Ownee wat klote. Ik hoop dat je erna toch nog wat uren hebt kunnen maken.quote:Op donderdag 6 april 2023 02:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, daar gaan we weer, dramatische nacht nummer zoveel![]()
Fijn!quote:Op donderdag 6 april 2023 10:31 schreef Mardy_Bum het volgende:
[..]
Ownee wat klote. Ik hoop dat je erna toch nog wat uren hebt kunnen maken.
Ik heb vannacht juist voor het eerst heerlijk geslapen zonder uren wakker te liggen. De oefentherapeut werpt zijn vruchten af.
Een gebroken nacht levert natuurlijk ook nooit de rust op als 6 uur rustig doorslapen. Fijn dat je wel wat ruimte hebt inderdaad om tussendoor dan nog wat rust te pakken.quote:Op donderdag 6 april 2023 10:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn!
Mja, ben gelukkig rond half 4 nog weer in slaap gevallen. Overall toch nog zo'n 6 uur geslapen. Maar wel heel onrustig, mn vriend is regelmatig wakker geworden van mijn onrustige gedraai en gedoe en heb ook weer heel actief gedroomd. Dus het voelt niet alsof ik 6 uur heb geslapen. Maargoed, gelukkig maar dat ik voorlopig niet meer werk, denk ik dan maar
Laatste loodjes voor jou! Spannend hoorquote:Op woensdag 5 april 2023 18:47 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen!
Hier ook weer een kleine update van mij; aan de ene kant vliegt de tijd, aan de andere kant voelt het ook alsof de tijd ontzettend langzaam gaat. Nog 8 dagen tot de uitgerekende datum en nog maximaal 22 dagen te gaan. Het wordt dus definitief een april kindje!
De woning die we vorige week hebben bezichtigd, met de trappen direct onder bij de ingang, hebben we uiteindelijk afgezegd. Maar we hebben diezelfde week ook nog spontaan twee andere woningen bezichtigd waarvan een voor ons toch wel heel mooi zou zijn. Ook weer vijf minuten van waar we nu wonen, in een gerenoveerde Altbau woning. Morgen hebben we daar een tweede bezichtiging om nog wat vragen te kunnen stellen. Ik moet zeggen dat ik woningen bezichtigen een hele fijne afleiding vind op dit moment.![]()
Verder heb ik vandaag geboortekaartjes bekeken en een paar voorbeeldjes gemaakt! Het is wel leuk om zo dan ineens de naam van het kind geschreven te zien staan! Dat maakt het allemaal nóg een stuk echter!
De lichamelijke klachten worden nu wel echt meer, dus wat mij betreft mag ie snel komen en hoop ik dat ie niet nog gezellig 22 dagen op zich laat wachten! Ben ook wel een beetje klaar met mijn schwangere lichaam en kijk eigenlijk wel weer uit om wat mobieler te kunnen zijn en weer fit te worden en weer andere outfits te kunnen dragen!
Het is wel echt nog duimen dat alles bij de bevalling goed gaat... kan me nog steeds niet voorstellen dat mijn lichaam daadwerkelijk tot zo'n grote prestatie in staat is!
Dat is waar.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Een gebroken nacht levert natuurlijk ook nooit de rust op als 6 uur rustig doorslapen. Fijn dat je wel wat ruimte hebt inderdaad om tussendoor dan nog wat rust te pakken.
Hoe gaat het verder mentaal met je nu?
Wat fijn dat er een hartslag te zien wasquote:Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Ceviche het volgende:
Net een knippertje gezien op de eerste echo.
Volgens hun meting wel een week teruggezet (kan wel, onregelmatige menstruatie) dus nu gemeten op 6w2d ipv 7w3d.
Blijkbaar heeft deze vk een inloopspreekuur voor korte snelle echo's voor 12 weken (gewoon voor de leuk of zorgen) dus ik ga over 2 weken toch maar even tussendoor gluren.
Voor mij voelt het ook als abracadabra want ik begrijp ook echt niet hoe ze het doen.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat fijn dat er een hartslag te zien wasZe kunnen bij de termijnecho pas de termijn goed bepalen toch? Ik vind het sowieso raadselachtig hoe ze die meting precies doen, maar ben dan ook een leek.
Hee dat hadden wij ook. Ik: 'ja maar de IUI was op datum x'. Zij: 'de echo zegt 3 dagen voor datum x en de echo bepaalt de termijn en trouwens, wat maakt het uit' Ik: 'dan ben ik eerder op 42 weken en daar heb ik geen zin in, ik heb graag wat marge aan het eind. plus de IUI was op datum x dus we doen datum x, oke doei'.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Door de IUI weet ik vrij zeker vanaf welk moment ik zwanger had kunnen zijn maar volgens de termijnecho was het toch drie dagen eerder dan die datumdus nu geloof ik niet meer zo in 'alle embryo's/foetussen groeien in deze fase precies even snel'. Hoe hebben ze dat ooit vast kunnen stellen (want dan moet je heel precies weten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en dat stel je juist vast met die termijnecho)?
Ja, echt exact datquote:Op donderdag 6 april 2023 19:59 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hee dat hadden wij ook. Ik: 'ja maar de IUI was op datum x'. Zij: 'de echo zegt 3 dagen voor datum x en de echo bepaalt de termijn en trouwens, wat maakt het uit' Ik: 'dan ben ik eerder op 42 weken en daar heb ik geen zin in, ik heb graag wat marge aan het eind. plus de IUI was op datum x dus we doen datum x, oke doei'.
Ik heb mijn zin gekregen en kind kwam al bij 39 weken.
Maar toch had ik gelijk.
quote:Op donderdag 6 april 2023 20:44 schreef Spirit82 het volgende:
Wat werkt jouw geheugen nog goed!! Ik moest laatst zelfs mijn vriend vragen naar de geboortedatum van mijn oudste. En hij is niet eens de vader
Wat fijnquote:Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Ceviche het volgende:
Net een knippertje gezien op de eerste echo.
Volgens hun meting wel een week teruggezet (kan wel, onregelmatige menstruatie) dus nu gemeten op 6w2d ipv 7w3d.
Blijkbaar heeft deze vk een inloopspreekuur voor korte snelle echo's voor 12 weken (gewoon voor de leuk of zorgen) dus ik ga over 2 weken toch maar even tussendoor gluren.
Ik had bij U. zooo sterk het gevoel dat hij de 18e geboren zou worden dat dat nog steeds m’n eerste ingeving is.quote:Op vrijdag 7 april 2023 00:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]![]()
Ik had een vrij makkelijke zwangerschap en makkelijke geboorte (tenminste, geen hele gekke dingen), ik denk dat ik daarom nog wel veel herinner. Want er was verder niet zoveel spannends.
Ik werk in de zorg aan de telefoon, en hoeveel mensen de geboortedatum van hun kind niet goed weten zal je verbazen.
Van de week een ouder: 'geboortedatum 1 januari 2019. 2018. 2017. Ook niet? Hij is zeven'
Ik had al weken een datum voor de inleiding en die werd plotseling een paar dagen vervroegd. Ik ben steeds in de war tussen zijn geboortedatum en die inleidingsdatum omdat we die laatste datum zo vaak genoemd hebben.quote:Op vrijdag 7 april 2023 07:25 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik had bij U. zooo sterk het gevoel dat hij de 18e geboren zou worden dat dat nog steeds m’n eerste ingeving is.![]()
Het is uiteindelijk de 17e geworden. Maar moet wel altijd een seconde nadenken.
Spannend, hè! En fijn dat je redelijk recent nog een afspraak met de verloskundige had! Mijn laatste afspraak met de gynaecoloog was op 6 maart en de eerstvolgende controle afspraak is op de uitgerekende datum in het ziekenhuis! Geen idee of de baby al volledig ingedaald is, maar ik vermoed wel een beetje aan de hand van de enorme druk op mijn schaambeen de afgelopen dagen… we zullen zien!quote:Op vrijdag 7 april 2023 08:15 schreef Ed1234 het volgende:
Ik kom ook weer even meeschrijven. Het aftellen is nu ook hier begonnen. Nog 2,5 week en dan zit ik op de uitgerekende datum. Ze is al volledig ingedaald hoorde ik van de week bij de verloskundige. Ik heb alleen wat last van een wisselende bloeddruk. Ik heb al een paar keer een tijdje in het ziekenhuis moeten liggen aan de monitor maar elke keer zakt mijn bloeddruk wel weer. Ik heb denkt ik angst voor witte jassen
Oahhh spannend! Ik hoop dat je bloeddruk wat stabieler wordt. Lijkt me ook vrij eng om steeds voor die bloeddruk in het ziekenhuis te moeten liggen. Succes met die laatste weken!quote:Op vrijdag 7 april 2023 08:15 schreef Ed1234 het volgende:
Ik kom ook weer even meeschrijven. Het aftellen is nu ook hier begonnen. Nog 2,5 week en dan zit ik op de uitgerekende datum. Ze is al volledig ingedaald hoorde ik van de week bij de verloskundige. Ik heb alleen wat last van een wisselende bloeddruk. Ik heb al een paar keer een tijdje in het ziekenhuis moeten liggen aan de monitor maar elke keer zakt mijn bloeddruk wel weer. Ik heb denkt ik angst voor witte jassen
Dat er zoveel tijd tussen die afspraken zit, is dat normaal waar jij de controles hebt? Ik vind dat er bij mij al veel tijd tussen zit met twee weken. Bij de verloskundige is het nu elke week maar daar loop ik niet meer, ik ben nu medisch in het ziekenhuis en daar hebben ze minder controles.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Spannend, hè! En fijn dat je redelijk recent nog een afspraak met de verloskundige had! Mijn laatste afspraak met de gynaecoloog was op 6 maart en de eerstvolgende controle afspraak is op de uitgerekende datum in het ziekenhuis! Geen idee of de baby al volledig ingedaald is, maar ik vermoed wel een beetje aan de hand van de enorme druk op mijn schaambeen de afgelopen dagen… we zullen zien!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |