abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208695804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja idd. Terwijl je zou best een mooi rondje van 42k kunnen maken en dan bv nog via de Loosdrechtse plassen ofzo. Maar 2x hetzelfde rondje lijkt me killing voor je motivatie.
Ik ga in augustus een Ironman doen en daar is de marathon zelfs 4 rondjes van 10,5 km (in Kopenhagen).
Bij Ironmans is het wel gebruikelijk dat de marathon 2 of 4 rondjes is.
Heb eigenlijk geen race kunnen vinden waar het maar 1 rondje is helaas.
pi_208695982
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:21 schreef Bronson het volgende:
Verdorie, een week voor Rotterdam begint de binnenzijde (hiel) van de hardloopschoen kapot te gaan. :(
Wat moet ik doen, doorgaan of nog snel dezelfde type schoen kopen?
Zou lekker nieuwe halen morgen. Kan je er eventueel van de week nog een keertje een stukkie mee lopen als je dat nodig vindt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208699094
Dat
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:26 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Ik ga in augustus een Ironman doen en daar is de marathon zelfs 4 rondjes van 10,5 km (in Kopenhagen).
Bij Ironmans is het wel gebruikelijk dat de marathon 2 of 4 rondjes is.
Heb eigenlijk geen race kunnen vinden waar het maar 1 rondje is helaas.
dat maakt t zo zonde. Niet dat ik t per se beter kan qua budget etc maar 4x hetzelfde rondje jezus😂
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208699468
Saucony 125 jaar (1898)
Puma 75 jaar (1948)
Nike Pegasus 40 jaar (1983)

Benieuwd of er nog wat speciaals uit gaat komen.
  Forum Admin zaterdag 8 april 2023 @ 07:31:25 #129
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_208700663
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:21 schreef Bronson het volgende:
Verdorie, een week voor Rotterdam begint de binnenzijde (hiel) van de hardloopschoen kapot te gaan. :(
Wat moet ik doen, doorgaan of nog snel dezelfde type schoen kopen?
Bij mij is dat standaard en heb er geen last van, loop er dan nog 300km mee. Maaaaar, ik snap heel goed dat je dat niet wil uittesten met de marathon. Zou de nieuwe schoenen nog wel wat meters geven.

Tip voor de volgende keer is te rouleren met 2 paar schoenen tijdens je trainingen, heb je altijd een plan b ingelopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_208700935
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 07:31 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Bij mij is dat standaard en heb er geen last van, loop er dan nog 300km mee. Maaaaar, ik snap heel goed dat je dat niet wil uittesten met de marathon. Zou de nieuwe schoenen nog wel wat meters geven.

Tip voor de volgende keer is te rouleren met 2 paar schoenen tijdens je trainingen, heb je altijd een plan b ingelopen.
Ja precies dat. Het moet niet gaan irriteren na 30km.
Ik hou de de volgende keer rekening mee.
  Forum Admin zaterdag 8 april 2023 @ 09:11:36 #131
54263 crew  Pharkus
pi_208701077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:03 schreef kalinhos het volgende:
Iemand Utrecht wel eens gelopen? Ik krijg nu zo’n mail van hun marathon dus denk ff dat parcours checken….daar loop je gewoon 2x hetzelfde rondje van 21,1km :')
Ik heb Utrecht in het vizier omdat ik Rotterdam net niet gehaald heb qua voorbereiding. Nu lig ik mooi op schema daarvoor. Ik had liever een groot rondje gehad, aan de andere kant ben ik niet bekend met Utrecht dus ik ga me niet vervelen tijdens de tweede ronde.
  Forum Admin zaterdag 8 april 2023 @ 09:12:55 #132
54263 crew  Pharkus
pi_208701094
Volgens mij kregen ze vorig jaar qua vrijwilligers de organisatie niet rond in Utrecht. Dat kan ook zo maar de rede zijn om naar 2 rondes te gaan.
  zaterdag 8 april 2023 @ 12:59:06 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208702809
Om half 3 een halve marathon lopen op de Strabrechtse heide. Ik ga hem lopen als training, dus gewoon normal tempo. De zon schijnt, ik heb er zin in!

Oh ja, voor de dames, ook een testrun met deze: speciaal hardloopondergoed zonder naden :P

https://www.bol.com/nl/nl(...)00000077974639/?s2a=
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 8 april 2023 @ 13:00:04 #134
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208702817
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 09:12 schreef Pharkus het volgende:
Volgens mij kregen ze vorig jaar qua vrijwilligers de organisatie niet rond in Utrecht. Dat kan ook zo maar de rede zijn om naar 2 rondes te gaan.
Dat zie je bij steeds meer evenementen gebeuren helaas. Straks blijven alleen de Golazo evenementen over.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2023 @ 16:52:39 #135
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_208704505
Laatste "test"loopje voor Rotterdam. 15km op marathontempo. Gemiddelde hartslag was 146. Ik zag dat ik op een zelfde segment (1,2km) vorig jaar bij exact dezelfde hartslag liep met een tempo van 7:04 min/km gemiddeld. Nu was dat 5:52 :D

Ik heb er zin in *O* Ik hoop dat ik de rust kan bewaren, tot in ieder geval de 30km. Dan moet het goedkomen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_208708486
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja idd. Terwijl je zou best een mooi rondje van 42k kunnen maken en dan bv nog via de Loosdrechtse plassen ofzo. Maar 2x hetzelfde rondje lijkt me killing voor je motivatie.
Loosdrechtse plassen kan je dan net aantikken. Er om heen zou het meteen een ultra maken.
pi_208708523
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Wauw, geen zin in :P ze hebben 1 editie verknald door verkeerde wegafzettingen, geloof ik. Verder weet ik weinig van het evenement.
Amersfoort was ook twee rondes. De eerste met publiek vanwege halve marathon lopers en de tweede ronde stond er niemand meer.
pi_208708615
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 09:11 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik heb Utrecht in het vizier omdat ik Rotterdam net niet gehaald heb qua voorbereiding. Nu lig ik mooi op schema daarvoor. Ik had liever een groot rondje gehad, aan de andere kant ben ik niet bekend met Utrecht dus ik ga me niet vervelen tijdens de tweede ronde.
Ik zou dan Leiden gaan lopen. Is een leukere marathon met meer publiek.
pi_208711809
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 22:39 schreef kalinhos het volgende:
Dat
[..]
dat maakt t zo zonde. Niet dat ik t per se beter kan qua budget etc maar 4x hetzelfde rondje jezus😂
Bij veel ironmans is het expres volgens mij, omdat het leuker is voor publiek en beter te volgen en te managen qua ehbo etc. En als je al 7 uur aan het sporten bent voor je aan die marathon begint heb je toch niet zoveel oog meer voor die omgeving gok ik :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zondag 9 april 2023 @ 10:11:18 #140
54263 crew  Pharkus
pi_208712474
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 22:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Ik zou dan Leiden gaan lopen. Is een leukere marathon met meer publiek.
Net een weekend eerder. Mocht het dan erg goed weer blijken... Misschien.
pi_208712774
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Bij veel ironmans is het expres volgens mij, omdat het leuker is voor publiek en beter te volgen en te managen qua ehbo etc. En als je al 7 uur aan het sporten bent voor je aan die marathon begint heb je toch niet zoveel oog meer voor die omgeving gok ik :P
Ja das ook wel weer een terecht punt, net als dat iemand opmerkte dat Utrecht 2x hetzelfde rondje is vanwege een gebrek aan vrijwilligers.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 9 april 2023 @ 11:47:34 #142
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208713381
En toch weet Eindhoven dat beter te doen. De lopers keren in lussen terug naar het centrum, maar zijn toch twee aparte rondes. Maar goed, daar leent deze stad zich ook voor, denk ik, qua vorm. Amsterdam lukt het ook, toch? (ik heb die nog nooit gelopen).
pi_208714602
quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2023 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
En toch weet Eindhoven dat beter te doen. De lopers keren in lussen terug naar het centrum, maar zijn toch twee aparte rondes. Maar goed, daar leent deze stad zich ook voor, denk ik, qua vorm. Amsterdam lukt het ook, toch? (ik heb die nog nooit gelopen).
Amsterdam gaat een heel eind de stad uit, dat telt niet :P
  zondag 9 april 2023 @ 15:57:48 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208715829
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 14:10 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Amsterdam gaat een heel eind de stad uit, dat telt niet :P
Ik zie het. Lange stukken door de polder:
pi_208725507
Long shot maar is er nog interesse in een startbewijs voor zondag? Degene met wie ik ga heeft een blessure opgelopen vorige week
pi_208726931
:W

Van C25k begin 2022 naar hopelijk eerste marathon in mei in Leiden. Zenuwen/twijfel beginnen nu wel te komen. :P
Ik heb vertrouwen in het uitlopen maar wil ook wel het maximale eruit halen, dus niet veel te voorzichtig of hard lopen.
pi_208731164
Ben wel benieuwd hoeveel de hartslag uitmaakt. Afgelopen jaar liep ik de laatste 2-3 weken alles met hartslagen tussen de 150-160, nu zit alles tussen de 140-150 (cpc en 2 intervaltrainingen uitgezonderd) en t tempo is hetzelfde (soms gelijk, soms net wat sneller of langzamer dan vorig jaar)
pi_208737642
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 16:05 schreef Evangelion het volgende:

Van C25k begin 2022 naar hopelijk eerste marathon in mei in Leiden. Zenuwen/twijfel beginnen nu wel te komen. :P
Ik heb vertrouwen in het uitlopen maar wil ook wel het maximale eruit halen, dus niet veel te voorzichtig of hard lopen.
Je eerste zou ik mij niet al te druk maken om de tijd.
  dinsdag 11 april 2023 @ 19:41:29 #149
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208740315
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 16:05 schreef Evangelion het volgende:

De beste tip die ik kreeg was om inderdaad niet teveel focussen op de tijd. Mijn doelen waren 1) uitlopen, 2) genieten en 3) mn eindtijd.
Na 20 km merkte ik dat mn benen moe werden, maar omdat ik mij niet vast had gelegd op een eindtijd kon ik makkelijk het tempo wat loslaten. Daardoor uitgelopen en alleen maar genoten (ondanks alle pijn). Als ik vast had gehouden aan mn tempo, vermoed ik dat ik rond de 30-35 was ingestort.

Benieuwd hoe dat deze keer gaat zijn, want nu heb ik wel een tempodoel (binnen 3:30 finishen).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_208743112
Wat gaan m’n trainingen de laatste dagen ronduit kut zeg :')
pi_208744275
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 22:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Wat gaan m’n trainingen de laatste dagen ronduit kut zeg :')
slechte generale ;)
pi_208744359
Ziet er goed uit voor Rotterdam zondag :Y succes allemaal!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208745675
Raar, maar kan me moeilijk concentreren op mijn werk ;)
pi_208753025
Zo, net nog een heerlijke 7 km gedaan!
Vrijdag nog even 2-3 km op het gemakje en dat is dan de laatste voorbereiding voor zondag.

Nu loop ik nog met een paar vragen in mijn hoofd:

1. Ga ik aansluiten bij de 3:30 pace groep? (de vorige 2x niet gedaan omdat ik het juist fijn vind om een beetje alleen te lopen en niet hou van "gehijg" in m'n nek, maar misschien helpt het wel juist om die 3:30 écht te halen...)
2. Ga ik mijn Camelbak gebruiken? (tijdens lange duurlopen altijd gebruikt, heel chill om altijd even een slokje te kunnen nemen. Tijdens de marathon zijn er natuurlijk drankposten om de 5 km, maar mijn ervaring is dat de helft ernaast klotst en ik dus minder dan een half bekertje per keer binnen krijg, dus dan ligt uitdroging op de loer... misschien ook gelijk een paar van die elektrolyte tabletten in de Camelbak erbij gooien?)
3. Plan is om op 4:50/km te vertrekken om uiteindelijk binnen 3:30 te finishen. Vanaf hoeveel km mag ik eventueel versnellen als ik me nog fris voel? 30? 35? (de laatste weken gaan de trainingen echt super namelijk, 4:30/km voelt nog lang niet als "zwaar"... maar overschatting ligt natuurlijk ook zeker op de loer! :+ daarom zo lang mogelijk op 4:50/km blijven!)

Wat eten jullie zoal deze dagen voor in aanloop naar Rotterdam?
pi_208754144
Hier is het plan om eerst van de verkoudheid af te komen. Klein beetje last van m'n keel, snot in mijn hoofd en een verkouden peuter thuis, die 's nachts heel veel hoest. Vannacht maar met oordoppen pitten. Hopelijk kan ik dan wel slapen. Verder sinaasappels, kippensoep, alles wat Klazien uut Zalk aanraadt om van de verkoudheid af te komen.

Vandaag nog 6kilometer gelopen, met twee keer vijf minuten op marathontempo. Ik denk dat ik vrijdag niet meer ga, tenzij ik morgen al wonderbaarlijk genezen ben en ik me onrustig voel vrijdag.

Mijn plan als ik me goed voel.
Vanaf kilometer 3 elke 5 kilometer gel (Maurten 100), aangevuld met sportdrank op de posten. Ook nog 4 flesjes (1,2 liter) water om mijn middel.
Tempo 5.37, zodat ik hopelijk binnen de 4 uur finish. Voor kilometer 37 (haventje aan het eind van het rondje Kralingse Bos) verboden te versnellen. Hartslag 160 betekent teugels aantrekken.
Ik probeer te starten samen met één, mogelijk twee, clubgenoten, idealiter loop ik iets voor de pace-groep van 4.00, omdat ik dan uit het gedrang kan blijven bij de waterposten.

Eten: niet echt heel bijzonder, vrijdag pannenkoeken, zaterdag pasta, zondagochtend banaantje, vier bruine boterhammen met jam en appelstroop. Drink wel koolhydraten vanaf morgen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')