Ik tank altijd voor een tientje, nog nooit zo zuinig geredenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef TomNook het volgende:
En dat scheelt geld. Echt veel geld.![]()
![]()
Ik heb ongeveer 175 kilometer gereden met een bomvolle tank. Het kostte me slechts ¤12,05 om de auto weer af te tanken. Dat betekent dat ik slechts 6 cent betaal per kilometer.
Alleen als er zo'n hypermiler voor me zitquote:Op zaterdag 1 april 2023 21:25 schreef TomNook het volgende:
Andere humans die het langzamer aan doen?
Ik rij zo hard als mogelijk is... maar vaak is er weinig mogelijk. Langzaam rijden en andere niet lastig vallen dat is lastig. Hard rijden en anderen niet lastig vallen ook. Ik probeer het zo efficiënt mogelijk te doen... maar mensen als jij (zie je laatste regel, het boeit me geen tyfus wat iemand vind van mijn rijstijl) is wel de gemiddelde instelling op de weg tegenwoordig.quote:Op zaterdag 1 april 2023 21:25 schreef TomNook het volgende:
Tijd is geld, elke minuut dat ik in het verkeer spendeer had ik beter kunnen spenderen. Dankzij je langzame rijstijl zit je meer in de auto dan de gemiddelde Nederlander in je leven. Je leeft dus eigenlijk een eenzaam bestaan zo.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef TomNook het volgende:
![]()
Veel mensen zijn ziekelijk ongeduldig. Je zou kunnen stellen dat de meeste mensen psychisch gestoord zijn. Jezelf druk maken om die paar seconden. Waarom?![]()
Het boeit me eerlijk gezegd geen tyfus meer wat iemand anders vind van mijn rijstijl. Het hoeft niet altijd sneller. Ietsje langzamer is eigenlijk ook gewoon dikke prima.
quote:Op zondag 2 april 2023 17:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je uberhaupt als je maar 175km op een tank haalt en 12euro voltanked?
Dat. Mijn (vrije) tijd is me meer waard dan een paar ¤ per maand. Dus hoe minder tijd in de auto, hoe beter.quote:Op zondag 2 april 2023 17:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tijd is geld, elke minuut dat ik in het verkeer spendeer had ik beter kunnen spenderen.
Aftanken zegt ie, na 175 km (daarvoor vol getankt). Maar als ik even snel reken rijdt ie dan 1 op 26 tegen 1,80 per liter. Lijkt me wel heel optimistisch...quote:Op zondag 2 april 2023 17:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tijd is geld, elke minuut dat ik in het verkeer spendeer had ik beter kunnen spenderen. Dankzij je langzame rijstijl zit je meer in de auto dan de gemiddelde Nederlander in je leven. Je leeft dus eigenlijk een eenzaam bestaan zo.
Wat voor auto heb je uberhaupt als je maar 175km op een tank haalt en 12euro voltanked?
Nou ja, als je 150km/u rijdt met je botsauto's mag je om de haverklap aan de laadpaal. Als een bejaarde 110 rijden is het beste voor je bereik.quote:Op zondag 2 april 2023 20:13 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ik heb een tankpas en binnenkort een laadpaal, dus het zal me aan mijn reet roesten wat mijn verbruik is.
Botsauto’s?quote:Op zondag 2 april 2023 21:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, als je 150km/u rijdt met je botsauto's mag je om de haverklap aan de laadpaal. Als een bejaarde 110 rijden is het beste voor je bereik.
Donderop met je gelul, ik heb net een R32 gekocht met 250pk.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef TomNook het volgende:
![]()
Ik heb ongeveer 175 kilometer gereden met een bomvolle tank. Het kostte me slechts ¤12,05 om de auto weer af te tanken. Dat betekent dat ik slechts 6 cent betaal per kilometer.
Uiteraard fluctueren de kosten. Mijn rijgedrag kan soms een beetje heftiger zijn dan gewoonlijk.
Hoe doe je dat? Het begint met een goede, zorgvuldige voertuigbeheersing. Ken je auto.
Het komt neer op langzaam, zorgvuldig optrekken en ietsje langzamer rijden. Daarbij moet je veelvuldig en langdurig het voertuig uit laten rollen.
Op de provinciale weg rijdt ik soms 80 echte kilometers per uur. Vaak 70. Als er niemand achter me zit vind ik het totaal niet erg om 60-65 te rijden.
Binnen de bebouwde kom rijdt ik tegenwoordig ook ietsje langzamer; meestal 40. Als ik er echt zin in heb wil ik nog weleens 50 rijden in de 5e versnelling. Dat kan namelijk, mits je met een constante snelheid rijdt en niet te veel weerststand hebt.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het niet eens zo heel erg vind om iets langzamer te rijden, mits de situatie het toe laat. Mensen moeten maar niet zo zeiken om die 10 seconden extra reistijd.
Veel mensen zijn ziekelijk ongeduldig. Je zou kunnen stellen dat de meeste mensen psychisch gestoord zijn. Jezelf druk maken om die paar seconden. Waarom?![]()
Het boeit me eerlijk gezegd geen tyfus meer wat iemand anders vind van mijn rijstijl. Het hoeft niet altijd sneller. Ietsje langzamer is eigenlijk ook gewoon dikke prima.
Met de Lexus IS300h rij ik meestal wel best zuinig. In de winter rond de 1 op 16,5, in de zomer rond de 1 op 19 a 20quote:Op zaterdag 1 april 2023 21:25 schreef TomNook het volgende:
Een tesla, die heeft een klein mini tankje bij het linker voorwiel.quote:Op zondag 2 april 2023 17:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee een extra minuutje op fok voegt wat toe aan je levenquote:Op zondag 2 april 2023 17:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tijd is geld, elke minuut dat ik in het verkeer spendeer had ik beter kunnen spenderen. Dankzij je langzame rijstijl zit je meer in de auto dan de gemiddelde Nederlander in je leven. Je leeft dus eigenlijk een eenzaam bestaan zo.
quote:Op zondag 2 april 2023 23:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Donderop met je gelul, ik heb net een R32 gekocht met 250pk.!
Artikel 5quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef TomNook het volgende:
![]()
Uiteraard fluctueren de kosten. Mijn rijgedrag kan soms een beetje heftiger zijn dan gewoonlijk.
Hoe doe je dat? Het begint met een goede, zorgvuldige voertuigbeheersing. Ken je auto.
Het komt neer op langzaam, zorgvuldig optrekken en ietsje langzamer rijden. Daarbij moet je veelvuldig en langdurig het voertuig uit laten rollen.
Op de provinciale weg rijdt ik soms 80 echte kilometers per uur. Vaak 70. Als er niemand achter me zit vind ik het totaal niet erg om 60-65 te rijden.
Binnen de bebouwde kom rijdt ik tegenwoordig ook ietsje langzamer; meestal 40. Als ik er echt zin in heb wil ik nog weleens 50 rijden in de 5e versnelling. Dat kan namelijk, mits je met een constante snelheid rijdt en niet te veel weerststand hebt.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het niet eens zo heel erg vind om iets langzamer te rijden, mits de situatie het toe laat. Mensen moeten maar niet zo zeiken om die 10 seconden extra reistijd.
Het is zielig dat die user voss aandacht zoekt. M'n andere auto is 435 pk en daar hoef ik niet zo nodig mee te pochen. Het is immers irrelevant voor de vraagstelling van TS, maar Vosss wilt blijkbaar van daken schreeuwen dat hij aandacht tekort komt, met z'n zieltogende 250 peekaa's.quote:
Prima dat je 10km onder de max snelheid rijdt, maar doe dat alsjeblieft nooit op de linkerbaanquote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef TomNook het volgende:
![]()
Ja, vanaf zo'n beetje half februari lag onze dochter in het ziekenhuis in Osnabrück en ik ging daar zo'n beetje om de dag heen. Vanaf die tijd ben ik bijzonder rustig aan gaan rijden. Eigenlijk puur vanwege m'n geestelijke gesteldheid, ik heb flink wat voor m'n kiezen gehad en het leek mij veiliger voor mezelf en de mensen om me heen dat ik wat rustiger aan ging doen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 21:25 schreef TomNook het volgende:
Over die afstand scheelt "rasen" ook niet echt, bovendien verlies je rond Rheine/B70 toch weer veel tijd, afhankelijk van het tijdstip dat je daar langs gaat.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ja, vanaf zo'n beetje half februari lag onze dochter in het ziekenhuis in Osnabrück en ik ging daar zo'n beetje om de dag heen. Vanaf die tijd ben ik bijzonder rustig aan gaan rijden. Eigenlijk puur vanwege m'n geestelijke gesteldheid, ik heb flink wat voor m'n kiezen gehad en het leek mij veiliger voor mezelf en de mensen om me heen dat ik wat rustiger aan ging doen.
Dat betekende dus op de Autobahn een gangetje van 90-100km/h en veelal bleef ik lekker achter vrachtwagens hangen. Alles en iedereen vloog me voorbij, maar dat zou me een worst zijn.
Het verbruik van onze Berlingo lag altijd op 16,6km/l, maar is sinds februari gestegen naar 17,8km/l. Een aardige verbetering.
Ik heb nu een Benz C220 diesel gekocht en rij nu iets sneller(vooral vanwege het comfort), zo'n 120-130km/h van en naar Osnabrück, met een verbruik van 19,5km/l. Sneller, maar wel zuiniger.
Klopt, ik kan me herinneren dat ik een keer samen met de Johanniter die Lenthe naar huis vervoerde, uit Oldenburg vertrok richting Ringe. De Johanniter reed constant 130-140 en ik eigenlijk constant 180+. Ik was welgeteld 6 minuten eerder.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Over die afstand scheelt "rasen" ook niet echt, bovendien verlies je rond Rheine/B70 toch weer veel tijd, afhankelijk van het tijdstip dat je daar langs gaat.
Het is toch wel verleidelijk om het gas in te trappen op de Autobahn, ik pak soms ook gewoon een Bundesstraße
Daar ga je weinig tot niks mee winnen, waarschijnlijk zelfs verliezen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef TomNook het volgende:
Binnen de bebouwde kom rijdt ik tegenwoordig ook ietsje langzamer; meestal 40. Als ik er echt zin in heb wil ik nog weleens 50 rijden in de 5e versnelling.
Spookrijders hebben we inderdaad al genoeg.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:39 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Prima dat je 10km onder de max snelheid rijdt, maar doe dat alsjeblieft nooit op de linkerbaan
435 pk in een Sierra? Netjes!quote:Op dinsdag 4 april 2023 00:25 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Het is zielig dat die user voss aandacht zoekt. M'n andere auto is 435 pk en daar hoef ik niet zo nodig mee te pochen. Het is immers irrelevant voor de vraagstelling van TS, maar Vosss wilt blijkbaar van daken schreeuwen dat hij aandacht tekort komt, met z'n zieltogende 250 peekaa's.
De vraag is of jij je rijbewijs dan wel waardig bent.quote:Op zondag 9 april 2023 23:02 schreef Aiciu het volgende:
Ik rij altijd 20-30 op de teller te hard en ga trage sukkels zsm voorbij.
Rijden moet vooral leuk zijn en dan tank ik liever iets vaker dan dat ik half in slaap val uit verveling.
Ik zie alles wel aankomen ja, als het je allemaal te snel gaat ga je maar met de bus.quote:Op woensdag 12 april 2023 06:10 schreef TomNook het volgende:
[..]
De vraag is of jij je rijbewijs dan wel waardig bent.
Andere automobilisten op de weg gedragen zich ook gewoon volgens de regels. Je stelt je auto in op de maximale snelheid en daarmee uit.
Het is gevaarlijk om 30 km pu te hard te rijden. Andere mensen verwachten niet dat je zo aan komt gereden.
Zelfs 5 km te snel rijden kan het al lastiger maken voor anderen om op een normale manier in te halen en daarbij voldoende afatand te houden van de achterligger en voorligger.
Ik ben overigens niet zo heel moeilijk. Ik ga gewoon naar links, zorg voor afstand en haal dan pas in. Soms moeten mensen dan eventjes wachten voor ze weer de regels kunnen overtreden.
Als je op een 80/130 wegen 20-30 km te hard rijdt is dat echt niet direct gevaarlijk. Als je beetje kan spiegelen dan zie je snel genoeg dat iemand wat harder rijdt en daar kan je prima op anticiperen. Je merkt het eerder zelf als hardrijder want weinig mensen denken oh hij komt hard aanzetten ik wacht wel even... ze rammen hem gewoon ervoor want ik ga toch vmax.quote:Op woensdag 12 april 2023 06:10 schreef TomNook het volgende:
[..]
De vraag is of jij je rijbewijs dan wel waardig bent.
Andere automobilisten op de weg gedragen zich ook gewoon volgens de regels. Je stelt je auto in op de maximale snelheid en daarmee uit.
Het is gevaarlijk om 30 km pu te hard te rijden. Andere mensen verwachten niet dat je zo aan komt gereden.
Hilarisch. En wat is 5 km te snel rijden dan, want er rijden ook veel mensen 5 km langzamer. Doordat zij 5 km langzamer rijden, rijden anderen dus 5 km te snel en wordt het ook allemaal lastig???? Ja in een droomwereld rijdt iedereen even hard, dat is inderdaad stukken makkelijker. Komt wel als we allemaal autonoom rijden. Je ziet het nu wel vaker doordat veel auto's dynamische cruise control hebben, dan rijdt iedereen gewoon in een treintje achter elkaar. Als je een vrachtwagen wil inhalen geeft de cruise control ook extra gas.quote:Zelfs 5 km te snel rijden kan het al lastiger maken voor anderen om op een normale manier in te halen en daarbij voldoende afatand te houden van de achterligger en voorligger.
Ja, maar bedenk wel dat de snelheidsmeter te weinig aangeeft.quote:Op zaterdag 1 april 2023 21:25 schreef TomNook het volgende:
Uiteindelijk denk ik toch dat je de meeste winst behaald door 80 of 90 te rijden op de snelweg, ver vooruit te kijken, en lang uit te laten rollen. Prima rijstijl, het hoeft allemaal niet zo extreem...quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, maar bedenk wel dat de snelheidsmeter te weinig aangeeft.
Dus 130km/u op mijn teller is 120 in het echt.
Ik houd dan strikt de GPS snelheid aan.
Verder trek ik langzamer, maar niet sloom op.
Ik probeer "langzaam te rijden" zonder het overige verkeer op te f*cken.
De meeste km's maak ik op de fiets. Heerlijk zo zonder dit soort praktijken.
5km te snel? Je teller wijkt al 5km/h af. Dus als jij 85km/h rijdt op de teller, rijdt je 80km/h werkelijke snelheid. En aangezien de marge van de apparatuur van de gendarmerie ook 5 km/h is, kun je dus standaard 10km/h per uur hoger aanhouden op je teller.quote:Op woensdag 12 april 2023 06:10 schreef TomNook het volgende:
Zelfs 5 km te snel rijden kan het al lastiger maken voor anderen om op een normale manier in te halen en daarbij voldoende afatand te houden van de achterligger en voorligger.
Neem mij niet al te serieus.quote:Op zondag 7 mei 2023 12:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
5km te snel? Je teller wijkt al 5km/h af. Dus als jij 85km/h rijdt op de teller, rijdt je 80km/h werkelijke snelheid. En aangezien de marge van de apparatuur van de gendarmerie ook 5 km/h is, kun je dus standaard 10km/h per uur hoger aanhouden op je teller.
En als jij dat al lastig vindt, kun je beter met de bus gaan.
Maaruhm, 175km op een tank. Je hebt een scooter he?
Dat is ruim 1:30, dat lijkt me sterk (gezien de literprijs rijd je geen diesel).quote:Op maandag 22 mei 2023 21:22 schreef TomNook het volgende:
Vandaag 173 KM gereden en afgetankt voor ¤9,85 met een literprijs van ¤1,83.
Per kantoordag verdien ik 6 euro extra.
Mijn rekenmachine liegt niet.quote:Op maandag 22 mei 2023 21:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is ruim 1:30, dat lijkt me sterk (gezien de literprijs rijd je geen diesel).
Ik loop in de praktijk tegen dingen aan als ik dit probeer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:17 schreef -Sigaartje het volgende:
Op de snelweg rijd ik tegenwoordig 90. Toen ik daarmee begon merkte ik het direct aan het benzinegebruik. Ik vind 120 tegenwoordig al jakkerig, nu ik aan die 90 gewend ben. Ik word er ook veel rustiger van en je gaat je niet meer ergeren aan anderen. Op provinciale wegen rijd ik mee in de flow. En in bijna alle gevallen is dat de maximum snelheid van 80. Het voelt me wel als opluchting als ik een vrachtwagen voor me zie, die een rustig gangetjes op na houdt, dan heb je ook geen last van jakkeraars achter je, want je kunt er dan weinig aan doen.
Het is inderdaad wel erg relaxed om op een afstandje achter een vrachtwagen te hangen, ook op de snelweg. De auto vangt dan ook minder wind op.
Dan ben je te laat vertrokken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 10:28 schreef rival het volgende:
Maar dan ben je overal later. Dus heb je daar minder tijd om geld te verdienen.
Dan werk je maar ietsje langer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:22 schreef rival het volgende:
[..]
Je bent langer onderweg. Geen productiviteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |