abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208680224
quote:
17s.gif Op donderdag 6 april 2023 02:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, daar gaan we weer, dramatische nacht nummer zoveel :') ;(
Ownee wat klote. Ik hoop dat je erna toch nog wat uren hebt kunnen maken.

Ik heb vannacht juist voor het eerst heerlijk geslapen zonder uren wakker te liggen. De oefentherapeut werpt zijn vruchten af.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:55:36 #202
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208680443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:31 schreef Mardy_Bum het volgende:

[..]
Ownee wat klote. Ik hoop dat je erna toch nog wat uren hebt kunnen maken.

Ik heb vannacht juist voor het eerst heerlijk geslapen zonder uren wakker te liggen. De oefentherapeut werpt zijn vruchten af.
Fijn!

Mja, ben gelukkig rond half 4 nog weer in slaap gevallen. Overall toch nog zo'n 6 uur geslapen. Maar wel heel onrustig, mn vriend is regelmatig wakker geworden van mijn onrustige gedraai en gedoe en heb ook weer heel actief gedroomd. Dus het voelt niet alsof ik 6 uur heb geslapen. Maargoed, gelukkig maar dat ik voorlopig niet meer werk, denk ik dan maar :')
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 6 april 2023 @ 11:23:51 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208680731
quote:
17s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Fijn!

Mja, ben gelukkig rond half 4 nog weer in slaap gevallen. Overall toch nog zo'n 6 uur geslapen. Maar wel heel onrustig, mn vriend is regelmatig wakker geworden van mijn onrustige gedraai en gedoe en heb ook weer heel actief gedroomd. Dus het voelt niet alsof ik 6 uur heb geslapen. Maargoed, gelukkig maar dat ik voorlopig niet meer werk, denk ik dan maar :')
Een gebroken nacht levert natuurlijk ook nooit de rust op als 6 uur rustig doorslapen. Fijn dat je wel wat ruimte hebt inderdaad om tussendoor dan nog wat rust te pakken.

Hoe gaat het verder mentaal met je nu?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 april 2023 @ 11:24:44 #204
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208680743
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 18:47 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen!

Hier ook weer een kleine update van mij; aan de ene kant vliegt de tijd, aan de andere kant voelt het ook alsof de tijd ontzettend langzaam gaat. Nog 8 dagen tot de uitgerekende datum en nog maximaal 22 dagen te gaan. Het wordt dus definitief een april kindje!

De woning die we vorige week hebben bezichtigd, met de trappen direct onder bij de ingang, hebben we uiteindelijk afgezegd. Maar we hebben diezelfde week ook nog spontaan twee andere woningen bezichtigd waarvan een voor ons toch wel heel mooi zou zijn. Ook weer vijf minuten van waar we nu wonen, in een gerenoveerde Altbau woning. Morgen hebben we daar een tweede bezichtiging om nog wat vragen te kunnen stellen. Ik moet zeggen dat ik woningen bezichtigen een hele fijne afleiding vind op dit moment. :D

Verder heb ik vandaag geboortekaartjes bekeken en een paar voorbeeldjes gemaakt! Het is wel leuk om zo dan ineens de naam van het kind geschreven te zien staan! Dat maakt het allemaal nóg een stuk echter!

De lichamelijke klachten worden nu wel echt meer, dus wat mij betreft mag ie snel komen en hoop ik dat ie niet nog gezellig 22 dagen op zich laat wachten! Ben ook wel een beetje klaar met mijn schwangere lichaam en kijk eigenlijk wel weer uit om wat mobieler te kunnen zijn en weer fit te worden en weer andere outfits te kunnen dragen!

Het is wel echt nog duimen dat alles bij de bevalling goed gaat... kan me nog steeds niet voorstellen dat mijn lichaam daadwerkelijk tot zo'n grote prestatie in staat is! :@
Laatste loodjes voor jou! Spannend hoor O+. En fijn van de afleiding, zeker als het zonder druk of noodzaak is die bezichtigingen.
  donderdag 6 april 2023 @ 12:13:39 #205
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208681244
quote:
17s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Een gebroken nacht levert natuurlijk ook nooit de rust op als 6 uur rustig doorslapen. Fijn dat je wel wat ruimte hebt inderdaad om tussendoor dan nog wat rust te pakken.

Hoe gaat het verder mentaal met je nu?
Dat is waar.

Nouja, wel nog heel erg onrustig in mijn hoofd en lijf, maar kom nu net bij de medisch psycholoog vandaan en die heeft me een paar praktische tips gegeven om even mee aan de slag te gaan de komende week. Benieuwd of het gaat helpen. Meer rust in hoofd en lijf gaat als het goed is ook voor betere nachten zorgen.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 6 april 2023 @ 17:54:08 #206
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208684298
Net een knippertje gezien op de eerste echo.
Volgens hun meting wel een week teruggezet (kan wel, onregelmatige menstruatie) dus nu gemeten op 6w2d ipv 7w3d.
Blijkbaar heeft deze vk een inloopspreekuur voor korte snelle echo's voor 12 weken (gewoon voor de leuk of zorgen) dus ik ga over 2 weken toch maar even tussendoor gluren.
pi_208684780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Ceviche het volgende:
Volgens hun meting wel een week teruggezet (kan wel, onregelmatige menstruatie) dus nu gemeten op 6w2d ipv 7w3d.
Blijkbaar heeft deze vk een inloopspreekuur voor korte snelle echo's voor 12 weken (gewoon voor de leuk of zorgen) dus ik ga over 2 weken toch maar even tussendoor gluren.
Wat fijn dat er een hartslag te zien was O+ Ze kunnen bij de termijnecho pas de termijn goed bepalen toch? Ik vind het sowieso raadselachtig hoe ze die meting precies doen, maar ben dan ook een leek.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 6 april 2023 @ 18:51:47 #208
346653 Ceviche
pi_208684900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Wat fijn dat er een hartslag te zien was O+ Ze kunnen bij de termijnecho pas de termijn goed bepalen toch? Ik vind het sowieso raadselachtig hoe ze die meting precies doen, maar ben dan ook een leek.
Voor mij voelt het ook als abracadabra want ik begrijp ook echt niet hoe ze het doen.
6 weken is ook wel erg vroeg voor een echo begreep ik, maar volgens de vk paste het ritme van de hartkloppingen wel bij de termijn (van 6 weken). Geen idee hoe ze dat nou gezien heeft :D
Ik houd een beetje een slag om de arm qua termijn. Uiteindelijk maakt die week ook niet echt uit natuurlijk.
pi_208685013
Door de IUI weet ik vrij zeker vanaf welk moment ik zwanger had kunnen zijn maar volgens de termijnecho was het toch drie dagen eerder dan die datum :') dus nu geloof ik niet meer zo in 'alle embryo's/foetussen groeien in deze fase precies even snel'. Hoe hebben ze dat ooit vast kunnen stellen (want dan moet je heel precies weten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en dat stel je juist vast met die termijnecho)?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 6 april 2023 @ 19:59:00 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208685963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Door de IUI weet ik vrij zeker vanaf welk moment ik zwanger had kunnen zijn maar volgens de termijnecho was het toch drie dagen eerder dan die datum :') dus nu geloof ik niet meer zo in 'alle embryo's/foetussen groeien in deze fase precies even snel'. Hoe hebben ze dat ooit vast kunnen stellen (want dan moet je heel precies weten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en dat stel je juist vast met die termijnecho)?
Hee dat hadden wij ook. Ik: 'ja maar de IUI was op datum x'. Zij: 'de echo zegt 3 dagen voor datum x en de echo bepaalt de termijn en trouwens, wat maakt het uit' Ik: 'dan ben ik eerder op 42 weken en daar heb ik geen zin in, ik heb graag wat marge aan het eind. plus de IUI was op datum x dus we doen datum x, oke doei'.

Ik heb mijn zin gekregen en kind kwam al bij 39 weken :') .
Maar toch had ik gelijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208686051
Op een gegeven moment wordt het ook een principe kwestie :D
Sarcasme. Herken het.
pi_208686381
Ik heb mijn eisprong gevoeld destijds (en bevestigd door de tempen volgens mij), dus weet ook zeker dat ik dagen ‘cadeau’ heb gekregen. Ze kwam dan wel weer de ochtend na de uitgerekende datum, dus hè. :D
  donderdag 6 april 2023 @ 20:30:16 #213
346653 Ceviche
pi_208686435
Mijn eerste kwam precies 38 weken na de bevruchting, dus precies 40 weken zwangerschap.
Zelfs rond hetzelfde tijdstip als bevruchting :')
Bij de echo's wisselde de uitgerekende datum tussen (bijvoorbeeld) de 7e en 8e van de maand en de geboorte was op de 8e om 2 uur 's ochtends.

Nou allemaal lekker toevallig en het zegt ook allemaal niks, maar wij vonden het zelf wel frappant en verder vind ik ook weer erg raar om dit soort info te delen in mijn omgeving maar op fok kan het wel denk ik :D
pi_208686652
Wat werkt jouw geheugen nog goed!! Ik moest laatst zelfs mijn vriend vragen naar de geboortedatum van mijn oudste. En hij is niet eens de vader :')
Sarcasme. Herken het.
pi_208687168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Hee dat hadden wij ook. Ik: 'ja maar de IUI was op datum x'. Zij: 'de echo zegt 3 dagen voor datum x en de echo bepaalt de termijn en trouwens, wat maakt het uit' Ik: 'dan ben ik eerder op 42 weken en daar heb ik geen zin in, ik heb graag wat marge aan het eind. plus de IUI was op datum x dus we doen datum x, oke doei'.

Ik heb mijn zin gekregen en kind kwam al bij 39 weken :') .
Maar toch had ik gelijk.
Ja, echt exact dat :D alleen kwam ie al met 38+4 ;)
  donderdag 6 april 2023 @ 21:26:14 #216
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208687264
Ik zou het allemaal echt niet zo weten :')
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 7 april 2023 @ 00:47:26 #217
346653 Ceviche
pi_208689090
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 20:44 schreef Spirit82 het volgende:
Wat werkt jouw geheugen nog goed!! Ik moest laatst zelfs mijn vriend vragen naar de geboortedatum van mijn oudste. En hij is niet eens de vader :')
_O-
Ik had een vrij makkelijke zwangerschap en makkelijke geboorte (tenminste, geen hele gekke dingen), ik denk dat ik daarom nog wel veel herinner. Want er was verder niet zoveel spannends.
Ik werk in de zorg aan de telefoon, en hoeveel mensen de geboortedatum van hun kind niet goed weten zal je verbazen.
Van de week een ouder: 'geboortedatum 1 januari 2019. 2018. 2017. Ook niet? Hij is zeven' :')
  vrijdag 7 april 2023 @ 06:45:57 #218
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208689458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Ceviche het volgende:
Wat fijn O+ en zeker lekker binnenlopen, anders duurt het zo lang tot de volgende echo
  vrijdag 7 april 2023 @ 07:25:48 #219
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208689558
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 00:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
_O-
Ik had een vrij makkelijke zwangerschap en makkelijke geboorte (tenminste, geen hele gekke dingen), ik denk dat ik daarom nog wel veel herinner. Want er was verder niet zoveel spannends.
Ik werk in de zorg aan de telefoon, en hoeveel mensen de geboortedatum van hun kind niet goed weten zal je verbazen.
Van de week een ouder: 'geboortedatum 1 januari 2019. 2018. 2017. Ook niet? Hij is zeven' :')
Ik had bij U. zooo sterk het gevoel dat hij de 18e geboren zou worden dat dat nog steeds m’n eerste ingeving is. :+
Het is uiteindelijk de 17e geworden. Maar moet wel altijd een seconde nadenken. :P
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 7 april 2023 @ 07:37:00 #220
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208689597
Bah klaarwakker om 6.15

Ik dacht ook echt dat J vroeg zou komen :D kwam hij gewoon twee weken te laat! Haha!

Hoop dat dit meisje zich wel wat eerder laat zien. Ben benieuwd ook wanneer ze eens setteld in positie. Mijn zoon lag weken lang hoofd beneden en bleef daar gewoon. Deze zit nog altijd in de achtbaan en rolt zich als een balde rondte in! :D
pi_208689718
Ik kom ook weer even meeschrijven. Het aftellen is nu ook hier begonnen. Nog 2,5 week en dan zit ik op de uitgerekende datum. Ze is al volledig ingedaald hoorde ik van de week bij de verloskundige. Ik heb alleen wat last van een wisselende bloeddruk. Ik heb al een paar keer een tijdje in het ziekenhuis moeten liggen aan de monitor maar elke keer zakt mijn bloeddruk wel weer. Ik heb denkt ik angst voor witte jassen :D
pi_208689750
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 07:25 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik had bij U. zooo sterk het gevoel dat hij de 18e geboren zou worden dat dat nog steeds m’n eerste ingeving is. :+
Het is uiteindelijk de 17e geworden. Maar moet wel altijd een seconde nadenken. :P
Ik had al weken een datum voor de inleiding en die werd plotseling een paar dagen vervroegd. Ik ben steeds in de war tussen zijn geboortedatum en die inleidingsdatum omdat we die laatste datum zo vaak genoemd hebben. :')
pi_208691349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:15 schreef Ed1234 het volgende:
Ik kom ook weer even meeschrijven. Het aftellen is nu ook hier begonnen. Nog 2,5 week en dan zit ik op de uitgerekende datum. Ze is al volledig ingedaald hoorde ik van de week bij de verloskundige. Ik heb alleen wat last van een wisselende bloeddruk. Ik heb al een paar keer een tijdje in het ziekenhuis moeten liggen aan de monitor maar elke keer zakt mijn bloeddruk wel weer. Ik heb denkt ik angst voor witte jassen :D
Spannend, hè! En fijn dat je redelijk recent nog een afspraak met de verloskundige had! Mijn laatste afspraak met de gynaecoloog was op 6 maart en de eerstvolgende controle afspraak is op de uitgerekende datum in het ziekenhuis! Geen idee of de baby al volledig ingedaald is, maar ik vermoed wel een beetje aan de hand van de enorme druk op mijn schaambeen de afgelopen dagen… we zullen zien! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 7 april 2023 @ 11:40:57 #224
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208691511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:15 schreef Ed1234 het volgende:
Oahhh spannend! Ik hoop dat je bloeddruk wat stabieler wordt. Lijkt me ook vrij eng om steeds voor die bloeddruk in het ziekenhuis te moeten liggen. Succes met die laatste weken!

Wij hebben de eerste extra echo gehad ivm diabetes. De kleine ontwikkeld zich goed, alleen liggen hoofd en romp een week voor op ontwikkeling, de armpjes en beentjes liggen precies op de goede week qua ontwikkeling. Mocht de baby nu te groot worden dan is er kans dat ze de bevalling een week of 2 eerder gaan inleiden omdat het gewicht dan zo'n 400/500 gram minder is en mijn lichaam de bevalling wel moet aankunnen. Er was verder gelukkig niets om zorgen over te maken. Wel een grappig detail: meneer heeft gewoon al haartjes, verloskundige had het over een soort matje in de nek wat ze kon zien, dus ik heb nu een beeld van zo'n new kids kapsel hahaha. Navelstreng was ook bijzonder goed zichtbaar, grappig om te zien allemaal. En hij was eigenwijs, elke keer als ze het beentje wilden opmeten dan draaide hij zich weer :') Qua drukte echt een kind van papa's kant van de familie.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlnextdoor. op 07-04-2023 11:47:29 ]
With love :*
pi_208691601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Spannend, hè! En fijn dat je redelijk recent nog een afspraak met de verloskundige had! Mijn laatste afspraak met de gynaecoloog was op 6 maart en de eerstvolgende controle afspraak is op de uitgerekende datum in het ziekenhuis! Geen idee of de baby al volledig ingedaald is, maar ik vermoed wel een beetje aan de hand van de enorme druk op mijn schaambeen de afgelopen dagen… we zullen zien! :D
Dat er zoveel tijd tussen die afspraken zit, is dat normaal waar jij de controles hebt? Ik vind dat er bij mij al veel tijd tussen zit met twee weken. Bij de verloskundige is het nu elke week maar daar loop ik niet meer, ik ben nu medisch in het ziekenhuis en daar hebben ze minder controles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')