Het was ook echt heel druk, vooral achter die pacers want daar zal wel iedereen bij blijven als je een bepaald schema in je hoofd hebt.quote:Op zondag 16 april 2023 16:44 schreef BOKA het volgende:
Dat ging boven verwachting goed!Ondanks de idiote drukte (ook vooraf..). Daardoor stond ik een heel eind achter de pacers in het startvak. Rond de 20 km had ik de 3:30 pacers achterhaald. Vervolgens met hun meegelopen tot ongeveer 38/39 km, toen kon ik het tempo niet meer bijhouden. Uiteindelijk in 3:28 gefinished, al heb ik volgens mn Garmin wel 500 m teveel gelopen.
Ben nu vreemd genoeg een stuk minder kapot dan vorig jaar. Maar dat was ook mn eerste. Benieuwd hoe het met de spierpijn gaat zijn.
Ik had het idee dat het drukker was dan vorig jaar. Ook toen ik nog niet achter de pacers liep.quote:Op zondag 16 april 2023 21:11 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het was ook echt heel druk, vooral achter die pacers want daar zal wel iedereen bij blijven als je een bepaald schema in je hoofd hebt.
Maandenlange voorbereiding met in het achterhoofd dat je eigenlijk maar 1 kans hebt. Maar zodra de scheepshoorn klonk viel alle spanning weg. En dat van die trillende benen was ook maar eventjesquote:
Fantastische prestatie! Moet heel veel voldoening geven, zo precies je doel uitvoeren!quote:Op zondag 16 april 2023 21:25 schreef mosselmossel het volgende:
as om onder 4 uur te lopen. Ik wist dat ik daarvoor 5.37 moest lopen, om ook gps-glitches en alles op te vangen. Dat was goed, want na twee kilometer klopte er al geen hout van de afstand op m'n horloge (uiteindelijk zelfs een kilometer meer). Bijkomend voordeel was dat ik daardoor heel de tijd kon rekenen op welke tijd ik bij het 5-km-bord, het 10 en 15 enz-bord moest zijn. Dus dat was lekker afleiding. Tempo zat er goed in.
Heel de tijd supervlak gelopen, nauwelijks verval gekend. Ben ik heel trots op en vind ik ook heel mooi. Dat je vooraf een doel voor jezelf stelt, met een tempo waarvan je dan denkt dat je het kan, maar nog niet eerder deed. En dat het dan uiteindelijk blijkt te lukken.
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder.quote:Op maandag 17 april 2023 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en alle horloges die snellere tijden aangeven en meer kilometers: dat is bijna altijd in RotterdamDe GPS heeft niet zo'n goede ontvangst tussen alle hoge gebouwen in de binnenstad. Je zult best wel een paar honderd meter meer lopen dan de ideale lijn, maar het parcours is heus goed nagemeten dus daar kun je gewoon vanuit gaan
k stond op een gegeven moment ergens bij de 7km aan te moedigen, toen hoorde ik een jongen in het engels bellen met teksten die je normaal alleen in Amsterdam hoort: 'I hate these fucking marathons.. they're so useless'quote:Op maandag 17 april 2023 09:55 schreef kalinhos het volgende:
Wat wellicht ook voor de sfeer anders was (maar niet hee onlogisch) waren alle hekken bij de Gele Kanarie. Normaal is dat een soort alpe d’huez maar nu stonden er tot bijna de kubuswoningen hekken.
Wat je nog kunt proberen op Strava is 'correct distance', dan pakt hij de afstand van de kaart ipv van GPS..quote:Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder.
Daar hadden ze vreemd genoeg bij de Halve van Rotterdam ook last van.quote:Op maandag 17 april 2023 09:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Fantastische prestatie! Moet heel veel voldoening geven, zo precies je doel uitvoeren!
En ja als je zo in de grootste drukte van het veld finisht is het inderdaad een crime om die finishfuik uit te komen, dat merkte ik ook bij mijn vader! Moeten ze misschien iets anders inrichten..
Ik had laatst een halve marathon van 21.08, ook niet netjes een halve en die rekende hij goed. Ben benieuwd wanneer hij dus iets een hele vindt. Wellicht alles vanaf 42km.quote:Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder.
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.quote:Op maandag 17 april 2023 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar hadden ze vreemd genoeg bij de Halve van Rotterdam ook last van.
Bovendien is een kilometer pas een kilometer bij 1001 meter als het parkoers gecertificeerd is. Dus een gecertificeerde marathon is langs de ideale lijn geen 42195 meter, maar 42237 meter.quote:Op maandag 17 april 2023 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en alle horloges die snellere tijden aangeven en meer kilometers: dat is bijna altijd in RotterdamDe GPS heeft niet zo'n goede ontvangst tussen alle hoge gebouwen in de binnenstad. Je zult best wel een paar honderd meter meer lopen dan de ideale lijn, maar het parcours is heus goed nagemeten dus daar kun je gewoon vanuit gaan
Als jij finisht niet nee, maar als de grote meute finisht wel. Er gaat ook best veel publiek/familie in de tegengestelde richting die fuik in om mensen op te vangen.quote:Op maandag 17 april 2023 10:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.
Is er een stream?quote:Op maandag 17 april 2023 09:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag is trouwens ook nog Boston te volgen.. Ik weet niet of ik nog meer marathon aan kan
Recordquote:The world record holder and double Olympic champion has won 15 of 17 career marathons and picked up wins in 4 of the 6 Abbott World Marathon Majors. Pretty much the only thing left for the 38-year-old to do in his career is win Boston and New York before his planned retirement in 2024. Even with three former Boston champions in the field and 7 men entered with sub-2:05 personal bests, he has to be considered the heavy, heavy favorite.
Fellow Kenyan Evans Chebet might be his biggest threat – the defending champ won both Boston and New York in 2022 and has run 2:03:00 in a sprint finish in Valencia, showing he can deliver in both hilly, tactical races and quicker affairs. One of the very few criticisms one could levy against Kipchoge is his preference for flat, fast courses, but his victories in Tokyo and Rio show that he can thrive in championship-style racing and tough conditions as well.
https://citiusmag.com/202(...)view-eliud-kipchoge/
Uiteindelijk kun je zoveel horloges dragen als je wilt, het enige dat telt zijn de borden langs de weg. Ik ben echt heel blij dat ik heel snel ben uitgegaan van de tijd op die kilometerpunten en niet die van mijn horloge.quote:Op maandag 17 april 2023 11:03 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Bovendien is een kilometer pas een kilometer bij 1001 meter als het parkoers gecertificeerd is. Dus een gecertificeerde marathon is langs de ideale lijn geen 42195 meter, maar 42237 meter.
Ik heb er een van 41.99km in mijn Strava, en dat ziet ie iig niet als een marathonquote:Op maandag 17 april 2023 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik had laatst een halve marathon van 21.08, ook niet netjes een halve en die rekende hij goed. Ben benieuwd wanneer hij dus iets een hele vindt. Wellicht alles vanaf 42km.
Hoeveel per week train je voor een ironman eigenlijk?quote:Op maandag 17 april 2023 12:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb er een van 41.99km in mijn Strava, en dat ziet ie iig niet als een marathon(was de marathon in een ironman, had ook niet veel puf meer om nog meer te lopen
)
Vorig jaar tijdens de 1/2 van Rotterdam klopten die borden echt voor geen meter.quote:Op maandag 17 april 2023 12:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Uiteindelijk kun je zoveel horloges dragen als je wilt, het enige dat telt zijn de borden langs de weg. Ik ben echt heel blij dat ik heel snel ben uitgegaan van de tijd op die kilometerpunten en niet die van mijn horloge.
Het staat weleens verkeerd, maar alle 5-tallen staan 100% goed.quote:Op maandag 17 april 2023 12:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Vorig jaar tijdens de 1/2 van Rotterdam klopten die borden echt voor geen meter.
15km op het bord was 15,1 op mij horloge, en 16km op het bord was 15,8 op mijn horloge.
Hoorde tijdens het lopen meerdere mensen daarover klagen.
De hele marathon zal wellicht beter zijn afgestemd, maar voor m'n gevoel kan ik me ook niet blindstaren op de borden.
Ik liep de eerste helft veel achter iemand die een shirt en grote vlag had van Iran. Ik heb twee keer gehoord dat iemand langs de kant riep: "Mexico!" waarop hij snel corrigeerde: "Iran! Iran!"quote:Op maandag 17 april 2023 11:51 schreef kalinhos het volgende:
Kheb gisteren ook denk ik wel 2 mensen gezien die 42km een vlag meedroegen…echt, wat haal je je op je hals en voor wat eigenlijk
Ik bedoel echt een vlag aan een (klein) vlaggenmastje die de renner in zn hand houdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 april 2023 13:04 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ik liep de eerste helft veel achter iemand die een shirt en grote vlag had van Iran. Ik heb twee keer gehoord dat iemand langs de kant riep: "Mexico!" waarop hij snel corrigeerde: "Iran! Iran!"
Ja die ja! Die heb ik ook gezien bij de Boezemsingel. Dan denk ik (maar ik ben soms ook redelijk cynisch) oke leuk je hele shirt is al Iran (ik dacht ook MexicoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) wáárom zou je het jezelf zo moeilijk maken door óók nog eens een vlag mee te sjouwen?!
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Verschilt natuurlijk, bij mij viel het wel mee. Langste week iets van 16 uur ofzo. Het is meer dat je maandenlang veel traint. Dus misschien heb ik maar een paar weken 15+ uur gedaan, maar wel maandenlang rond de 12 uur. En dat is het trainen, niet de tijd die erin gaat zitten. Zwemmen kost dan weer relatief veel tijd (je moet ernaartoe, omkleden, etc), en met fietsen kun je veiliger (minder blessuregevoelig) meer uren maken. Als ik meer uren had gedraaid, was dat zeker in het fietsen gaan zitten.quote:Op maandag 17 april 2023 12:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoeveel per week train je voor een ironman eigenlijk?
Tja, waarom zou je uberhaupt een marathon lopenquote:Op maandag 17 april 2023 13:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja die ja! Die heb ik ook gezien bij de Boezemsingel. Dan denk ik (maar ik ben soms ook redelijk cynisch) oke leuk je hele shirt is al Iran (ik dacht ook Mexico) wáárom zou je het jezelf zo moeilijk maken door óók nog eens een vlag mee te sjouwen?!
Dit wist ik niet. Goed om te wetenquote:Op maandag 17 april 2023 12:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het staat weleens verkeerd, maar alle 5-tallen staan 100% goed.
quote:Op maandag 17 april 2023 13:04 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ik liep de eerste helft veel achter iemand die een shirt en grote vlag had van Iran. Ik heb twee keer gehoord dat iemand langs de kant riep: "Mexico!" waarop hij snel corrigeerde: "Iran! Iran!"
Een Mexicaan had wel een sombrero op z'n hoofd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deed je ook wisseltrainingen?quote:Op maandag 17 april 2023 13:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk, bij mij viel het wel mee. Langste week iets van 16 uur ofzo. Het is meer dat je maandenlang veel traint. Dus misschien heb ik maar een paar weken 15+ uur gedaan, maar wel maandenlang rond de 12 uur. En dat is het trainen, niet de tijd die erin gaat zitten. Zwemmen kost dan weer relatief veel tijd (je moet ernaartoe, omkleden, etc), en met fietsen kun je veiliger (minder blessuregevoelig) meer uren maken. Als ik meer uren had gedraaid, was dat zeker in het fietsen gaan zitten.
Maar maandenlang vantevoren bijna elk weekend zaterdag lange loop, zondag lange fietstocht. Het vergt behoorlijk wat discipline, en dat vond ik eigenlijk het lastigste van zo'n hele triathlon.
Ja oke das ook wel weer zo, uiteindelijk is t hele leven zinloosquote:Op maandag 17 april 2023 13:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, waarom zou je uberhaupt een marathon lopenHet is natuurlijk sowieso al iets wat je jezelf oplegt. En sommige mensen willen het extra speciaal maken en gaan niet voor een bepaalde tijd of zo. Ik zag de Iran-man ook inderdaad en ook nog iemand die als collectebus verkleed liep, inclusief een rammelend geldbusje..
Ja, vooral in de laatste maanden. Een wisseltraining die ik regelmatig 1 en 2 weken voor een halve triathlon deed was 3 uur fietsen (1ste uur rustig, laatste 2 uur op wedstrijdtempo) en dan 15km lopen (eerste 10km op wedstrijdtempo, laatste 5km rustig). Meesta andere koppeltrainingen zijn gericht op de overgang fietsen-lopen. Dan liep ik slechts een paar km na een fietstraining. Met die langere races is het, mijns inziens, minder van belang. De wissel duurt vaak langer (zeker bij grote races als Challenge en IM), met tenten waar je je in omkleed (en kunt zitten), en lange wisselzones. Bij kleine en kortere races moet je veel sneller omschakelen. Vooral de omschakeling zwemmen naar fietsen kan best lastig zijn. Van horizontaal naar vertikaal sporten heeft een behoorlijke impact op je hartslag, die schiet omhoog.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |