Zie bovenstaande foto: Ik heb dus nu betonnen rotsblokken; het probleem is alleen dat het randje dat er een bloembak van maakt eraf wordt gereden dus vandaar mijn zoektocht naar een paaltje dat sterk genoeg is.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:58 schreef realnice11 het volgende:
[..]
In ardennen zat rots te vinden en dan naar nl verschepen via de snelweg?
Hoeveel ruimte heb je ervoor?quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:48 schreef Agronoom2 het volgende:
De grond ervoor is ook van mij dus daar zou ik nog paaltjes kunnen zetten.
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:59 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Zie bovenstaande foto: Ik heb dus nu betonnen rotsblokken; het probleem is alleen dat het randje dat er een bloembak van maakt eraf wordt gereden dus vandaar mijn zoektocht naar een paaltje dat sterk genoeg is.
Die blokken zijn bij de Margriet tunnel ook gebruikt in plaats van big bags met zand.quote:Op zaterdag 1 april 2023 22:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?
Of je zet er legioblocken voor.
Die werden op kerstmarkten geplaatst na dat terroristische vrachtwagenincident, jaren geleden.
Dat wil ik niet. Bovendien kan die ondernemer een andere route nemen of een kortere wagen.quote:Op zondag 2 april 2023 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Kun je niet gewoon een stukje grond aan de gemeente verkopen zodat men de bocht wat beter toegankelijk voor draaiende vrachtwagens kan maken?
Ik zoek een vrachtwagenresistent paaltje omdat ik maar 30 centimeter heb, en ik mijn huidige tuin niet ervoor wil afbreken.quote:Op zaterdag 1 april 2023 22:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?
Of je zet er legioblocken voor.
Die werden op kerstmarkten geplaatst na dat terroristische vrachtwagenincident, jaren geleden.
Veel succes dan met steeds paaltjes blijven vervangen en je daar je hele leven obsessief bezig mee te blijven.quote:Op zondag 2 april 2023 08:57 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet. Bovendien kan die ondernemer een andere route nemen of een kortere wagen.
Hmm, dat is wel jammer. Tussen de wielen en achterkant trailer zit helaas veel meer ruimte dan 30cm.quote:
Met 30cm kun je niks. Je kunt de wielen van de oplegger stoppen op de juiste afstand, mer een paaltje blijf je bezig.quote:Op zondag 2 april 2023 08:58 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Ik zoek een vrachtwagenresistent paaltje omdat ik maar 30 centimeter heb, en ik mijn huidige tuin niet ervoor wil afbreken.
Als ik google met de term "bollard m30" dan vind ik wel palen die vrachtwagens moeten tegenhouden. Alleen zijn die hydraulisch en dat maakt de prijs duur (startend bij 3k), of ze zijn laag (maar 70cm hoog).
Voor rubber is wel iets te zeggen. Echter, ik weet niet of dit leidt tot gedragsverandering bij chauffeurs... misschien wordt het probleem dan wel erger.quote:Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het randje wat ze er dan elke keer vanaf rijden, van rubber maken. Want wat flexibel is beweegt mee, wat hard is breekt af.
Of je moet schade willen aan die vrachtwagens, dan zou ik er een stalen balk (HEB ofzo) omheen zetten. Maar goed, die balk blijft ook niet eeuwig netjes.
De verbinding tussen het rubber en het beton zal nooit sterk genoeg zijn, rubber komt gewoon los. Stalen balk ziet er binnen no time niet meer uit.quote:Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het randje wat ze er dan elke keer vanaf rijden, van rubber maken. Want wat flexibel is beweegt mee, wat hard is breekt af.
Of je moet schade willen aan die vrachtwagens, dan zou ik er een stalen balk (HEB ofzo) omheen zetten. Maar goed, die balk blijft ook niet eeuwig netjes.
Beton ook niet. 1 tik en de brokken liggen er vanaf. Ik zou zeggen, kijk hoe ze het op distributie centra doen. Daar worden van die dikke stalen buizen gebruikt of grote rubber blokken. Maar dat kost een godsvermogen. Een stuk gegalvaniseerde HEB staal blijft denk ik best lang netjes.quote:Op zondag 2 april 2023 13:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
De verbinding tussen het rubber en het beton zal nooit sterk genoeg zijn, rubber komt gewoon los. Stalen balk ziet er binnen no time niet meer uit.
Dan blijf je gewoon repareren. Als je daadwerkelijk schade wil voorkomen, dan regel je een varkensruggetje zodat de trailers je muur niet meer raken.quote:Op zondag 2 april 2023 10:24 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik had zojuist nog een idee. Als ik nou eens een mal maak in de vorm van een pilaar, 30*30 cm. De onderste 80 cm van die pilaar rust dan tegen het betonblok (leggioblok) aan, en de bovenste 20cm tegen het randje dat de vrachtwagens van mijn betonblokken afrijden. Flink bewapenen. Ik zie bewapeningsijzer van 2,5 cm is niet eens zo duur en op maat te bestellen, dus daarvan flink wat erin. Dan zou zo'n vrachtwagen daar toch niet zo snel doorheen draaien, niet? En anders is het met wat stuuk weer aan te vullen, en dan hoef ik niet dat hele randje op te vullen.
Voor degenen die niet terug willen scrollen voor de afbeelding:
[ link | afbeelding ]
Klopt. De enige oplossing is botsingen voorkomen. Er is niets dat heel blijft.quote:Op zondag 2 april 2023 13:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Beton ook niet. 1 tik en de brokken liggen er vanaf.
Het gaat om hetzelfde bedrijf, de chauffeurs kunnen natuurlijk wisselen.quote:Op zondag 2 april 2023 13:26 schreef Seven. het volgende:
TS, je wil een gedragsverandering bij de chauffeurs maar hoeveel verschillende chauffeurs gaat het om en om hoeveel bedrijven?
Mijn ervaring is dat het vaak elke keer andere mensen zijn. Dus dan kun je elke keer opnieuw beginnen.
Ik vind het een hele goede suggestie. Maar aangezien ik maar 30 cm heb en de schade van een draaiende vrachtwagen boven de 80 centimeter wordt gemaakt, zou ik een hele hoge smalle varkensrug moeten vinden. Die zijn er niet. :-(quote:Op zondag 2 april 2023 19:01 schreef Seven. het volgende:
Waarom negeer je de suggestie van een varkensruggetje?
Dat denken die vrachtwagenchauffeurs dan ook. Met het gevolg dat ze wekelijks door mijn tuin toeren. Nee, ik moet iets hebben dat hun van mijn erf houdt.quote:Op zondag 2 april 2023 19:16 schreef ACT-F het volgende:
Waarom gebruik je niet een haag als erfafscheiding? Dat groeit er zo weer aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |