abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 april 2023 @ 11:44:06 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713338
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:23 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je bent overduidelijk een propagandist van BBB of één of andere agrarische club om verwarring te zaaien en desinformatie te verspreiden. Ga je maar schamen.

Over en uit.
nee hoor, ik ben geen propagandist , ik verkondig mijn mening als deskundige op mijn terrein

Kijk het is onvermijdelijk dat je in een zo zeer vruchtbare Delta gebied als nederland met zoveel beesten er stront overwaait op zand gronden en dat er daar wat gaat groeien wat er oorspronkelijk niet was

Dat is logisch , dan krijg je bramen gaan groeien waar vroeger de arme turfstekers werkten , het tegenwoordige heilige veengebied en op de vroegere arme zandgronden op de veluwe

Waar vroeger diepe armoe was,, daar is nu de heilige natura 2000 gebied
Waar vroeger de rijke vee boeren woonden dat is nu de vieze strontpolders

Maar om nu alle boeren het land uit te jagen met een habbekrats om er te gaan ontpolderen dat is wel een beetje waanzin

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 11:51:10 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208713410
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Krijg je nooit een dag vrij van de BBB @:michaelmoore ?
Jullie gaan er mee in discussie totaal zinloos.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_208713418
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee hoor, ik ben geen propagandist , ik verkondig mijn mening als deskundige op mijn terrein

Kijk het is onvermijdelijk dat je in een zo zeer vruchtbare Delta gebied als nederland met zoveel beesten er stront overwaait op zand gronden en dat er daar wat gaat groeien wat er oorspronkelijk niet was

Dat is logisch , dan krijg je bramen gaan groeien waar vroeger de arme turfstekers werkten , het tegenwoordige heilige veengebied en op de vroegere arme zandgronden op de veluwe

Waar vroeger diepe armoe was,, daar is nu de heilige natura 2000 gebied
Waar vroeger de rijke vee boeren woonden dat is nu de vieze strontpolders
Dit is wel de kern van stikstofproblematiek
Bramen en pijpestrootjes groeien harder.
So what eigenlijk
Vakman pur sang
  zondag 9 april 2023 @ 11:52:27 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713429
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is wel de kern van stikstofproblematiek
Bramen en pijpestrootjes groeien harder.
So what eigenlijk
tuurlijk gooi eens vier kruiwagens met verse stront in een zandbak, moet je ens opletten wat er gebeurt , als vogels er hun zaden schijt laten vallen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208713432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou stikstof is geen probleem , laat staan ene globaal probleem , de klimaatopwarming is dat echter zeker wel

lekker opwarmende oceanen , met kant en klaar gekookte vis is de toekomst en zeevissen vanuit de domtoren
Deze had je gemist? Stikstof is wel degelijk een wereldwijd probleem. Dat CO2 en daarmee samenhangende klimaatverandering een ander en groter probleem is, wilt niet zeggen dat stikstof geen probleem is.

twitter

twitter
pi_208713438
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:20 schreef Homey het volgende:

[..]
Welke problemen? Zie zogenaamde stikstofcrisis? Wappie.
Begrijpend lezen is lastig, het 'andere probleem' in deze was CO2/klimaatverandering.
  zondag 9 april 2023 @ 11:53:50 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713442
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Deze had je gemist? Stikstof is wel degelijk een wereldwijd probleem. Dat CO2 en daarmee samenhangende klimaatverandering een ander en groter probleem is, wilt niet zeggen dat stikstof geen probleem is.

[ twitter ]

[ twitter ]
ja dat is het verhaal van de overvloed aan stront in een vruchtbare delta , er gaat heel veel groeien en ook 25 km verderop , de lucht draagt ver , hangt af van de windrichting

Wil je dat niet meer dan moet je de koeien elders laten grazen in portugal of midden spanje , gegarandeerd dat er daar heel veel, gaat groeien mits er voldoende water is
Noui dat kun je oppompen

dit verhaal gaat ook op in Marokko he
\Oorzaak en Gevolg
pi_208713443
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]
Bemesting en CO2 is nodig en inherent aan het voeden vd wereldbevolking.
Vakman pur sang
pi_208713456
Wil je echt naar de kern vh probleem dan kom je bij de vraag:
Hoe gaan we de wereldbevolking halveren?

En dan kom je weer bij Klaus uit. :P
Vakman pur sang
pi_208713463
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 11:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik erken het wel.
Maar mensen zijn dom, gaan we met zijn allen uitstippelen hoe het moet gaan en wat we gaan doen.
Man we berekenen zelfs de opwarming met X co2 in jaar 2050.
En dan zul je zien dat er een nuclaire oorlog uitbreekt of een meteoriet de aarde raakt en is de mens ineens met heel andere dingen bezig.
Je hebt gewoon voorspellende modellen nodig om beleid te maken. En je kunt moeilijk beleid maken op dingen waar je geen invloed op hebt, en die niet te voorspellen zijn.
pi_208713473
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou ben ik wel benieuwd. Op welk terrein ben je deskundige, en waarop baseer je dat? Opleiding? Ervaring? Beiden?
pi_208713484
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je hebt gewoon voorspellende modellen nodig om beleid te maken. En je kunt moeilijk beleid maken op dingen waar je geen invloed op hebt, en die niet te voorspellen zijn.
Opzich logisch ja.

Maar persoonlijk denk ik niet dat CO2 een issue gaat worden in de toekomst omdat er andere gebeurtenissen veel meer invloed gaan hebben.
Dus waarom je nou daar druk om maken.
Vakman pur sang
  zondag 9 april 2023 @ 11:58:53 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713490
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Nou ben ik wel benieuwd. Op welk terrein ben je deskundige, en waarop baseer je dat? Opleiding? Ervaring? Beiden?
ik heb tuinbouw gedaan, vroeger ook koeien gemolken, vrachten aardappels gehaald en verkocht , boomgaarden gespoten en gekocht en heb een HBO opleiding admin
zelfs op de citrusveiling in rotterdam heb ik gelopen
bijna alle fruitveilingen van nederland ben ik geweest van Bleiswijk tot geldermalsen tot blokker
op pont van perkpolder naar kruiningen gestaan met vrachten fruit
Heb gehooid met de riek op de platte kar
van zeeland tot Flevo , Noordoostpolder tot Nibbixwoud heb ik fruit gekocht in honderden tonnen tegelijk, ik ken alle grondsoorten proeven
van Loss tot zavel tot lichte klei , hoogstammen geplukt , gesloot , geent, fruitwortels gezaagd , gedund met de hand en chemisch, wintersnoei , en zomersnoei
Ik ken de geur en smaak van DDT en Captan, ik ken het ras van een appelboom die in de winter kaal staat te zijn
heb alle perensoorten geplukt

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 12:34:25 ]
pi_208713539
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Opzich logisch ja.

Maar persoonlijk denk ik niet dat CO2 een issue gaat worden in de toekomst omdat er andere gebeurtenissen veel meer invloed gaan hebben.
Dus waarom je nou daar druk om maken.
Omdat je wel invloed op de CO2 kunt hebben, en niks doen aan CO2 duurder is dan er wel iets aan doen, dat is allang heel erg duidelijk.

Er zijn veel terugkoppelende processen, die klimaatverandering kunnen dempen of versnellen, een aantal van die processen zijn dichtbij, of al voorbij, kritieke punten waarbij ze omslaan van dempende terugkoppelingen naar versnellende terugkoppelingen. Wat veel mensen niet beseffen is dat de verandering op dit moment op op geologische schaal gigantisch snel gaat. Veel soorten kunnen de verandering niet bijhouden en sterven uit, dat gaat nu niet veel langzamer als na de meteorietinslag die een groot deel van het leven ten tijde van de dinosaurussen uitroeide.
pi_208713545
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Omdat je wel invloed op de CO2 kunt hebben, en niks doen aan CO2 duurder is dan er wel iets aan doen, dat is allang heel erg duidelijk.

Er zijn veel terugkoppelende processen, die klimaatverandering kunnen dempen of versnellen, een aantal van die processen zijn dichtbij, of al voorbij, kritieke punten waarbij ze omslaan van dempende terugkoppelingen naar versnellende terugkoppelingen. Wat veel mensen niet beseffen is dat de verandering op dit moment op op geologische schaal gigantisch snel gaat. Veel soorten kunnen de verandering niet bijhouden en sterven uit, dat gaat nu niet veel langzamer als na de meteorietinslag die een groot deel van het leven ten tijde van de dinosaurussen uitroeide.
Maar kan we wereld echt iets doen aan de totale hoeveelheid. Gaat alleen maar verder stijgen
Vakman pur sang
pi_208713644
twitter

Misschien is dit wel interessant morgen, 18:30, Radio 1.
  zondag 9 april 2023 @ 12:25:34 #242
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713719
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

nederland is 20.000.000 van de 8.000.000.000 of wel 2 van de 800 , die niets willen weten van klimaatverandering en vrolijk bruinkoolmijnen openen hier 100 km vandaan

Kan Rob Jetten wel opde fiets gaan maar naar het minsiterie , daar gaan we de wereld niet mee redden als ie vervolgens met een privevliegtuig de hele wereld over gaat klimaat conferenties bezoeken
pi_208713743
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar kan we wereld echt iets doen aan de totale hoeveelheid. Gaat alleen maar verder stijgen
Ja, daar kan echt iets aan gedaan worden. Voorlopig zal de totale hoeveelheid nog wel stijgen, maar die stijging kan vertragen, en hopelijk kan het binnen enkele tientallen jaren omslaan in een daling. De klimaatverwarming zal nog wel enkele honderden jaren doorgaan, de zeespiegelstijging sowieso nog enkele duizenden jaren, maar handelen van nu kan ook daarin een groot verschil maken. Een stijging van 3 meter is iets heel anders als een stijging van meer dan 10 meter.
  zondag 9 april 2023 @ 12:30:21 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713754
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, daar kan echt iets aan gedaan worden. Voorlopig zal de totale hoeveelheid nog wel stijgen, maar die stijging kan vertragen, en hopelijk kan het binnen enkele tientallen jaren omslaan in een daling. De klimaatverwarming zal nog wel enkele honderden jaren doorgaan, de zeespiegelstijging sowieso nog enkele duizenden jaren, maar handelen van nu kan ook daarin een groot verschil maken. Een stijging van 3 meter is iets heel anders als een stijging van meer dan 10 meter.
Als de ocenanen nu geen CO 2 meer opnemen door de opwarming en de zeewater moleculen flink harder gaan trillen dan is zelfs 30 meter wel mogelijk
pi_208713781
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nederland is 20.000.000 van de 8.000.000.000 of wel 2 van de 800 , die niets willen weten van klimaatverandering en vrolijk bruinkoolmijnen openen hier 100 km vandaan

Kan Rob Jetten wel opde fiets gaan maar naar het minsiterie , daar gaan we de wereld niet mee redden als ie vervolgens met een privevliegtuig de hele wereld over gaat klimaat conferenties bezoeken
Zeg je nu dat men buiten Nederland helemaal niks wilt weten van klimaatverandering? Denk je dat nu echt?
pi_208713791
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als de ocenanen nu geen CO 2 meer opnemen door de opwarming en de zeewater moleculen flink harder gaan trillen dan is zelfs 30 meter wel mogelijk
Het gaat echt niet alleen om het trillen van die moleculen, ook de hoeveelheid moleculen maakt uit, en het kilometers dikke ijs op Groenland en Antarctica maakt wel degelijk ook een groot verschil.
  zondag 9 april 2023 @ 12:36:21 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713810
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het gaat echt niet alleen om het trillen van die moleculen, ook de hoeveelheid moleculen maakt uit, en het kilometers dikke ijs op Groenland en Antarctica maakt wel degelijk ook een groot verschil.
hoeveelheid zeewater moleculen blijft gelijk he, what goes up wil come down
uitzettingscoefficient van water is ?????????
https://www.natuurkunde.n(...)n-voor-de-zeespiegel
quote:
De grootste bijdrage komt van uitzetting van zeewater.
Vanaf 1993 is die bijdrage 1.3 tot 1.8 mm/jaar.
De bijdrage van gletsjers en ijskappen was 0.76 (± 0.14) mm/jaar. De bijdrages van Groenland en Antarctica over deze periode heffen elkaar ongeveer op.4 Apr 2006
quote:
kubieke uitzettingscoëfficiënt van water is ongeveer 0,00021 per oC.
Dat betekent dat 1m³ water dan ongeveer 1,00021 m³ wordt. In een vat met een bodem van 1 m² en een hoogte van 1 m stijgt het water dan met ongeveer 0,2 mm.
Neem aan dat het water tot een diepte van 10 m zou opwarmen met 15 oC, dan zou het peil daarmee 10 x 15 x 0,2 = 30 mm stijgen.
quote:
En daarna geldt weer: what goes up must come down. Er verdampt meer, maar er zal ook meer weer neerslaan (regen). Extra verdamping gaat het zeeniveau dus niet redden.
Bij het afsmelten van ijskappen praten we over tientallen meters stijging, bij extra verdamping over hoogstens enkele centimeters bij een 4-5 oC opgewarmde atmosfeer.
  zondag 9 april 2023 @ 12:42:42 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713880
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zeg je nu dat men buiten Nederland helemaal niks wilt weten van klimaatverandering? Denk je dat nu echt?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-milieuactivisten

kennelijk
pi_208714002
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja kan, maar globaal?
Vakman pur sang
pi_208715133
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hoeveelheid zeewater moleculen blijft gelijk he, what goes up wil come down
uitzettingscoefficient van water is ?????????
https://www.natuurkunde.n(...)n-voor-de-zeespiegel
[..]
[..]
[..]

Succes met 4km dik ijs smelten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')