Kan een waarschuwing zijn of tot een boete leiden, hebben ze er niks over gezegd?quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Net de BOA aan de deur gehad, omdat ik afval "gedumpt" zou hebben? Ze kwamen mij dit vertellen, maar ze kwamen verder met weinin informatie. Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.
Wat kan ik hier uit verwachten?
Vanuit de BOA's niks.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Heb begin dit jaar wat afval van mij in de afvalbakken van omliggende buren gegooid die al aan straat stonden. Deze gemeente rekent per bak, en niet per kilo. Deze bakken waren nog niet halfvol. Dus een van de buren heeft me aangegeven hiermee.
Net de BOA aan de deur gehad, omdat ik afval "gedumpt" zou hebben? Ze kwamen mij dit vertellen, maar ze kwamen verder met weinin informatie. Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.
Prima als dat de enige consequentie isquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef archito het volgende:
[..]
Vanuit de BOA's niks.
Je kan wel verwachten dat je bij de buren nu in hun telefoon staat als 'de aso van huisnummer xx'
TS heeft bekendquote:Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.
https://www.justis.nl/producten/boaquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef archito het volgende:
[..]
Vanuit de BOA's niks.
Je kan wel verwachten dat je bij de buren nu in hun telefoon staat als 'de aso van huisnummer xx'
Ik snap dat ze meer mogen, maar als ze dat bij hun eerste bezoek niet gezegd hebben verwacht ik niet dat er nog een gevolg aan zit?quote:
Proces verbaal opmaken achter bureau:quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:19 schreef archito het volgende:
Ik snap dat ze meer mogen, maar als ze dat bij hun eerste bezoek niet gezegd hebben verwacht ik niet dat er nog een gevolg aan zit?
Dit soort regelingen zijn oorzaken van menig ruzie en gezeik. De ene vindt, ruimte in de bak en buurman betaald toch voor de bak, de andere vindt mijn bak mijn centen. Mr. Visser kom er maar in.quote:Overigens ook wel typisch dat buren direct melding maken en TS er niet op aanspreken. Ben wel benieuwd naar de bredere context hoe de verhoudingen in de buurt liggen, zal gezellig zijn.
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten), of verkeerd aangeboden afval (iemand die wat plastic bij het groen gooit) en je 2 wkn of langer met een onbruikbare bak, evt. boete en afval van een ander zit.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:31 schreef junkiesietze het volgende:
Als de container al aan de straat staat en mensen beginnen te zeiken zijn dat echt trieste gevallen
sure, maar iemand die gewoon ff wat tuinafval erbij gooit, en de deksel weer dicht doet, is toch geen probleem? om zo iemand er dan gelijk bij te lappen bij de gemeente, leuke buurt heb je danquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten), of verkeerd aangeboden afval (iemand die wat plastic bij het groen gooit) en je 2 wkn of langer met een onbruikbare bak, evt. boete en afval van een ander zit.
Mja ik ga gewoon goed met de hele straat om (naja de 1e twee blokken waar ik woon, de rest is te ver lopenquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:34 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
sure, maar iemand die gewoon ff wat tuinafval erbij gooit, en de deksel weer dicht doet, is toch geen probleem? om zo iemand er dan gelijk bij te lappen bij de gemeente, leuke buurt heb je dan
ondergrondse containersonbeperkt dumpen
In mijn vorige buurt is het met tuinafval 'gratis' bij dumpen ook mis gegaan. Zat teveel zand bij = bak te zwaar = niet geleegd. Vraag het gewoon even, daarmee voorkom je heel veel gedoe.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:34 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
sure, maar iemand die gewoon ff wat tuinafval erbij gooit, en de deksel weer dicht doet, is toch geen probleem? om zo iemand er dan gelijk bij te lappen bij de gemeente, leuke buurt heb je dan
ondergrondse containersonbeperkt dumpen
Dat voorbeeld ken ik ook, hier doen ze daar gelukkig niet moeilijk om. Scheiden is hier ook alleen GFT en restafval, geen gekke PMD of weet ik wat voor categorie kliko's nodig.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten), of verkeerd aangeboden afval (iemand die wat plastic bij het groen gooit) en je 2 wkn of langer met een onbruikbare bak, evt. boete en afval van een ander zit.
Die snap ik wel hoor. Als ik soms zie hoe meeuwen zakken er uit kunnen trekken, open pikken en vervolgens de hele inhoud door de straat waait…quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten)
Waarom zet je een ton met 1 zak erin aan de straat?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Was jij soms degene die zijn vuilniszakken in mijn kliko gedumpt heeft?![]()
Avond voor de staking bracht zoon kliko naar buiten, zat 1 zak in. 11 minuten later halen we die toch weer weg want staking en daar kwam ik toen pas achter. Was kliko ineens een stuk zwaarder, kijk erin, kliko vol maar klikoplaats leegHeb die zakken eruit gehaald en in een hoek geflikkerd. Die mafkees propte dus zijn meuk in mijn bak zodat ie zelf een lege had. Neh, dacht ik dus ff niet.
Zoiets vraag je eerst, is niet jouw kliko.
Overigens had mijn buurvrouw wel een zakkenprobleem en zij mocht wél mijn kliko gebruiken. Én ze heeft mijn bak aan de straat gezet toen de staking voorbij was en ik dat niet doorhad.
Fijn dus, zouden meer boa's moeten doen
Zodat je afval afgevoerd word?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Waarom zet je een ton met 1 zak erin aan de straat?
Is dit dan wel de reden? Of heb je misschien ook afval gedumpt in bermen of het bos, wat je alweer vergeten bent.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Kan er de volgende keer meer inquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En wat als het geld dat hij daar bespaart de lunch voor de kinderen naar school vergoed? Niet elke Hollander is een gierige vrek (een hoop wel natuurlijk ^^)quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef Nexpreszo het volgende:
Waarom niet gewoon ff vragen of je bij iemand er iets bij mag gooien?
Ik heb een buurman die als het donker is met zijn kliko komt en dan zijn zakken verdeelt over de kliko's die aan de weg staan (je betaalt per keer dat je 'm aan de weg zet). Zelf gaat hij dan met een lege kliko naar huis.
Sneu figuur.
Wat is je punt dan precies? Dat je aan het betalen bent voor iets wat je niet gebruikt?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:43 schreef NaarMensje het volgende:
Wel een goed systeem. Hier betaal je een vast bedrag ongeacht hoeveel je aan de weg zetheb in geen maanden mijn grijze kliko aan de weg gezet.
Ja dat is toch ook zo?quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is je punt dan precies? Dat je aan het betalen bent voor iets wat je niet gebruikt?
Haha die zijn al lang de deur uit. Geld zat daar. Maar ja, het is een manier om rijk te blijven. Dit is gewoon een gierige vrek.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:46 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En wat als het geld dat hij daar bespaart de lunch voor de kinderen naar school vergoed? Niet elke Hollander is een gierige vrek (een hoop wel natuurlijk ^^)
Inderdaad ja.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is je punt dan precies? Dat je aan het betalen bent voor iets wat je niet gebruikt?
Is TS jouw buurman?quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef Nexpreszo het volgende:
Ik heb een buurman die als het donker is met zijn kliko komt en dan zijn zakken verdeelt over de kliko's die aan de weg staan (je betaalt per keer dat je 'm aan de weg zet). Zelf gaat hij dan met een lege kliko naar huis.
Sneu figuur.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ditquote:Op woensdag 22 maart 2023 11:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Zodat je afval afgevoerd word?
En dit.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:44 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Kan er de volgende keer meer in
Bepaald afval stinkt
Bepaald afval kruipt de bak uit met wat warmer weer
Wie het breed heeft laat het breed hangen, en betaald voor een volle bak legen als er maar 20% in zit, idk
Geen van bovenstaande is dan toestemming voor 'gooi jou afval er maar bij buurman'
Als je weet dat ie het doet, in de ochtend zijn zak eruit halen en ergens neerzetten. Als meerderen dat dan doen komt er vast wel een zakkenscheurder, krijgt ie een boete en doet ie het nooit meerquote:Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef Nexpreszo het volgende:
Sneu figuur.
In ben benieuwd waar dit is. De jaren 90?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:44 schreef JeMoeder het volgende:
Dat voorbeeld ken ik ook, hier doen ze daar gelukkig niet moeilijk om. Scheiden is hier ook alleen GFT en restafval, geen gekke PMD of weet ik wat voor categorie kliko's nodig.
Wij betalen per leging en per kilo... de vuile rattenquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:15 schreef piere het volgende:
Ik heb dat ook weleens gedaan als mijn bak vol is. Wij betalen niet per bak of kilo.
Regio Leiden.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:41 schreef miro86 het volgende:
[..]
In ben benieuwd waar dit is. De jaren 90?
En dan vind ik het wel echt aso als je dat dan wel doet.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wij betalen per leging en per kilo... de vuile ratten
Zonder toestemming niet heel netjes, maar hij/zij benadeeld verder niemand. Wat is het probleem dan?quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:57 schreef JeMoeder het volgende:
Je kan je buren toch even vragen of het ok is dat je zoiets doet? Ik heb hier eens iemand weggejaagd die gewoon de straat af ging en alle bakken aan het aftoppen was. Enorme aso.
Dat hij zichzelf wel bevoordeeld. Als iedereen dit deed lagen vanzelf de bosjes weer volquote:Op woensdag 22 maart 2023 18:14 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zonder toestemming niet heel netjes, maar hij/zij benadeeld verder niemand. Wat is het probleem dan?
Nog los van het gezeik dat jij krijgt als er dingen in zitten die niet mogen...quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat hij zichzelf wel bevoordeeld. Als iedereen dit deed lagen vanzelf de bosjes weer vol
Hij bevoordeeld zichzelf inderdaad, maar niet op een wijze dat ie het milieu (de bosjes) of anderen (de buren) schaadt. De kliko wordt immers al geleegd tegen een vast bedrag, ongeacht hoe vol of leeg deze is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat hij zichzelf wel bevoordeeld. Als iedereen dit deed lagen vanzelf de bosjes weer vol
Een boa komt echt niet vandaag langs omdat jij twee maanden geleden een zak in andermans container hebt gedaan. Klinkt eerder als een gevalletje als dit:quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Heb begin dit jaar wat afval van mij in de afvalbakken van omliggende buren gegooid die al aan straat stonden. Deze gemeente rekent per bak, en niet per kilo. Deze bakken waren nog niet halfvol. Dus een van de buren heeft me aangegeven hiermee.
Een boete kun je zeker nog verwachten in de komende weken. Speltip 12: bagatelliseer nooit een punt dat een boa probeert te maken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 12:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Als je weet dat ie het doet, in de ochtend zijn zak eruit halen en ergens neerzetten. Als meerderen dat dan doen komt er vast wel een zakkenscheurder, krijgt ie een boete en doet ie het nooit meer
Maar niet iedereen denkt als jij.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hij bevoordeeld zichzelf inderdaad, maar niet op een wijze dat ie het milieu (de bosjes) of anderen (de buren) schaadt. De kliko wordt immers al geleegd tegen een vast bedrag, ongeacht hoe vol of leeg deze is.
Zal mij echt een zorg zijn, als een buur dat bij mij doet. Zelf zal dat ding zelf pas buiten zetten als ie barstensvol zit als ik per leging moet betalen.
Je vindt dit zelf niet asociaal?quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Zolang de bakken aan de straat geleegd worden, is er geen probleem.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar niet iedereen denkt als jij.
Als er telkens shit in een kliko gegooid woord zodat een ander hem niet aan de weg zet, dan zullen er vanzelf meer buren volgen. Helemaal in wijken waar dit dus echt een ding is. Dat word een mooie shit show als niemand het meer gratis kwijt kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |