Mijn smeerwortel ziet er ongeveer zo uit nu.quote:Op woensdag 29 maart 2023 19:55 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand die dit herkent? We kregen het toen het enkel nog een klomp was. Misschien is het inmiddels herkenbaar. Mijn app komt er niet uit.
Yep, ik denk ook smeerwortel.quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn smeerwortel ziet er ongeveer zo uit nu.
O wauw, die magnolia! Zo mooi.quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:02 schreef Tuindier het volgende:
Wat een heerlijke ruimte in je moestuinbakken en kas @:Sorbootje!
Ik vind het ook heerlijk dat het weer echt tuin weer is (soms). De cornus siberica staat prachtig rood te shinen met zijn lichtgroene blaadjes, de camelia en magnolia bloeien uitbundig, en ook wij hebben we de eerste tulpen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow!quote:Op woensdag 29 maart 2023 19:48 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het zo heerlijk dat het tuinseizoen weer echt aanbreekt. Natuurlijk is er in de winter ook wel een wat te doen en te zien, maar nu wordt het weer écht leuk.
[ afbeelding ]
In de keuken ben ik flink aan het voorzaaien. Alles gaat goed, behalve de tomaten. Die had ik per ongeluk op een te koele plek gezet en nu zijn er na ruim drie weken pas 3 heel voorzichtig gekiemd. Voor de zekerheid ga ik een nieuwe batch zaaien en die wel meteen op de vloerverwarming zetten.
[ afbeelding ]
De kas krijgt ook steeds meer vorm. Er moet nog wel meer aarde en compost in, maar dat is in bestelling.
[ afbeelding ]
Hier een deel van de dahlia's die ik voortrek in de de kas. Ik kijk nu al uit naar hun bloei.
[ afbeelding ]
En hier komt de moestuin. Natuurlijk ook met bloemen erbij. Ik ben al enkelbloemige tagetes aan het voorzaaien en lathyrus voor tegen het schapenhekje dat we gaan plaatsen.
[ afbeelding ]
Dicht bij een raam van de woonkamer heb ik een speciekuip ingegraven, voor de beestjes. Ik had nog een kleine waterlelie, die kon er mooi in.
[ afbeelding ]
Onze eerste tulp van dit seizoen.
Helaas is dat geen pleonasme, "groene tuin".quote:Op donderdag 30 maart 2023 09:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Volgende week is het de week van de groene tuin https://weekvandegroenetuin.nl/
Ik denk dat er hier in het topic wel mensen zitten die mee kunnen doen met de fotowedstrijd
Volgens het gros van mijn nieuwe buurtbewoners niet neequote:Op donderdag 30 maart 2023 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helaas is dat geen pleonasme, "groene tuin".
Of een soort nemen die klein blijft, of snoeien. Volgens het internet wordt hij met snoeien niet mooi, maar in de straat zie ik zo hier en daar een gesnoeide, die best leuk is geworden. Voorbeeld van een die de eigen tuin overspant, de helft bij de buren wordt korter gehouden en stopt bij de voordeur.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:15 schreef Hupje het volgende:
Als ik de ruimte had voor een magnolia zou ik die ook willen
Mijn tuin is nu niet groen. Voornamelijk wit en roze van de bloesem in de fruitbomen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 09:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Volgende week is het de week van de groene tuin https://weekvandegroenetuin.nl/
Ik denk dat er hier in het topic wel mensen zitten die mee kunnen doen met de fotowedstrijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 maart 2023 10:10 schreef yinu het volgende:
Mijn tuin is zo'n drama door de bouwvakkers. Ik snap het allemaal wel want ze hebben gewoon niet veel ruimte om dingen op te slaan en het is heeeeel veel materiaal. Maar![]()
![]()
![]()
Maar goed. Zometeen wat compost halen om de planten die door de rioolmannen zijn verwijderd weer terug te kunnen zetten. Dan doe ik in ieder geval wat positiefs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:17 schreef Tuindier het volgende:
Oh @:yinu dat is met recht een schaduwborder. Zijn ze nog lang bezig?
Hier hebben we de eerste bloemen in de afgelopen jaar geplantte krentenboom![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen ervaring mee, maar laatst op Amsterdam CS viel me op dat in de groene muur van klimop ook geranium bloeit. Aan die combinatie zou ik zelf niet hebben gedacht. Die planten klimmen overigens niet maar hangen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 07:52 schreef Seven. het volgende:
Wij willen op het balkon een groene wand maken boven een lange kweekbak. Deels wintergroen, deels moestuin is het idee. Heeft iemand al ervaring met modulaire systemen hiervoor? Ik wil het liefst iets met een bewateringssysteem.
Ik ben benieuwd! Wat een prachtige, vaasvormige heester trouwens. Is het een hazelaar?quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:15 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb afgelopen winter een stuk tuin afgedekt met landbouwplastik, om het gras te laten afsterven. Plastik is er nu af, het gras is aardig dood.
Daar ga ik dan bloemrijk grasland (van cruydt hoeck) inzaaien, en over 2 a 3 jaar zou dat dan mooi bloemrijk grasland moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |