuurwerkramp. Intensief in gesprek gaan. Dat is zijn/haar rol, en die rol pakken ze ook, omdat ze het ook zo voelen: nabij willen zijn. Geen ramptoerist zijn, maar een luisterend oor bieden en steun bieden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Touché, ik had niet verwacht dat hij zo intens in gesprek zou gaan en dicht bij het wrak zou gaan staan (ook vanwege de veiligheid natuurlijk). Verder gewoon prima dat hij zich zo betrokken toont ondanks sommige zeikers hier.
Dat kan, maar dan nog gaat het een hoop tijd kosten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, maar in het verleden legden ze dan een zandbed aan.
Uiteraard, die beelden kan ik me nog goed herinneren.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Wat denk je dat Beatrix in Enschede deed vlak na die vuurwerkramp. Intensief in gesprek gaan. Dat is zijn/haar rol, en die rol pakken ze ook, omdat ze het ook zo voelen: nabij willen zijn. Geen ramptoerist zijn, maar een luisterend oor bieden en steun bieden.
Veel treinongelukken ontstaan doordat treinen zo moeizaam afremmen, maar dat ze zo langzaam vaart minderen zorgt er ook voor dat er weinig letsel is. Hoe sneller je teruggaat naar 0 km/u, hoe meer kans op letsel.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat ook kan schelen, was dat er 'maar' 50 mensen in de trein zaten. Natuurlijk kan je alsnog overal tegenaan knallen, maar je hebt toch een stuk meer ruimte.
Maar het verbaast mij ook, 'maar' één dode, en dan zat die ook nog niet eens in de trein.
In Hilversum is een aantal jaar geleden een trein ontspoord.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daarbij ontspoort vrijwel nooit een trein.
De laatste keer was volgens mij die botsing met die hoogwerker in Overijssel, toen ontspoorde de trein ook en was het ook groot landelijk nieuws.
Als inzittende van een trein kom je er meestal goed vanaf, alleen als je niet in de trein zit heb je pech.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Veel treinongelukken ontstaan doordat treinen zo moeizaam afremmen, maar dat ze zo langzaam vaart minderen zorgt er ook voor dat er weinig letsel is. Hoe sneller je teruggaat naar 0 km/u, hoe meer kans op letsel.
Maar die lag niet overdwars in het weiland, zoals die in Dalfsen en nu in Voorschoten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:47 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
In Hilversum is een aantal jaar geleden een trein ontspoord.
Er zijn honderdduizenden treinritten gemaakt sinds het vorige treinongeluk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:53 schreef Postbus100 het volgende:
Zet me wel weer aan het denken over je plaats in de trein. Ik heb heel veel gereisd tussen het midden van het land en Groningen, en dan ging ik altijd in de eerste wagon zitten, omdat je dan op een voordelige plek kon instappen op het beginstation, in Zwolle je helemaal op het puntje stopte (en mensen dus eerder op andere plekken in de trein zouden instappen, en het dus lekker rustig bleef in mijn coupe), en in Groningen dan weer goed uitkwam. Heb wel eens gedacht: volgens mij kan ik beter in het tweede treinstel gaan zitten. Mocht er een aanrijding zijn (kans is het grootste dat dat met een persoon is), dan heb je niet de eerste impact. Zit er iets van een buffer/kreukelzone tussen. In plaats van dat ik altijd op zo ongeveer de stoel het dichtst bij de machinist zat. Zet me wel weer aan het nadenken....
Er zijn sindsdien meerdere aanrijdingen op het spoor geweest. Ik hoef geen gesmashte lichaamsdelen tegen het raam te zienquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn honderdduizenden treinritten gemaakt sinds het vorige treinongeluk.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:02 schreef PS. het volgende:
Mark Rutte komt in elk geval niet langs, die is aan de schijterij.
[ twitter ]
Gelukkig zijn onze standaarden iets beter dan in de VSquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ach joh, is toch nog best te gebruiken.
[ afbeelding ]
Zijn gordels en riemen (die er überhaupt niet zijn in de trein) het volgende complot?quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:54 schreef QAnonn het volgende:
Volgende x maar mijn riem vast doen in de trein
quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn gordels en riemen (die er überhaupt niet zijn in de trein) het volgende complot?
Nee dat is waar, maar in feite ook gewoon een ontsporing. Alleen op lage snelheid (Gelukkig)quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:50 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar die lag niet overdwars in het weiland, zoals die in Dalfsen en nu in Voorschoten.
Stuur de RVD een brief waarin je je klacht voorlegt. Wellicht doen ze er iets mee. Je hebt je punt gemaakt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je zegt het toch zelf? Dit is unieker, saaie auto-ongelukken waarbij meer doden vallen zijn niet high profile genoeg.
Toch wel fijn dat je er nog even over door gaat danquote:Op dinsdag 4 april 2023 14:02 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Stuur de RVD een brief waarin je je klacht voorlegt. Wellicht doen ze er iets mee. Je hebt je punt gemaakt.
quote:
Er rijden geen treinen naar Den Haag.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe is de situatie op station Leiden nu eigenlijk?
quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe is de situatie op station Leiden nu eigenlijk?
Toeteren en op tijd naar achter rennen gok ik.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
I mean: hoe heeft de machinist van de trein dit kunnen overleven:
[ afbeelding ]
Denk niet dat hij het overleefd heeft omdat hij toeterde.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:13 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Toeteren en op tijd naar achter rennen gok ik.
Maar niet toeteren en ruim voor het ongeluk langs alle passagiers naar achteren rennen is ook zo wat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Denk niet dat hij het overleefd heeft omdat hij toeterde.
Humor!quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Denk niet dat hij het overleefd heeft omdat hij toeterde.
Geen humor, ik snap gewoon niet zo goed hoe het toeteren hier relevant is. Hij zal wel op het laatste moment iets naar achteren zijn gegaan en het daardoor overleefd hebben. Ik kan hier ook gaan roepen dat hij ooit bij het station was vertrokken, dat lijkt me ook niet zo relevant.quote:
Nee totaal niet. Ik lever me totaal over aan de grote getallen van de kansberekening en daar heb ik geen reeele invloed op. Ik kijk wel altijd naar dingen waar ik wel invloed op heb. Waar is de nooduitgang, wie gaat er problemen maken, waar zitten mensen met vuur te kloten, dus eigenlijk rond wanneer ik actie zou moeten ondernemen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:53 schreef Postbus100 het volgende:
Zet me wel weer aan het denken over je plaats in de trein. Ik heb heel veel gereisd tussen het midden van het land en Groningen, en dan ging ik altijd in de eerste wagon zitten, omdat je dan op een voordelige plek kon instappen op het beginstation, in Zwolle je helemaal op het puntje stopte (en mensen dus eerder op andere plekken in de trein zouden instappen, en het dus lekker rustig bleef in mijn coupe), en in Groningen dan weer goed uitkwam. Heb wel eens gedacht: volgens mij kan ik beter in het tweede treinstel gaan zitten. Mocht er een aanrijding zijn (kans is het grootste dat dat met een persoon is), dan heb je niet de eerste impact. Zit er iets van een buffer/kreukelzone tussen. In plaats van dat ik altijd op zo ongeveer de stoel het dichtst bij de machinist zat.
Denken jullie daar wel eens over na?
Andere kant van dezelfde medaille. Het enorme gewicht zorgt voor beperkte vertraging waardoor je geen grote klappen krijgt, tot er een andere enorme massa of een massief bouwwerk in het spel is. In een light rail zul je bij zo'n ongeluk meer gewonden hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als inzittende van een trein kom je er meestal goed vanaf, alleen als je niet in de trein zit heb je pech.
Bij een trein-trein botsing wordt het een ander verhaal.
Dat toeteren doet een machinist om personen op of rond het spoor te waarschuwen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen humor, ik snap gewoon niet zo goed hoe het toeteren hier relevant is. Hij zal wel op het laatste moment iets naar achteren zijn gegaan en het daardoor overleefd hebben. Ik kan hier ook gaan roepen dat hij ooit bij het station was vertrokken, dat lijkt me ook niet zo relevant.
Ik denk ook eerder dat het de goederentrein was die toeterde en de machinist van de VIRM dat heeft gehoord, en daardoor aan de noodrem heeft getrokken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen humor, ik snap gewoon niet zo goed hoe het toeteren hier relevant is. Hij zal wel op het laatste moment iets naar achteren zijn gegaan en het daardoor overleefd hebben. Ik kan hier ook gaan roepen dat hij ooit bij het station was vertrokken, dat lijkt me ook niet zo relevant.
Dat gaat sowieso over die goederentrein natuurlijk. Het blijft ook raar dat daar geen rood sein was.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:20 schreef Tengano het volgende:
Het is gewoon sneu dat die kraanmachinist niet op tijd heeft uit kunnen stappen, dan had hij het wss wel overleefd.
Maar ja, als je denkt op een veilig spoor te werken heb je daar ook geen aanleiding voor. Ook niet als er een trein toetert.
Zou kunnen, ik weet niet wat het protocol is als je een andere treintoeter hoort, of je dan meteen je handel in de stilstand pleurt. Dat lijkt me niet, ik hoor wel vaker een trein toeteren als ik in een rijdende trein zit. Maar dat is op klaarlichte dag.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook eerder dat het de goederentrein was die toeterde en de machinist van de VIRM dat heeft gehoord, en daardoor aan de noodrem heeft getrokken.
Ik kon ook een keer niet met de trein van den Haag CS naar leiden en toen stond ikquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dan dat iedereen die reguliere bus op zoekt. En die bus heeft uiteraard ook zijn reguliere passagiers.
Ik ben zelf buschauffeur, maar op verstoringsmomenten krijg je de mensenstroom niet weg met je reguliere inzet. Die volle gelede bus aan mensen staat er in een paar minuten weer bij.
Komt wel heel dichtbij zo..quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kon ook een keer niet met de trein van den Haag CS naar leiden en toen stond ik
drie kwartier lang als haringen in een ton in bus 45 van den Haag CS via Voorschoten naar leiden
Ik zou gewoon thuis werken als de treinen niet rijden. Zelfs zonder drukte is het al absolute hel om ergens te komen met alleen de bus.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dan dat iedereen die reguliere bus op zoekt. En die bus heeft uiteraard ook zijn reguliere passagiers.
Ik ben zelf buschauffeur, maar op verstoringsmomenten krijg je de mensenstroom niet weg met je reguliere inzet. Die volle gelede bus aan mensen staat er in een paar minuten weer bij.
Meid, het is wat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kon ook een keer niet met de trein van den Haag CS naar leiden en toen stond ik
drie kwartier lang als haringen in een ton in bus 45 van den Haag CS via Voorschoten naar leiden
Zeker als de verstoring net wordt gemeld is het dan in 1x raak. En je kunt niemand verbieden om die gewone bus te gebruiken, dat zou niet eerlijk zijn. Maar lelijk is het wel.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dan dat iedereen die reguliere bus op zoekt. En die bus heeft uiteraard ook zijn reguliere passagiers.
Ik ben zelf buschauffeur, maar op verstoringsmomenten krijg je de mensenstroom niet weg met je reguliere inzet. Die volle gelede bus aan mensen staat er in een paar minuten weer bij.
NOSquote:Het treinverkeer vanaf Leiden Centraal in noordelijke richting is weer opgestart. Sinds 13.30 uur rijden tussen Leiden en Haarlem de treinen weer volgens de dienstregeling, meldt NS. Er rijden ook nog bussen op dat traject.
Tussen Leiden en Hoofddorp rijden sprinters, maar voorlopig wel minder dan normaal. Dat kan reizigers een kwartier extra reistijd kosten.
Het treinverkeer in zuidelijke richting, vanaf Leiden Centraal naar Den Haag, zal nog dagen stilliggen. Op dat traject rijden snelbussen.
Ja jeetje je dag zal wel volledig verpest zijn nu..quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:44 schreef TLC het volgende:
Goh wat kan ik me daar aan ergeren, meneertje de koning moet er zonodig ook weer bij zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja jeetje je dag zal wel volledig verpest zijn nu..niet volledig, wel een beetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."You can call me Susan if it makes you happy"
Wat denkt die pipo wel niet???quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:44 schreef TLC het volgende:
Goh wat kan ik me daar aan ergeren, meneertje de koning moet er zonodig ook weer bij zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Totaal geen nut dat die vent daar is, was hij loodgieter, stukadoor of n zwerver geweest was ie geboeid in n politiebusje afgevoerdquote:Op dinsdag 4 april 2023 14:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat denkt die pipo wel niet???
Gewoon tijdens zo'n treinramp een beetje ordinair de koning uithangen
Even een beetje kalm je hebt het wel over de koning.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:44 schreef TLC het volgende:
Goh wat kan ik me daar aan ergeren, meneertje de koning moet er zonodig ook weer bij zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die serieuze blik, je weet gelijk dat onze koning dit heel erg serieus neemt. Dit is nog indrukwekkender dan de foto's van de trein.quote:
Ook nog in een oranje hesjequote:Op dinsdag 4 april 2023 14:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat denkt die pipo wel niet???
Gewoon tijdens zo'n treinramp een beetje ordinair de koning uithangen
Rails is zo vervangen, dat is het probleem niet zo. Die bakken weghalen is wel wat lastiger lijkt me. Ligt er ook een beetje aan wat voor grond het is bij al dat puin. Zo'n bak weegt iets van 60 ton dus wel een grote kraan, maar ook weer niet zo'n uniek grote dat er maar een paar van NL zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkere chaos, dit gaat wel even duren ja.. rails zijn ook helemaal krom getrokken zo lijkt het.
Dat de kraanmachinist is omgekomen, is een aanname. Op de foto is ook een totaal vernield groen BAM-busje in de sloot te zien.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:20 schreef Tengano het volgende:
Het is gewoon sneu dat die kraanmachinist niet op tijd heeft uit kunnen stappen, dan had hij het wss wel overleefd.
Maar ja, als je denkt op een veilig spoor te werken heb je daar ook geen aanleiding voor. Ook niet als er een trein toetert.
Weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
Dat de kraanmachinist is omgekomen, is een aanname.
Daarom.quote:
quote:NOS 12:48
BAM: omgekomen medewerker was machinist bouwkraan
De medewerker van BAM die is omgekomen bij het treinongeluk in Voorschoten is een man die als machinist op de bouwkraan zat die door zowel een goederentrein als een passagierstrein werd geraakt. Dat heeft het bouwbedrijf laten weten.
Er werd bij Voorschoten aan het spoor gewerkt, onder meer met behulp van de kraan die over het spoor kon rijden. Twee van de vier sporen waren voor de werkzaamheden afgesloten, over de andere twee sporen werd gewoon gereden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ats-van-treinongeluk
Ook echt precies ter hoogte van de schakelaar die het ene segment van de andere scheidt. Dat verklaart ook waarom er over een lang traject geen stroom was. Leiden Centraal valt er net binnen. Ze moesten eerst ergens een knip maken voordat Leiden Centraal weer van stroom kon worden voorzien.quote:
Busje zal wel op de weg naast de sloot geparkeerd hebben gestaan.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat de kraanmachinist is omgekomen, is een aanname. Op de foto is ook een totaal vernield groen BAM-busje in de sloot te zien.
Op dezelfde foto zijn rechts van het busje ook betonnen delen van het perron te zien, die zijn een flink stuk meegetrokken.![]()
[ afbeelding ]
Nou, treinverkeer tussen Leiden en Den Haag zal nog wel een tijdje op zich laten wachten als ik dit zo zie.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat de kraanmachinist is omgekomen, is een aanname. Op de foto is ook een totaal vernield groen BAM-busje in de sloot te zien.
Op dezelfde foto zijn rechts van het busje ook betonnen delen van het perron te zien, die zijn een flink stuk meegetrokken.![]()
[ afbeelding ]
Ben ook benieuwd ja, wat een klap moet dat zijn geweest zeg..quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, treinverkeer tussen Leiden en Den Haag zal nog wel een tijdje op zich laten wachten als ik dit zo zie.
Ik dacht dat het vanmorgen al bekend was dat de goederentrein op het afgesloten spoor die kraan had geraakt, en dat die passagierstrein daarna die kraan voor zich geworpen kreeg?quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens NOS is de goederentrein als eerste op de kraan gebotst:
[ afbeelding ]
Dat zeggen ook de getuigen. Zie ook het filmpje in de link:quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens NOS is de goederentrein als eerste op de kraan gebotst:
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ierstrein-prorail-nsquote:"Als eerste hoorden we de klap van de goederentrein", vertelt Dennis.
"We keken direct naar buiten, maar zagen niets omdat er geen verlichting was op het perron. Een paar minuten later kwam de passagierstrein. We wisten meteen: dit is foute boel en belden 112."
RTLquote:De twee zwaargewonde slachtoffers die in het LUMC zijn opgenomen, liggen in kritieke toestand op de afdeling intensive care. Dat bevestigt een woordvoerder van het ziekenhuis aan RTL Nieuws.
Heftig.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kon ook een keer niet met de trein van den Haag CS naar leiden en toen stond ik
drie kwartier lang als haringen in een ton in bus 45 van den Haag CS via Voorschoten naar leiden
Die foto was hier vanmorgen ook al gepost, maar holy shit ik zie nu pas dat busje in de sloot. Or whats left of it...quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat de kraanmachinist is omgekomen, is een aanname. Op de foto is ook een totaal vernield groen BAM-busje in de sloot te zien.
Op dezelfde foto zijn rechts van het busje ook betonnen delen van het perron te zien, die zijn een flink stuk meegetrokken.![]()
[ afbeelding ]
Zat die man niet toevallig in z'n busje?quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die foto was hier vanmorgen ook al gepost, maar holy shit ik zie nu pas dat busje in de sloot. Or whats left of it...
Ook wel bizar die sporen op de oever die naar dat busje in de sloot lijken te wijzen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zeggen ook de getuigen. Zie ook het filmpje in de link:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ierstrein-prorail-ns
Geen idee. Pech had hij wel.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zat die man niet toevallig in z'n busje?
Typhoneren doe je bij gevaar en bepaalde aanwijzingen. Maar dan is het niet altijd zo dat ik een snelremming toepas. Ik thyphoneer zo nu en dan als ik zie dat reizigers te dicht bij de rand van het perron staan. Ik typhoneer ook als ik iemand op het spoor zie staan en pas dan mogelijk wel een snelremming toe. Maar in die gevallen plaats ik ook een alarmoproep via de gsmr en eventueel het gevarensein.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik weet niet wat het protocol is als je een andere treintoeter hoort, of je dan meteen je handel in de stilstand pleurt. Dat lijkt me niet, ik hoor wel vaker een trein toeteren als ik in een rijdende trein zit. Maar dat is op klaarlichte dag.
Mogelijk wel een klap gehoord na die toeter. Je weet het niet.
Dat is een bizar idee wel.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:41 schreef Tengano het volgende:
Het zou toch wat zijn als die BAM medewerkers per ongeluk aan het verkeerde spoor aan het werk waren
Er zijn genoeg mensen waarvan het verkeerde been is afgezet. Daarom wordt dat 'verkeerde' been vaak met een viltstift gemarkeerd.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:43 schreef Red_85 het volgende:
Dat is een bizar idee wel.
Dan heeft de OVV het wel snel door dat er in de communicatie echt wel heel veel fout zit.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen waarvan het verkeerde been is afgezet.
Zijn gewoon menselijke vergissingen bedoel ik. Dingen gaan gewoon fout soms.quote:
I know I know.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zijn gewoon menselijke vergissingen bedoel ik. Dingen gaan gewoon fout soms.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Hahaa zal je maar gebeuren .... als passagier dat je in eens de machinist in eens hard door het gangpad ziet lopen na dat de deur hard open geslagen word ...........quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:17 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Maar niet toeteren en ruim voor het ongeluk langs alle passagiers naar achteren rennen is ook zo wat.
maar dat die zegt First out........ dat is nu gelukkig goed gegaan , maar je heb wel te maken met hoogspannings lijnen die overal liggen en je kan niet zien waar de spanning op staat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:25 schreef Lienekien het volgende:
De machinist van de trein heeft niet voor de crash ‘de benen genomen’. Hij is door de jongeman van het filmpje uit zijn cabine bevrijd en kon niet meer lopen.
Bron
Maar zo ging het niet.quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar dat die zegt First out........ dat is nu gelukkig goed gegaan , maar je heb wel te maken met hoogspannings lijnen die overal liggen en je kan niet zien waar de spanning op staat.
Dus alleen maar voelen , maar dan ben je al te laat.
Zijn reactie is begrijpelijk maar het had ook anders kunnen aflopen als die trein onder spanning staat.
Ik zag het net op Amsterdam Zuid idd... dat is een week.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:39 schreef Momo het volgende:
Treinverkeer tussen Leiden en Den Haag ligt tot zeker 11 april stil
Het treinverkeer tussen Leiden en Den Haag ligt tot zeker dinsdag 11 april stil door het treinongeluk van vanochtend, zo verwacht de NS. Het spoorbedrijf zet vanwege het ongeval de komende week snel- en stopbussen in op het traject.
Reizigers moeten rekening houden met meer reistijd.
quote:ProRail: bergen van de treindelen gaat dagen duren
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-68520215
Vanmiddag is er een begin gemaakt met het opruimen van de kalk die uit de goederentrein is gekomen. Het bergen van de vier NS-treinstellen kan pas beginnen als de politie, de inspectie en het Openbaar Ministerie de locatie hebben vrijgegeven. Zij zijn nog bezig met een onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
De hersteloperatie is complex. Een bergingsbedrijf moet met een kraan eerst een sloot over om bij de treinstellen te komen. Daarvoor moet eerst een brugconstructie worden gebouwd, en daar wordt morgen mee begonnen. Onderzocht wordt nog of de goederentrein zelf weg kan rijden, anders moet deze ook geborgen worden.
ProRail verwacht dat het bergen van de treindelen meerdere dagen zal duren. Pas daarna kan bekeken worden wat de schade aan de infrastructuur is en welke werkzaamheden noodzakelijk zijn. Ook bij station Voorschoten is ProRail begonnen met voorbereidende werkzaamheden, want ook daar is schade.
Zie zo'n gevaarte maar eens uit een weiland te krijgen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:47 schreef Leandra het volgende:
Ik zag het net op Amsterdam Zuid idd... dat is een week.
Net in het nieuws werd er gemeld dat die was overleden?quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:25 schreef Lienekien het volgende:
De machinist van de trein heeft niet voor de crash ‘de benen genomen’. Hij is door de jongeman van het filmpje uit zijn cabine bevrijd en kon niet meer lopen.
Bron
De instructie voor trambestuurder die na een ontsporing met spoed moeten ontruimen (bijvoorbeeld vanwege brand), is dan ook om de passagiers uit de tram te laten springen. Om gelijktijdig contact met de tram en aarde te voorkomen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar dat die zegt First out........ dat is nu gelukkig goed gegaan , maar je heb wel te maken met hoogspannings lijnen die overal liggen en je kan niet zien waar de spanning op staat.
Dus alleen maar voelen , maar dan ben je al te laat.
Zijn reactie is begrijpelijk maar het had ook anders kunnen aflopen als die trein onder spanning staat.
Wat in het weiland ligt, kun je natuurlijk een tijdje in het weiland laten liggen. Is misschien een beetje luguber maar in Roermond kwam ik in 2003 ook nog maandenlang langs een verkreukelde trein die ergens naast het station neergezet was.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:57 schreef svann het volgende:
[..]
Zie zo'n gevaarte maar eens uit een weiland te krijgen.
Los nog van de weggevaagde bovenleiding.
Nee, alleen de bestuurder van de aan gort gereden railskraan van de BAM.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:58 schreef kree het volgende:
Net in het nieuws werd er gemeld dat die was overleden?
Ok, volgens mij werd dat niet zo genoemd dan net in het journaal?quote:Op dinsdag 4 april 2023 19:00 schreef svann het volgende:
[..]
Nee, alleen de bestuurder van de aan gort gereden railskraan van de BAM.
Als dat al zo is, kan toch zijn omdat zijn lijk niet zomaar uit een wrak verwijderd kan worden? Openknippen gaat ook niet zomaar als er nog onderzoek gedaan wordt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 19:13 schreef TLC het volgende:
Volgens mij hebben ze die kraanmachinist pas een uur geleden of zo pas geborgen, waarom laten ze die beste man een halve dag buiten liggen ??????
Ze zijn bezig met onderzoek aangaande de toedracht. Misschien dat ze hem daarom er niet gelijk uitslepen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 19:13 schreef TLC het volgende:
Volgens mij hebben ze die kraanmachinist pas een uur geleden of zo pas geborgen, waarom laten ze die beste man een halve dag buiten liggen ??????
Er zijn ook een hoop ondergrondse kabels geraakt en beschadigd. 3kV, voeding van de bovenleiding, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:57 schreef svann het volgende:
[..]
Zie zo'n gevaarte maar eens uit een weiland te krijgen.
Los nog van de weggevaagde bovenleiding.
Die suggestie stond 's ochtends al in één van de reacties van het eerste artikel op nujij.nl. Was nog een suggestie, maar die zei al dat bewoners twéé klappen hadden gehoord. Wat erop zou wijzen dat eerst de goederentrein de lorry had geraakt, en daarna de intercity.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:25 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ook dit vraagstuk hebben @:Nober en ik weer opgelost.
Is dat gebeuren bij Lelystad eigenlijk al gerepareerd? Want dan kan het team zo doorstomen naar Leiden/Voorschoten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:39 schreef Momo het volgende:
Treinverkeer tussen Leiden en Den Haag ligt tot zeker 11 april stil
Het treinverkeer tussen Leiden en Den Haag ligt tot zeker dinsdag 11 april stil door het treinongeluk van vanochtend, zo verwacht de NS. Het spoorbedrijf zet vanwege het ongeval de komende week snel- en stopbussen in op het traject.
Reizigers moeten rekening houden met meer reistijd.
Ik kan me ook nog het treinongeluk op de maaslijn nabij Melderslo herinneren, was in 1991. Daar reed een bestelbus tegen de trein op die ontspoorde. Daar is toen het treinwrak naast het spoor geduwd en konden te treinen weer verder. Maar dat wrak lag er ook nog weken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De instructie voor trambestuurder die na een ontsporing met spoed moeten ontruimen (bijvoorbeeld vanwege brand), is dan ook om de passagiers uit de tram te laten springen. Om gelijktijdig contact met de tram en aarde te voorkomen.
Mocht ik ooit in een ontspoorde, brandende trein komen te zitten, ga ik dat ook doen.
[..]
Wat in het weiland ligt, kun je natuurlijk een tijdje in het weiland laten liggen. Is misschien een beetje luguber maar in Roermond kwam ik in 2003 ook nog maandenlang langs een verkreukelde trein die ergens naast het station neergezet was.
Begin januari al.quote:Op dinsdag 4 april 2023 20:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is dat gebeuren bij Lelystad eigenlijk al gerepareerd? Want dan kan het team zo doorstomen naar Leiden/Voorschoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |