Uiteraard, maar dan kun je voortdurend achter je recht aan gaan. Dat ben ik een beetje moe.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:01 schreef investeerdertje het volgende:
Herstelschade is voor de veroorzaker van het ongeval toch?
Ik heb n.a.v. je post gegoogled en ik zag buizen van 219 mm. Hoe diep zou je moeten gaan voor een paaltje van 1 meter hoog, dat die hefboomwerking genoeg is dat die niet ombuigt bij botsing?quote:Op zaterdag 1 april 2023 18:55 schreef gianni61 het volgende:
Een flink gat graven. Beton er in, stalen buis er in en die ook vol storten met beton.
Verzekeringswerk, weinig recht te halen toch? 🤷♂️quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:02 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan kun je voortdurend achter je recht aan gaan. Dat ben ik een beetje moe.
Ook dat is werk. Het beste is dat áls er schade is, dat dat dan niet aan mijn kant van de erfgrens is.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Verzekeringswerk, weinig recht te halen toch? 🤷♂️
Maar die betonnen paal is denk ik het beste. Maar als vrachtwagens het raken heb je toch onderhoud
Wij deden normaal een meter diep en dan een voet van 0,7x0,7 meter.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:02 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Ik heb n.a.v. je post gegoogled en ik zag buizen van 219 mm. Hoe diep zou je moeten gaan voor een paaltje van 1 meter hoog, dat die hefboomwerking genoeg is dat die niet ombuigt bij botsing?
Dan is die kooi kapot en dan liggen de stenen op straat.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:11 schreef realnice11 het volgende:
Wat erg in mode is is zo een kooi plaatsen van metaal, en die volstorten met stenen, dan wordt het iig erg massief
Ook leuk als die kooi flink ingedeukt isquote:Op zaterdag 1 april 2023 19:11 schreef realnice11 het volgende:
Wat erg in mode is is zo een kooi plaatsen van metaal, en die volstorten met stenen, dan wordt het iig erg massief
Top. Als ik op de erfgrens ga zitten dan kan ik natuurlijk geen beton storten in de grond van de gemeente. En er loopt nog een glasvezelkabel langs de erfgrens... dus ik zal wat voorzichtig moeten zijn met diepte.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:08 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Wij deden normaal een meter diep en dan een voet van 0,7x0,7 meter.
Een paar ankers aanlassen of draadstangen er doorheen helpen ook wel mee
quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:15 schreef realnice11 het volgende:
In Usa kopen ze wel eens een rotsblok en laten deze in de tuin plaatsen,
[ afbeelding ]
Nee, nee, nee. Ik heb steeds schade. En ik krijg dat lang leve de camera vergoed. Ik heb alleen geen zin om steeds achter die vergoeding aan te gaan en de reparatie te regelen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:17 schreef sigme het volgende:
Dus je wil iets wat, als er een vrachtwagen (langzaam) z'n kracht op uitoefent, *niet* stuk gaat en *niet* in de richting valt die de vrachtwagen opduwt. Hmm. Lauwe kans.
Als ik het goed begrijp draait de achterkant van de oplegger nu boven jouw erf langs, zonder schade, en vind je dat zo gekmakend dat je er schade voor wil veroorzaken. Mijn advies zou zijn om te verhuizen. Beter voor je hart.
Dat snap ik.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:19 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Ik heb steeds schade. En ik krijg dat lang leve de camera vergoed. Ik heb alleen geen zin om steeds achter die vergoeding aan te gaan en de reparatie te regelen.
quote:
Foto werkt niet op mijn foon.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:41 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, die onderste 80 centimeter die blijven wel liggen want die zijn zwaar genoeg en er ligt aan de achterkant beton, gebroken puin en grond tegenaan). Het gaat om de bovenste 20 cm die eraf worden gereden. Dat zijn stoepranden die van het geheel een bloembak maken.
Ik vind dat een mooi rotsblok. Goeie rotsblokken zijn in Nederland helaas moeilijk te krijgen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:15 schreef realnice11 het volgende:
In Usa kopen ze wel eens een rotsblok en laten deze in de tuin plaatsen,
[ afbeelding ]
In ardennen zat rots te vinden en dan naar nl verschepen via de snelweg?quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:55 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Ik vind dat een mooi rotsblok. Goeie rotsblokken zijn in Nederland helaas moeilijk te krijgen.
Zie bovenstaande foto: Ik heb dus nu betonnen rotsblokken; het probleem is alleen dat het randje dat er een bloembak van maakt eraf wordt gereden dus vandaar mijn zoektocht naar een paaltje dat sterk genoeg is.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:58 schreef realnice11 het volgende:
[..]
In ardennen zat rots te vinden en dan naar nl verschepen via de snelweg?
Hoeveel ruimte heb je ervoor?quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:48 schreef Agronoom2 het volgende:
De grond ervoor is ook van mij dus daar zou ik nog paaltjes kunnen zetten.
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:59 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Zie bovenstaande foto: Ik heb dus nu betonnen rotsblokken; het probleem is alleen dat het randje dat er een bloembak van maakt eraf wordt gereden dus vandaar mijn zoektocht naar een paaltje dat sterk genoeg is.
Die blokken zijn bij de Margriet tunnel ook gebruikt in plaats van big bags met zand.quote:Op zaterdag 1 april 2023 22:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?
Of je zet er legioblocken voor.
Die werden op kerstmarkten geplaatst na dat terroristische vrachtwagenincident, jaren geleden.
Dat wil ik niet. Bovendien kan die ondernemer een andere route nemen of een kortere wagen.quote:Op zondag 2 april 2023 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Kun je niet gewoon een stukje grond aan de gemeente verkopen zodat men de bocht wat beter toegankelijk voor draaiende vrachtwagens kan maken?
Ik zoek een vrachtwagenresistent paaltje omdat ik maar 30 centimeter heb, en ik mijn huidige tuin niet ervoor wil afbreken.quote:Op zaterdag 1 april 2023 22:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?
Of je zet er legioblocken voor.
Die werden op kerstmarkten geplaatst na dat terroristische vrachtwagenincident, jaren geleden.
Veel succes dan met steeds paaltjes blijven vervangen en je daar je hele leven obsessief bezig mee te blijven.quote:Op zondag 2 april 2023 08:57 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet. Bovendien kan die ondernemer een andere route nemen of een kortere wagen.
Hmm, dat is wel jammer. Tussen de wielen en achterkant trailer zit helaas veel meer ruimte dan 30cm.quote:
Met 30cm kun je niks. Je kunt de wielen van de oplegger stoppen op de juiste afstand, mer een paaltje blijf je bezig.quote:Op zondag 2 april 2023 08:58 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Ik zoek een vrachtwagenresistent paaltje omdat ik maar 30 centimeter heb, en ik mijn huidige tuin niet ervoor wil afbreken.
Als ik google met de term "bollard m30" dan vind ik wel palen die vrachtwagens moeten tegenhouden. Alleen zijn die hydraulisch en dat maakt de prijs duur (startend bij 3k), of ze zijn laag (maar 70cm hoog).
Voor rubber is wel iets te zeggen. Echter, ik weet niet of dit leidt tot gedragsverandering bij chauffeurs... misschien wordt het probleem dan wel erger.quote:Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het randje wat ze er dan elke keer vanaf rijden, van rubber maken. Want wat flexibel is beweegt mee, wat hard is breekt af.
Of je moet schade willen aan die vrachtwagens, dan zou ik er een stalen balk (HEB ofzo) omheen zetten. Maar goed, die balk blijft ook niet eeuwig netjes.
De verbinding tussen het rubber en het beton zal nooit sterk genoeg zijn, rubber komt gewoon los. Stalen balk ziet er binnen no time niet meer uit.quote:Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het randje wat ze er dan elke keer vanaf rijden, van rubber maken. Want wat flexibel is beweegt mee, wat hard is breekt af.
Of je moet schade willen aan die vrachtwagens, dan zou ik er een stalen balk (HEB ofzo) omheen zetten. Maar goed, die balk blijft ook niet eeuwig netjes.
Beton ook niet. 1 tik en de brokken liggen er vanaf. Ik zou zeggen, kijk hoe ze het op distributie centra doen. Daar worden van die dikke stalen buizen gebruikt of grote rubber blokken. Maar dat kost een godsvermogen. Een stuk gegalvaniseerde HEB staal blijft denk ik best lang netjes.quote:Op zondag 2 april 2023 13:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
De verbinding tussen het rubber en het beton zal nooit sterk genoeg zijn, rubber komt gewoon los. Stalen balk ziet er binnen no time niet meer uit.
Dan blijf je gewoon repareren. Als je daadwerkelijk schade wil voorkomen, dan regel je een varkensruggetje zodat de trailers je muur niet meer raken.quote:Op zondag 2 april 2023 10:24 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik had zojuist nog een idee. Als ik nou eens een mal maak in de vorm van een pilaar, 30*30 cm. De onderste 80 cm van die pilaar rust dan tegen het betonblok (leggioblok) aan, en de bovenste 20cm tegen het randje dat de vrachtwagens van mijn betonblokken afrijden. Flink bewapenen. Ik zie bewapeningsijzer van 2,5 cm is niet eens zo duur en op maat te bestellen, dus daarvan flink wat erin. Dan zou zo'n vrachtwagen daar toch niet zo snel doorheen draaien, niet? En anders is het met wat stuuk weer aan te vullen, en dan hoef ik niet dat hele randje op te vullen.
Voor degenen die niet terug willen scrollen voor de afbeelding:
[ link | afbeelding ]
Klopt. De enige oplossing is botsingen voorkomen. Er is niets dat heel blijft.quote:Op zondag 2 april 2023 13:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Beton ook niet. 1 tik en de brokken liggen er vanaf.
Het gaat om hetzelfde bedrijf, de chauffeurs kunnen natuurlijk wisselen.quote:Op zondag 2 april 2023 13:26 schreef Seven. het volgende:
TS, je wil een gedragsverandering bij de chauffeurs maar hoeveel verschillende chauffeurs gaat het om en om hoeveel bedrijven?
Mijn ervaring is dat het vaak elke keer andere mensen zijn. Dus dan kun je elke keer opnieuw beginnen.
Ik vind het een hele goede suggestie. Maar aangezien ik maar 30 cm heb en de schade van een draaiende vrachtwagen boven de 80 centimeter wordt gemaakt, zou ik een hele hoge smalle varkensrug moeten vinden. Die zijn er niet. :-(quote:Op zondag 2 april 2023 19:01 schreef Seven. het volgende:
Waarom negeer je de suggestie van een varkensruggetje?
Dat denken die vrachtwagenchauffeurs dan ook. Met het gevolg dat ze wekelijks door mijn tuin toeren. Nee, ik moet iets hebben dat hun van mijn erf houdt.quote:Op zondag 2 april 2023 19:16 schreef ACT-F het volgende:
Waarom gebruik je niet een haag als erfafscheiding? Dat groeit er zo weer aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |