Relatief aan de hoeveelheid totale zetels zijn dat er juist meer.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:27 schreef heywoodu het volgende:
15 zetels voor BBB, minder dus dan in de Eerste Kamer?
Zal wat overlap zitten tussen BBB en Omtzigt.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:27 schreef heywoodu het volgende:
15 zetels voor BBB, minder dus dan in de Eerste Kamer?
Ja hier heb ik ook zo mijn twijfels.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:33 schreef Gunner het volgende:
Is het momentum van omtzigt nog zodanig dat ie 38 zetels gaat halen?
Nee. EK heeft 75 zetels en 2e Kamer150.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:27 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Relatief aan de hoeveelheid totale zetels zijn dat er juist meer.
Nederland wordt geregeerd door angst.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Snap die paniek voor BBB niet zo goed...
We hebben al 12 jaar grootkapitaal als overheid... kan er uberhaupt nog meer kapot in Nederland na meer dan een decennium neoliberaal rechts?
Goede oude tijd voor het CDAquote:Op maandag 27 maart 2023 22:48 schreef Magister_Artium het volgende:
Ruud Lubbers haalde in 1986 en 1989 met het CDA 54 zetels. Dus grootste ooit is fout.
Tenzij het CDA (2035) en D'66 (2030) het uitpraten, maar anders voorzie ik al eerder verkiezingen. Rutte zal er in ieder geval alles aan doen om de val van het kabinet te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 04:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wanneer zijn de verkiezingen?
over 2 jaar?
pfff, nu al je druk maken.
Dát weet je natuurlijk niet. Het kan altijd eerder.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 04:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wanneer zijn de verkiezingen?
over 2 jaar?
pfff, nu al je druk maken.
In deze kwestie is Rutte maar de speelbal van zijn coalitiegenoten. Denk dat Rutte er zelf weinig actieve invloed op zal hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tenzij het CDA (2035) en D'66 (2030) het uitpraten, maar anders voorzie ik al eerder verkiezingen. Rutte zal er in ieder geval alles aan doen om de val van het kabinet te voorkomen.
Maar als hijzelf nu ook aangeeft te twijfelen over de aanpak via 'modellen' dan neigt hij m.i. nu naar de kant van het CDA.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In deze kwestie is Rutte maar de speelbal van zijn coalitiegenoten. Denk dat Rutte er zelf weinig actieve invloed op zal hebben.
Maar het punt is juist dat Rutte weinig invloed heeft in deze. Het is aan D66 of CDA en niet aan Rutte om het kabinet te laten vallen of niet.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar als hijzelf nu ook aangeeft te twijfelen over de aanpak via 'modellen' dan neigt hij m.i. nu naar de kant van het CDA.
Is geen piemel meer voor nodig.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
En als mijn tante een piemel had gehad, dan was het mijn oom.
Zinloze poll.
Als ze niet fuseren halen ze er samen nog 2 meer.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:26 schreef koos_vriendloos het volgende:
Als Pieter Omtzigt meedoet met de Tweede Kamerverkiezingen zou hij met de Lijst Omtzigt 38 zetels halen. De lijst zou de grootste partij worden, aldus een peiling van Peil.nl van Maurice de Hond.
Een nog grotere aardverschuiving voorziet De Hond als Lijst Omtzigt en BBB samen aan de verkiezingen meedoen. De verwachte prognose is dan 53 zetels. Dat betekent dat meer dan één op de drie Nederlanders op BBB en Lijst Omtzigt zou stemmen.
Meer: https://www.ad.nl/ensched(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Rutte gaat weer bukken voor Kaag! Alles om maar te kunnen blijven zitten.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tenzij het CDA (2035) en D'66 (2030) het uitpraten, maar anders voorzie ik al eerder verkiezingen. Rutte zal er in ieder geval alles aan doen om de val van het kabinet te voorkomen.
FF pissen. Zittend.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:14 schreef Gia het volgende:
Rutte gaat weer bukken voor Kaag! Alles om maar te kunnen blijven zitten.
Dat. Er waren al zoveel momenten dat ze de eer aan zichzelf hadden moeten houden. Niet gedaan en ze zijn schaamteloos genoeg om nu nog steeds te blijven zitten.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:20 schreef tong80 het volgende:
Het gaat niet meer over standpunten. Het gaat over macht.
Er staat ook bijna in de ttquote:Op maandag 27 maart 2023 22:48 schreef Magister_Artium het volgende:
Ruud Lubbers haalde in 1986 en 1989 met het CDA 54 zetels. Dus grootste ooit is fout.
weet je hoe ik denk dat het werkt, ik zeg ff erbij dat het alleen een gedachte is, dus het hoeft niet de waarheid te zijn,quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
ik verwacht plus minus 1 maand voor de verkiezingen, een hier scheiden onze wegen gebeurtenis, zodat de kiezer gaat denken dat 1 stem voor D66 echt een stem voor D66 is en niet voor kabinet Rutte 5 en andersom ook.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dát weet je natuurlijk niet. Het kan altijd eerder.
Persoonlijk verwacht ik niet dat ze de Kerst gaan halen.
De woningbouw, omdat de boeren met BBB aan het roer een vrijbrief krijgen om zoveel mogelijk stikstof uit te stoten ten koste van de woningbouw en andere sectoren.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
We hebben al 12 jaar grootkapitaal als overheid... kan er uberhaupt nog meer kapot in Nederland na meer dan een decennium neoliberaal rechts?
Citeer even de posts met paniek, want ik zie hooguit gevallen van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt...quote:Op maandag 27 maart 2023 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Algemene opmerking over algemende tendensen die waar te nemen zijn in het algemeen. Hoewel in POL er wel een bepaald sfeertje hing 2 weken terug: kommer en kwel zal ons ten deel vallen met BBB.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Citeer even de posts met paniek, want ik zie hooguit gevallen van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt...
Komt op mij over als makkelijk scoren op basis van een stropop. Sluit wel mooi aan bij het niveau in de politiek van het afgelopen decennium.
Die was ook al kapot, dank. Was ik vergeten in de lijst.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De woningbouw, omdat de boeren met BBB aan het roer een vrijbrief krijgen om zoveel mogelijk stikstof uit te stoten ten koste van de woningbouw en andere sectoren.
Je loopt weer flink te fantaseren, zie ik. Ik zag vooral users posten dat ze niet begrepen waarom mensen uit protest op een partij stemmen die alleen maar het grootkapitaal uit de agri sector ter harte neemt.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Algemene opmerking over algemende tendensen die waar te nemen zijn in het algemeen. Hoewel in POL er wel een bepaald sfeertje hing 2 weken terug: kommer en kwel zal ons ten deel vallen met BBB.
Paniek is ook niet het juiste woord. Eerder verontwaardiging. Een heel selectieve.
We gaan door de agrolobby bestuurd worden lees ik, en da's heel erg. Ik zie weinig verschil met voorgaande jaargangen VVDPVDAD66CDACU waarin het bedrijfsleven, de lobby's en het grootkapitaal net zo goed vertroeteld werden.
Dat is nogal grappig. Ineens zijn lobby's, bedrijven en het grootkapitaal een probleem.
Hmm...quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je loopt weer flink te fantaseren, zie ik. Ik zag vooral users posten dat ze niet begrepen waarom mensen uit protest op een partij stemmen die alleen maar het grootkapitaal uit de agri sector ter harte neemt.
Waar jij vandaan haalt dat POL vol zit met mensen die lobby's, bedrijven en het grootkapitaal toejuichen is mij een raadsel.
Ja, er zijn VVD en D66 aanhangers in POL en op FOK! maar dat is een minderheid.. En daar mag je gewoon mee in discussie op de inhoud. Mooi, he?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm...
Misschien omdat daar eigenlijk nooit over VVD en D66 wordt gesproken als in dienst staande van datzelfde kapitaal en bedrijfsleven?
In ieder geval niet door adepten van die clubs.
Doe ik ook.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, er zijn VVD en D66 aanhangers in POL en op FOK! maar dat is een minderheid.. En daar mag je gewoon mee in discussie op de inhoud. Mooi, he?
Nee, vanuit een ander subforum smadelijke opmerkingen maken over users, dat is sterk.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe ik ook.
Respons is alleen niet altijd je dat.
Is dit al smaad ja?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, vanuit een ander subforum smadelijke opmerkingen maken over users, dat is sterk.
Wat ben je van iemand met een redelijk scherpe pen over inhoud toch veranderd in een verzuurd figuur die veel teveel gebruik maakt van negatieve persoonlijke kwalificaties. Wat is er met de oude Etto gebeurd?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Derksen verwoordde het eigenlijk best wel goed m.b.t. Schimmelpenninck, nog zo'n woke upperlord die het volk denkt te moeten opvoeden met z'n gejank
Ik ben niet veranderd, links is veranderd.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat ben je van iemand met een redelijk scherpe pen over inhoud toch veranderd in een verzuurd figuur die veel teveel gebruik maakt van negatieve persoonlijke kwalificaties. Wat is er met de oude Etto gebeurd?
lol... kruistochten? Serieus?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:55 schreef recursief het volgende:
Ik was het overigens echt niet eens met de oude Etto, maar dat is niet erg. Maar alles beter dan dit soort kruistochten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |