abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208759553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:37 schreef linebear het volgende:

[..]
Zaterdagavond gewoon pasta eten. Smorgens lekker wit brood met pindakaas of jam of zo. Banaantje net voor start. Vanaf morgen genoeg water drinken. Dan komt het helemaal goed.
Vergeet ook de adrenaline niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208759557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pff, ik kamp zelf al een week met een verrekte lies en inmiddels vraag ik mij af of ik zondag wel kan starten. Zou ongelooflijk kut zijn :{
Nog 3 avonden om het los te laten masseren toch? Wellicht red het je marathon.
  Admin donderdag 13 april 2023 @ 16:16:57 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_208759848
quote:
Op donderdag 13 april 2023 @ 15:37 schreef linebear het volgende:

[..]

Zaterdagavond gewoon pasta eten. Smorgens lekker wit brood met pindakaas of jam of zo. Banaantje net voor start. Vanaf morgen genoeg water drinken. Dan komt het helemaal goed.
Oh ja, water vooraf. Da's wel een goede. :)

quote:
Op donderdag 13 april 2023 @ 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vergeet ook de adrenaline niet.
Daar kunnen we alleen op hopen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_208760018
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:16 schreef Breuls het volgende:

[..]
Oh ja, water vooraf. Da's wel een goede. :)
[..]
Daar kunnen we alleen op hopen. :P
Zorgen dat je tank gevuld is ja, dat voorkomt een hoop ellende.
  donderdag 13 april 2023 @ 16:42:00 #191
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_208760039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nog 3 avonden om het los te laten masseren toch? Wellicht red het je marathon.
Morgenochtend fysio en dan duimen dat er wat uit te halen valt.
Met pijn en moeite derde
pi_208765268
Ja dat chauvinisme trek ik slecht :') talloze mooiere steden en omgevingen om te hardlopen, ook binnen Nederland.
En qua publiek had ik met de 1/2 van Eindhoven meer enthousiasme om me heen, dan met de 1/4 en 1/2 van Rotterdam.

Dus voor mij zal het nooit de mooiste zijn, maar ik moet en zal hem ooit lopen :Y

Hoe staat het met de zenuwen?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208765486
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2023 22:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ja dat chauvinisme trek ik slecht :') talloze mooiere steden en omgevingen om te hardlopen, ook binnen Nederland.
En qua publiek had ik met de 1/2 van Eindhoven meer enthousiasme om me heen, dan met de 1/4 en 1/2 van Rotterdam.

Dus voor mij zal het nooit de mooiste zijn, maar ik moet en zal hem ooit lopen :Y

Bij de 1/4 is het inderdaad maar een karig gebeuren qua publiek, maar als we de marathons gaan vergelijken in Nederland dan steekt Rotterdam qua sfeer er met kop en schouders bovenuit.

Qua omgeving is het inderdaad gewoon een stadsmarathon, niet echt spectaculair verder. Dan vond ik de kustmarathon een stuk mooier, maar die loop je dan ook niet voor de tijd.
pi_208766091
quote:

De 1/2 van Rotterdam was eind juli op een bewolkte zondagochtend met 97% luchtvochtigheid en nauwelijks ruchtbaarheid aan gegeven.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208767209
Het heeft niet met chauvinisme te maken, ik ken genoeg Amsterdammers die ook toegeven dat Rotterdam de mooiste marathon heeft. De halve is inderdaad een ander verhaal, dat was een beetje een raar initiatief midden in de zomer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Admin vrijdag 14 april 2023 @ 09:09:58 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_208767334
Vanmorgen een column op KINK over toeschouwers bij de marathon: https://kink.nl/podcasts/marathon
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_208767382
quote:

Rotterdammers hebben het héél graag over Rotterdam, dat klopt. Maar toegegeven, het is ook een geweldige stad en de marathon is het mooiste evenement van het jaar. Met afstand.
pi_208767591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Het heeft niet met chauvinisme te maken, ik ken genoeg Amsterdammers die ook toegeven dat Rotterdam de mooiste marathon heeft. De halve is inderdaad een ander verhaal, dat was een beetje een raar initiatief midden in de zomer..
Mooiste ter wereld zoals hier in de titel staat is wel wat chauvinistisch :P

quote:
pi_208767603
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:43 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Mooiste ter wereld zoals hier in de titel staat is wel wat chauvinistisch :P
[..]

Liever een stad die overenthousiast is dan een stad waar je meer dranghekken dan toeschouwers hebt :P
pi_208767644
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Liever een stad die overenthousiast is dan een stad waar je meer dranghekken dan toeschouwers hebt :P
Mee eens, het enthousiasme van het publiek maakt de marathon.
pi_208767688
Ik heb een hekel aan Rotterdam :D ik ben Ajacied en ik werk in Rotterdam en heb dus heel veel te maken met Rotterdammers die zich vooral dit jaar heel veel laten horen :')

En juist daarom wil ik Rotterdam een keer lopen: vini vidi vici zeg maar.

Dus waar de meeste hier met een roze bril kijken, kijk ik er met een grijze bril naar :D

Maar hoe dan ook: veel succes bij (in ieder geval) de bekendste marathon van Nederland ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208767848
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb een hekel aan Rotterdam :D ik ben Ajacied en ik werk in Rotterdam en heb dus heel veel te maken met Rotterdammers die zich vooral dit jaar heel veel laten horen :')
Mensen die een hekel aan een stad hebben, omdat er een concurrende voetbalclub vandaan komt :')

Sneu
pi_208767928
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 10:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Mensen die een hekel aan een stad hebben, omdat er een concurrende voetbalclub vandaan komt :')

Sneu
Als je net zo slecht hardloopt als dat je leest, dan wordt 't zondag niks met je :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208768012
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2023 10:16 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Als je net zo slecht hardloopt als dat je leest, dan wordt 't zondag niks met je :')
Laat ik het dan nog algemener houden, überhaupt een hekel aan een stad hebben is nogal sneu.

En maak je om mij maar niet druk.
pi_208768926
Zonder voetbal en mannen zou 99% van alle ellende op deze planeet opgelost zijn.
pi_208770946
Hier al gezonde wedstrijdspanning! Het wordt mijn 1e marathon en na zo'n 7 weken van nauwelijks trainen i.v.m. blessure ligt de focus op het uitrennen i.p.v. een mooie tijd.

Ik kom zondag aan op Rotterdam Centraal en moet dan nog mijn startnummer ophalen (World Trade Center) en naar de tassenafgifte (Schouwburgplein).
Mijn 1e indruk is dat ik dit het beste lopend kan doen (Rotterdam Centraal - Schouwburgplein - WTC - start marathon) of zijn er beter opties / doorkruist deze route de 1/4 marathon?
pi_208771150
Zondag lekker relaxed 10 km lopen in Enschede, genieten van de sfeer en dan doortrainen voor de halve marathon in oktober in Oldenzaal. Ik heb er zin in!

Heel veel plezier iedereen dit weekend in Rotterdam, Enschede, waar dan ook ^O^
Alius aliud dicit
pi_208771197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 15:33 schreef Sjaakbakfiets het volgende:
Hier al gezonde wedstrijdspanning! Het wordt mijn 1e marathon en na zo'n 7 weken van nauwelijks trainen i.v.m. blessure ligt de focus op het uitrennen i.p.v. een mooie tijd.

Ik kom zondag aan op Rotterdam Centraal en moet dan nog mijn startnummer ophalen (World Trade Center) en naar de tassenafgifte (Schouwburgplein).
Mijn 1e indruk is dat ik dit het beste lopend kan doen (Rotterdam Centraal - Schouwburgplein - WTC - start marathon) of zijn er beter opties / doorkruist deze route de 1/4 marathon?
Je kunt vanaf Rotterdam Centraal de metro naar halte Beurs pakken. Dat is praktisch naast het WTC.
  vrijdag 14 april 2023 @ 16:07:06 #210
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208771222
quote:

Je zou de metro kunnen pakken van centraal station naar beurs, dat station ligt zo'n beetje onder het wtc. Maar lopend is het 18 minuten volgens het internet, aan de ene kant goed te doen, aan de andere kant weet ik niet of je dat wilt als je nog 42 km moet rennen. Met de metro is het een paar minuten en kost misschien 2 euro ofzo.
pi_208771224
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 16:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Je kunt vanaf Rotterdam Centraal de metro naar halte Beurs pakken. Dat is praktisch naast het WTC.
Maar dan moet ik van daaruit nog naar Schouwburgplein voor tassenafgifte... behoorlijk uit de richting van de start.
pi_208771558
Vanmorgen mijn startnummer opgehaald. Shirt lag in de bus. Ben er helemaal klaar voor :)

Ik woon in Amsterdam (zou mezelf niet echt een Amsterdammer noemen, heb niks met die arrogantie). Maar kan 1 ding zeggen. De Marathon van Rotterdam is echt de mooiste.
pi_208771586
Haha Wouter Monden heeft zeker gelijk in zijn podcast. NY en/of London is wel een wereld verschil
pi_208771602
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 16:57 schreef linebear het volgende:
Haha Wouter Monden heeft zeker gelijk in zijn podcast. NY en/of London is wel een wereld verschil
Dan is alleen nog de vraag in hoeverre die Amerikanen het allemaal menen. Wat echt werkelijk alles in Amerika is nep. In Rotterdam weet ik zeker dat ze enthousiast zijn, omdat ze daadwerkelijk blij zijn.

Ik vind Wouter Monden een toffe gast, maar als het om publiek bij marathons gaat, is hij nogal een zeiksnor. Hij kan beter baanatletiek doen, dan kan hij in een vol stadion sporten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208771608
quote:

Heb het vorig jaar ook lopend gedaan van Hofplein en ik vond het allemaal érg veel lopen vanaf startnummer naar tassenafgifte en terug naar de start. Dan moet je toch rekening houden met in totaal wel een half uur tijd dat je nodig hebt om van A naar B naar C te komen.
pi_208771615
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 april 2023 16:59 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Wat echt werkelijk alles in Amerika is nep.
Dat valt nogal mee, kijk maandag maar eens naar beelden van de Boston Marathon.
pi_208771617
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 april 2023 16:59 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dan is alleen nog de vraag in hoeverre die Amerikanen het allemaal menen. Wat echt werkelijk alles in Amerika is nep. In Rotterdam weet ik zeker dat ze enthousiast zijn, omdat ze daadwerkelijk blij zijn.
Maakt niet uit op dat moment of ze het menen. Ze slepen je er wel door heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')