#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 04:34 |
Voorschoten In Voorschoten is een botsing geweest tussen een personen- en een goederentrein. Er zijn meerdere gewonden en zwaargewonden, zegt de Veiligheidsregio Hollands Midden. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig. Op foto's is te zien dat de personentrein is ontspoord en dat inzittenden worden geëvacueerd. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niets bekend. Door het ongeluk rijden geen treinen tussen Leiden en Den Haag. https://nos.nl/artikel/24(...)tsing-in-voorschoten | |
Fer | dinsdag 4 april 2023 @ 04:51 |
Dat lijkt me geen treinen op dat traject deze week meer. | |
maan_man | dinsdag 4 april 2023 @ 04:59 |
Nog een geluk bij een ongeluk. Was dit in de ochtendspits gebeurd dan hadden wij ambulance te kort gehad. | |
realnice11 | dinsdag 4 april 2023 @ 05:01 |
Als je achterin zat schik je je wel helemaaaaal de tyfus, maar dan heb je het ws wel overleefd?![]() [ Bericht 20% gewijzigd door realnice11 op 04-04-2023 05:07:12 ] | |
Eightyone | dinsdag 4 april 2023 @ 05:11 |
Wb TT: Het mag ook met kleine letters. ![]() (Edit: inmiddels blijkt het gewijzigd.) [ Bericht 9% gewijzigd door Eightyone op 04-04-2023 07:36:49 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 05:12 |
koffiekoekjes | dinsdag 4 april 2023 @ 05:19 |
Geluk dat het om 3:30 is, ik wist niet eens dat er op dat tijdstip nog treinen reden. | |
Gibson88 | dinsdag 4 april 2023 @ 05:22 |
Tering dat moet een klap zijn geweest. Dat alle slachtoffers er goed vanaf mogen komen. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 05:23 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 05:39 |
Die kraan klopt, alleen zijn zowel de passagierstrein als de goederentrein daar tegen aan geklapt. (Radio 1) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 05:39:46 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 05:47 |
In elk geval meer dan 50 slachtoffers, meerdere doden ook (onbevestigd). Passagierstrein is in de brand gevlogen na de botsing..... [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 05:49:05 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 05:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 05:54:38 ] | |
Houtenbeen | dinsdag 4 april 2023 @ 06:04 |
Harde klap geweest zo te zien | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 06:08 |
Volgens radio 1 zou eerst de goederentrein op die kraan zijn gebotst. Door die klap kwam de kraan op het spoor waar de intercity net aan kwam... | |
Kickinalfa | dinsdag 4 april 2023 @ 06:12 |
Zelfs de NOS gebruikt schreeuwerige capslock. | |
Houtenbeen | dinsdag 4 april 2023 @ 06:14 |
Een dode volgens Omroep West | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 06:28 |
Wij zijn de NOS niet ![]() Ontopic: damzzz wat een klap! ![]() | |
Aventura | dinsdag 4 april 2023 @ 06:30 |
goede naam wel. Ziet er extreem uit, wat erg voor die passagiers. hoe is zoiets in godsnaam mogelijk. We gaan het horen. Moet vandaan van Leiden naar Amsterdam met de trein, zal wel flink ontregeld zijn allemaal. | |
Alpha0 | dinsdag 4 april 2023 @ 06:33 |
Die trein is zeker gebroken ja. | |
kwiwi | dinsdag 4 april 2023 @ 06:39 |
Nou, ben benieuwd hoe lang het vingertjeswijzen gaat worden tussen alle partijen. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 06:39 |
![]() | |
kwiwi | dinsdag 4 april 2023 @ 06:40 |
- verkeerde topic [ Bericht 92% gewijzigd door kwiwi op 04-04-2023 08:08:23 ] | |
Cupfighter | dinsdag 4 april 2023 @ 06:40 |
Dat moet een klap geweest zijn zeg | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 06:46 |
Er zaten ongeveer 50 passagiers in de trein | |
roos94 | dinsdag 4 april 2023 @ 06:47 |
De directeur van NS zal niet lekker wakker worden vanochtend | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 06:48 |
De trein staat grwoon in het weiland ![]() | |
bijdehand | dinsdag 4 april 2023 @ 06:49 |
Heftig zeg ![]() | |
superniger | dinsdag 4 april 2023 @ 06:49 |
Ik vrees het ergste. 🫣 | |
Aventura | dinsdag 4 april 2023 @ 06:50 |
Die zal rond 4 uur wel uit zijn bed gebeld zijn. | |
roos94 | dinsdag 4 april 2023 @ 06:52 |
Verbaast mij nog dat er zoveel mensen midden in de nacht van maandag op dinsdag in de trein zitten ![]() | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 06:53 |
19 gewonden en 1 dode lees ik | |
111210 | dinsdag 4 april 2023 @ 06:55 |
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 06:56 |
De achterkant staat in het weiland? Weet niet of dat wel prettig is. | |
Shii | dinsdag 4 april 2023 @ 06:58 |
Verschrikkelijk. ![]() | |
MichaelScott | dinsdag 4 april 2023 @ 06:59 |
Prorail, dus ja. | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 07:03 |
"Over de dode kan ik nog niks zeggen." "Was het de machinist?" "Daar kan ik nog niks over zeggen." "Hoe is het met de machinist?" | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 07:07 |
![]() | |
Socios | dinsdag 4 april 2023 @ 07:07 |
Treinstelnummer? | |
roos94 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:07 |
Gokmen Tanis wilde hier wel verandering in brengen | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 07:07 |
3453855465 | |
ESF1Gamer | dinsdag 4 april 2023 @ 07:07 |
Kijk in d ns app | |
Socios | dinsdag 4 april 2023 @ 07:08 |
Wat trein betreft op tweederde van de treinlengte. | |
ESF1Gamer | dinsdag 4 april 2023 @ 07:08 |
Stel dat je vroeg moet werken | |
Socios | dinsdag 4 april 2023 @ 07:10 |
Deel van het nachtnet. Daar rijden 24/7 treinen. | |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:10 |
9405 ![]() | |
StephanL | dinsdag 4 april 2023 @ 07:12 |
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor? Je hebt kraantjes en je hebt kranen. | |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:13 |
![]() | |
StephanL | dinsdag 4 april 2023 @ 07:16 |
Top ![]() Valt mee maar naar wat ik altijd begreep kan een trein door de kleinste dingen ontsporen. Als daar iemand in zat is die wellicht overleden. | |
YourCaptor | dinsdag 4 april 2023 @ 07:17 |
Ja lekkere vragen waren dat. ![]() Voorkant van de trein zit helemaal in elkaar zag ik ergens. Als de machinist niet op tijd weg was vrees ik het ergste. | |
StephanL | dinsdag 4 april 2023 @ 07:18 |
Machinist is gewond afgevoerd meld de Nos opde liveblog | |
Aether | dinsdag 4 april 2023 @ 07:21 |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:22 |
Ik denk dat de goederentrein er eerst tegenaan is gebotst en dat die vervolgens op het spoor van de personentrein terecht is gekomen op zijn kant. | |
PzKpfw | dinsdag 4 april 2023 @ 07:22 |
Altijd die verdomde dassen! | |
Toine51 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:23 |
Prorail doet toch het onderhoud? | |
Epistaxiophobia | dinsdag 4 april 2023 @ 07:24 |
Ik besef me wel nu pas dat ze wss een (hijs)kraan of zo bedoelen en geen waterkraan. ![]() | |
Aether | dinsdag 4 april 2023 @ 07:25 |
Zwansen | dinsdag 4 april 2023 @ 07:26 |
![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 4 april 2023 @ 07:26 |
Ziet eruit als een krol: ![]() Heftig ongeluk. Mijn eerste gevoel is dat het door een miscommunicatie komt. De kraan zal gewerkt hebben tijdens een buitendienststelling, maar die is al opgeheven voordat de kraan uit het spoor was. Eventuele werklui in de kraan zagen hopelijk de trein(en) aankomen en konden voldoende ver weg springen/rennen. | |
Zwansen | dinsdag 4 april 2023 @ 07:27 |
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein. ![]() | |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:31 |
Dan zijn er ook geen werkzaamheden. | |
Jojoke | dinsdag 4 april 2023 @ 07:31 |
Ja, bovendien zou ook de trein op het tegenliggende spoor waarschijnlijk stapvoets hebben gereden als de NS had geweten dat daar nog spoorwerkzaamheden op het andere spoor waren. Ze nemen vaak het zekere voor het onzekere. Vreselijk voor de betrokkenen. | |
Quyxz_ | dinsdag 4 april 2023 @ 07:32 |
Inderdaad een geluk, maar het zou ook zeer onwaarschijnlijk zijn aangezien dit type werkzaamheden praktisch altijd 's nachts wordt uitgevoerd en in de vroege ochtend eindigen. De eerste treinen na werkzaamheden zijn zelden in de spits. | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 07:35 |
Omdat ik er bij iets groots altijd nieuwsgierig naar ben, wat van de eerste tweets hierover vannacht:
| |
Pino112 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:39 |
Hier staat dus de kraanbestuurder | |
realnice11 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:40 |
Welke god? ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 4 april 2023 @ 07:41 |
Damm ![]() Verder is de vraag hoe kon die kraan nog op en rond het spoor zijn als treinen begonnen te rijden | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 07:41 |
Ja of andersom.. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 07:45 |
Komen steeds meer foto’s bij daglicht naar buiten nu, 1 dode zou nog serieus meevallen als je de ravage ziet.. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 07:48 |
2 daarvan zijn geautomatiseerd, alleen bij regio 15 is een persoon aan te pas gekomen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 07:49:37 ] | |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:48 |
Tering![]() | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 07:49 |
Klopt, maar bij dit soort relatief grote dingen ben ik altijd nieuwsgierig naar de allereerste meldingen (P2000 vaak, dus geautomatiseerd wat Twitter betreft inderdaad). | |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:50 |
Hier had je niet moeten zitten.![]() | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 07:51 |
Lekker relaxt in de eersteklas stiltecoupé. | |
Nielsch | dinsdag 4 april 2023 @ 07:53 |
Hoor dat de dode de kraanmachinist is. | |
Pino112 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:53 |
https://monitor.p2kflex.nl/ En dan onderaan Hollands-Midden aanklikken. En terug scrollen naar 3.29u | |
Montagui | dinsdag 4 april 2023 @ 07:53 |
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal. De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43 En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33 Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner. Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest. | |
-XOR- | dinsdag 4 april 2023 @ 07:53 |
Hoeveel volt? | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 07:55 |
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweest ![]() | |
Nielsch | dinsdag 4 april 2023 @ 07:55 |
No shit Sherlock | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 07:55 |
Er komen geen nachttreinen op CS. Dan moet je kopmaken wat niet handig is. | |
StephanL | dinsdag 4 april 2023 @ 07:55 |
Er rijdt nog geen enkele trein vanaf Leiden Centraal. Bizar. Geen idee in hoeverre de stroomproblemen in Voorschoten hier effect op hebben. Lijkt mij toch wel dat ze dat ze dat ergens los kunnen koppelen en de treinen kunnen opstarten van en naar Leiden. | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 07:55 |
Ik vermoed dat die kraan daar stond in verband met een vorm van werkzaamheden of iets dergelijks. | |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 07:56 |
![]() | |
Zwansen | dinsdag 4 april 2023 @ 07:56 |
Goed punt. Benieuwd welke aannemer dit was. Er zijn er volgens mij maar weinig die onderhoud op het spoor doen. | |
Lospedrosa | dinsdag 4 april 2023 @ 07:58 |
Hoogwerkertje op het spoor toch? | |
Lospedrosa | dinsdag 4 april 2023 @ 07:59 |
Ik denk overigens dat die trein daar reed om zich te verplaatsen van a naar b. | |
Montagui | dinsdag 4 april 2023 @ 08:05 |
(Hier rijden geen nachttreinen) Waarom dan werkzaamheden als er nog zoveel treinen 's nachts rijden? Elk uur een passagiersnachttrein en dan ook nog goederentreinen? Levensgevaarlijk. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:05 |
Het was een krol | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:06 |
1500 | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:06 |
Wat doet een kraan midden in de nacht op het spoor? Is de goederentrein frontaal op de cabine van de kraan gebotst of heeft hij alleen de 'arm' van de kraan geraakt? | |
roos94 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:06 |
| |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 08:07 |
Op die plek is een railinzet plek. Hij heeft hem frontaal geraakt want de kraan is op het vrije spoor terecht gerkomen waar de virm reed. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:07 |
Werkzaamheden aan het spoor vinden meestal uitsluitend buiten diensttijden plaats, dus vaak ‘s nachts. Wellicht het verkeerde spoor vrijgegeven of het wissel verkeerd omgekrukt. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:09 |
Maar machinisten moeten dat toch weten? Benieuwd waar de fout ligt. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:09 |
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 08:11 |
De treindienstleider gaat over de route. Dit soort materieel is niet tot slecht detecteerbaar, waardoor de treindienstleider het niet gezien heeft. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:11 |
Bam / volker / strukton / van Roon / Swietelsky / Assetrail / etc | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 08:12 |
In Griekenland was het een simpel sleuteltje ![]() | |
maily | dinsdag 4 april 2023 @ 08:12 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:13 |
Zit momenteel in de trein. ![]() | |
hole1988 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:17 |
Op een foto is de cabine van de kraan met kenteken te zien. Als je die invoert bij de RDW dan zou de kraan een LIEBHERR A924 B LITRONIC zijn. Link openen met rechtermuisknop ![]() | |
stavromulabeta | dinsdag 4 april 2023 @ 08:17 |
Als die net ingezet werd, zou dat ook verklaren waarom het spoor niet bezet was gemeld door de spoorstroomloop. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 08:20 |
Dit soort voertuigen hebben een zeer slechte detectie, werken met een kortsluitlans(zoals iemand terecht opmerkte) is de enige mogelijkheid. | |
Pietiserniet | dinsdag 4 april 2023 @ 08:21 |
Dus als de aannemer (of iemand anders) niet goed communiceert weet de treindienstleiding niet dat er een kraanwagen / mensen / etc/ op het spoor staat? EDIT: en moet de spanning niet van de bovenleiding af? Een kraan en een bovenleiding onder spanning lijkt me net de meest onwenselijke situatie. | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 08:23 |
Dat is geen kraan. Dat is een graafmachine ![]() Manmanman. Ik dacht dat het zoiets was: ![]() | |
Hexagon | dinsdag 4 april 2023 @ 08:24 |
Dan krijg je wel de schrik van je leven als je daar in zit. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 08:25 |
Klopt Kan gewoon werken met de boivenleiding actief, sterker nog 1500 volt is gekozen omdat dit de hoogste spanning is waar je aan mag werken onder spanning. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:26 |
Meestal is er een veiligheidsdienst bij dit soort werkzaamheden. Meestal. Gezien het late tijdstip (nachtdienst beginnen vaak rond 10u) zou het kunnen dat de krol nog onderweg was en het spoor desondanks was vrijgegeven. Probleem is ook wel dat alles voor een habbekrats moet gebeuren en aannemers elkaar derhalve kapotconcurreren met alle veiligheidsrisico’s van dien. Ik heb nergens zo’n stressvolle en opgefokte werksfeer meegemaakt als in het spoor. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:27 |
Het is wel een kraan. Het heet een Krol (Kraan op lorries). Lorries zijn overigens niet te zien op de foto hierboven. | |
Pietiserniet | dinsdag 4 april 2023 @ 08:28 |
Dan gaat het een keer fout natuurlijk. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:28 |
Voor zo ver ik weet mogen spoorwerkzaamheden met een Krol pas beginnen als het traject waarop gewerkt wordt spanningsloos is. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:29 |
Lekker slim ben je dan, waarom zou je zo'n ding op een spoor neerzetten? Iets is niet iets niet omdat jij niet beter kunt nadenken. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 08:29:38 ] | |
Pietiserniet | dinsdag 4 april 2023 @ 08:30 |
never mind | |
nixxx | dinsdag 4 april 2023 @ 08:31 |
@Cherni al gesignaleerd? | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:31 |
Omdat je zelf geen spoorstaven van 54 kilo per meter of dwarsliggers van 58 kilo per meter kan uitwisselen. Daar heb je een kraan bij nodig. De moerentol, het lichtste gereedschap dat je gebruikt voor het loshalen van de bevestigingsmiddelen, weegt alleen al 25-30 kilo. En daar werk je mee, met de hand. | |
BE | dinsdag 4 april 2023 @ 08:33 |
Die gast die geïnterviewd wordt. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:34 |
Ik heb het over de kraan die Starhopper in gedachten had... | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:35 |
Oh sorry ![]() | |
Pleun2011 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:38 |
De Arbeidsinspectie is het met je eens. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:40 |
Beetje het type dat in de Titanic nog onderin zou liggen (en verzuipen) bij het doormidden breken van het schip. ![]() | |
Aether | dinsdag 4 april 2023 @ 08:42 |
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein https://nos.nl/l/2470085 | |
Zwansen | dinsdag 4 april 2023 @ 08:44 |
Out come! Out! Come! ![]() ![]() | |
DancingPhoebe | dinsdag 4 april 2023 @ 08:45 |
Jezus die gasten hebben de kop er nog aardig bij zeg. | |
manny | dinsdag 4 april 2023 @ 08:45 |
Ah. 5 uurtjes na het ongeluk en we hebben de oorzaak te pakken. | |
superniger | dinsdag 4 april 2023 @ 08:47 |
Walgelijke reacties onder de tweets. | |
GrumpyFish | dinsdag 4 april 2023 @ 08:48 |
First out! Vind wel dat die vent het goed doet. Eerst maar allemaal eruit. Je weet nooit of die shit nog in de fik gaat oid | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:48 |
De betrokken aannemer was de BAM, hoor ik net. | |
BE | dinsdag 4 april 2023 @ 08:49 |
![]() ![]() | |
winterapfel | dinsdag 4 april 2023 @ 08:49 |
Foto's van de betrokken goederentrein![]() ![]() | |
DancingPhoebe | dinsdag 4 april 2023 @ 08:49 |
Nou dat, nadat je jezelf ws helemaal de tering geschrokken bent. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 08:49 |
Tja, hij is wel de enige die snapt wat de bedoeling is, vind dat nou niet echt om uit te lachen. Waar de dames eerst even hun tasjes goed moeten inpakken voor het uitstappen... | |
GrumpyFish | dinsdag 4 april 2023 @ 08:49 |
Dat is dan wel weer toepasselijk | |
onlogisch | dinsdag 4 april 2023 @ 08:50 |
Kolere, wat een klap moet dat zijn geweest ![]() | |
DancingPhoebe | dinsdag 4 april 2023 @ 08:51 |
Not sure if seeeeriooous... | |
Eix | dinsdag 4 april 2023 @ 08:51 |
Onder spanning werken kan enkel volledig geïsoleerd. Dus met een houten ladder oid. Zeg maar het principe van de vogel die op een elektriciteitskabel kan zitten. Of het anno 2023 nog mag, geen idee. Een kraan op rails (aarde!) heeft geheel niets te zoeken in een in bedrijf zijnd spoor. En in een werkvak mét spanning op de bovenleiding zou me het ook hoogst verbazen. Afijn, we wachten het onderzoek maar af. | |
GrumpyFish | dinsdag 4 april 2023 @ 08:52 |
Bam! | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 08:58 |
Naar verluidt is eerst de goederentrein tegen de Krol aan gebotst, waarna deze Krol op het traject van de intercity terecht is gekomen. | |
praadje | dinsdag 4 april 2023 @ 08:58 |
Inderdaad. Held ![]() | |
superniger | dinsdag 4 april 2023 @ 08:58 |
Heeft Kraantje Pappie al een reactie gegeven?
| |
Pino112 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:01 |
Nog een paar foto's van de IC | |
Pietiserniet | dinsdag 4 april 2023 @ 09:02 |
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:03 |
Of de goederentrein niet. Want kennelijk is het de goederentrein geweest die als eerst tegen de Krol botste, waarna de krol op het traject van de intercity terecht is gekomen. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 09:06 |
Dat, of de treindienstleider was niet goed op de hoogte van werkzaamheden aldaar. En had ze over een ander spoor moeten lijden. Er kan zoveel. Uiteindelijk is het natuurlijk een combinatie van verschillende factoren. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:08 |
Eens ![]() | |
Pietiserniet | dinsdag 4 april 2023 @ 09:08 |
Juist, dus dan geen treinen laten rijden als er iets op het spoor staat. Dat is hier nogal mis gegaan durf ik als simpele burger te stellen. | |
manny | dinsdag 4 april 2023 @ 09:12 |
En die lieden van de NS en de autoriteiten gaan het nog “onderzoeken” enzo, kansloos. Gewoon even op Fok! kijken en klaar. 08:30 viel me nog tegen eigenlijk. | |
ZanneG | dinsdag 4 april 2023 @ 09:14 |
Dat ziet er heftig uit. Nog een wonder dat er geen velen doden zijn gevallen, dit had veel slechter af kunnen lopen. Aan de voormalige Hoekse Lijn waar ik aan woon, was ooit een groot trein ongeluk bij Schiedam met vele doden Ik wist het niet eens, want er wordt nooit over gesproken hier in de regio en dat hele station bestaat niet meer. Maar dat was een zeldzaam groot ongeluk. Sterkte aan de slachtoffers, hopelijk komt iedereen er snel boven op. | |
HyperViper | dinsdag 4 april 2023 @ 09:15 |
Dat moet wel een smerige rotklap geweest zijn. Rest in power. | |
Tourniquet | dinsdag 4 april 2023 @ 09:16 |
Definieer "het spoor". Er liggen daar 4 sporen naast elkaar. Als er aan spoor 1 wordt gewerkt zou je op spoor 4 best een trein kunnen laten rijden. Dat het hier niet goed is gegaan lijkt me duidelijk, maar het is veel te vroeg om conclusies te trekken waar de fout hier heeft gelegen. Had de kraanwagen daar niet mogen staan? Waar stond die precies en wat voor werkzaamheden voerde hij uit? Had de goederentrein daar niet mogen rijden? Had de Intercity daar niet mogen rijden? Dat uitzoeken is aan de Onderzoeksraad voor Veiligheid. | |
Dusthor92 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:16 |
Overdrijf niet zo | |
byah | dinsdag 4 april 2023 @ 09:16 |
sneeuw? ![]() | |
Pietiserniet | dinsdag 4 april 2023 @ 09:16 |
Jij hebt liever dat er wel bouwmaterieel op het spoor staat waar treinen rijden? | |
Pietiserniet | dinsdag 4 april 2023 @ 09:17 |
Ik zeg ook helemaal nérgens dat ik die conclusie kan trekken maar als wat ik zeg niet klopt of voorbarig is dan was er geen ongeluk. | |
TornadoDK | dinsdag 4 april 2023 @ 09:19 |
Gelukkig heeft die zijn prioriteiten op orde, alles voor de views/likes | |
Pleun2011 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:20 |
Denk eerder dat er iets fikt | |
Pleun2011 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:21 |
Daar heb ik in dit geval geen moeite mee omdat het nieuwswaarde heeft. | |
Aether | dinsdag 4 april 2023 @ 09:22 |
Ja, eerst een klap met 130 à 140 kmh, vervolgens in het donker, gruis zweeft door de lucht en je ziet op plekken vonken dan erg goed aangepakt. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 09:23 |
Of hij is gaan filmen om meteen licht te hebben. Hij is overduidelijk niet bezig met selfies schieten, maar gewoon netjes aan het helpen. | |
Aether | dinsdag 4 april 2023 @ 09:24 |
Lijkt me gruis/troep dat door de lucht zweeft door de klap. | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 09:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 09:29 |
NOS heeft een extra uitzending ![]() | |
TornadoDK | dinsdag 4 april 2023 @ 09:29 |
Daar geloof ik niks van eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik iets te cynisch. Ik weet nog goed toen ik bij Utrecht was tijdens de trambeschieting en mensen de doden daar ging filmen/foto's maken ![]() | |
Remco | dinsdag 4 april 2023 @ 09:31 |
Die dronebeelden: https://nos.nl/l/2470089 Dat voorste deel heeft echt een enorme klap gemaakt als het zover terecht komt. | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 09:33 |
Ik heb er ook geen moeite mee, maar vraag me af hoe je je in zo'n situatie bedenkt "oh kut, ongeluk...eerst even mijn telefoon pakken om te gaan filmen wat ik doe!". Hij is mensen aan het helpen enzo, dus dikke prima natuurlijk verder. | |
Leandra | dinsdag 4 april 2023 @ 09:33 |
Ook echt direct voorbij het station. | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 09:33 |
Moet je niet voorzichtig zijn met het verlaten van de trein ivm stroom bij het spoor enzo? ![]() Vraag ik voor een vriend mocht die ooit betrokken raken bij een treinongeluk. | |
Aether | dinsdag 4 april 2023 @ 09:35 |
Kreeg het idee dat het licht was uitgevallen en men daarom telefoons gebruikten. | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 09:35 |
Ach, al krijgt deze meneer een miljoen likes, boeien. We zien in elk geval dat hij wel min of meer geordend aan het proberen is mensen te helpen, vragen of ze in orde zijn, mensen aansporen op gang te komen enzo. | |
onlogisch | dinsdag 4 april 2023 @ 09:35 |
Ik denk dat er wel wat beveiligingssystemen in werking treden op het moment dat een treinstel derailed, en zodoende de stroom er gelijk vanaf gaat. Misschien kan iemand met verstand van zaken dat bevestigen/ontkennen ![]() | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 09:36 |
Ah, vandaar dat al die meldingen bij hulpdiensten in het begin het stationsplein van Voorschoten hadden als locatie. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 09:36 |
The fuck zeg, 1 dode is echt een wonder. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 09:37 |
De enige echte gevaarlijke spanning staat op de bovenleiding, inprincipe kun je gewoon uitstappen zolang de bovenleiding "intact" is. Protocol schrijft voor dat dat de veiligheidsregio de situatie veilig stelt, dat betekend spanningsloos, | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 09:37 |
Nou inderdaad, daar was het bepaald niet bij gebleven als zoiets om 7/8 uur zou gebeuren ![]() | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 09:39 |
Ja dat hoop ik ook, maar ik zou toch een beetje achterdochtig zijn over hoe goed dat allemaal werkt ![]() Om het heel cru te zeggen: als de trein verder stil staat en het dus niet echt een 'actieve' situatie meer is (als in, het ongeluk is gebeurd en 'klaar'), zou ik denk ik toch niet als eerste eruit stappen. Beetje het idee van nooit de eerste zijn die in een bitterbal bijt ![]() | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 09:39 |
De VIRM is gebotst op het restant van de kraan, de impact is relatief laag. Als een VIRM echt frontaal botst dan is de machinist kansloos weten we uit het verleden. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 09:40 |
We hebben geen derde rail he. | |
Remco | dinsdag 4 april 2023 @ 09:41 |
Ik vind de impact nu niet relatief laag als ik die beelden zo zie. | |
Leandra | dinsdag 4 april 2023 @ 09:41 |
Ja, dat snapte ik ook al niet, want weiland, maar station Voorschoten ligt tegen de weilanden aan. | |
Akathisia | dinsdag 4 april 2023 @ 09:43 |
![]() Ik snap het niet. De achterste/voorste coupe is van links over het veld gegleden? Er zijn trouwens plekken waar er huizen op die afstand van het spoor staan. | |
Remco | dinsdag 4 april 2023 @ 09:44 |
Het verst in het weiland ligt de voorste coupe als ik dat zo zie is dat spoor in het gras de route die die heeft afgelegd. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 09:45 |
Dan moet je maar eens opzoeken wat er gebeurd als een VIRM frontaal botst, De 189 heeft de KROL frontaal geraakt en vervolgens zijn de restanten van de KROL op het vrije spoor gekomen en geraakt door de VIRM. Dat is een relatief lage impact. Ns zegt dat de machinist slechts met botbreuken in het ziekenhuis ligt, bij een frontale hoge impact had hij tussen 6 plankjes gelegen. | |
Akathisia | dinsdag 4 april 2023 @ 09:45 |
Idd. Dan is de rest nog een eind naar voren gevlogen zonder de 1ste. Gelukkig elkaar niet ook nog eens aangetikt. Moet wel de hel geweest zijn in de 1ste op het moment dat ze over het weiland knalde. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 09:46 |
Om 10:15 een persco Ze hebben trouwens moeite met het achterhalen van de identiteit van de dode. Dan zou je eerder zeggen dat het een reiziger was ipv een kraanmachinist. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 09:47 |
Ik probeer me in te denken hoe je dan door zo'n coupe vliegt bij zo'n botsing. Iedereen ligt ook als een zak aardappelen in z'n stoel (zeker op dat tijdstip vast ook veel slapende mensen). ![]() | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 09:47 |
Aan de andere kant, bij zo'n botsing zou je bij de kraanmachinist ook eerder in kunnen denken dat 'ie onherkenbaar is, om het zo maar te zeggen ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 09:48 |
Kunnen we dit niet gewoon in normaal Nederlands bespreken in plaats van met allerlei jargon? Verder een treurig verhaal. Dan vraag je je toch af hoe dit heeft kunnen gebeuren. | |
Remco | dinsdag 4 april 2023 @ 09:48 |
Ja je bedoelt de initiële impact van trein op kraan, daar heb je denk ik gelijk aan. De impact door de ontsporing vind ik behoorlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 09:49 |
Ja maar dan nog weet het bedrijf natuurlijk wel wie het is. (mag ik hopen) | |
DancingPhoebe | dinsdag 4 april 2023 @ 09:51 |
Er zal wel ergens een kostenpostje te veel geschrapt zijn gok ik zo... | |
111210 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:53 |
Is dat de achterkant, lijkt de voorkant | |
Tourniquet | dinsdag 4 april 2023 @ 09:53 |
Ik heb nog geen betrouwbare bron gezien dat de kraanmachinist is overleden. Ik weet dat het eerder in dit topic is gepost, maar dat was een ongeverifieerde tweet. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 09:53 |
Dat is het ergste, de cabine is het zwakste, dat is een grote kreukelzone, daardoor zijn de reizigers goed beschermd maar als machinist ben je het haasje. De ontsporing is een relatief licht voorval ten opzichte van de aanrijding. | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 09:54 |
Ja, dat kan ook. De achterkant en voorkant lijken op elkaar ![]() | |
Leandra | dinsdag 4 april 2023 @ 09:54 |
Als 2 van de 4 sporen buitendienst waren dan was iemand op de verkeerde plek. Of die KROL, of die goederentrein. Als de KROL door de goederentrein geraakt is en daardoor op het spoor van de intercity terechtkwam is de kans in ieder geval vrijwel nihil dat die intercity op een spoor reed dat buitendienst was. | |
Alloch87 | dinsdag 4 april 2023 @ 09:55 |
Je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat hij loopt te kutten? ![]() | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 09:56 |
Machinist zit wel bovenin de cabine bij zo'n dubbeldekker toch? Misschien dat dat wel z'n redding is geweest bij een impact laag aan de grond? | |
Tengano | dinsdag 4 april 2023 @ 09:57 |
Zeker. Mijn eerste aanname is dat deze kraan op het spoor is gezet door een neef van Tanis Gökmen. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 09:58 |
nee niet echt, alleen bij een koploper zit die bovenin, maar dat is geen dubbeldekker. Koploper VIRM ![]() | |
roos94 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:00 |
Nl houdt echt van persconferenties ![]() | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:00 |
https://nos.nl/video/2470(...)oten-vanuit-de-trein Beelden vanuit de trein.. | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 10:00 |
Wat? Die zit dus gewoon in de kreukelzone? ![]() ![]() ![]() | |
heywoodu | dinsdag 4 april 2023 @ 10:02 |
Bizar inderdaad, een persconferentie na een groot ongeluk. Zie je verder echt in geen enkel land ![]() | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:03 |
Dit lijkt me wel een persconferentie waard ja. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:03 |
Hij heeft wel gelijk, een cabine van een VIRM is veel minder veilig dan van andere treinen, bij latere bestellingen is dit niet meer gedaan. [ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 04-04-2023 10:03:34 ] | |
Ulx | dinsdag 4 april 2023 @ 10:04 |
Nee. Ooit gehoord van de Bouwfraudezaak? | |
Gunner | dinsdag 4 april 2023 @ 10:04 |
Wat is jouw fascinatie met het woord VIRM trouwens. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:04 |
Misschien even reeksen dit topic. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 10:04 |
Hij wil even laten weten dat hij een kenner is. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:05 |
Zo heet dat ding nu eenmaal. kan ik wat aan doen? | |
Leandra | dinsdag 4 april 2023 @ 10:05 |
Zo wordt die trein gewoon genoemd. | |
Gunner | dinsdag 4 april 2023 @ 10:05 |
Denk het ook ![]() Even geteld, gewoon al 7-8x genoemd | |
Ulx | dinsdag 4 april 2023 @ 10:06 |
Nu is het een BOEM-el. | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:06 |
Zeg dan gewoon verlengd interregiomaterieel ja. | |
Gunner | dinsdag 4 april 2023 @ 10:06 |
Of Regiorunner. Zo werd dat ding geïntroduceerd toen ik nog als klein Gunnertje met de trein ging naar school. Dit is gewoon interessantdoenerij. Onder treinpersoneel/treinengekkies misschien. | |
Leandra | dinsdag 4 april 2023 @ 10:07 |
Ja, dat maakt het voor veel mensen idd een stuk duidelijker. Maar goed, het nieuwtje is er kennelijk weer af, als er weer dit soort onderling gesneer gepost kan worden. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:07 |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:08 |
Bizon ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:09 |
Ik stoorde me meer aan 189 en KROL persoonlijk, het maakt je (een) post er niet leesbaarder op in ieder geval. Dat het om een VIRM gaat is op zich nog wel relevant voor het welzijn van de machinist aangezien die daar niet bepaald het meest beschermd zit. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:10 |
Meerdere mensen hebben al uitgelegd dat KROL staat voor kraan op lorries. Iemand heeft zelfs een foto geplaatst van het exacte model. | |
Leandra | dinsdag 4 april 2023 @ 10:11 |
KROL is in het begin van het topic duidelijk uitgelegd. Ik had er nog nooit van gehoord maar weet nu wat het is door dit topic en de uitleg. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:11 |
Moet dit gezever echt? ![]() | |
Tengano | dinsdag 4 april 2023 @ 10:12 |
Dat is standaard in dit soort topics. Zo kun je elkaar de loef afsteken. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:12 |
NOS | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 10:12 |
Dat is wellicht zo, maar met de nieuwe intercity's heb je het bij deze aanrijding net zo goed niet naar je zin. Ik weet niet wat er in de neus zit daar, maar dat heb je dan ook op je schoot liggen. | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:13 |
Ik denk sowieso dat je liever geen aanrijding hebt aan ~110km/u (al weet ik niet wat de maximumsnelheid daar is) | |
Momo | dinsdag 4 april 2023 @ 10:14 |
https://nos.nl/livestream(...)eluk-bij-voorschoten Persco nu | |
onlogisch | dinsdag 4 april 2023 @ 10:14 |
Nu de persco. | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:16 |
Ligt het aan mijn geluid of is er geen reet van te verstaan? | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:16 |
Geen aanrijding is het beste natuurlijk, bij de nieuwste generatie sprinters en de Intercity nieuwe generatie( zo goed?) Is vastgelegd dat de cabine niet meer mag inklappen dan de diepte van de stuurtafel, daarnaast is er een speciale constructie toegepast die de krachten verdeeld over de hele bak. Daardoor is de kans op de overleving heel erg vergroot. | |
Coelho | dinsdag 4 april 2023 @ 10:17 |
Klopt, en bovendien maar 1 van mijn twee speakers (en gecheckt met een andere stream, het ligt niet aan mijn speakers) | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:17 |
Ze hebben iets aangepast, nu is het in orde | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 10:18 |
Ja maar aan de andere kant, als je als machinist dit overleefd, was dat kennelijk ook niet zo onveilig. | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:19 |
Niveautje hoor dit, journalistjes in NL ![]() | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:20 |
Dat kan ook alleen maar jij zijn die zich daar druk over kan maken. Ouwe Trainspotter. | |
byah | dinsdag 4 april 2023 @ 10:20 |
Ouderwets goeie persco | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:20 |
Hier gaat iets mis. | |
Stoney3K | dinsdag 4 april 2023 @ 10:20 |
Bij het verlaten van een trein loop je meer risico aangereden te worden dan dat je een klap krijgt van de bovenleiding, als die bovenleiding nog heel is. Nu is dat in deze situatie niet meer aan de hand als er 2 treinen dwars over een spoor heen liggen... | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 10:20 |
Leuk straks als er vragen zijn, dat gesleep met de microfoons. | |
Stupidisco | dinsdag 4 april 2023 @ 10:21 |
ALTIJD dat amateuristische gekloot met die microfoons tijdens persconferenties. Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn. | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 10:22 |
Dagenlang geen treinen. Volgens de NS rijden er om 16:00 weer treinen ![]() | |
Momo | dinsdag 4 april 2023 @ 10:22 |
Machinist heeft meerdere botbreuken | |
Akathisia | dinsdag 4 april 2023 @ 10:22 |
Machinist met botbreuken in het ziekenhuis. | |
de_boswachter | dinsdag 4 april 2023 @ 10:23 |
Wow heftig!!! | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:23 |
De Verlengd interregiomaterieel heeft de kraan op lorries niet frontaal geraakt, slechts de brokstukken, dat is zijn geluk geweest. Siemens-type ES 64 F4 Baureihe 189 heeft de kraan op lorries frontaal aangetikt. Alle zeikers nu tevreden ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 10:23 |
Dit is de NS. | |
Nober | dinsdag 4 april 2023 @ 10:23 |
Beetje professional heeft een eigen microfoon mee. | |
Akathisia | dinsdag 4 april 2023 @ 10:24 |
Het punt is: iemand anders was dus overleden. Hij zei ook niet dat het een van de 50 passagiers was, dus waarschijnlijk inderdaad spoorwerker. | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:24 |
![]() | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:24 |
100% dat er vanmiddag mensen op de trein staan te wachten op dat traject ![]() | |
Aberkullie | dinsdag 4 april 2023 @ 10:25 |
En boos twitteren dat ze weer vertraging hebben | |
Stoney3K | dinsdag 4 april 2023 @ 10:25 |
Pffrt, een beetje beroeps persconferentier komt gezenderd uit zijn bed. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 10:25 |
Die stonden er vanochtend al.
| |
Momo | dinsdag 4 april 2023 @ 10:25 |
Werkzaamheden was op 2 sporen waar geen treinen hadden moeten rijden | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:26 |
Dus slechte communicatie geweest? | |
laziness | dinsdag 4 april 2023 @ 10:28 |
Nee prorail zegt dat daar de treinen ook niet reden toch? De kraan is dus op een verkeerd spoor terecht gekomen? | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:28 |
geen kortsluitlans gebruikt. | |
Momo | dinsdag 4 april 2023 @ 10:28 |
Het is niet duidelijk hoe is het gekomen natuurlijk, iemand heeft een fout gemaakt waarschijnlijk, communicatie NS, communicatie onderhoudsbedrijf, misschien kapotte wissel als die daar was, fout van de kraanmedewerker etc. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:29 |
NS is de enige die hier niks aan kan doen, de machinist kan alleen zijn rijpad volgen. | |
Momo | dinsdag 4 april 2023 @ 10:30 |
De machinist niet nee, maar kan eventueel intern iets zijn gegaan met de communicatie op welke sporen gereden mag worden. | |
Mexicanobakker | dinsdag 4 april 2023 @ 10:31 |
Klinkt als iemand die een foutje heeft gemaakt in de communicatie waardoor sporen ten onrechte afgesloten zijn verklaard. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2023 @ 10:31 |
Dat bepaald de NS sowieso niet, dan moet je bij ProRail zijn. NS bedient geen wissels oid. En een trein rijdt niet op eigen initiatief van de NS. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 10:32:09 ] | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:31 |
Gekke is, is dat als je een zak ontspannen aardappelen bent, je minder kans hebt op botbreuken dan je verstijft. | |
Cherni | dinsdag 4 april 2023 @ 10:31 |
Ja hoor, Alles in orde. Maar wat een drama. Kraan op het spoor? Je zou verwachten dat werkzaamheden afgemeld worden alvorens de sporen vrij gegeven worden. Enfin ik had laten dienst dus hoor het net. Ik moet het nieuws nog even goed bekijken. Sterkte voor alle betrokkenen. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:31 |
ProRail beslist daar over, niet NS. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:33 |
Dat wel ja, maar door zo’n coupe vliegen zal toch tandjes tuffen zijn.. pff | |
Stoney3K | dinsdag 4 april 2023 @ 10:35 |
Is het niet zo dat zelfs mét een kortsluitlans de maximumsnelheid nog altijd 40 kilometer per uur is en rijden op zicht? Volgens mij kon het ATB systeem niet lager regelen dan 40 km/h en daaronder was het de verantwoordelijkheid van de machinist om te stoppen. | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:35 |
NS denkt ook: 'te moeilijk, gaan we niet doen, ze zoeken het maar uit'. NS moet zo vaak bussen inzetten dat ze zelf eigenlijk een remise vol moeten hebben. Maar daar heeft nooit iemand aan gedacht daar. | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:36 |
Klopt, er kan altijd op zicht gereden worden. maar deze klap is wel harder geweest. | |
byah | dinsdag 4 april 2023 @ 10:36 |
volgens de NS rijdt er zelfs nu een trein van Den Haag naar Amsterdam ![]() | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:37 |
Zullen we dat aan de OVV overlaten om de oorzaak te achterhalen? | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:37 |
Dan heb jij komende maanden hier niks te zoeken........ | |
Stoney3K | dinsdag 4 april 2023 @ 10:37 |
Als zo'n 189 en goederenbakken met 40 per uur tegen een klein graafmachientje op rijdt dan is het nog altijd een aardige klap. | |
Nattekat | dinsdag 4 april 2023 @ 10:37 |
Ik kan de NS echt niet ongelijk geven in deze. Denk nou even na; hoe wil je duizenden rijzigers met bussen vervoeren? Zelfs met het voltallige wagenpark van de lokale busremise gaat dat een flinke uitdaging worden. | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:38 |
Niet Pfff, maar Pfffpff.. Zonder dollen: niet best. | |
Document1 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:38 |
En de buschauffeurs? Die zitten dan ook lekker in de remise te wachten? | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 10:38 |
Bij werkzaamheden doen ze dat toch ook? | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:39 |
Hoezo? Ik speculeer niet wat de oorzaak zou kunnen zijn. | |
Cherni | dinsdag 4 april 2023 @ 10:39 |
Bij het gebruik van een kortsluitlans gaan de sporen buiten dienst en seinen blijven op stoptonend staan. Dan moet je al toestemming krijgen van een treindienst en dat heb ik nog nooit meegemaakt omdat de sporen buiten dienst zijn door werkzaamheden. | |
Stoney3K | dinsdag 4 april 2023 @ 10:39 |
Die zijn dan wel van te voren gepland dus dan kunnen er bussen en chauffeurs op ingepland worden. Als er spontaan 50.000 man op een station gestrand staan dan wordt dat een uitdaging. | |
Nattekat | dinsdag 4 april 2023 @ 10:39 |
Dat is meestal op één traject, ruim van tevoren al aangekondigd en tot in de puntjes geregeld. Nu ligt uit het niets één van de grootste spoorknooppunten van het land plat. | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:40 |
Op afroep. Ze moeten zo vaak op komen draven, dat die gasten ook wel vast werk hebben. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:40 |
Lijkt me een goed plan ![]() | |
Stoney3K | dinsdag 4 april 2023 @ 10:40 |
Klopt, maar het is niet zo dat het technisch onmogelijk is om door een rood sein heen te rijden, alleen kun je dan niet harder dan 40. Daarboven grijpt de ATB pas in. | |
Discombobulate | dinsdag 4 april 2023 @ 10:40 |
Cum cum cum. Out out. cum out. out oooooouut. Dat filmpje ![]() | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:41 |
Dat kun je negeren met beperkte snelheid, zonder ingreep van de atb. Het met toestemming passeren hiervan gebeurt normaal gezien alleen voor werktreinen. | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:42 |
Ik weet het niet hoor, maar als op een ander traject wat gaande is, zetten ze ook bussen in. Misschien wat beter gepland, maar met een vaste pool van bussen en chauffeurs moet de NS toch een eind komen. Iedere week zetten ze bussen in, ergens. Iedere week moeten ze dus weer geld betalen aan een busmaatschappij. Zo maar een ideetje. Bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien is echt weer typisch NS vind ik. | |
Take_A_Picture | dinsdag 4 april 2023 @ 10:42 |
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20230404_31979897 :/ Dode is werknemer van de aannemer. | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:43 |
Die naam blijft ongelukkig op dit soort momenten.. ![]() | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 10:43 |
Stoer hoor, iemand uitlachen die zijn best doet om mensen te helpen. Of had hij beter niets kunnen doen want steenkolenengels? | |
TjjWester | dinsdag 4 april 2023 @ 10:44 |
Normale werkzaamheden zijn normaal gezien minimaal 1 jaar van te voren gepland, genoeg tijd om een ruime hoeveelheid bussen te bestellen. | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:44 |
Er staan daar geen 50.000 man. 5.000 is nog veel. Dat zijn 100 bussen. Toegegeven, dat is pittig. Maar voor een nationaal bedrijf al de NS moet dat toch echt wel te doen zijn zoiets op te zetten. Doen ze iedere week wel om werkzaamheden op te vangen. | |
Discombobulate | dinsdag 4 april 2023 @ 10:45 |
Ik vind het wel heel erg paniekerig ja. Maar ik zal wat meer gewend zijn blijkbaar. Maar hij doet z'n best hoor, dat zeg ik niet. | |
Document1 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:45 |
Het is wel duidelijk dat de echte experts hun tijd verdoen op fok. | |
Cherni | dinsdag 4 april 2023 @ 10:45 |
Oke, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een rijweg krijg waar werkzaamheden plaatsvinden in die zin dat de sporen afgesloten zijn. En door rood rijden doe je niet zomaar. Dat gaat via speciale opdrachten(aanwijzing) bij bediende seinen. Maar wat hier gebeurt is weet ik niet. Zeer merkwaardig allemaal. En speculeren doe ik niet graag. | |
bbfakir | dinsdag 4 april 2023 @ 10:46 |
Volgens mij zijn al die passagiers niet uitcheckt. Hoe zou dat gaan? | |
StateOfMind | dinsdag 4 april 2023 @ 10:46 |
Heb je net een ernstig ongeluk overleefd, wordt er van je verwacht dat je ff gaat lopen fappen 😱 ![]() | |
Momo | dinsdag 4 april 2023 @ 10:46 |
Jij bent gewend in een treinongeluk te zitten? | |
Starhopper | dinsdag 4 april 2023 @ 10:46 |
Joh. De trein heeft een botsing gehad en is ontspoord. Gek he dat mensen dan in paniek zijn. Maarja, jij maakt dit natuurlijk elke dag mee ![]() | |
Jor_Dii | dinsdag 4 april 2023 @ 10:46 |
![]() | |
Red_85 | dinsdag 4 april 2023 @ 10:46 |
Als je zo vaak bussen besteld, kan je je beter afvragen of het niet beter is om bussen zelf te leasen/kopen. Kan je 'aanrijdingen op het spoor' ook veel beter opvangen. Dingen die iedere dag gebeuren. | |
Stoney3K | dinsdag 4 april 2023 @ 10:47 |
En zelf chauffeurs hebben in loondienst die 99 van de 100 dagen thuis zitten? |