abonnement Unibet Coolblue
pi_208618055
Ik wil mijn privé-eigendom beschermen en ik ben op zoek naar een paaltje dat wint van een vrachtwagen: het paaltje moet dus blijven staan als die vrachtwagen ertegen aan rijdt. Of zwiept met zijn 18 meter.

Wat er met die vrachtwagen gebeurt is voor mij verder niet relevant.

Wel belangrijk zijn de volgende technische kenmerken:

• 1 meter hoog of een paar centimeter korter. Juridisch kan ik hier 1 meter hoog bouwen (voortuin). Ik wil niet veel lager gaan dan dat omdat vrachtwagens hun bumper vraag minder hebben uitstekken dan hun laadbak. Anders zwiept die laadbak alsnog door mijn tuin.
• Belangrijk is dat het paaltje na botsing niet scheef gaat staan (zoals de paaltjes van mijn gemeente) want dan moet ik dat (laten) herstellen. Of dan heb ik alsnog schade aan wat er achter mijn paaltje staat.
• De kracht die erop komt is vooral van een vrachtwagen die terug steekt of de bocht niet goed neemt. Het gaat niet om hoge snelheid.
• Onderhoudsarm

Iemand een suggestie wat ik hiervoor zal gebruiken?
pi_208618085
Een flink gat graven. Beton er in, stalen buis er in en die ook vol storten met beton.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_208618157
Herstelschade is voor de veroorzaker van het ongeval toch?
pi_208618167
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:01 schreef investeerdertje het volgende:
Herstelschade is voor de veroorzaker van het ongeval toch?
Uiteraard, maar dan kun je voortdurend achter je recht aan gaan. Dat ben ik een beetje moe.
pi_208618178
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:55 schreef gianni61 het volgende:
Een flink gat graven. Beton er in, stalen buis er in en die ook vol storten met beton.
Ik heb n.a.v. je post gegoogled en ik zag buizen van 219 mm. Hoe diep zou je moeten gaan voor een paaltje van 1 meter hoog, dat die hefboomwerking genoeg is dat die niet ombuigt bij botsing?
pi_208618202
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:02 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dan kun je voortdurend achter je recht aan gaan. Dat ben ik een beetje moe.
Verzekeringswerk, weinig recht te halen toch? 🤷‍♂️

Maar die betonnen paal is denk ik het beste. Maar als vrachtwagens het raken heb je toch onderhoud
pi_208618213
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Verzekeringswerk, weinig recht te halen toch? 🤷‍♂️

Maar die betonnen paal is denk ik het beste. Maar als vrachtwagens het raken heb je toch onderhoud
Ook dat is werk. Het beste is dat áls er schade is, dat dat dan niet aan mijn kant van de erfgrens is.
pi_208618267
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:02 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Ik heb n.a.v. je post gegoogled en ik zag buizen van 219 mm. Hoe diep zou je moeten gaan voor een paaltje van 1 meter hoog, dat die hefboomwerking genoeg is dat die niet ombuigt bij botsing?
Wij deden normaal een meter diep en dan een voet van 0,7x0,7 meter.
Een paar ankers aanlassen of draadstangen er doorheen helpen ook wel mee
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_208618304
Wat erg in mode is is zo een kooi plaatsen van metaal, en die volstorten met stenen, dan wordt het iig erg massief
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:12:06 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208618314
Een varkensruggetje laten installeren, zo beschermen wij ons hek tegen de honderden vrachtwagens die bij ons dagelijks komen laden en lossen. Google maar eens.

Een trekker + trailer kan met volle belading 44000 kilo wegen trouwens dus een betonnen paaltje is leuk bedacht maar als een chauffeur er met volle vaart aan komt rijden, dan is dat redelijk zinloos.
Resistance is futile.
pi_208618316
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:11 schreef realnice11 het volgende:
Wat erg in mode is is zo een kooi plaatsen van metaal, en die volstorten met stenen, dan wordt het iig erg massief
Dan is die kooi kapot en dan liggen de stenen op straat.
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:13:17 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208618330
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:11 schreef realnice11 het volgende:
Wat erg in mode is is zo een kooi plaatsen van metaal, en die volstorten met stenen, dan wordt het iig erg massief
Ook leuk als die kooi flink ingedeukt is _O- .
Resistance is futile.
pi_208618346
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:08 schreef gianni61 het volgende:

[..]
Wij deden normaal een meter diep en dan een voet van 0,7x0,7 meter.
Een paar ankers aanlassen of draadstangen er doorheen helpen ook wel mee
Top. Als ik op de erfgrens ga zitten dan kan ik natuurlijk geen beton storten in de grond van de gemeente. En er loopt nog een glasvezelkabel langs de erfgrens... dus ik zal wat voorzichtig moeten zijn met diepte.
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:14:35 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208618350
Doe eens een foto van de situatie?
Resistance is futile.
pi_208618362
In Usa kopen ze wel eens een rotsblok en laten deze in de tuin plaatsen,

pi_208618381
Dus je wil iets wat, als er een vrachtwagen (langzaam) z'n kracht op uitoefent, *niet* stuk gaat en *niet* in de richting valt die de vrachtwagen opduwt. Hmm. Lauwe kans.

Als ik het goed begrijp draait de achterkant van de oplegger nu boven jouw erf langs, zonder schade, en vind je dat zo gekmakend dat je er schade voor wil veroorzaken. Mijn advies zou zijn om te verhuizen. Beter voor je hart.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:18:40 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208618400
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:15 schreef realnice11 het volgende:
In Usa kopen ze wel eens een rotsblok en laten deze in de tuin plaatsen,

[ afbeelding ]
_O_
Resistance is futile.
pi_208618409
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:17 schreef sigme het volgende:
Dus je wil iets wat, als er een vrachtwagen (langzaam) z'n kracht op uitoefent, *niet* stuk gaat en *niet* in de richting valt die de vrachtwagen opduwt. Hmm. Lauwe kans.

Als ik het goed begrijp draait de achterkant van de oplegger nu boven jouw erf langs, zonder schade, en vind je dat zo gekmakend dat je er schade voor wil veroorzaken. Mijn advies zou zijn om te verhuizen. Beter voor je hart.
Nee, nee, nee. Ik heb steeds schade. En ik krijg dat lang leve de camera vergoed. Ik heb alleen geen zin om steeds achter die vergoeding aan te gaan en de reparatie te regelen.
pi_208618437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:19 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Nee, nee, nee. Ik heb steeds schade. En ik krijg dat lang leve de camera vergoed. Ik heb alleen geen zin om steeds achter die vergoeding aan te gaan en de reparatie te regelen.
Dat snap ik.
Maar als ze de situatie (bocht, gok ik) niet veranderen, ga je schade houden. En stress of werk er van.

Hoewel misschien zo'n rotsblok wel zou helpen _O-
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208618721
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:14 schreef Seven. het volgende:
Doe eens een foto van de situatie?


Kijk, die onderste 80 centimeter die blijven wel liggen want die zijn zwaar genoeg en er ligt aan de achterkant beton, gebroken puin en grond tegenaan). Het gaat om de bovenste 20 cm die eraf worden gereden. Dat zijn stoepranden die van het geheel een bloembak maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Agronoom2 op 01-04-2023 19:46:35 (foto werkte niet) ]
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:42:45 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208618734
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:41 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Kijk, die onderste 80 centimeter die blijven wel liggen want die zijn zwaar genoeg en er ligt aan de achterkant beton, gebroken puin en grond tegenaan). Het gaat om de bovenste 20 cm die eraf worden gereden. Dat zijn stoepranden die van het geheel een bloembak maken.
Foto werkt niet op mijn foon.
Resistance is futile.
pi_208618790
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:42 schreef Seven. het volgende:

[..]
Foto werkt niet op mijn foon.
Sorry, hierbij een nieuwe poging:
pi_208618804
De grond ervoor is ook van mij dus daar zou ik nog paaltjes kunnen zetten.
pi_208618903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:15 schreef realnice11 het volgende:
In Usa kopen ze wel eens een rotsblok en laten deze in de tuin plaatsen,

[ afbeelding ]
Ik vind dat een mooi rotsblok. Goeie rotsblokken zijn in Nederland helaas moeilijk te krijgen.
pi_208618938
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:55 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Ik vind dat een mooi rotsblok. Goeie rotsblokken zijn in Nederland helaas moeilijk te krijgen.
In ardennen zat rots te vinden en dan naar nl verschepen via de snelweg?
pi_208618953
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:58 schreef realnice11 het volgende:

[..]
In ardennen zat rots te vinden en dan naar nl verschepen via de snelweg?
Zie bovenstaande foto: Ik heb dus nu betonnen rotsblokken; het probleem is alleen dat het randje dat er een bloembak van maakt eraf wordt gereden dus vandaar mijn zoektocht naar een paaltje dat sterk genoeg is.
  zaterdag 1 april 2023 @ 22:33:47 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208621708
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:48 schreef Agronoom2 het volgende:
De grond ervoor is ook van mij dus daar zou ik nog paaltjes kunnen zetten.
Hoeveel ruimte heb je ervoor?
Resistance is futile.
  zaterdag 1 april 2023 @ 22:43:58 #28
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208621877
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:59 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Zie bovenstaande foto: Ik heb dus nu betonnen rotsblokken; het probleem is alleen dat het randje dat er een bloembak van maakt eraf wordt gereden dus vandaar mijn zoektocht naar een paaltje dat sterk genoeg is.
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?

Of je zet er legioblocken voor.

Die werden op kerstmarkten geplaatst na dat terroristische vrachtwagenincident, jaren geleden.
pi_208624025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?

Of je zet er legioblocken voor.

Die werden op kerstmarkten geplaatst na dat terroristische vrachtwagenincident, jaren geleden.
Die blokken zijn bij de Margriet tunnel ook gebruikt in plaats van big bags met zand.
pi_208624736
Kun je niet gewoon een stukje grond aan de gemeente verkopen zodat men de bocht wat beter toegankelijk voor draaiende vrachtwagens kan maken?
pi_208625322
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Kun je niet gewoon een stukje grond aan de gemeente verkopen zodat men de bocht wat beter toegankelijk voor draaiende vrachtwagens kan maken?
Dat wil ik niet. Bovendien kan die ondernemer een andere route nemen of een kortere wagen.
pi_208625333
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoeveel ruimte heb je ervoor?
30cm
pi_208625357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Kan je niet gewoon beton in dat bloembakken storten zodat het een massief blok is?

Of je zet er legioblocken voor.

Die werden op kerstmarkten geplaatst na dat terroristische vrachtwagenincident, jaren geleden.
Ik zoek een vrachtwagenresistent paaltje omdat ik maar 30 centimeter heb, en ik mijn huidige tuin niet ervoor wil afbreken.

Als ik google met de term "bollard m30" dan vind ik wel palen die vrachtwagens moeten tegenhouden. Alleen zijn die hydraulisch en dat maakt de prijs duur (startend bij 3k), of ze zijn laag (maar 70cm hoog).

[ Bericht 10% gewijzigd door Agronoom2 op 02-04-2023 09:04:34 ]
pi_208625894
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 08:57 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Dat wil ik niet. Bovendien kan die ondernemer een andere route nemen of een kortere wagen.
Veel succes dan met steeds paaltjes blijven vervangen en je daar je hele leven obsessief bezig mee te blijven. ^O^
  zondag 2 april 2023 @ 09:29:09 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208626132
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 08:57 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
30cm
Hmm, dat is wel jammer. Tussen de wielen en achterkant trailer zit helaas veel meer ruimte dan 30cm.

Misschien wil de gemeente/eigenaar van de grond meewerken aan het plaatsen van een varkensruggetje op de juiste afstand?
Resistance is futile.
  zondag 2 april 2023 @ 09:30:42 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208626179
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 08:58 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Ik zoek een vrachtwagenresistent paaltje omdat ik maar 30 centimeter heb, en ik mijn huidige tuin niet ervoor wil afbreken.

Als ik google met de term "bollard m30" dan vind ik wel palen die vrachtwagens moeten tegenhouden. Alleen zijn die hydraulisch en dat maakt de prijs duur (startend bij 3k), of ze zijn laag (maar 70cm hoog).
Met 30cm kun je niks. Je kunt de wielen van de oplegger stoppen op de juiste afstand, mer een paaltje blijf je bezig.
Resistance is futile.
pi_208627058
Ik had zojuist nog een idee. Als ik nou eens een mal maak in de vorm van een pilaar, 30*30 cm. De onderste 80 cm van die pilaar rust dan tegen het betonblok (leggioblok) aan, en de bovenste 20cm tegen het randje dat de vrachtwagens van mijn betonblokken afrijden. Flink bewapenen. Ik zie bewapeningsijzer van 2,5 cm is niet eens zo duur en op maat te bestellen, dus daarvan flink wat erin. Dan zou zo'n vrachtwagen daar toch niet zo snel doorheen draaien, niet? En anders is het met wat stuuk weer aan te vullen, en dan hoef ik niet dat hele randje op te vullen.

Voor degenen die niet terug willen scrollen voor de afbeelding:
  zondag 2 april 2023 @ 11:00:26 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208627466
Ik zou het randje wat ze er dan elke keer vanaf rijden, van rubber maken. Want wat flexibel is beweegt mee, wat hard is breekt af.

Of je moet schade willen aan die vrachtwagens, dan zou ik er een stalen balk (HEB ofzo) omheen zetten. Maar goed, die balk blijft ook niet eeuwig netjes.
pi_208629140
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het randje wat ze er dan elke keer vanaf rijden, van rubber maken. Want wat flexibel is beweegt mee, wat hard is breekt af.

Of je moet schade willen aan die vrachtwagens, dan zou ik er een stalen balk (HEB ofzo) omheen zetten. Maar goed, die balk blijft ook niet eeuwig netjes.
Voor rubber is wel iets te zeggen. Echter, ik weet niet of dit leidt tot gedragsverandering bij chauffeurs... misschien wordt het probleem dan wel erger.

Dat idee van die stalen HEB-balk is sympathiek. Ik heb geen enkele empathie met types die een vrachtwagencombinatie van 18 meter door een woonwijk rijden en dat zien als 'business as usual'. Het kapot gaan van die vrachtwagens zie ik liever dan dat er ook maar iets bij mij kapot gaat. Het is echter geen doel op zich, het gaat mij om bescherming van mijn woongenot. Waar ik me wel wat zorgen over maak: Als ik een HEB-balk 1 meter boven het straatniveau tot op de erfgrens (dus straatgrens leg), dat voetgangers of fietsers dan over een lengte van 18 meter klem kunnen komen te zetten. Even wegduiken achter een vertikaal paaltje is er dan niet bij. Ik zou deze mensen dat risico niet aan willen doen, ook al is het in beginsel door die vrachtwagenchauffeurs en hun bazen veroorzaakt.
  zondag 2 april 2023 @ 13:14:35 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208629192
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het randje wat ze er dan elke keer vanaf rijden, van rubber maken. Want wat flexibel is beweegt mee, wat hard is breekt af.

Of je moet schade willen aan die vrachtwagens, dan zou ik er een stalen balk (HEB ofzo) omheen zetten. Maar goed, die balk blijft ook niet eeuwig netjes.
De verbinding tussen het rubber en het beton zal nooit sterk genoeg zijn, rubber komt gewoon los. Stalen balk ziet er binnen no time niet meer uit.
Resistance is futile.
  zondag 2 april 2023 @ 13:16:21 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208629208
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 13:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
De verbinding tussen het rubber en het beton zal nooit sterk genoeg zijn, rubber komt gewoon los. Stalen balk ziet er binnen no time niet meer uit.
Beton ook niet. 1 tik en de brokken liggen er vanaf. Ik zou zeggen, kijk hoe ze het op distributie centra doen. Daar worden van die dikke stalen buizen gebruikt of grote rubber blokken. Maar dat kost een godsvermogen. Een stuk gegalvaniseerde HEB staal blijft denk ik best lang netjes.
  zondag 2 april 2023 @ 13:16:51 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208629213
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:24 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik had zojuist nog een idee. Als ik nou eens een mal maak in de vorm van een pilaar, 30*30 cm. De onderste 80 cm van die pilaar rust dan tegen het betonblok (leggioblok) aan, en de bovenste 20cm tegen het randje dat de vrachtwagens van mijn betonblokken afrijden. Flink bewapenen. Ik zie bewapeningsijzer van 2,5 cm is niet eens zo duur en op maat te bestellen, dus daarvan flink wat erin. Dan zou zo'n vrachtwagen daar toch niet zo snel doorheen draaien, niet? En anders is het met wat stuuk weer aan te vullen, en dan hoef ik niet dat hele randje op te vullen.

Voor degenen die niet terug willen scrollen voor de afbeelding:
[ link | afbeelding ]
Dan blijf je gewoon repareren. Als je daadwerkelijk schade wil voorkomen, dan regel je een varkensruggetje zodat de trailers je muur niet meer raken.
Resistance is futile.
  zondag 2 april 2023 @ 13:19:01 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208629242
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Beton ook niet. 1 tik en de brokken liggen er vanaf.
Klopt. De enige oplossing is botsingen voorkomen. Er is niets dat heel blijft.
Resistance is futile.
  zondag 2 april 2023 @ 13:26:18 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208629322
TS, je wil een gedragsverandering bij de chauffeurs maar hoeveel verschillende chauffeurs gaat het om en om hoeveel bedrijven?

Mijn ervaring is dat het vaak elke keer andere mensen zijn. Dus dan kun je elke keer opnieuw beginnen.
Resistance is futile.
pi_208629399
Je denkt vertikaal. Ik zou horizontaal wat rubberen vangrail aanbrengen. Of wat dikke hardhouten balken. Dat is wat gebruikelijk is bij supermarkten en laadstations.

Evt vertikaal profiel op de muur en daarop de balken..
pi_208633354
Als er niet is dat heel blijft, dan moet ik het misschien over een andere boeg gooien: Paaltjes die wel veel schade aan de vrachtwagen veroorzaken zodat mijn tuin beschermd is, maar wel makkelijk te vervangen zijn.

Bij mijn rechtsbijstandsverzekering zit ik steeds met een eigen risico, ik moet daar actie voor ondernemen en dat lost het probleem dat ik steeds achter mijn recht aan moet dus niet op. Ik sprak net echter een jurist uit mijn wijk en ik zei "goh, hier gaat steeds het zelfde mis en met die camera's is helder wie het is, is er geen bedrijf met een no-cure-no-pay businessmodel om die dader dan ook nog met proceskosten op te zadelen en dat ik in ruil voor die proceskosten dan ontzorgd ben" en die zei "ja hoor, dat wil ik graag doen" :) Dan moet ik alleen zorgen dat een standaard paaltje of hek heb heb die te vervangen is.

quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 13:26 schreef Seven. het volgende:
TS, je wil een gedragsverandering bij de chauffeurs maar hoeveel verschillende chauffeurs gaat het om en om hoeveel bedrijven?

Mijn ervaring is dat het vaak elke keer andere mensen zijn. Dus dan kun je elke keer opnieuw beginnen.
Het gaat om hetzelfde bedrijf, de chauffeurs kunnen natuurlijk wisselen.

Ik denk niet dat ik voor een omgeving zorg waarin het voor een chauffeur aantrekkelijk is om eens even door mijn tuin te rijden... :s) Dus in die zin draagt dit bij aan een gedragsverandering.
  zondag 2 april 2023 @ 19:01:38 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208634109
Waarom negeer je de suggestie van een varkensruggetje?
Resistance is futile.
  zondag 2 april 2023 @ 19:16:50 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208634237
Waarom gebruik je niet een haag als erfafscheiding? Dat groeit er zo weer aan :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_208634871
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 19:01 schreef Seven. het volgende:
Waarom negeer je de suggestie van een varkensruggetje?
Ik vind het een hele goede suggestie. Maar aangezien ik maar 30 cm heb en de schade van een draaiende vrachtwagen boven de 80 centimeter wordt gemaakt, zou ik een hele hoge smalle varkensrug moeten vinden. Die zijn er niet. :-(
pi_208634891
quote:
5s.gif Op zondag 2 april 2023 19:16 schreef ACT-F het volgende:
Waarom gebruik je niet een haag als erfafscheiding? Dat groeit er zo weer aan :P
Dat denken die vrachtwagenchauffeurs dan ook. Met het gevolg dat ze wekelijks door mijn tuin toeren. Nee, ik moet iets hebben dat hun van mijn erf houdt.
  zondag 2 april 2023 @ 22:50:16 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208636638
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 20:21 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Ik vind het een hele goede suggestie. Maar aangezien ik maar 30 cm heb en de schade van een draaiende vrachtwagen boven de 80 centimeter wordt gemaakt, zou ik een hele hoge smalle varkensrug moeten vinden. Die zijn er niet. :-(
Ik zou met de veroorzaker overleggen en vragen of zij gezamenlijk met jou in overleg willen met de gemeente. Het plaatsen van een varkensruggetje zal op gemeentegrond moeten gebeuren zodat de trailers op tijd stoppen, de veroorzaker zal het moeten betalen. Daar zou ik voor gaan.

En ik ben wel benieuwd naar de draaicirkel/de situatie waarin de chauffeurs achteruit rijden. Misschien zijn er nog wel wat andere mogelijkheden.

Een varkensruggetje voel je wel. Een paaltje omver rijden voel je niet eens met zo'n zware combinatie.
Resistance is futile.
pi_208637198
Ik snap dat je er gek van wordt maar dat je doel is vrachtwagens te beschadigen lijkt mij eigenlijk meer een poging tot wraak dan een poging het probleem op te lossen.

Volgens kan het best je (als er nog mogelijkheid tot contact is) het beste met het bedrijf in overleg. Over de schade die jij steeds hebt en zij steeds moeten vergoeden. En hen de kosten van een groot rubberen vangrail laten bekostigen.

Of naar de rijdende rechter
  maandag 3 april 2023 @ 07:09:40 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208637561
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 01:36 schreef Nico987 het volgende:
Ik snap dat je er gek van wordt maar dat je doel is vrachtwagens te beschadigen lijkt mij eigenlijk meer een poging tot wraak dan een poging het probleem op te lossen.

Volgens kan het best je (als er nog mogelijkheid tot contact is) het beste met het bedrijf in overleg. Over de schade die jij steeds hebt en zij steeds moeten vergoeden. En hen de kosten van een groot rubberen vangrail laten bekostigen.

Of naar de rijdende rechter
Grote rubberen vangrail gaat het niet overleven.

Rijdende rechter is trouwens wel een goeie.
Resistance is futile.
pi_208637614
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 07:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Grote rubberen vangrail gaat het niet overleven.

Rijdende rechter is trouwens wel een goeie.
Zolang in die bocht er een te kleine radius zit om vrachtwagens normaal de bocht te kunnen laten nemen en er geen vrachtwdenverbod in die straat komt (kan komen) zal er schade blijven ontstaan.
pi_208637643
Ik zou een flinke stalen balk verticaal neerzetten, een meter ingegraven.
  maandag 3 april 2023 @ 07:49:42 #56
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_208637683
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 07:37 schreef Debuteer het volgende:
Ik zou een flinke stalen balk verticaal neerzetten, een meter ingegraven.
Kan je beter een 3 meter balk 2 meter ingraven. Hoe dieper de balk, hoe steviger deze staat en beter in staat zwaardere vrachtwagens te stoppen.

Wel zorgen dat deze stalen balk tegen roesten beschermd is.

Beter is het om een aantal 4 meter balken, twee meter ingraven en er een mooie pergola van maken. Dan is dat ook voor de chauffeur beter zichtbaar in de spiegels.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_208642614
Als je een stalen balk neemt, kies dan voor HEM. die is dikker, en dus sterker dan HEA/HEB.
Minimaal 2/3 ingraven en in beton gegoten.
Om omdrukken te voorkomen kun je het beste de onderkant met elkaar verbinden, een soort muur in de grond.

Verder mooi idee gelezen om er een pergola idee van te maken.
  maandag 3 april 2023 @ 16:12:05 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208642749
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 07:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zolang in die bocht er een te kleine radius zit om vrachtwagens normaal de bocht te kunnen laten nemen en er geen vrachtwdenverbod in die straat komt (kan komen) zal er schade blijven ontstaan.
Gaat het om een bocht? Kan TS dat toelichten?
Resistance is futile.
  maandag 3 april 2023 @ 16:27:45 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208642951
TS, zijn de vrachtwagens geladen of leeg op het moment ze de schade veroorzaken?

Draaien ze te strak om je plantenbak heen? Rijden ze achteruit?
Resistance is futile.
  maandag 3 april 2023 @ 18:40:10 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208644760
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 20:22 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Dat denken die vrachtwagenchauffeurs dan ook. Met het gevolg dat ze wekelijks door mijn tuin toeren. Nee, ik moet iets hebben dat hun van mijn erf houdt.
Vrachtwagenchauffeurs accepteren dat ze af en toe schade rijden omdat het toch maar verzekeringswerk is. Ook een stalen balk gaat onder de (kleurrijke) krassen zitten. Het wordt er in elk geval niet fraaier op.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')