abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:32:21 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208530002
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nooit op wintersport geweest? Je kan de hele dag door zoveel liften nemen als je zelf wil.
Ik ga niet op wintersport om liften te nemen, maar om te skieen. Ook leuk voor je gezelschap, de hele tijd op je telefoon zitten. :')

Anyway, het zou niet in me opkomen op vakantie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208530069
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:31 schreef Confetti het volgende:
Het is geen toeval dat in de transgender-groep en andere 'vloeibaar' identificerende groepen de zelfmoord(pogingen) schrikbarend hoog zijn.

Om dan te doen alsof transgender zijn of worden gewoon een kwestie van smaak is zonder ook maar de mogelijkheid te willen accepteren dat een geestelijke stoornis de oorzaak van deze wil is, is pas gestoord.

Deze mensen verdienen hulp en niet aanmoediging. Dit is dus een goed begin.
Er is veel samenloop. Zo geldt voor de groep rapid onset gender dysphoria bv dat opvallend veel ook autisme heeft.

Helemaal eens dat per definitie ook mentale hulpverlening nodig is. Al was het maar om te begeleiden met het traject.
pi_208530091
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik ga niet op wintersport om liften te nemen, maar om te skieen. Ook leuk voor je gezelschap, de hele tijd op je telefoon zitten. :')

Anyway, het zou niet in me opkomen op vakantie.
Om te alpineskiën moet je met de lift naar boven, snuggere Harry.

En ik ski niet altijd in een groep. Meestal niet. Omdat ik nu eenmaal heel veel meer kan skiën alleen.

Overigens: als jij het zo vreemd vindt om op Fok te zitten, wat doe jij hier dan op een zaterdag? Heb je daar wel eens over nagedacht?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:42:54 #154
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208530103
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:45 schreef SootSprite het volgende:
Goed zo, weg met woke!
:')

Waarom moet dit meteen weer als ‘woke’-onderwerp worden bestempeld?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:43:18 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208530105
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

Overigens: als jij het zo vreemd vindt om op Fok te zitten, wat doe jij hier dan op een zaterdag? Heb je daar wel eens over nagedacht?
Zeker. Niet mijn eigen tijd. Dat zou namelijk echt zonde zijn van mijn tijd. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208530244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zeker. Niet mijn eigen tijd. Dat zou namelijk echt zonde zijn van mijn tijd. :')
Jij zit op je werk de hele tijd te fokken? Ok dan!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 13:12:18 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208530403
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

Jij zit op je werk de hele tijd te fokken? Ok dan!
Voor die paar reacties hoef ik niet echt brainpower aan te spreken. En ik kan extreem goed multi-tasken. Kwestie van efficient zijn. ^O^

Maar daar zul jij als ongetwijfeld wel iets van vinden. :')

Als ik jou was, zou ik lekker gaan skieen. Echt,..
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208530433
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Voor die paar reacties hoef ik niet echt brainpower aan te spreken. En ik kan extreem goed multi-tasken. Kwestie van efficient zijn. ^O^

Maar daar zul jij als ongetwijfeld wel iets van vinden. :')

Als ik jou was, zou ik lekker gaan skieen. Echt,..
De tijd die jij besteedt aan fokken, besteed je niet aan werken. En het is meer dan een paar reacties.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben blij dat ik iets doe waar mijn input gemist wordt.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 13:17:55 #159
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208530455
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

De tijd die jij besteedt aan fokken, besteed je niet aan werken. En het is meer dan een paar reacties.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben blij dat ik iets doe waar mijn input gemist wordt.
Hier zat ik op te wachten. *O*

Het feit dat je een winkeltje en een Tesla hebt, maakt van jou niet een alwetende authoriteit. Sterker nog.... :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 maart 2023 @ 13:25:15 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208530526
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De tijd die jij besteedt aan fokken, besteed je niet aan werken. En het is meer dan een paar reacties.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben blij dat ik iets doe waar mijn input gemist wordt.
Als je anno 2023 nog de mindset hebt dat productiviteit in verhouding staat tot het aantal gewerkte minuten, loop je echt ver achter op de realiteit.

Dat gezegd hebbende, er komt ook een moment dat je zo veel tijd op FOK! doorbrengt dat het weldegelijk productiviteit gaat hinderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208531572
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hier zat ik op te wachten. *O*

Het feit dat je een winkeltje en een Tesla hebt, maakt van jou niet een alwetende authoriteit. Sterker nog.... :')
Ik heb geen winkeltje. Waarom blijf je dat herhalen? Ik dacht dat jij volwassen was.
pi_208531583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je anno 2023 nog de mindset hebt dat productiviteit in verhouding staat tot het aantal gewerkte minuten, loop je echt ver achter op de realiteit.

Dat gezegd hebbende, er komt ook een moment dat je zo veel tijd op FOK! doorbrengt dat het weldegelijk productiviteit gaat hinderen.
Als je goed had gelezen had ik het gekoppeld aan de hoeveelheid berichten.

Even afleiding is wat anders dan uren achtereen fokken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 maart 2023 @ 14:55:40 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208531607
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je goed had gelezen had ik het gekoppeld aan de hoeveelheid berichten.

Even afleiding is wat anders dan uren achtereen fokken.
Vandaar ook mijn toevoeging.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 16:09:07 #164
37887 Dauthi
Progressive
pi_208532343
Prachtig dat misogynie wordt gestopt bij atletiek!
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_208544658
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 14:43
Nieuwe film moet taboe rond zelfdoding lhbti'ers doorbreken

"De duivel zit in je lichaam." Dat was de reactie van de Braziliaanse familieleden van de Braziliaans-Nederlandse Jean, toen hij ze jaren geleden vertelde dat hij op mannen viel. In zijn latere leven worstelt Jean met depressies en duistere gedachten, waarover hij vertelt in de documentaire Uit 't leven, die vanmiddag in première is gegaan op de Roze Filmdagen in Amsterdam.

Aanleiding voor de film zijn harde cijfers: volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) heeft bijna de helft van de Nederlandse lesbische, homoseksuele en biseksuele volwassenen ooit zelfmoordgedachten gehad, ruim vijf keer zo veel als de gehele bevolking.

Onder transpersonen komt de gedachte aan suïcide nog vaker voor. Volgens 113 Zelfmoordpreventie doen transgender personen zo'n vijf tot tien keer vaker een suïcidepoging dan niet-transpersonen.

Taboe doorbreken
Filmmaker Tim Dekkers kende die cijfers wel, vertelt hij aan de telefoon. Maar toen hij van zijn goede vriend Henk Burger hoorde dat die al meer dan tien kennissen uit de lhbti-gemeenschap had verloren door zelfdoding, besefte hij dat hij een documentaire wilde maken over dit thema. Want er wordt nauwelijks over gesproken, zegt hij, en er is in de gemeenschap weinig over bekend. "Ik wilde dat taboe doorbreken en houvast bieden aan mensen in geestelijke nood."

Kijk hier alvast de trailer:

trailer uit t leventrailer uit t leven
Voor de film Uit 't leven volgden Dekkers en Burger twee jaar lang drie lhbti'ers. Behalve Jean doen ook Solange en Kris in de documentaire hun verhaal. Alle drie hebben ze zwarte periodes gekend, waarin ze suïcidale gedachten hadden en zelfmoordpogingen deden.

"Pubers zijn sowieso wreed, en als je een minderheid bent of buiten de groep valt, dan word je gepest", vertelt Solange, die zich als transvrouw lange tijd niet geaccepteerd voelde in haar omgeving. "Ik dacht: dan maar een uitweg", zegt ze in de film.

Solange is inmiddels onder meer actief als model. Ze won in 2020 als eerste transvrouw een regionale missverkiezing in Nederland:

Still 'Uit 't leven'/Tim Dekkers
Solange is model en deed mee aan meerdere missverkiezingen
Ook Kris voelde zich als puber in het Friese dorp Harkema een vreemde eend in de bijt. Zijn middelbare schooltijd was een "opeenstapeling van negatieve ellende en shit de hele tijd", vertelt hij in de documentaire. Leeftijdgenoten noemden hem verwijfd en nichterig, onder andere omdat hij een hogere stem had dan anderen. "Ik kon het niet meer aan, die nieuwe dag."

Kris woont sinds een paar jaar in Amsterdam, waar hij gemeenteraadslid is. In de documentaire gaat hij terug naar Harkema:

Still 'Uit 't leven'/Tim Dekkers
In de documentaire gaat Kris ook terug naar zijn middelbare school in Harkema
Volgens documentairemaker Dekkers creëert iedereen in de eerste twintig jaar van het leven een soort "onderlaag" waarop je in de rest van het leven kunt terugvallen. Als die onderlaag dun is omdat je bijvoorbeeld werd gepest of niet werd geaccepteerd "dan zak je er zo doorheen als het tegenzit".

Hulp zoeken is vaak lastig, zag Dekkers. "Als minderheid wil je laten zien dat het goed met je gaat, dat je net als de rest succes kan hebben en het fijn kan hebben. De roze community verschuilt zich misschien meer dan andere achter een façade van succes, feestjes, glamour en glorie. Over de donkere kanten hebben we het liever niet."

Het was een grote fout om die duisternis en gedachten van binnen niet eerder te delen, zegt de 'musculaire acrobaat' Jean in de documentaire:

Still 'Uit 't leven'/Tim Dekkers
De Braziliaans-Nederlandse Jean met zijn trainingsspullen
Filmmaker Dekkers hoopt dat zijn documentaire het onderwerp zelfdoding als een "breekijzer" uit de taboesfeer kan halen. "We moeten niet wegkijken en blijven steken in oppervlakkigheden, maar als community aandacht aan elkaar besteden, juist als iemand lang niets van zich laat horen."

Dekkers heeft zijn documentaire aangeboden aan regionale afdelingen van lhbti-belangenvereniging COC Nederland en aan honderden lhbti-filmfestivals wereldwijd. "Ik hoop vooral dat mensen erover praten."
https://nos.nl/artikel/24(...)lhbti-ers-doorbreken

Ik kom nog even mijn gelijk halen.
pi_208544737
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)lhbti-ers-doorbreken

Ik kom nog even mijn gelijk halen.
Wat is je punt dan?

Overigens maar 10% van de bevolking heeft wel eens aan zelfmoord gedacht? Dat lijkt mij erg weinig.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:51:57 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208546296
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)lhbti-ers-doorbreken

Ik kom nog even mijn gelijk halen.
Ach, de NOS ook weer. Dit is daar natuurlijk voorpagina nieuws. Wat ik aan zulke artikelen altijd zo hilarisch vind is dat ze de absolute uitzonderingsgevallen pakken en die presenteren als de norm wat het beeld aanwakkert alsof heel de Nederlandse maatschappij verschrikkelijk anti-LHBT is. Dit is totaal niet het geval. En natuurlijk wordt er ook nooit geschreven over de cultuur binnen de LHBT-wereld zelf. Dat zou immers niet binnen het gewenste narratief passen. Nee, het ligt aan de christelijke families en de roomsblanke Friese dorpjes waar mensen zo vermeend homofoob en transfoob zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 maart 2023 @ 10:26:26 #168
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208552206
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat vindt ik niet. Ik vind dat er individuele screening moet zijn.
Het probleem is, dat als ze de mannelijke puberteit doorlopen hebben, ze dus vergeleken met zichzelf gewoon een betere atleet kunnen zijn als ze het juist aanpakken. Dat kan je niet ongedaan maken. Er moet niet gescreend worden het is altijd een oneerlijke toegeving als ze worden toegelaten. Als ze worden toegelaten, dan zou je meisjes de toelating moeten geven om zelf aan de testosteron te mogen tijdens de puberteit, maar bij meisjes geeft dat naast sportieve voordelen wel nog net iets meer gezondheidsnadelen of negatieve maatschappelijke gevolgen dan bij mannen dus dan is het nog niet eerlijk.

Die transvrouwen gaan plaatsen of zelfs prijzen (in het ergste geval) wegkapen van cisvrouwen. Plaatsen en prijzen die die transvrouw mocht ze als cisvrouw geboren zijn, nooit zou behalen. Dat is net het punt, dat velen met de 'mantel der liefde' willen bedekken 'want we zijn allemaal wel anders met de eigen voor- en nadelen'. Die transvrouw heeft tov zichzelf nu eenmaal mannelijke voordelen verkregen tijdens de puberteit. Hoe je het ook keert of draait. Geef ze een eigen categorie of laat ze meedoen bij de mannen, want anders houdt het gewoon op om sporten zo eerlijk mogelijk proberen te maken.

Want ze zeggen, de verschillen zijn niet zo groot. Inderdaad, de verschillen tussen een anonieme, middle of the pack mannelijke atleet en een elite topsport vrouwelijke atlete zullen niet zo groot zijn nee. Als matige man behoor je tussen andere matige mannen, niet tussen topsportvrouwen.
Ik wil maar zeggen Serena Williams werd ooit van de baan gespeeld door een top 200 man want Serena wou eens even bewijzen hoe goed vrouwen konden tennissen. Zo'n man zal nooit een prijs van enige betekenis winnen bij de elite mannen maar kan wel met de vingers in de neus de beste tennisspeelster van de wereld een tennislesje geven. Serena was als atlete echt een anomalie, zo sterk als zij was, maar bij de mannen zijn haar sterke punten helemaal niet zo uitzonderlijk. En dat verschil kan je verkleinen, maar niet wegvegen.
pi_208552217
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:26 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Het probleem is, dat als ze de mannelijke puberteit doorlopen hebben, ze dus vergeleken met zichzelf gewoon een betere atleet kunnen zijn als ze het juist aanpakken. Dat kan je niet ongedaan maken. Er moet niet gescreend worden het is altijd een oneerlijke toegeving als ze worden toegelaten. Als ze worden toegelaten, dan zou je meisjes de toelating moeten geven om zelf aan de testosteron te mogen tijdens de puberteit, maar bij meisjes geeft dat naast sportieve voordelen wel nog net iets meer gezondheidsnadelen of negatieve maatschappelijke gevolgen dan bij mannen dus dan is het nog niet eerlijk.

Die transvrouwen gaan plaatsen of zelfs prijzen (in het ergste geval) wegkapen van cisvrouwen. Plaatsen en prijzen die die transvrouw mocht ze als cisvrouw geboren zijn, nooit zou behalen. Dat is net het punt, dat velen met de 'mantel der liefde' willen bedekken 'want we zijn allemaal wel anders met de eigen voor- en nadelen'. Die transvrouw heeft tov zichzelf nu eenmaal mannelijke voordelen verkregen tijdens de puberteit. Hoe je het ook keert of draait. Geef ze een eigen categorie of laat ze meedoen bij de mannen, want anders houdt het gewoon op om sporten zo eerlijk mogelijk proberen te maken.

Want ze zeggen, de verschillen zijn niet zo groot. Inderdaad, de verschillen tussen een anonieme, middle of the pack mannelijke atleet en een elite topsport vrouwelijke atlete zullen niet zo groot zijn nee. Als matige man behoor je tussen andere matige mannen, niet tussen topsportvrouwen.
Ik wil maar zeggen Serena Williams werd ooit van de baan gespeeld door een top 200 man want Serena wou eens even bewijzen hoe goed vrouwen konden tennissen. Zo'n man zal nooit een prijs van enige betekenis winnen bij de elite mannen maar kan wel met de vingers in de neus de beste tennisspeelster van de wereld een tennislesje geven. Serena was als atlete echt een anomalie, zo sterk als zij was, maar bij de mannen zijn haar sterke punten helemaal niet zo uitzonderlijk. En dat verschil kan je verkleinen, maar niet wegvegen.
Je zegt het toch zelf. Gemiddeld genomen zal een transvrouw voordelen hebben. Maar dat zegt niets op individuele schaal.
  maandag 27 maart 2023 @ 10:37:21 #170
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208552307
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je zegt het toch zelf. Gemiddeld genomen zal een transvrouw voordelen hebben. Maar dat zegt niets op individuele schaal.
Jawel, zonder de mannelijke puberteit, zou die transvrouw, gewoon nog slechter zijn in haar atletisch vermogen. Daar wordt precies makkelijk over gekeken. Nu doen we precies alsof die cisman geboren is als een cisvrouw maar met de afwijking dat ze ballen heeft en veel meer testosteron aanmaakt. kom op hé. In het dagelijkse leven, laat ze vrouw zijn, absoluut geen probleem, maar in sport komt jammer genoeg de biologische realiteit ook om de hoek kijken.

Ze zijn gewoon betere atleten dankzij de mannelijke puberteit, dat is geen afwijking van het vrouw zijn hé, dat is de doodnormale gang van zaken bij het man zijn. Gemiddeldes doen daar niets aan af, voordeel is voordeel. Al die transvrouw atleten zouden lager op de rangschikking komen te staan mochten ze geen mannelijke puberteit doorlopen hebbezn ook al zijn ze bij de vrouwen maar middle of the pack. Dan snoep je nog steeds plaatsjes af van andere cisvrouwen ook al win je niks. blijft oneerlijk voordeel. Gemiideld gezien lijkt daar niks mis mee, maar is nog steeds oneerlijk voordeel tegenover die andere middle of the pack cis vrouwen.

En ja, jammer genoeg kunnen we nooit weten wat een cis man nu werkelijk als cis vrouw zou kunnen presteren.
pi_208552365
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:37 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Jawel, zonder de mannelijke puberteit, zou die transvrouw, gewoon nog slechter zijn in haar atletisch vermogen. Daar wordt precies makkelijk over gekeken. Nu doen we precies alsof die cisman geboren is als een cisvrouw maar met de afwijking dat ze ballen heeft en veel meer testosteron aanmaakt. kom op hé. In het dagelijkse leven, laat ze vrouw zijn, absoluut geen probleem, maar in sport komt jammer genoeg de biologische realiteit ook om de hoek kijken.

Ze zijn gewoon betere atleten dankzij de mannelijke puberteit, dat is geen afwijking van het vrouw zijn hé, dat is de doodnormale gang van zaken bij het man zijn. Gemiddeldes doen daar niets aan af, voordeel is voordeel. Al die transvrouw atleten zouden lager op de rangschikking komen te staan mochten ze geen mannelijke puberteit doorlopen hebbezn ook al zijn ze bij de vrouwen maar middle of the pack. Dan snoep je nog steeds plaatsjes af van andere cisvrouwen ook al win je niks. blijft oneerlijk voordeel. Gemiideld gezien lijkt daar niks mis mee, maar is nog steeds oneerlijk voordeel tegenover die andere middle of the pack cis vrouwen.

En ja, jammer genoeg kunnen we nooit weten wat een cis man nu werkelijk als cis vrouw zou kunnen presteren.
Nee. Er is een gemiddelde causaliteit. Niet individueel. Er bestaan fysiek hele zwakke mannen.
  maandag 27 maart 2023 @ 10:43:14 #172
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208552390
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Er is een gemiddelde causaliteit. Niet individueel. Er bestaan fysiek hele zwakke mannen.
Inderdaad en die fysiek zwakke mannen laten we ook niet toe bij de vrouwencategoriëen ook al zouden die zelfs maar enkel de laatste plaatsen daar inpikken. Want er is nu eenmaal een verschil wat de vergelijking altijd wat krom zal maken.
pi_208552418
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:43 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Inderdaad en die fysiek zwakke mannen laten we ook niet toe bij de vrouwencategoriëen ook al zouden die zelfs maar enkel de laatste plaatsen daar inpikken. Want er is nu eenmaal een verschil wat de vergelijking altijd wat krom zal maken.
Omdat die mannen zich identificeren als man. Dat doen transvrouwen niet.
  maandag 27 maart 2023 @ 10:51:38 #174
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208552503
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat die mannen zich identificeren als man. Dat doen transvrouwen niet.
Met de door jou voorgestelde individuele screening, zijn het de screening criteria die bepalen wie er uiteindelijk als beste uit bus komt. Niet de sportieve prestaties.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208552522
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:51 schreef nixxx het volgende:

[..]
Met de door jou voorgestelde individuele screening, zijn het de screening criteria die bepalen wie er uiteindelijk als beste uit bus komt. Niet de sportieve prestaties.
Nee. Mijn individuele screening zou er zijn om transvrouwen ook mee te kunnen laten doen met de competities die er al zijn. Transvrouwen die als man al zo weinig spierverhoudingen hadden, kunnen dan meedoen met de dames. Transvrouwen die teveel voordelen hebben tegenover vrouwen kunnen meedoen met de mannen, of niet.

Ik ben dus alles behalve per definitie tegen uitsluiting, natuurlijk niet. Maar liever niet generiek.
  maandag 27 maart 2023 @ 11:07:11 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208552666
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Mijn individuele screening zou er zijn om transvrouwen ook mee te kunnen laten doen met de competities die er al zijn. Transvrouwen die als man al zo weinig spierverhoudingen hadden, kunnen dan meedoen met de dames. Transvrouwen die teveel voordelen hebben tegenover vrouwen kunnen meedoen met de mannen, of niet.

Ik ben dus alles behalve per definitie tegen uitsluiting, natuurlijk niet. Maar liever niet generiek.
Definieer teveel voordelen maar eens? Ik zou zeggen dat elk voordeel al teveel is. Kijk bijv eens naar de dopingregels waar je door de verkeerde hoeststroop al uitgesloten kunt worden.
Waar je het criterium legt is een afweging, wat voor criterium je ook stelt. Leg je het zo streng dat trans vrouwen geen kans maken op de top drie? Top tien? Heeft het dan nog zin voor ze om mee te doen? Of leg je het criterium zo dat ze wel in top drie komen? Is het dan niet teveel voordeel? Een meisje dat letterlijk haar hele leven getraind heeft tegen een trans vrouw die daar misschien een jaar training voor nodig heeft gehad?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 27 maart 2023 @ 11:10:48 #177
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208552715
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat die mannen zich identificeren als man. Dat doen transvrouwen niet.
Het gaat niet over de persoonlijke indentificatie, het gaat over biologie en competitieve sporten zo eerlijk mogelijk indelen om zo te kunnen weten wie de beste is. Want anders zou er over een jaar enkel cismannen de top van de elite bij de vrouwen uitmaken als enkel je identificeren genoeg zou zijn.

Nogmaals, recreatief geen probleem, maar vanaf er competitie bij komt kijken, kan je niet anders dan transvrouwen een eigen categorie te geven. Want eerlijk is eerlijk, transvrouwen (ik neem voor de gemakkelijkheid aan dat transvrouwen cismannen zijn die transitionele hormoontherapie volgen anders zijn het nog steeds 100% cismannen) hebben ook een aanzienlijk nadeel tov van de cisman.

Eerlijkheid stopt niet bij de bronzen medaille, eerlijkheid gaat van de eerste tot de laatste plaats.

Trouwens zo'n individuele screening, tja, je kan dan effe minder je best doen op de testen zodat je minder sterk lijkt natuurlijk. Zo'n individuele screening gaan ze nog makkelijker kunnen omzeilen dan een dopingcontrole.
  maandag 27 maart 2023 @ 11:10:53 #178
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208552716
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je zegt het toch zelf. Gemiddeld genomen zal een transvrouw voordelen hebben. Maar dat zegt niets op individuele schaal.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Het niveau van FOK! tegenwoordig. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_208552755
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:07 schreef nixxx het volgende:

[..]
Definieer teveel voordelen maar eens? Ik zou zeggen dat elk voordeel al teveel is. Kijk bijv eens naar de dopingregels waar je door de verkeerde hoeststroop al uitgesloten kunt worden.
Waar je het criterium legt is een afweging, wat voor criterium je ook stelt. Leg je het zo streng dat trans vrouwen geen kans maken op de top drie? Top tien? Heeft het dan nog zin voor ze om mee te doen? Of leg je het criterium zo dat ze wel in top drie komen? Is het dan niet teveel voordeel? Een meisje dat letterlijk haar hele leven getraind heeft tegen een trans vrouw die daar misschien een jaar training voor nodig heeft gehad?
Het is altijd arbitrair. Maar als jij stelt dat elk voordeel er een teveel is, dan kun je geen enkele competitie meer maken. Want ook tussen vrouwen en mannen die zich identificeren als vrouw - man, zitten talloze individuele verschillen.
pi_208552763
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:10 schreef xzaz het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Het niveau van FOK! tegenwoordig. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Rustig aan, patiëntje.
pi_208683580


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 06-04-2023 16:35:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')