abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 april 2023 @ 10:31:38 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208612619
.. want dat willen ze zo graag zei Stef Blok en hij sloot snel de bejaarden huizen
https://www.telegraaf.nl/(...)ilt-en-eet-niet-meer

Het is een trieste bende dit kabinet, werkelijk alles maar dan ook alles doen ze fout of handelen op hun foute intuitie , zonder zich terdege te informeren
Stef Bok kwam 8 jaar terug op het idee dat ouderen graag tot de dood hun huis bezet houden, en voortaan verzorgd worden door marktwerking leaseauto factuur ZZP ers en hij sloot snel de bejaardenhuizen .
Mijn moeder moest het huis uit en op een privekamertje ZZP zorg gaan ontvangen , zodat het bejaarden huis verbouwd kon worden voor restaurant

Nu blijkt dat mensen steeds ouder worden en half nederland bestaat uit ouderen zonder partner die in hun eentje een eengezinswoning met trap bezet houden en nergens heen kunnen
De oudere met een grote eengezinswoning kan wel een gratis traplift krijgen van de overheid, als ie maar blijft wonen in zijn veel te grote huis

Wie geen kinderen heeft die in de buurt wonen en ook tijd over hebben, is afhankelijk van de marktwerking ZZP zorg van de VVD
quote:
Op dit moment krijgen zo’n 13.000 zwaar hulpbehoevende ouderen al verpleeghuiszorg in hun eigen huis. Naar verwachting komen daar tot 2030 nog zo’n 62.000 mensen bij. Met dit beleid hoopt de overheid de komende jaren zo’n 720 miljoen euro te besparen. Eerder maakte het kabinet nog bekend te willen inzetten op 40.000 plekken in geclusterde woonvormen.

Alzheimer
„Kom Henk, je mag uit bed.” De 58-jarige Leidy Sanderman opent de gordijnen in de slaapkamer. Sinds 2019 zorgt ze deels zelf voor haar zwaar dementerende man.
Iedere ochtend helpt ze hem met opstaan, douchen en aankleden. Zoals nu. „Meteen even het kacheltje aan, want anders is het te koud hier.”

Voor Leidy, van oorsprong bejaardenverzorgster, was de keuze snel gemaakt toen haar inmiddels 60-jarige man vier jaar geleden de diagnose alzheimer kreeg. „
Wij waren al 34 jaar getrouwd. Ik heb steeds gezegd dat ik zelf voor hem zou zorgen.
Ik wist toen natuurlijk niet hoe zwaar dat eigenlijk is.” In het begin ging Henk nog naar de dagbesteding, maar tijdens corona sloot deze locatie definitief zijn deuren. Inmiddels zit Henk de hele dag thuis.

Overdag is er een verzorgende in huis die voor Henk zorgt omdat Leidy nog werkt. Ze helpt haar man ’s ochtends bij het opstaan en ’s avonds met het eten en het naar bed gaan. In de weekenden doet ze alles zelf omdat er dan geen professionele hulp is. Haar omgeving helpt waar ze kan. Vanwege deze hulp houdt Leidy het vol. „Maar als je 75 bent kun je op deze manier echt niet meer voor je partner zorgen.”

Geen andere keuze
Steeds meer zwaar hulpbehoevende ouderen krijgen de afgelopen jaren verpleeghuiszorg in hun eigen huis. Inmiddels staat de teller al op zo’n 13.000 senioren.

Soms kiest men er zelf voor maar vaak ook is er geen andere keuze.
Van nu tot 2030 komen er zeker 40.000 ouderen met een zware zorgvraag bij, volgens de overheid. Het afgelopen jaar stonden er al zo’n 22.000 mensen op de wachtlijst voor een verpleeghuisplek.

Toch besloot minister Conny Helder van Langdurige Zorg onlangs om maar 4800 extra verpleeghuisbedden toe te staan.


[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2023 10:57:31 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208612638
Zoveelste ondoordachte plan van onze overheid. Nadenken kunnen ze daar echt niet. Zo zie je maar, een universitaire studie zegt ook niks.
  Beste debater 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 10:41:01 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208612720
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:31 schreef michaelmoore het volgende:
.. want dat willen ze zo graag zei Stef Blok
en hij sloot snel de bejaarden huizen
https://www.telegraaf.nl/(...)ilt-en-eet-niet-meer

Het is een trieste bende dit kabinet, werkelijk alles maar dan ook alles doen ze fout

Stef Bok kwam 8 jaar terug op het ideee dat ouderen graag tot de dood hun huis bezet houden, en hij sloot snel de bejaardenhuizen

Nu blijkt dat mensen steeds ouder worden en half nederland bestaat uit ouderen zonder partner die in hun eentje een eengezinswoning met trap bezet houden en nergens heen kunnen
Wie geen kinderen heeft die in de buurt wonen en ook tijd over hebben, is afhankelijk van de marktwerking ZZP zorg van de VVD
[..]

Die houden ze niet bezet, het is hun bezit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208612915
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die houden ze niet bezet, het is hun bezit.
Er zijn natuurlijk ook nog massa's ouderen die gewoon gehuurd zitten.

Maar lang niet elke oudere ziet het zitten om naar een bejaardentehuis te moeten gaan, sterker nog het gros van de bejaarden die ik ken zou dat absoluut niet willen.

Mijn ouders wonen nu al ruim 43 jaar in hun huurwoning met 4 slaapkamers.
Die zouden an sich best kleiner willen wonen.
Maar zij betalen nu 450 euro per maand aan huur, en ook al zouden ze kleiner gaan wonen, qua prijs zouden ze er hoe dan ook flink meer voor kwijt zijn.
En dus blijven ze lekker zitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208612927
Maar dit is toch wat Nederland wil? Gewoon neo-liberaal VVD beleid. Nederland wil marktwerking in de zorg, ouwetjes in hun eigen huizen (participatiemaatschappij e.d.). Daar stemmen we immers op.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:06:06 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_208612974
En dan te bedenken dat de grote groep babyboomers nu pas tussen de 67 en 77 jaar oud is en het gros nog zelfstandig woont.
Waar gaan die miljoenen(!) mensen straks wonen? Wie gaat hen verzorgen? Wie gaat dat betalen?

Gelukkig hadden we maar 50 jaar om hier over na te denken, en hey, ik zeg maar iets raars, hadden we een fonds kunnen oprichten en daar een deel van de aardgasbaten in kunnen stoppen zoals Noorwegen heeft gedaan....
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:06:42 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208612985
Verdriedubbel de zorgpremie en regel het.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:06:49 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_208612987
Jammer genoeg is er geen manier om efficiënter met de schaarse tijd van ouderenverzorgers om te gaan en ze minder te laten reizen. Je zou de zorgbehoevende ouderen eigenlijk willen concentreren op 1 plek.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_208613007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:01 schreef Knipoogje het volgende:
Maar dit is toch wat Nederland wil? Gewoon neo-liberaal VVD beleid. Nederland wil marktwerking in de zorg, ouwetjes in hun eigen huizen (participatiemaatschappij e.d.). Daar stemmen we immers op.
dat is ook van wat "de oudjes" willen tot een steeds latere leeftijd iig. Wat TS ziu willen lijkt wel die groep uit hun huizen te laten zetten vanwege doorstroming. De werkelijke agenda gezien deze TS is waarschijnlijk dat de boeren lekker door blijven boeren en vervuilen :')
pi_208613010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die houden ze niet bezet, het is hun bezit.
Niet als het een huurhuis is.
Maar dan nog kunnen ze ze er niet uit zetten.
Mijn tante is al 85 en woont nog steeds zelfstandig in haar eengezins huurwoning, waar ze al zo lang woont als ik weet.
Gaat nog goed, met wat hulp van haar kinderen.
Maar het is wel een huis waar een jong gezin met kinderen in kan.
Als ze hun hoofd uit het raam steken, kunnen ze letterlijk het basisschoolgebouw zien staan. Ideaal.
Maar door de woningcrisis is het moeilijk om een passende en betaalbare oplossing te vinden.
Buiten het feit dat ze gewoon niet wil.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_208613030
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:06 schreef MichaelScott het volgende:
Jammer genoeg is er geen manier om efficiënter met de schaarse tijd van ouderenverzorgers om te gaan en ze minder te laten reizen. Je zou de zorgbehoevende ouderen eigenlijk willen concentreren op 1 plek.
Een soort huis voor oudere mensen? Een bejaardenhuis dus?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2023 @ 11:10:31 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208613037
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:06 schreef asco het volgende:
En dan te bedenken dat de grote groep babyboomers nu pas tussen de 67 en 77 jaar oud is en het gros nog zelfstandig woont.
Waar gaan die miljoenen(!) mensen straks wonen? Wie gaat hen verzorgen? Wie gaat dat betalen?

Gelukkig hadden we maar 50 jaar om hier over na te denken, en hey, ik zeg maar iets raars, hadden we een fonds kunnen oprichten en daar een deel van de aardgasbaten in kunnen stoppen zoals Noorwegen heeft gedaan....
Ze hebben alles zelf afgebroken dus ik kan er werkelijk waar geen traan om laten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:12:26 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208613079
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:08 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Mijn tante is al 85 en woont nog steeds zelfstandig in haar eengezins huurwoning, waar ze al zo lang woont als ik weet.
Gaat nog goed, met wat hulp van haar kinderen.

Ja ze zal wel moeten , in een bejaarden huis had ze aanspraak en hulp van de beter ter been zijnden

Maar Stef Blok VVD had maar een doel , alle woningen MOESTEN gevuld blijven, want de woningwaarde was iets gedaald door de US credietcrisis


Dus sluiten die bejaardenhuizen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208613098
https://www.nporadio1.nl/(...)len-mensen-niet-meer

Prima stuk over wat men zou willen
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:16:40 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208613141
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:14 schreef Malavita het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)len-mensen-niet-meer

Prima stuk over wat men zou willen
wat een waanzin

waarom zou men zelf willen koken en boodschappen doen en afwassen ?/
Waarom zou je die last op je nek willen hebben als je voor een paar euro in het restaurant kan eten met leeftijdgenoten al dan niet ???
Ik ben 70 , ik zou het wel weten
quote:
Sipkens ziet het ook zo: mensen willen graag naar eigen seniorenwoningen, maar willen bijvoorbeeld wel nog zelf kunnen koken. In een bejaardenhuis kon dat niet.
Dit kan door middel van geclusterd wonen, zoals in hofjes vroeger, waarin mensen dicht bij elkaar wonen, gemeenschappelijke ruimtes hebben, maar wel hun eigen voordeur: "
Zo kunnen mensen elkaar ontmoeten en naar elkaar omzien en kan er ook zorg geleverd worden als dat nodig is."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 11:16:54 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208613147
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze hebben alles zelf afgebroken dus ik kan er werkelijk waar geen traan om laten.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2023 @ 11:18:25 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208613164
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:') :') :')
Hoe durf ik te beargumenteren dat de generatie die alles voor de toekomst heeft afgebroken best de gevolgen van hun eigen afbraak mag ondervinden :(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208613177
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat een waanzin

waarom zou men zelf willen koken en boodschappen doen en afwassen ?/
Waarom zou je die last op je nek willen hebben als je voor een paar euro in het restaurant kan eten met leeftijdgenoten al dan niet ???
Ik ben 70 , ik zou het wel weten
[..]

Jij wel, massa's ouderen absoluut niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Beste debater 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 11:21:46 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208613203
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe durf ik te beargumenteren dat de generatie die alles voor de toekomst heeft afgebroken best de gevolgen van hun eigen afbraak mag ondervinden :(
Je hebt alleen geen argumenten.

Die afbraak van zaken als sociale zekerheid, ziekenfonds, gecentraliseerde zorg en zo meer is pas sinds 2007 gaan spelen, toen zeg maar de huidige dertigers en veertigers het voor het zeggen kregen.

Toen de VVD, de partij waar we dit allemaal aan te danken hebben, voor het eerst in de geschiedenis de grootste werd, in 2012.

Maar blijf vooral afgeven op 'boomers' en je eigen ouders en voorouders, makkelijker dan daadwerkelijk zelf iets op te bouwen. En het past verder goed in je verdere gezeik op hele volksstammen die het allemaal voor jou verziekt hebben (boeren).

Succes ermee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:23:04 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208613223
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Jij wel, massa's ouderen absoluut niet.
ze zijn gesloten he , dus men heeft geen keus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208613269
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze zijn gesloten he , dus men heeft geen keus
Dat doet niks af aan het feit dat massa's ouderen absoluut níet in een bejaardentehuis willen wonen, ook al stonden ze op elke straathoek.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:29:08 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208613278
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat doet niks af aan het feit dat massa's ouderen absoluut níet in een bejaardentehuis willen wonen, ook al stonden ze op elke straathoek.
Dat kan ,. degenen die dat wel willen die moeten toch hun huis bezet houden van de VVD
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 11:31:06 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208613294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat kan ,. degenen die dat wel willen die moeten toch hun huis bezet houden van de VVD
Nee hoor; je kunt je kiet gewoon verkopen en kleiner gaan wonen, als je het toch daar om te doen is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208613320
Om de situatie van mijn ma er even als anekdote in te gooien ...

Of in een 160m2 huis met riante tuin voor 3-400 euro per maand (afhankelijk van onderhoud), of in een gehuurde aanleun- of zorgappartementje van ~40m2 voor minstens het dubbele, zo niet 3x.

Die gaat daar pas weg als het echt niet anders kan.

En tsja, ze heeft enkele jaren geleden wel geprobeerd om met vrienden en buren van dezelfde leeftijd een geclusterde woonvorm op te zetten. Op eigen initiatief, onder eigen beheer, met door de bewoners collectief ingekochte zorg naar behoefte. Maar de gemeente werkte niet mee, dus dat plan ging niet door. Tsja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208613331
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die houden ze niet bezet, het is hun bezit.
you will own nothing.
#GoBankrupt4Ukraine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')