abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208692279
Ja, bij de gynaecoloog had ik een keer per maand een afspraak. Da‘s wel normaal. Als ik klachten had gehad, had ik natuurlijk wel altijd extra afspraken kunnen maken (heb dat twee keer gedaan), maar dat was verder zelden nodig.

Een verloskundige had/heb ik niet voor de periode voor de bevalling, enkel voor de periode na de bevalling. Maar zij kan ook geen echo‘s maken en mag veel minder taken uitvoeren dan verloskundigen in Nederland.

Verloskundigen in Oostenrijk zien Nederland wat dat betreft ook echt als modelland en velen lopen er dan ook graag stage tijdens de opleiding.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208694179
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:40 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Oahhh spannend! Ik hoop dat je bloeddruk wat stabieler wordt. Lijkt me ook vrij eng om steeds voor die bloeddruk in het ziekenhuis te moeten liggen. Succes met die laatste weken!

Wij hebben de eerste extra echo gehad ivm diabetes. De kleine ontwikkeld zich goed, alleen liggen hoofd en romp een week voor op ontwikkeling, de armpjes en beentjes liggen precies op de goede week qua ontwikkeling. Mocht de baby nu te groot worden dan is er kans dat ze de bevalling een week of 2 eerder gaan inleiden omdat het gewicht dan zo'n 400/500 gram minder is en mijn lichaam de bevalling wel moet aankunnen. Er was verder gelukkig niets om zorgen over te maken. Wel een grappig detail: meneer heeft gewoon al haartjes, verloskundige had het over een soort matje in de nek wat ze kon zien, dus ik heb nu een beeld van zo'n new kids kapsel hahaha. Navelstreng was ook bijzonder goed zichtbaar, grappig om te zien allemaal. En hij was eigenwijs, elke keer als ze het beentje wilden opmeten dan draaide hij zich weer :') Qua drukte echt een kind van papa's kant van de familie.
Ik zie nu helemaal voor me dat je met je 2 dagen oude baby bij de kapper zit voor een wat hipper modelletje :D

Hoe werkt dat eigenlijk met zwangerschapsdiabetes? Is het enige risico dat je kindje nu te snel te groot wordt?
Sarcasme. Herken het.
pi_208694557
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 07:25 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik had bij U. zooo sterk het gevoel dat hij de 18e geboren zou worden dat dat nog steeds m’n eerste ingeving is. :+
Het is uiteindelijk de 17e geworden. Maar moet wel altijd een seconde nadenken. :P
Zielie is ook van november toch? Ligt je ud dichtbij haar verjaardag, of dat niet?
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:24:31 #229
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208695192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik zie nu helemaal voor me dat je met je 2 dagen oude baby bij de kapper zit voor een wat hipper modelletje :D

Hoe werkt dat eigenlijk met zwangerschapsdiabetes? Is het enige risico dat je kindje nu te snel te groot wordt?
Van thuisarts geplukt:

In de tweede helft van je zwangerschap maakt je moederkoek (placenta) hormonen. Die zorgen ervoor dat het hormoon insuline minder goed werkt. Bij de meeste zwangeren maakt het lichaam vanzelf extra insuline aan. Als dat niet gebeurt, heb je dus tijdelijk te weinig insuline. Daardoor komt er meer suiker in je bloed.

Te veel suiker in je bloed is niet goed voor je baby:
- Je baby kan te groot worden. Daardoor kan de bevalling lastiger zijn. Bijvoorbeeld doordat de schouders van je baby niet goed door je vagina passen.
- Je baby kan na de geboorte een te lage bloedsuiker hebben.
Dit kan schadelijk zijn. Meestal is het goed te behandelen, bijvoorbeeld met extra voeding.
- Je baby heeft een grotere kans om geel te worden in de eerste dagen na de geboorte. Dit heet geelzucht.
Dat is meestal niet schadelijk en gaat na een paar dagen over.

Gevolgen voor mij:
- Je hebt een grotere kans dat je ook een hoge bloeddruk krijgt.
- Na je zwangerschap heb je een grotere kans om diabetes type 2 te krijgen.
With love :*
pi_208695252
Dat had ik zelf natuurlijk ook even kunnen googelen :@
Sarcasme. Herken het.
pi_208695283
Ugh, ik heb echt even een enorm baalmoment. Ik pas met bijna 9 weken al niet meer in mijn spijkerbroeken (doet pijn als ik ze dicht doe), dus heb een 4 zwangerschaps spijkerbroeken besteld en die net allemaal even gepast. Maat was goed, voorzijde was goed, maar mijn God die dingen doen je kont geen plezier :@ Nou heb ik al platte kadetten, maar in deze broeken durf ik echt niet over straat. Ik voel me al dik, log en onaantrekkelijk en na het zien van mijn kont in die broeken voel ik me helemaal rot ;(
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:39:24 #232
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208695338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ugh, ik heb echt even een enorm baalmoment. Ik pas met bijna 9 weken al niet meer in mijn spijkerbroeken (doet pijn als ik ze dicht doe), dus heb een 4 zwangerschaps spijkerbroeken besteld en die net allemaal even gepast. Maat was goed, voorzijde was goed, maar mijn God die dingen doen je kont geen plezier :@ Nou heb ik al platte kadetten, maar in deze broeken durf ik echt niet over straat. Ik voel me al dik, log en onaantrekkelijk en na het zien van mijn kont in die broeken voel ik me helemaal rot ;(
Ik heb zo'n tregging/jegging, een zachte spijkerbroek zonder gulp/knoop. Inderdaad niet flatteus maar wel lekker comfortabel.
En beter dan een zwangerschapsbroek met zo'n nog te grote flap :P
pi_208695385
Nou ik zal je zeggen, ik schrok er ook van hoe goed die flap bij sommige modellen al zat :@ Maar is er niks flatteus wat je aan kan als je zwanger bent? Ik zoek 1 of 2 goede broeken om in te wonen en verder zullen het vooral jurken worden…
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:54:53 #234
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208695478
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Zielie is ook van november toch? Ligt je ud dichtbij haar verjaardag, of dat niet?
Ja, scheelt voor nu 6 dagen. :+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 7 april 2023 @ 18:41:07 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208695991
Wat is er zo onflatteus aan dan? Het is een broek
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208696119
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:41 schreef pinquit het volgende:
Broeken kunnen toch lelijk en onflatteus zitten? Niet elk lichaam is hetzelfde en niet elke broek zit mooi. Ik benijd je als je deze ervaring niet hebt ;)
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:00:42 #237
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208696222
Snap je gevoel bij broeken. Ik heb 1 zwangerschaps jeans van H&M, en het is een skinny fit (niet super skinny) en die vind ik heerlijk zitten. En 1 van een andere winkel hier in Engeland maar die is behoorlijk baggy, niet de fijnste fit ook. Heb echt een schijt hekel aan broeken kopen, haha. Laatste twee jaar heb ik dan ook erg vaak die zwangerschapsbroek van H&M gedragen!!! :D :D

Ben nu nog op zoek naar normale lange jurkjes die ik met een zwangerschaps legging kan combineren voor de laatste 6 weken van mijn zwangerschap (en die ik hopelijk na de bevalling ook nog kan dragen, wil liever niet veel geld uitgeven aan specifiek zwangerschaps kleding voor die laatste paar weken!)
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:14:18 #238
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208696381
quote:
Haat aan zwangerschapsbroeken. Ik heb zwangerschaps panty’s gekocht en leef vooral in mijn jurken nu :). Heb 1 speciale preggers rok gekocht (niet zo’n gerimpelde maar vooral wat hoger aan de voorkant voor over mijn buik). Voel me daar veel beter in!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:20:42 #239
346653 Ceviche
pi_208696447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:41 schreef pinquit het volgende:
Sommige broeken zijn vrij stijf en dan lijkt het ook alsof je benen in die broek moeten passen, en sommige broeken leggen alleen een laagje om de benen en dan voelt het alsof je benen bij elke stap drillen als een pudding.
Erg overdreven maar gevoelsmatig voelt dat dan soms niet netjes zitten zeg maar.
Ik draag altijd extra lange shirts dus ik denk dat het voor een ander niet zo opvalt overigens.
pi_208696583
Ik vind de tip van de H&M wel echt super @bienelientjee. Helemaal niet aan gedacht dat die ook fysieke winkels hebben met zwangerschapskleding waar je gewoon even kan passen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_208696889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Sommige broeken zijn vrij stijf en dan lijkt het ook alsof je benen in die broek moeten passen, en sommige broeken leggen alleen een laagje om de benen en dan voelt het alsof je benen bij elke stap drillen als een pudding.
Erg overdreven maar gevoelsmatig voelt dat dan soms niet netjes zitten zeg maar.
Ik draag altijd extra lange shirts dus ik denk dat het voor een ander niet zo opvalt overigens.
Ik heb voornamelijk dat de broek niet mooi om de billen valt. Dat het echt niks doet voor je kont. De zakken zitten niet flatteus of er valt een rare kont-vouw in die er niet hoort. Alsof het door de vorm aan de voorkant gewoon niet meer normaal kan passen ofzo.
Sarcasme. Herken het.
pi_208697164
Ik had juist haat aan zwangerschapspanties, wat een ondingen vond ik die. Heb uiteindelijk ergens online 1 merk gevonden dat ik wel fijn vond toen.
@Spirit82 Ik was zelf heel blij met een spijkerbroek die ik bij Noppies gepast en gekocht heb, maar weet niet of die ook bij jou in de buurt een fysieke winkel hebben.
pi_208697220
Ik vond het tot aan een week of 25 ook lastig met die broeken. Die zwangerschapsbroeken met zo’n flap zakten heel erg af. Dus droeg ik vooral gewone stretchbroeken. Nu in de laatste weken draag ik in huis ruime joggingbroeken en ik heb wat leuke jurkjes gekocht in een model dat hopelijk na de zwangerschap ook nog enigzins leuk valt.
pi_208697344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:30 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind de tip van de H&M wel echt super @:bienelientjee. Helemaal niet aan gedacht dat die ook fysieke winkels hebben met zwangerschapskleding waar je gewoon even kan passen O+
Only heeft ook fijne O+ (en belachelijk goedkoop ook :@). Daar heb ik er nu twee van waarin ik leef. Die hebben ook fysieke winkels.

Een bikini kopen vond ik trouwens hel :@.
Heb nu maar een speciaal voor zwangeren zwemjurkje :').
  vrijdag 7 april 2023 @ 20:42:14 #245
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208697471
Ik heb twee zwangerschapsbroeken van bonprix en verder allemaal (zomer)broeken met chill elastiek (van paigh.com O+).
Vorige zwangerschap vooral in die chille broeken gewoond. En die kan ik dus buiten zwangerschap om ook nog gewoon dragen O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 7 april 2023 @ 21:43:22 #246
318361 Bienelientjee
pi_208698291
Ik heb deze vandaag binnen gekregen! O+ Mijn eenmalige toegestane splurge qua zwangerschaps kleding (met J was dat toen een winterjas met afritsbaar baby stuk!). Al heb ik deze wel gekocht in de aanbieding + een extra kortingscode die ook nog eens werkte! }) Wel een Engels merk.

Als het van de zomer en begin herfst wat frisjes is, kan ik baby lekker bij me dragen. En middenstuk is afritsbaar zodat ik dat vest daarna ook nog aan kan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208698672
Ik had verschillende merken geprobeerd, only, mamalicous en noppies maar het was helaas allemaal niks ;( maar inderdaad vanaf nu fysieke winkels zoeken en passen.

Wat een mooi vest! O+ Is dat om over een draagzak of doek heen te doen, of kan je daar op de een of andere manier je baby instoppen? :@
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 7 april 2023 @ 22:30:38 #248
318361 Bienelientjee
pi_208698971
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 22:08 schreef Spirit82 het volgende:
Ik had verschillende merken geprobeerd, only, mamalicous en noppies maar het was helaas allemaal niks ;( maar inderdaad vanaf nu fysieke winkels zoeken en passen.

Wat een mooi vest! O+ Is dat om over een draagzak of doek heen te doen, of kan je daar op de een of andere manier je baby instoppen? :@
Je kan er inderdaad een draagzak/doek onder aan (niet baby instoppen)! Heb van hetzelfde merk ook een winterjas die zo werkt met zo'n middenstuk! O+ Mijn enige toegestane splurge item! Haha!

Zie net dat het merk in Nederland ook bestaat, Seraphine. Wel prijzig, maar heb mijn twee items beide in de aanbieding gekocht (en googlen naar extra codes).
  vrijdag 7 april 2023 @ 22:59:00 #249
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208699358
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:29 schreef Spirit82 het volgende:
Dat had ik zelf natuurlijk ook even kunnen googelen :@
Maakt niet uit :)

quote:
Persoonlijk vind ik de broeken van Esmara nogal fijn, hier gekocht via vinted (wel in nieuwstaat). Sowieso met zwangerschapskleding is het jammer om full price te betalen voor iets wat tijdelijk gedragen wordt, maar ben dan ook nogal zuinig aangelegd.
With love :*
  vrijdag 7 april 2023 @ 23:56:41 #250
346653 Ceviche
pi_208699917
Mijn moeder had voor mij 2 zwangerschapsbroeken gevonden in de kringloop. Ideaal O+
En op een gegeven moment paste ik niet meer in mijn winterjas (tenminste niet met rits dicht). Heb ik voor 2-3 maanden nog een jas moeten kopen. Zo zonde vond ik dat, een hele winterjas moeten kopen, maar het ging echt niet meer. Toen vond ik er 1 bij de h&m voor 13 euro en die was weliswaar een stuk kouder dan mijn eigen jas, maar ik kon hem daarna nog wel aan als ik buiten liep met de draagzak (met de babyrug buiten de jas maar babybenen binnen), daar was hij dan wel weer heel geschikt voor. Dus soms heb je er toch nog wat aan op een andere manier :P
En ik bedenk me net dat ik nu 15 kilo lichter ben dan bij mijn eerste zwangerschap dus dat wordt vast nieuwe zwangerschapskleren kopen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')