Nou ja, ik ben daar niet zeker van. Ik zet alles in op goud en bitcoin. Maar goed dat is wat off topic.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min.
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.
Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.

Even gechargeerd is het westen een van de grootste zo niet de grootste afnemer van chinese export. Een economisch zwk westen is voor China ook bijzonder slecht.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.

Ik wou net zeggen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min.
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.
Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.

Je maakt wel een goed punt. Maar China kan zijn rommel mogelijk kwijt in andere delen van de wereld waar nog veel opgebouwd kan worden. Het westen is verzadigd met al die rommel. Niet voor niets ziet de VS een groot probleem in China en niet Rusland. Rusland is puur een grondstoffen leverancier. Verder stelt dat Rusland niets voor in de ogen van de VS.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Even gechargeerd is het westen een van de grootste zo niet de grootste afnemer van chinese export. Een economisch zwk westen is voor China ook bijzonder slecht.

Net als een plassen moetend kind, wat moet moet, dan maar in de berm.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
Even in de file staan, want het is HIMARS o'clock:
[ twitter ]

Eén groot gat idd tussen de motor en alles onder de koepel.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Net even gekeken bij de t72 en ambulance in Groesbeek, indrukwekkend.
Dat ding is over een mijn gereden begreep ik, alles onder de koepel is gewoon weg, motorblok ontzet, koepel idem. Daar wil je niet in hebben gezeten..

Geen big ticket items. Munitie kan je mee wegkomen, je kan altijd zeggen: wij hebben dat niet geleverd, hebben 3den gedaan, en dat lukt als de productie datum niet al te nieuw is.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:
Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende.

In Azie hebben ze ook genoeg problemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financiële wereld draait ook niet al te best.

Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyivquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Net even gekeken bij de t72 en ambulance in Groesbeek, indrukwekkend.
Dat ding is over een mijn gereden begreep ik, alles onder de koepel is gewoon weg, motorblok ontzet, koepel idem. Daar wil je niet in hebben gezeten..

Kan goed van deze zijn, die mist ook nogal wat staalquote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv

Het grappige hieraan is, is dat we collectief vrijwel altijd spreken over chinese rommel. Jij zelf ook. Ik 'betrap' mezelf daar ook op. Ook in gesprekken met anderen, niet alleen hier.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Cherni het volgende:
Maar China kan zijn rommel mogelijk kwijt in andere delen van de wereld waar nog veel opgebouwd kan worden.

Dat is tof, ook maar eens doen. Heb je een linkje?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv
Tussen Kiev en Bucha in, in feite een suburb van Kiev.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kan goed van deze zijn, die mist ook nogal wat staal
Deze zou echter bij/rond Bucha zijn uitgeschakeld.

De brics zijn meer elkaars tegenstander dan die van het westen. Daar hebben we weinig aan te vrezen als Verenigde groep.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financiële wereld draait ook niet al te best.

Linkquote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]

Ik prijs niets de hemel in. Ik trek uiteindelijk mijn eigen conclusie en neem maatregelingen waarvan ik denk bepaalde problemen voor te zijn. Dat werkt mijn hele leven al uitstekend. Uiteraard mijn gezondheid is een factor waarop ik nauwelijks invloed heb.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In Azie hebben ze ook genoeg problemen.
Waarom heb ik het gevoel dat te veel mensen tegenwoordig alle problemen hier in het westen massaal uitvergroten en wat daar allemaal ver in het oosten gebeurd de hemel inprijzen?

Mogelijk opkomende economieën zoals bijvoorbeeld India. China zit diep in Afrika. Beloven infra etc in ruil voor grondstoffen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het grappige hieraan is, is dat we collectief vrijwel altijd spreken over chinese rommel. Jij zelf ook. Ik 'betrap' mezelf daar ook op. Ook in gesprekken met anderen, niet alleen hier.
Maar waarom we dat doen, is helder: china blinkt toch uit in dingen produceren die we eigenlijk niet nodig hebben, die 'leuk' zijn. Wat je bij de supermarkt in de aanbiedingen bak vind.
En daar volgt gewoon uit dat china rijke landen nodig heeft voor afzet van die producten. In arme landen geeft men geld uit een eerste levensbehoeften.
China heeft als afzet markten nodig, landen waar mensen een redelijk vrij besteedbaar inkomen hebben. Behalve het westen, zou ik niet weten welke andere daar aan voldoen?

Wie dat ook is, de account houder van darth putin, het is werkelijk een meester.quote:

En heffen vervolgens tol tot in den eeuwigheid zodat niemand er ooit gebruik van wil maken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mogelijk opkomende economieën zoals bijvoorbeeld India. China zit diep in Afrika. Beloven infra etc in ruil voor grondstoffen.

BRICS is geen homogene groep landen ofzo he. Dat is gewoon een term en volgens mij hebben ze sinds een paar jaar 1x per jaar een overleg ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.

LINKquote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is tof, ook maar eens doen. Heb je een linkje?
[..]quote:

India in z'n eentje gaat natuurlijk nooit het westen vervangen als afzet markt.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:35 schreef Cherni het volgende:
Mogelijk opkomende economieën zoals bijvoorbeeld India.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |