abonnement Unibet Coolblue
pi_208505346
BBB: waarschijnlijk toch enkele dubbelfuncties.

BBB wijkt af van de eerder afgesproken lijn om helemaal geen dubbelfuncties te accepteren. Een woordvoerder van de partij bevestigt een bericht daarover in het AD.

De partij heeft het vorige week bij de verkiezingen voor Provinciale Staten en waterschappen zo goed gedaan dat mogelijk niet alle zetels kunnen worden bezet als BBB'ers maar in één orgaan mogen plaatsnemen. Er zijn mensen die op BBB-kandidatenlijsten van verschillende organen staan.

De partij wilde aanvankelijk voorkomen dat zij tegelijk lid zouden zijn van Provinciale Staten en de Eerste Kamer (die door de Staten wordt gekozen), of van een waterschap en de Eerste Kamer. Tegelijk in het bestuur van een waterschap en in Provinciale Staten zitten kan ook juridisch niet.

De woordvoerder zegt dat BBB als uitgangspunt blijft hanteren dat de partij liever geen dubbelfuncties wil. Maar hij denkt dat het waarschijnlijk onmogelijk is om alle plekken te bezetten zonder dat een paar keer het Eerste Kamerlidmaatschap met een zetel in Provinciale Staten of in een waterschap wordt gecombineerd. De partij wil niet dat zetels onbezet blijven.

Nog puzzelen over precieze verdeling

Hoe de precieze verdeling wordt, is nog niet duidelijk. BBB is daarover nog druk aan het puzzelen. De woordvoerder wijst erop dat de partij had gerekend op een verkiezingszege, maar dat nu zowel in de waterschappen als in de provincies zo'n 140 BBB'ers zijn gekozen. En volgens de prognose van het ANP komen daar in de Eerste Kamer nog eens 17 bij.

Vandaag stellen de waterschappen en de meeste provincies de uitslag van de verkiezingen vast en de nieuw gekozen leden worden volgende week geïnstalleerd. In alle provincies is BBB de grootste partij. De leden van Provinciale Staten kiezen op 30 mei de Eerste Kamer. Ook daar is BBB naar verwachting verreweg de grootste.

Behalve BBB zijn er nog meer partijen waarvan kandidaten functies hebben in verschillende organen.

https://nos.nl/artikel/24(...)nkele-dubbelfuncties

Tja. Ze is dus niks anders dan de Ruttes en Kaagjes van deze wereld.

POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208505383
Spijkers zoeken op laag water dit. Er is echt geen enkele persoon die op BBB heeft gestemd met dit als reden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208505403
BBB heeft 157 zetels te vullen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208505412
Het grote BBB-bashen is begonnen. Natuurlijk is dit koren op de molen van vvd. Nul keer raden wie de bron is van dit nieuws.
Stel, het ongelooflijke geval dat het kabinet valt, stemmen jullie dan weer blind op Mark, omdat 'ie het zo goed heeft aangepakt?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_208505423
Dit is wat men noemt overmacht. Dat kun je BBB niet echt verwijten.

Liever dat ze voorlopig wat dubbelfuncties hanteren dan in wanhoop zonder goede selectie gekkies aannemen om de functies maar te kunnen vervullen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208505427
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:49 schreef superniger het volgende:
BBB heeft 157 zetels te vullen.
Ze kunnen ook aangeven dat het ze niet lukt om dat te doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208505438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:51 schreef Knipoogje het volgende:
Dit is wat men noemt overmacht. Dat kun je BBB niet echt verwijten.

Liever dat ze voorlopig wat dubbelfuncties hanteren dan in wanhoop zonder goede selectie gekkies aannemen om de functies maar te kunnen vervullen.
Overmacht is prima. Dan geef je aan: sorry ik kan het niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 12:53:32 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208505448
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:50 schreef Ridocar het volgende:
Het grote BBB-bashen is begonnen. Natuurlijk is dit koren op de molen van vvd. Nul keer raden wie de bron is van dit nieuws.
Stel, het ongelooflijke geval dat het kabinet valt, stemmen jullie dan weer blind op Mark, omdat 'ie het zo goed heeft aangepakt?
20% stemde op Rutte dus tegen wie heb jij het nu eigenlijk? Er is overigens een grote kans dat diezelfde 20% gewoon weer op Rutte stemt over 2 jaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208505449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Overmacht is prima. Dan geef je aan: sorry ik kan het niet
Dat zeggen ze dan ook toch? "Liever niet, maar anders kunnen we niet alle functies vervullen"
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208505462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat zeggen ze dan ook toch? "Liever niet, maar anders kunnen we niet alle functies vervullen"
Nee ze geven aan: wij gaan tegen de belofte in omde plekjen te vullen.

Ze kunnen ook zeggen: wij kunnen de plekken niet vullen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:54:41 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208505464
Ze hadden geen mensen op dubbele lijsten moeten zetten, dat is wat er is gebeurd toch?

Eigen schuld dus.

Het is i.i.g de eerste aanwijzing dat het niet structureel wat gaat worden met zo'n agro-lobbyclub.

Maar wel ons land even terug in de tijd storten.
pi_208505467
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:50 schreef Ridocar het volgende:
Het grote BBB-bashen is begonnen. Natuurlijk is dit koren op de molen van vvd. Nul keer raden wie de bron is van dit nieuws.
Stel, het ongelooflijke geval dat het kabinet valt, stemmen jullie dan weer blind op Mark, omdat 'ie het zo goed heeft aangepakt?
Bashen? Het is toch vreemd dat als je als partij dubbelfuncties veroordeelt, dat je dan voor jezelf een oogje toeknijpt? Het is toch niet meer dan logisch dat hypocrisie in de politiek het nieuws haalt.
pi_208505475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee ze geven aan: wij gaan tegen de belofte in omde plekjen te vullen.

Ze kunnen ook zeggen: wij kunnen de plekken niet vullen.
Wat jij wilt. Spijkers.Laag.Water.
en ik ben zwaar anti-bbb
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208505481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
20% stemde op Rutte dus tegen wie heb jij het nu eigenlijk?
Wie de schoen past...
quote:
Er is overigens een grote kans dat diezelfde 20% gewoon weer op Rutte stemt over 2 jaar.
Dus het volk dat het minste last heeft van de ellende van de afgelopen vier kabinetten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_208505485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat jij wilt. Spijkers.Laag.Water.
en ik ben zwaar anti-bbb
Dat is wel integer zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 12:58:00 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_208505497
Goh. Had niemand verwacht hoor /s

LPF 2.0 coming through
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 12:59:18 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208505519
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Wie de schoen past..
[..]
Dus het volk dat het minste last heeft van de ellende van de afgelopen vier kabinetten.
Ja? Nogal logisch?

De VVD stemmer is per definitie iemand voor wie het goed gaat, dat heeft ieder onderzoek over VVD stemmers wel uitgewezen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208505520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Overmacht is prima. Dan geef je aan: sorry ik kan het niet
Dat moet BBB inderdaad doen, maar dat moet niet als gevolg hebben dat ze daarmee zetels op moeten geven. Het streven is niet gelukt en dat maakt het nog geen kiezersbedrog. Partij is nieuw, de kiezers waren duidelijk en verdienen dat hun stem gehoord wordt. (Ik heb geen BBB gestemd)
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:04:44 #19
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208505578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:51 schreef Knipoogje het volgende:
Dit is wat men noemt overmacht. Dat kun je BBB niet echt verwijten.

Liever dat ze voorlopig wat dubbelfuncties hanteren dan in wanhoop zonder goede selectie gekkies aannemen om de functies maar te kunnen vervullen.
Dit ja, iedere andere partij zou hetzelfde doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208505602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bashen? Het is toch vreemd dat als je als partij dubbelfuncties veroordeelt, dat je dan voor jezelf een oogje toeknijpt? Het is toch niet meer dan logisch dat hypocrisie in de politiek het nieuws haalt.
Ja, prima, het is een verbroken belofte, en de hypocrisie spat ervan af. Maar hou dan wel in je achterhoofd dat dit soort spelletjes (moddergooien) maar al te vaak worden gespeeld. Er zal vast meer vuile was worden buitengehangen, puur om BBB (en andere partijen) in een kwaad dachtlicht te zetten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:08:49 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208505620
Het doet me denken aan het overboeken van vliegtuigen. Op zich niet zo raar dat je mensen op twee lijsten zet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:11:03 #22
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_208505653
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:50 schreef Ridocar het volgende:
Het grote BBB-bashen is begonnen. Natuurlijk is dit koren op de molen van vvd. Nul keer raden wie de bron is van dit nieuws.
Stel, het ongelooflijke geval dat het kabinet valt, stemmen jullie dan weer blind op Mark, omdat 'ie het zo goed heeft aangepakt?
Agossie toch, dit lijkt op demoniseren, favoriet buzz woord onder (extreem) rechts. Maar de enige die letterlijk 10 jaar lang gedemoniseerd werd was Els Borst, en die is daardoor uiteindelijk op gruwelijke wijze om het leven gebracht maar daar hoor je vreemd genoeg niemand over...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:17:02 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208505728
Even hier deponeren wat de kieswet ervan vind. Artkel H7

https://wetten.overheid.n(...)HoofdstukH_ArtikelH7
pi_208505743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:58 schreef Fok-it het volgende:
Goh. Had niemand verwacht hoor /s

LPF 2.0 coming through
Want nu is de partij instabiel of zo?

Wat leggen sommige mensen toch onnavolgbare verbanden...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:20:26 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208505763
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Want nu is de partij instabiel of zo?

Wat leggen sommige mensen toch onnavolgbare verbanden...
Waar de link om gaat is dat ook de LPF destijds groot is geworden door sympathiestemmen na de moord op Fortuyn. Dit gaat dan om proteststemmen, maar is een goede vergelijking. Uiteindelijk is dat ook slecht afgelopen (voor de gevormde regering)
pi_208505775
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ja, prima, het is een verbroken belofte, en de hypocrisie spat ervan af. Maar hou dan wel in je achterhoofd dat dit soort spelletjes (moddergooien) maar al te vaak worden gespeeld. Er zal vast meer vuile was worden buitengehangen, puur om BBB (en andere partijen) in een kwaad dachtlicht te zetten.
Dan moet je als partij maar zorgen dat je geen vuile was hebt of het intern oplost als het er wel is.

Je weet hoe de media en politiek werken, dus het is niet alsof BBB dit niet kon zien aankomen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:28:43 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208505827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan moet je als partij maar zorgen dat je geen vuile was hebt of het intern oplost als het er wel is.

Je weet hoe de media en politiek werken, dus het is niet alsof BBB dit niet kon zien aankomen.
Maar als de media of politiek valt over iets vanuit een D66 of VVD dan kom ik hier regelmatig tegen dat de media of de oppositie er niet zo’n probleem van moet maken en enkel op zoek is naar dingen waarmee ze de coalitie om de oren kunnen slaan :+ Nu gebeurd er iets relatiefs kleins bij het enge BBB en dan zit het opeens anders. Als er daadwerkelijk stil wordt gestaan bij elk stukje hypocrisie in de politiek dan zou je niks anders meer lezen/zien in de media. Gehele politiek is hypocriet :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208505878
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar als de media of politiek valt over iets vanuit een D66 of VVD dan kom ik hier regelmatig tegen dat de media of de oppositie er niet zo’n probleem van moet maken en enkel op zoek is naar dingen waarmee ze de coalitie om de oren kunnen slaan :+ Nu gebeurd er iets relatiefs kleins bij het enge BBB en dan zit het opeens anders. Als er daadwerkelijk stil wordt gestaan bij elk stukje hypocrisie in de politiek dan zou je niks anders meer lezen/zien in de media. Gehele politiek is hypocriet :P
Je ligt als new kid on the block nu eenmaal onder een vergrootglas.
En niet iedereen heeft teflon schouders in de politiek ;)
pi_208505881
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar als de media of politiek valt over iets vanuit een D66 of VVD dan kom ik hier regelmatig tegen dat de media of de oppositie er niet zo’n probleem van moet maken en enkel op zoek is naar dingen waarmee ze de coalitie om de oren kunnen slaan :+ Nu gebeurd er iets relatiefs kleins bij het enge BBB en dan zit het opeens anders. Als er daadwerkelijk stil wordt gestaan bij elk stukje hypocrisie in de politiek dan zou je niks anders meer lezen/zien in de media. Gehele politiek is hypocriet :P
Enge BBB, _O-
pi_208505919
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waar de link om gaat is dat ook de LPF destijds groot is geworden door sympathiestemmen na de moord op Fortuyn. Dit gaat dan om proteststemmen, maar is een goede vergelijking. Uiteindelijk is dat ook slecht afgelopen (voor de gevormde regering)
Ja dus de overeenkomst tussen de LPF en BBB is dat ze groot zijn geworden?

Ja helder, dan kan het niet anders dan dat ze ook volledig desintegreren de komende weken :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208505948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Want nu is de partij instabiel of zo?

Wat leggen sommige mensen toch onnavolgbare verbanden...
Wensdenken
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208505990
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja dus de overeenkomst tussen de LPF en BBB is dat ze groot zijn geworden?

Ja helder, dan kan het niet anders dan dat ze ook volledig desintegreren de komende weken :')
Er zijn geen garanties.

Maar kijk ik naar de nieuwe partijen die de laatste 25 jaar opgestaan zijn, dan is er weinig van overgebleven.

Het zijn bijna allemaal partijen die 1x piekten, te snel groeiden en dan implodeerden door interne machtsstrijd, onenigheid of schandalen.

Dat is een reëel gevaar als je als nieuwe partij snel groeit.
pi_208506024
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn geen garanties.

Maar kijk ik naar de nieuwe partijen die de laatste 25 jaar opgestaan zijn, dan is er weinig van overgebleven.

Het zijn bijna allemaal partijen die 1x piekten, te snel groeiden en dan implodeerden door interne machtsstrijd, onenigheid of schandalen.

Dat is een reëel gevaar als je als nieuwe partij snel groeit.
Ja, dat klopt. Dat ontkent ook niemand.

Ik reageer op mensen die overal LPF voortekenen menen te zien, maar wat vooral gebaseerd is op wensdenken en niet op feiten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:58:06 #34
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208506098
Het is geen wensdenken, ik wil gewoon niet nog meer politieke instabiliteit dan we nu al hebben.

Het stikstofdossier is al lastig zat en dan heb je geen olifant nodig die door de porselijnkast wil gaan denderen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:02:04 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208506131
Nou ik begrijp de overmacht, maar dan is het minste wat ze kunnen doen het salaris van hun dubbelfunctie weg te geven aan boeren die zo zielig zijn.
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:05:45 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208506160
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:58 schreef Gunner het volgende:
Het is geen wensdenken, ik wil gewoon niet nog meer politieke instabiliteit dan we nu al hebben.
BBB was niet nodig geweest als er een andere bestaande partij zou zijn geweest waar die stemmers zich in konden vinden. Kun je het BBB wel (in)direct de schuld geven van nog verdere politieke instabiliteit; meer op z’n plek om dat bij de huidige partijen neer te leggen als er al een behoefte is om de schuld ergens neer te leggen. Die hebben de situatie gecreëerd waarin er aardig wat mensen ongelukkig zijn met bepaald bestaand beleid.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208506176
Overigens wordt iedere partij wel eens aangevallen op hypocrisie.
Denk aan Femke Halsema toen bleek dat haar man in een oude Mercedes rond tufte.

Als je een politieke boodschap hebt, moet je die niet een dag later negeren als het om je eigen keuken gaat. Dat is altijd gevaarlijk in de politiek want daar word je door jouw politieke oppositie (en een deel van de media) op afgerekend.
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:09:10 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208506187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
BBB was niet nodig geweest als er een andere bestaande partij zou zijn geweest waar die stemmers zich in konden vinden. Kun je het BBB wel (in)direct de schuld geven van nog verdere politieke instabiliteit; meer op z’n plek om dat bij de huidige partijen neer te leggen als er al een behoefte is om de schuld ergens neer te leggen. Die hebben de situatie gecreëerd waarin er aardig wat mensen ongelukkig zijn met bepaald bestaand beleid.
En dat snap ik ook wel.
pi_208506297
Als een politieke partij de oplossing lijkt voor een probleem, dan moet je sowieso voorzichtig zijn.

Welke recent ontstane partij in Nederland heeft een bestaand politiek probleem, dat voor de achterban reden was om er op te stemmen, opgelost of substantieel verbeterd?
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:25:28 #40
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208506323
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als een politieke partij de oplossing lijkt voor een probleem, dan moet je sowieso voorzichtig zijn.

Welke recent ontstane partij in Nederland heeft een bestaand politiek probleem, dat voor de achterban reden was om er op te stemmen, opgelost of substantieel verbeterd?
Heb je een punt natuurlijk. Maar ik snap de mensen ook wel die dan toch liever een protest stem uitbrengen op zo’n partij dan dat ze op de al zittende partijen gaan stemmen; daarvan weten ze immers al zeker dat het niet is wat ze zoeken. Bij zo’n nieuwe partij is er tenminste nog een kleine kans dat zaken wellicht iets veranderen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208506348
De smethonger is wel erg groot in dit topic.
pi_208506353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens wordt iedere partij wel eens aangevallen op hypocrisie.
Denk aan Femke Halsema toen bleek dat haar man in een oude Mercedes rond tufte.

Als je een politieke boodschap hebt, moet je die niet een dag later negeren als het om je eigen keuken gaat. Dat is altijd gevaarlijk in de politiek want daar word je door jouw politieke oppositie (en een deel van de media) op afgerekend.
Noem dan het voorbeeld van haar toen ze haar kinderen van de gemengde school haalde omdat ze als blanken gediscrimineerd werden.

Of anders desnoods die keer dat ze haar zoon en man verdedigde terwijl ze om het hardste roept dat wapenbezit zwaarder aangepakt moet worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208506423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Noem dan het voorbeeld van haar toen ze haar kinderen van de gemengde school haalde omdat ze als blanken gediscrimineerd werden.

Of anders desnoods die keer dat ze haar zoon en man verdedigde terwijl ze om het hardste roept dat wapenbezit zwaarder aangepakt moet worden.
Naja, dat bedoel ik.

Het is "practice what you preach" in de politiek, je hebt altijd mensen die je graag zien mislukken dus geef ze geen ammunitie (pun intended).
pi_208506456
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
20% stemde op Rutte dus tegen wie heb jij het nu eigenlijk? Er is overigens een grote kans dat diezelfde 20% gewoon weer op Rutte stemt over 2 jaar.
Cynisch, but true.

Een anti-BBB campagne is duidelijk op gang gekomen. Veel twitteraars die al 12 jaar de vele leugens en schandalen van Rutte wegkijken, zijn nu opeens erg kritisch op de nieuwe gekozen volksvertegenwoordigers.

Voor de gein kijk ik op die profielen. Mij valt op dat veel ervan maar enkele volgers hebben en onlangs gecreëerd zijn.

Doet me denken aan het volgende artikel:

https://www.geenstijl.nl/(...)trollen-likes-kopen/
pi_208506486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Heb je een punt natuurlijk. Maar ik snap de mensen ook wel die dan toch liever een protest stem uitbrengen op zo’n partij dan dat ze op de al zittende partijen gaan stemmen; daarvan weten ze immers al zeker dat het niet is wat ze zoeken. Bij zo’n nieuwe partij is er tenminste nog een kleine kans dat zaken wellicht iets veranderen.
Dit idd.

Met VVD en D66 weet je 100% zeker dat dat wanbestuur doorgaat. Met BBB heb je in elk geval een kleine nieuwe kans op verbetering. Beter iets dan niets dus.

Maar ook nu: een duidelijk anti-BBB en karaktermoord op Caroline is gaande. Rinse repeat van eerdere opmarsen van nieuwe partijen. En....een nieuwe partij maakt ook altijd zelf fouten, maar die worden nu massaal uitvergroot.

Schandalen binnen VVD en D66 worden ofwel genegeerd of snel vergeten. Heeft die me-too affaire bij D66 iets van gevolgen gehad voor Kaag? Of het debacle van Afghanistan? De Uber fraude met Rutte in een hoofdrol? Etcetera etcetera. Maar o wee als iets niet pluis is met de nr13 op de lijst van BBB!!!
pi_208506507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens wordt iedere partij wel eens aangevallen op hypocrisie.
Denk aan Femke Halsema toen bleek dat haar man in een oude Mercedes rond tufte.
Een duurzame Mercedes bedoel je, de hypocrisie zit hem in de wegwerpeconomie, het meegaan in de verdienmodellen van de industrie.

quote:
Als je een politieke boodschap hebt, moet je die niet een dag later negeren als het om je eigen keuken gaat. Dat is altijd gevaarlijk in de politiek want daar word je door jouw politieke oppositie (en een deel van de media) op afgerekend.
Maar als Bente Becker twee jaar wacht met haar gezicht laten zien na haar verkiezingsleugens is het wel OK?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208506539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Een duurzame Mercedes bedoel je, de hypocrisie zit hem in de wegwerpeconomie, het meegaan in de verdienmodellen van de industrie.
Nee, zeker niet. Zo'n Mercedes is qua staal weer volledig herbruikbaar, dus daar mis je niets aan.

De productie van een auto kost ongeveer 15.000kWh aan energie.
Dat is omgerekend ongeveer 1.500 liter brandstof, ofwel 22.500km.

Dus als je oude Mercedes 1 op 12 loopt (nog los van het roet, NOx en andere uitstoot) en je nieuwe 1 op 20 dan verdien je dat voor het milieu vlot weer terug.

Het fabeltje dat een nieuwe auto produceren vervuilender is dan lang doorrijden in een oude, is wel al achterhaald.
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 14:47:56 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208506547
Throwback naar die keer dat Wilders daags na de verkiezingen riep dat de pensioenleeftijd tóch geen breekpunt was _O-

Al was dat wel van een andere orde. Dat was schofterig. Dit een stukje onschuldiger
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208506559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Throwback naar die keer dat Wilders daags na de verkiezingen riep dat de pensioenleeftijd tóch geen breekpunt was _O-

Al was dat wel van een andere orde. Dat was schofterig. Dit een stukje onschuldiger
Sowieso kan je als partij in Nederland niet al te veel breekpunten hebben. Je moet polderen om een coalitie te vormen. Dan moet er water bij de wijn. Wil je dat niet, dan sta je zoals de SP langs de kant.
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 14:50:02 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208506564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sowieso kan je als partij in Nederland niet al te veel breekpunten hebben. Je moet polderen om een coalitie te vormen. Dan moet er water bij de wijn. Wil je dat niet, dan sta je zoals de SP langs de kant.
Maar schoffeer je kiezers dan niet door te doen alsof het een breekpunt is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:52:58 #51
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208506594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
20% stemde op Rutte dus tegen wie heb jij het nu eigenlijk? Er is overigens een grote kans dat diezelfde 20% gewoon weer op Rutte stemt over 2 jaar.
Die 20% is inderdaad wel heel hardnekkig ja
pi_208506601
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar schoffeer je kiezers dan niet door te doen alsof het een breekpunt is
Uiteraard.
pi_208506613
Waarom is Netsplitter nog niet in dit topic
pi_208506626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. Zo'n Mercedes is qua staal weer volledig herbruikbaar, dus daar mis je niets aan.

De productie van een auto kost ongeveer 15.000kWh aan energie.
Dat is omgerekend ongeveer 1.500 liter brandstof, ofwel 22.500km.

Dus als je oude Mercedes 1 op 12 loopt (nog los van het roet, NOx en andere uitstoot) en je nieuwe 1 op 20 dan verdien je dat voor het milieu vlot weer terug.

Het fabeltje dat een nieuwe auto produceren vervuilender is dan lang doorrijden in een oude, is wel al achterhaald.
Nee, want dan reken je alleen energie mee, je rekent 1 nieuwe auto ipv 3, je rekent 1 op 20 terwijl dat een modelverbruik is en niet reeel, en je vergeet LPG. Dat verbrandt niet alleen extreem schoon, het wordt anders ook gewoon afgefakkeld, en dus wel de CO2 uitstoot en zonder de verplaatsing.

Dan zijn er nog softe factoren zoals dat de oldtimerverzekering vaak maar tot 5 of 10K per jaar gaat. En als je 1 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaat is klimaatschade al groter. Maar we zitten dan ook met dit beleid omdat links al een tijdje de hoer van het internationale grootkapitaal speelt, en voor de VVD was het al hun raison d'etre.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208506666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, want dan reken je alleen energie mee, je rekent 1 nieuwe auto ipv 3, je rekent 1 op 20 terwijl dat een modelverbruik is en niet reeel, en je vergeet LPG. Dat verbrandt niet alleen extreem schoon, het wordt anders ook gewoon afgefakkeld, en dus wel de CO2 uitstoot en zonder de verplaatsing.
Ik denk niet dat die diesel van Femke d'r man op LPG liep.

En 1 op 20 is wel degelijk reëel voor een moderne auto, met m'n buurman kort geleden nog naar Duitsland geweest (inclusief autobähn) en we reden 5,1 op 100km gemiddeld. Dat is een 1.5 Octavia benzine.
Mijn Corolla haalde 1 op 19 maar dat was een 2.0 Hybrid met wat extra pk's.
Mijn Volvo V60 haalt voor de lokale ritten 1 op 100 en lange ritten 6,8 op 100. Maar goed, die weegt ook 2 ton.
pi_208506689
Ze hebben een uitgangspunt wat ongewijzigd is gebleven. Dat is geen kiezersbedrog, maar roeien met de riemen die je hebt.
pi_208506744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die diesel van Femke d'r man op LPG liep.

En 1 op 20 is wel degelijk reëel voor een moderne auto, met m'n buurman kort geleden nog naar Duitsland geweest (inclusief autobähn) en we reden 5,1 op 100km gemiddeld. Dat is een 1.5 Octavia benzine.
Mijn Corolla haalde 1 op 19 maar dat was een 2.0 Hybrid met wat extra pk's.
Mijn Volvo V60 haalt voor de lokale ritten 1 op 100 en lange ritten 6,8 op 100. Maar goed, die weegt ook 2 ton.
Inmiddels is wel gebleken dat de invloed van Femke op haar man beperkt was.

Wat alleen maar voor die kerel pleit natuurlijk.
pi_208506869
Na een week flink spitten komen ze met......iemand zus en zoveel op de lijst heeft een dubbelfunctie.

STOP DE PERSEN!! BREAKING NEWS!!!

(dat Sigrid Kaag allerlei verborgen nevenfuncties op nahoudt hoor je niks over in de media)
pi_208507282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die diesel van Femke d'r man op LPG liep.

En 1 op 20 is wel degelijk reëel voor een moderne auto, met m'n buurman kort geleden nog naar Duitsland geweest (inclusief autobähn) en we reden 5,1 op 100km gemiddeld. Dat is een 1.5 Octavia benzine.
Mijn Corolla haalde 1 op 19 maar dat was een 2.0 Hybrid met wat extra pk's.
Mijn Volvo V60 haalt voor de lokale ritten 1 op 100 en lange ritten 6,8 op 100. Maar goed, die weegt ook 2 ton.
Een teamgenoot van mij reed een Toyota Starlet uit 83 op LPG, maar die installatie moest eruit want er moesten meer nieuwe en vervuilender auto's verkocht van Rutte. Het gaat me even om het principe dus ik laat mijn eigen verbruik er buiten, maar je ziet nu ook weer dat wat in wezen een overconsumptiecrisis is moet worden opgelost met het kopen van nieuwe spulletjes die maar kort meegaan.

Die diesel kun je ook op zonnebloemolie stoken, zodat die zijn eigen CO2 compensatie al gedaan heeft voor het tanken, en niet de komende 40 jaar nog moet gebeuren zoals bij het greenwashen van je vakantievluchten. Maar ook dat mag niet geloof ik. De hypocrisie zit hem erin dat de zgn klimaat en milieu-inspanningen binnen de verdienmodellen geforceerd moeten worden, of er niet zijn. Het laaghangend fruit mag niet geplukt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208507450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:19 schreef Homey het volgende:
Na een week flink spitten komen ze met......iemand zus en zoveel op de lijst heeft een dubbelfunctie.

STOP DE PERSEN!! BREAKING NEWS!!!

(dat Sigrid Kaag allerlei verborgen nevenfuncties op nahoudt hoor je niks over in de media)
Maar Sigrid is dan ook de verlosser van het vaderland aldus onze ‘objectieve’ media.

Ondertussen doet D66 het onder Sigrid net zo dramatisch als het CDA onder Wopke. Nou is die laatste ook een druiloor met het charisma van een verse hondendrol… wacht even… daarmee scoort hij in ieder geval nog net een beetje beter dan Sigrid.

Dus het waarom ontgaat mij ook.
pi_208508220
Kiezersbedrog vind ik wel wat verder gaan dan uit nood en na rijp beraad een dubbelfunctie vervullen.
Het wordt in sommige provincies snel genoeg een groot probleem. In Drenthe hebben ze 17 zetels behaald en staan er 21 op de lijst. Vier kandidaten over dus. Dan mogen er maar vier opstappen, ziek worden, overlijden, meer tijd voor hun gezin willen of een burn-out krijgen, in de komende vier jaar. De jongste op de lijst is 18. Als die nu maar niet gaat studeren ergens buiten de provincie…
Wat ik ermee wil zeggen, is dat het probleem voor de BBB binnenkort op meer plekken niet te overzien zal zijn. Het brengt me geen stap dichter bij een stem op hen - zullen ze toch iets meer naar mij moeten luisteren - maar dit soort kinderziektes moeten we voor lief nemen.
pi_208508245
Zo gewonnen, zo geronnen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')