abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:35:10 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208492110
https://www.hln.be/binnen(...)tjes-dicht~a9023634/

Gezin van 7 verblijft al 14 jaar in asielopvang, staatssecretaris Nicole de Moor wil achterpoortjes dicht
14 jaar: zo lang verblijft een gezin van 7 asielzoekers al in de asielopvang. Een absoluut record, zo blijkt uit cijfers van N-VA. Staatssecretaris voor Asiel Nicole de Moor (CD&V) probeert momenteel zulke achterpoortjes dicht te metselen.

De asielopvang kreunt nog steeds. Fedasil vangt momenteel maar liefst 34.000 asielzoekers op. Gemiddeld verblijven ze daar 15 maanden. Maar er zijn ook asielzoekers die een pak langer in een centrum wonen, zo blijkt uit cijfers die Kamerlid Tomas Roggeman (N-VA) opvroeg bij staatssecretaris voor migratie Nicole de Moor (CD&V). Meer dan 3.500 personen verblijven al meer dan 3 jaar in een asielcentrum. Tot voor kort konden asielzoekers die al afgewezen waren toch nog in de opvang verblijven, zolang ze andere verblijfsprocedures zoals regularisaties of gezinshereniging bleven opstarten. De asieldeal die de federale regering begin maart beklonk, moet daar een einde aan maken: alleen mensen die een asielaanvraag hebben lopen, kunnen in de opvang verblijven.

Eén gezin bestaande uit zeven familieleden spant echter de kroon: zij wonen al 14 jaar lang in de opvang. De familie heeft al verschillende procedures geprobeerd om hun verblijf in België te verlengen. Vanaf het moment dat de ouders een negatieve asielbeslissing kregen, startten ze telkens een nieuwe aanvraag op naam van één van hun kinderen. Dat is wettelijk moeilijk te veranderen, omdat dat recht Europees geregeld is. Ook diende het gezin een aanvraag voor medische en humanitaire regularisatie in, om hun verblijf te rekken.

N-VA wil dat de federale regering paal en perk stelt aan personen die hun verblijf in een asielcentrum via verschillende achterpoortjes proberen te rekken. Staatssecretaris de Moor kaatst echter terug dat dat al gebeurt met maatregelen die begin deze maand beslist zijn bij de asieldeal. Zo moet iemand die een negatieve asielbeslissing krijgt, voortaan de opvang binnen een periode van 30 dagen verlaten. Dat is gemiddeld drie maanden sneller dan vandaag. De maatregel zorgt ervoor dat alleen wie zich in een asielprocedure bevindt een beroep zal kunnen doen op opvang. Zo komen er op korte termijn zo’n 1.000 bedden vrij en zullen mensen die hun verblijf via nieuwe aanvragen proberen te rekken, niet meer in de opvang kunnen verblijven.
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:35:39 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208492116
quote:
Vanaf het moment dat de ouders een negatieve asielbeslissing kregen, startten ze telkens een nieuwe aanvraag op naam van één van hun kinderen.
Deze truc ongetwijfeld ingegeven door een door de overheid betaalde advocaat 8)7
pi_208492179
Dat dit kan in Nederl.. België :o
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:47:55 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208492333
Welkom welkom.
pi_208492365
quote:
Een absoluut record, zo blijkt uit cijfers van N-VA.
Van harte gefeliciteerd!
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:54:25 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208492449
Die Europese regelgeving mbt 'asielrecht' (het zou gewoon een gunst moeten zijn van een land) moet ook gewoon op de schop zodat je dit soort parasieten zsm het land uit kunt flikkeren.
pi_208492631
Gezin weigert al 14 jaar te vertrekken.

Dekt de lading toch net even beter qua titel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208492705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Deze truc ongetwijfeld ingegeven door een door de overheid betaalde advocaat 8)7
Als advocaat zou je moeten opkomen voor de belangen van je client. Aanraden om nog een kind eruit te poepen in een situatie waarin ze naar een land moeten dat ze nog nooit hebben gezien is om te kotsen.
pi_208492744
Blijkbaar vindt dat gezin het daar wel prima want anders waren ze wel terug gegaan waar ze vandaan kwamen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208492785
Gemiddeld duurt dat 15 maanden lees ik.

Een gezin van 7.

Dat zou dus maximaal 7 x 15 maanden = 105 maanden zijn. Ofwel 8,75 jaar.

Hoe kan dit?? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_208492798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:05 schreef probeer het volgende:
Gezin weigert al 14 jaar te vertrekken.

Dekt de lading toch net even beter qua titel.
En dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_208492893
En voor de goede orde. Ik ben voor vluchtelingenopvang.

Maar een onderdeel daarvan is dat afgewezen vluchtelingen niet mogen blijven en dan ook vertrekken.

Wat te denken van de vluchtelingen die wél netjes vertrekken bij afwijzing. Nogal oneerlijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208492917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:23 schreef probeer het volgende:
En voor de goede orde. Ik ben voor vluchtelingenopvang.

Maar een onderdeel daarvan is dat afgewezen vluchtelingen niet mogen blijven en dan ook vertrekken.

Wat te denken van de vluchtelingen die wél netjes vertrekken bij afwijzing. Nogal oneerlijk.
Maar dan tijdelijk tot de oorlog voorbij is, ook al duurt due 50 jaar, dan na 50 jaar gewoon terug
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208492992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar dan tijdelijk tot de oorlog voorbij is, ook al duurt due 50 jaar, dan na 50 jaar gewoon terug
Ik zou graag zien dat er dan een mogelijkheid is om te blijven. Maar de beslissing daaromtrent zou dan gebaseerd moeten zijn op 'bijdrage aan de Nederlandse samenleving' en niet meer op 'wel of niet terecht vluchteling'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208493000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik zou graag zien dat er dan een mogelijkheid is om te blijven. Maar de beslissing daaromtrent zou dan moeten gaan om 'nut voor de Nederlandse samenleving' en niet meer om 'wel of niet terecht vluchteling'.
Ik niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208493008
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik niet.
Dat mag :)
"Pools are perfect for holding water"
pi_208493015
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat mag :)
Of iemand nodig is of niet is ook nonsens. Een samenleving moet zijn eigen broek ophouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:22:47 #18
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208493543
quote:
...omdat dat recht Europees geregeld is
Zie hier het probleem
Ik ben inmiddels overleden
pi_208494146
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Deze truc ongetwijfeld ingegeven door een door de overheid betaalde advocaat 8)7
No shit.
En dit is natuurlijk geen zaak op zichzelf. Dit speelt wel vaker.

Wat te denken van die troela uit Armenië met die 2 kinderen. Blijven procederen loont, dat zie je...

:')
pi_208494195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of iemand nodig is of niet is ook nonsens. Een samenleving moet zijn eigen broek ophouden.
En hoe wil men dat gaan doen als de bevolking vergrijst en er daardoor te weinig medewerkers beschikbaar zullen zijn voor bijv. verpleegtehuizen?
pi_208494224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En hoe wil men dat gaan doen als de bevolking vergrijst en er daardoor te weinig medewerkers beschikbaar zullen zijn voor bijv. verpleegtehuizen?
Daar kan je je ca 40 jaar op voorbereiden.
Soms zijn er dingen gebeurt in het verleden die je niet meer kan recht maken, zoals het niet voorbereiden hierop. Daar doe je niks meer aan behalve accepteren dat je in de stront staat.

Nl had 40 jaar de tijd om hier op voor te bereiden. Dat het niet gebeurd is is dikke pech, eigen schuld....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:23:57 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208494247
Deporteren moet weer leuk worden gemaakt.
pi_208494261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wie? 🤔
Die moeder van Howick en Lili
pi_208494264
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wie? 🤔
Dat liegende wijf die vanwege haar leugens mocht blijven toen haar 2 kinderen vluchtten en daardoor mochten blijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208494271
Je liegt, bedriegt, traineert, dan laat je je kinderen vluchten voor de politie en dan mag je blijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208495327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je liegt, bedriegt, traineert, dan laat je je kinderen vluchten voor de politie en dan mag je blijven.
"ja maar de kinderen wonen hier nu al 14 jaar, gaan hier naar school, zijn ingeburgerd en spreken de taal van het herkomstland niet eens"

Het is ook zo opzichtig allemaal :')
pi_208495370
14 jaar gratis onderdak en eten en dan alsnog klagen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 16:02:20 #29
269689 crew  Viv
pi_208495453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
"ja maar de kinderen wonen hier nu al 14 jaar, gaan hier naar school, zijn ingeburgerd en spreken de taal van het herkomstland niet eens"

Het is ook zo opzichtig allemaal :')
Is ook gewoon waar, voor zulke kinderen is uitzetting oprecht verschrikkelijk. Maar het gros van die zogeheten "schrijnende gevallen" is inderdaad bewust zo gecreëerd, juist omdat uiteindelijk de belangen van het kind ("die heeft er ook niet voor gekozen") voor gaan. :X
pi_208496115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:02 schreef Viv het volgende:

[..]
Is ook gewoon waar, voor zulke kinderen is uitzetting oprecht verschrikkelijk. Maar het gros van die zogeheten "schrijnende gevallen" is inderdaad bewust zo gecreëerd, juist omdat uiteindelijk de belangen van het kind ("die heeft er ook niet voor gekozen") voor gaan. :X
Klopt, kinderen uitpoepen en je mag blijven. Dat is de truc die gegarandeerd werkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208496124
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
"ja maar de kinderen wonen hier nu al 14 jaar, gaan hier naar school, zijn ingeburgerd en spreken de taal van het herkomstland niet eens"

Het is ook zo opzichtig allemaal :')
Ik zie geen reden om te blijven hierin
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:32:26 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208497366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
"ja maar de kinderen wonen hier nu al 14 jaar, gaan hier naar school, zijn ingeburgerd en spreken de taal van het herkomstland niet eens"

Het is ook zo opzichtig allemaal :')
Want thuis werd door de ouders zogenaamd de taal van het moederland nooit meer gesproken. Wie trapt er nu nog in dit soort praatjes.
pi_208497385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zie geen reden om te blijven hierin
Mee eens, maar het wordt wel gebruikt. Dit is dan in België maar in NL hebben we het ook over generaal pardon, of bijv wat Tim Hofman bij Klaas Dijkhoff deed. Media en politici duikelen over elkaar heen om zich te profileren met dit soort zaken.
pi_208497473
Fijn dat ze nu een generaal pardon krijgen of hoe het in België ook mogen heten. En door.
pi_208497494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:40 schreef Nober het volgende:
Fijn dat ze nu een generaal pardon krijgen of hoe het in België ook mogen heten. En door.
En door..
:')
Ja, naar de volgende groep uitmelkers...
pi_208501093
quote:
5s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:16 schreef vosss het volgende:
Gemiddeld duurt dat 15 maanden lees ik.

Een gezin van 7.

Dat zou dus maximaal 7 x 15 maanden = 105 maanden zijn. Ofwel 8,75 jaar.

Hoe kan dit?? 8)7
Zal wel met de verschillende reden voor aanvragen te maken hebben.
En beroepstermijnen?
pi_208502508
Dat het überhaupt mogelijk is om in beroep te gaan. Nee is nee en dat zou in 99 van de 100 gevallen gewoon standaard het antwoord moeten zijn. En dan direct terug. Geen termijn of beroep of wat dan ook. Desnoods vastzetten tot de volgende bus of vliegtuig die kant op gaat. En geef ze de rekening mee van de onkosten die hun hele procedure hier heeft veroorzaakt.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_208527360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Deze truc ongetwijfeld ingegeven door een door de overheid betaalde advocaat 8)7
Precies, werkt hetzelfde als bij ons.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')