ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[..] Domme vraag misschien, maar als ik zo'n ding aanschaf, dan hoef ik me met mijn dalvrij abo nl toch geen zorgen te maken over dubbele kosten?
Klopt helemaal. Je reist dan met je Dal Vrij binnen NL naar Hengelo / Arnhem / Venlo en vanaf daar reis je met het Deutschlandticket verder.
Je kunt met je Dal Vrij zelfs naar Aken (vanaf Heerlen), Gronau (vanaf Enschede) en Weener/Leer (vanaf Groningen) reizen. Dan reis je binnen Duitsland met het D-ticket verder.
Probleem daarmee is alleen dat de paaltjes niet altijd in de buurt van de trein staan, in Aken staat hij in de stationshal bijvoorbeeld. Als je een korte aansluiting hebt is dat onhandig.
[..] Domme vraag misschien, maar als ik zo'n ding aanschaf, dan hoef ik me met mijn dalvrij abo nl toch geen zorgen te maken over dubbele kosten?
Ik weet niet of beide tot de landsgrens of tot het laatste station geldig zijn.
Aan de andere kant, als er überhaupt al wordt gecontroleerd en je gaat moeilijk doen in zo'n situatie, dan had een zwart Hugo Boss pak 80 jaar terug die persoon ook niet misstaan.
Op maandag 3 april 2023 20:21 schreef James1988 het volgende: Je kunt met je Dal Vrij zelfs naar Aken (vanaf Heerlen), Gronau (vanaf Enschede) en Weener/Leer (vanaf Groningen) reizen. Dan reis je binnen Duitsland met het D-ticket verder.
Wacht even: zeg je nu dat ik mijn nl dal vrij abo gratis naar Aken kan?
Eind dit jaar (vanaf 10 december) gaat Arriva de treindienst Maastricht - Luik uitvoeren.
Als ik het goed heb wordt dan de OV-chipkaart ook op dat traject ingevoerd, en worden Nederlandse abonnementen ook geldig naar Luik. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Volgens NS kost de reist vanaf Landgraaf me alsnog 5,70 enkele reis naar Aken HBF. Ook al heb ik Dalvrij aan staan. Ook via NS international kost het me gewoon geld. Hoe kan ik dan volgens jou gratis naar Aken?
Maar niet heel lang meer, de uitrol van ETCS in België vordert gestaag (inmiddels is 52% van de sporen voorzien) en dat systeem gaan de klassiekskes niet krijgen.
Wat me ergens ook wel weer verraste, want de MS75 (de Varkensneuzen) hebben wel ETCS gekregen.
lol. Het gaat helemaal niet om mij, maar ik zou logischerwijs vanaf zaandam de sprinter naar den haag nemen die hierlangs gaat. Ik ga alsnog wel, maar dan over Utrecht.
Op heel veel lijnen zijn er 's nachts onderhoudswerkzaamheden. Meestal zijn er dan één of twee sporen nog beschikbaar voor het het treinverkeer, op de andere sporen wordt dan gewerkt.