De breuk? Die stellen we ook nog even uit. Leggen we eerst bij de provincies.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Maar is natuurlijk niet houdbaar. U mag inzetten:[poll=5393]
Rutte zei datquote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet van elke provincie. Maar het kabinet kan de coalitieonderhandelingen daar ook niet versnellen.
Zoals ik al zei: dit kabinet blijft gewoon zitten, zoals gewoonlijk.quote:
Dat weet ik. Maar wat kan Rutte anders zeggen? De provincies hoeven zich niet meer aan de deadline van mijn minister te houden?quote:
Hij kan er ook voor kiezen om gewoon even geen datum te noemen…quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar wat kan Rutte anders zeggen? De provincies hoeven zich niet meer aan de deadline van mijn minister te houden?
Iedere journalist en politicus kent die datum, hij gaat daar dinsdag sowieso vragen over krijgen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij kan er ook voor kiezen om gewoon even geen datum te noemen…
Ik denk niet dat de BBB in die truc trapt als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hmm dus het kabinetsbeleid met deadlines blijft staan, maar de provincies onder leiding van BBB moeten met plannen komen.
Is dit eenzelfde vertraging van de afgelopen decennia en eerste stap naar afschaffing versnelling naar 2030?
Of heel slim BBB het moeras van het stikstof dossier intrekken. Krijgen de bal toegeschoven met een tijdsklem. Beetje als de decentralisatie van de zorg, wel het probleem maar niet voordeel van centrale coördinatie.
Voor D66 zal het niet snel genoeg zijn, maar kunnen op andere klimaatdoelen meer gaan eisen. CDA kan doen alsof zij dit afdwingen, past bij CU verhaal dat het realistisch moet zijn en de VVD heeft de premier nog op de plek.
Maar ze gaan eerst BBB de kastanjes uit het vuur laten halen om te kijken of het dat waard is.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:33 schreef Hamlapjes het volgende:
Als je het zo hoort, leggen ze de bal ook bij het CDA die gewoon officieel een verzoek moet indienen om het coalitieakkoord aan te passen
Hebben ze al gedaan. Maar dat gegeil van met name D66 op officiële verzoeken slaat helemaal nergens op. Het CDa geeft aan het niet te trekken, daarmee komt de vraag op tafel. Punt.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:33 schreef Hamlapjes het volgende:
Als je het zo hoort, leggen ze de bal ook bij het CDA die gewoon officieel een verzoek moet indienen om het coalitieakkoord aan te passen
Stikstof is het überhaupt niet waard. De boerenstand in dit land is een zetel of 2. Het is puur politieke prestigequote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar ze gaan eerst BBB de kastanjes uit het vuur laten halen om te kijken of het dat waard is.
Eens. Wel benieuwd wat deze opstelling betekent voor landbouwakkoord, en kan vd Wal met vakantie tot de provincie klaar is? Wie regeert er nu nog als het kabinet het niet doet. Val in slowmotion lijkt het. Doet mij beetje denken aan val Opstelten, elke verdedigingslinie steeds beetje meer onder water.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de BBB in die truc trapt als ik eerlijk ben.
Is het een truc? BBB gaat de komende maanden met partijen die stikstofuitstoot willen verminderen moeten onderhandelen, dat is een feit. Of ze nu voor 1 juli naar buiten moeten komen of niet, het moet sowieso aan het eind van hun onderhandelingen. BBB heeft deze bal toegespeeld gekregen van de kiezers, nu moeten ze kijken wat ze er mee doen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de BBB in die truc trapt als ik eerlijk ben.
Ik postte het vanavond al eerder maar zoals het er nu voor staat komt D66 in geen enkele provincie in de GS, omdat ze BBB hebben uitgesloten. Alleen Utrecht is volgens mij nog een optie.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Als je dit zo leest dan moet D66 gaan oppassen.
Dat is de goede uitdrukking, val in slowmotion.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eens. Wel benieuwd wat deze opstelling betekent voor landbouwakkoord, en kan vd Wal met vakantie tot de provincie klaar is? Wie regeert er nu nog als het kabinet het niet doet. Val in slowmotion lijkt het. Doet mij beetje denken aan val Opstelten, elke verdedigingslinie steeds beetje meer onder water.
Die tijdsklem is zeker een truc. Ik zou dat gewoon negeren als ik bbb was. Het heeft zoveel tijd nodig als het nodig heeft, alles in redelijkheid uiteraard. Daar kan uitgerekend dit kabinet toch weinig bezwaar tegen hebbenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het een truc? BBB gaat de komende maanden met partijen die stikstofuitstoot willen verminderen moeten onderhandelen, dat is een feit. Of ze nu voor 1 juli naar buiten moeten komen of niet, het moet sowieso aan het eind van hun onderhandelingen. BBB heeft deze bal toegespeeld gekregen van de kiezers, nu moeten ze kijken wat ze er mee doen.
Mooie draai om niet te hoeven zeggen dat je zelf ook niet op een halvering zit te wachten.quote:
Die tijdsklem is er gewoon. De provincies moeten bestuurd worden. Als ze er rond de zomer nog niet uit komen in de meeste provincies, kan BBB misschien ook wel als onmogelijk worden beschouwd en dan zitten ze in een lastig parket. Dat is de tijdsklem waar BBB gewoon al mee zit. Of er nu een kabinetsdeadline is of niet maakt niet veel uit: uiterlijk eind juli zal BBB denk ik in alle provincies kleur hebben moeten bekennen op stikstof.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die tijdsklem is zeker een truc. Ik zou dat gewoon negeren als ik bbb was. Het heeft zoveel tijd nodig als het nodig heeft, alles in redelijkheid uiteraard. Daar kan uitgerekend dit kabinet toch weinig bezwaar tegen hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |