Laat ik het dan nog algemener houden, überhaupt een hekel aan een stad hebben is nogal sneu.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Als je net zo slecht hardloopt als dat je leest, dan wordt 't zondag niks met je
Je kunt vanaf Rotterdam Centraal de metro naar halte Beurs pakken. Dat is praktisch naast het WTC.quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:33 schreef Sjaakbakfiets het volgende:
Hier al gezonde wedstrijdspanning! Het wordt mijn 1e marathon en na zo'n 7 weken van nauwelijks trainen i.v.m. blessure ligt de focus op het uitrennen i.p.v. een mooie tijd.
Ik kom zondag aan op Rotterdam Centraal en moet dan nog mijn startnummer ophalen (World Trade Center) en naar de tassenafgifte (Schouwburgplein).
Mijn 1e indruk is dat ik dit het beste lopend kan doen (Rotterdam Centraal - Schouwburgplein - WTC - start marathon) of zijn er beter opties / doorkruist deze route de 1/4 marathon?
Je zou de metro kunnen pakken van centraal station naar beurs, dat station ligt zo'n beetje onder het wtc. Maar lopend is het 18 minuten volgens het internet, aan de ene kant goed te doen, aan de andere kant weet ik niet of je dat wilt als je nog 42 km moet rennen. Met de metro is het een paar minuten en kost misschien 2 euro ofzo.quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:33 schreef Sjaakbakfiets het volgende:
Hier al gezonde wedstrijdspanning! Het wordt mijn 1e marathon en na zo'n 7 weken van nauwelijks trainen i.v.m. blessure ligt de focus op het uitrennen i.p.v. een mooie tijd.
Ik kom zondag aan op Rotterdam Centraal en moet dan nog mijn startnummer ophalen (World Trade Center) en naar de tassenafgifte (Schouwburgplein).
Mijn 1e indruk is dat ik dit het beste lopend kan doen (Rotterdam Centraal - Schouwburgplein - WTC - start marathon) of zijn er beter opties / doorkruist deze route de 1/4 marathon?
Maar dan moet ik van daaruit nog naar Schouwburgplein voor tassenafgifte... behoorlijk uit de richting van de start.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Je kunt vanaf Rotterdam Centraal de metro naar halte Beurs pakken. Dat is praktisch naast het WTC.
Dan is alleen nog de vraag in hoeverre die Amerikanen het allemaal menen. Wat echt werkelijk alles in Amerika is nep. In Rotterdam weet ik zeker dat ze enthousiast zijn, omdat ze daadwerkelijk blij zijn.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:57 schreef linebear het volgende:
Haha Wouter Monden heeft zeker gelijk in zijn podcast. NY en/of London is wel een wereld verschil
Heb het vorig jaar ook lopend gedaan van Hofplein en ik vond het allemaal érg veel lopen vanaf startnummer naar tassenafgifte en terug naar de start. Dan moet je toch rekening houden met in totaal wel een half uur tijd dat je nodig hebt om van A naar B naar C te komen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:33 schreef Sjaakbakfiets het volgende:
Dat valt nogal mee, kijk maandag maar eens naar beelden van de Boston Marathon.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wat echt werkelijk alles in Amerika is nep.
Maakt niet uit op dat moment of ze het menen. Ze slepen je er wel door heen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan is alleen nog de vraag in hoeverre die Amerikanen het allemaal menen. Wat echt werkelijk alles in Amerika is nep. In Rotterdam weet ik zeker dat ze enthousiast zijn, omdat ze daadwerkelijk blij zijn.
Vind ik altijd wel leuk, ik ben een Rotterdamse Feyenoorder die in Amsterdam werkt, met een gezonde hekel aan Amsterdamquote:Op vrijdag 14 april 2023 09:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb een hekel aan Rotterdamik ben Ajacied en ik werk in Rotterdam en heb dus heel veel te maken met Rotterdammers die zich vooral dit jaar heel veel laten horen
Ben het niet echt eens met je over publiek. Er zit echt mega verschil in. Komt ook dat je in Amsterdam bijna 2/3e langs de Amstel loopt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan is alleen nog de vraag in hoeverre die Amerikanen het allemaal menen. Wat echt werkelijk alles in Amerika is nep. In Rotterdam weet ik zeker dat ze enthousiast zijn, omdat ze daadwerkelijk blij zijn.
Ik vind Wouter Monden een toffe gast, maar als het om publiek bij marathons gaat, is hij nogal een zeiksnor. Hij kan beter baanatletiek doen, dan kan hij in een vol stadion sporten.
Herkenbaar. Ben ook een Feyenoorder. Best lastig als je in Amsterdam woontquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vind ik altijd wel leuk, ik ben een Rotterdamse Feyenoorder die in Amsterdam werkt, met een gezonde hekel aan Amsterdam![]()
Kan altijd wel van die concurrentie genieten.
verstandigquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:05 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga zo maar ff naar Rotterdam om startnummer op te halen, scheelt zondag weer tijd en gedoe.
Kheb t andersom (wonend vlakbij Rotterdam maar Ajacied). Tis allemaal niet zo spannend maar t enige jammere is is dat ik niet gauw de marathon zal lopen in mn ajax-shirtquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:05 schreef linebear het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ben ook een Feyenoorder. Best lastig als je in Amsterdam woont
Heb speciaal voor zondag You'll never walk alone laten drukken op mijn shirt. Denk dat ik die niet in Amsterdam aan kan trekken. Tenzij ik een PR wil rennen hahaquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Kheb t andersom (wonend vlakbij Rotterdam maar Ajacied). Tis allemaal niet zo spannend maar t enige jammere is is dat ik niet gauw de marathon zal lopen in mn ajax-shirt
Net bij een clubgenoot m'n nummer opgehaald, maar geen spanning. Gewoon zin in!quote:
Waarom zou je zo gespannen zijn?quote:Op zondag 16 april 2023 08:08 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Boh, heerlijk geslapen vannacht. En vanochtend onder de douche knalden de zenuwen er even hard in. Stond ongeveer te trillen op m’n benen.
Maar zo ongelofelijk veel zin in
Gewoon gezonde spanning / adrenaline.quote:Op zondag 16 april 2023 11:29 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Uiteraard, trillende benen lijkt me niet gezond als je nu een flinke prestatie moet leveren.
Ok, dan hebben we een andere definitie van gezonde spanning. Hopelijk ligt iedereen inmiddels een beetje goed op schema. Hup Fokkers!quote:Op zondag 16 april 2023 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon gezonde spanning / adrenaline.
Ik kreeg nog complimenten van toeschouwers voor deze sokken die je had gepostquote:Op zondag 16 april 2023 13:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik liep ineens een sub2 vandaag op de halvedat was lang geleden. Nu aan het uitkijken naar ieders Marathontijden.
Ik heb vier hardloopevenementen in de VS gedaan. Voor de Amerikanen is het iets minder deadserious als bij ons (al vinden ze het hele presteren natuurlijk ook bewonderenswaardig en cool). Het publiek is oprecht tof en meelevend, de vrijwilligers zijn supersympathiek en er doen vaker lopers mee die een verhaal hebben (mensen die een ziekte hebben overwonnen, brandweermannen in volle bepakking, etc).quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik vind Wouter Monden een toffe gast, maar als het om publiek bij marathons gaat, is hij nogal een zeiksnor. Hij kan beter baanatletiek doen, dan kan hij in een vol stadion sporten.
Ik zag onderweg ook nog iemand met de gele Sporcks met ‘Keep going’ erop die ik zelf ook heb.quote:Op zondag 16 april 2023 14:21 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb vandaag 10EM op marathon pace gelopen door de bloemenbollenvelden in Lisse als laatste voorbereiden race voor Leiden marathon. En omdat ik het rondje om mijn huis wel zat ben. Gaf wel vertrouwen, alleen de eerste 5km waren zwaar, al blijft 42.2km heul veel meer dan 16.1.
[..]
Ik kreeg nog complimenten van toeschouwers voor deze sokken die je had gepost![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij heeft onder de 4 uur gelopen! Lekker!quote:
Ik heb wat triathlons in de VS gedaan, en itt triathlons in Europa heb je heel veel categorien. Vaak was ik bijv top 3, maar dan deden er maar 3-5 mee in die categorie. Hier heb je normaliter alleen Mannen en Vrouwen, en soms nog 65+ ofzo (tenzij bij grote wedstrijden van Challenge en Ironman), en daar is het <15, 15-20, 20-25, 25-30, etc., zelfs in de kleinste wedstrijdjes. Wat ook apart is is dat ze een aparte categorie hadden voor mensen boven een bepaald gewicht (Clydesdale voor mannen 220lbs, Athena voor vrouwen 165lbs).quote:Op zondag 16 april 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb vier hardloopevenementen in de VS gedaan. Voor de Amerikanen is het iets minder deadserious als bij ons (al vinden ze het hele presteren natuurlijk ook bewonderenswaardig en cool). Het publiek is oprecht tof en meelevend, de vrijwilligers zijn supersympathiek en er doen vaker lopers mee die een verhaal hebben (mensen die een ziekte hebben overwonnen, brandweermannen in volle bepakking, etc).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |