abonnement Unibet Coolblue
pi_208490712
Heb begin dit jaar wat afval van mij in de afvalbakken van omliggende buren gegooid die al aan straat stonden. Deze gemeente rekent per bak, en niet per kilo. Deze bakken waren nog niet halfvol. Dus een van de buren heeft me aangegeven hiermee.

Net de BOA aan de deur gehad, omdat ik afval "gedumpt" zou hebben? Ze kwamen mij dit vertellen, maar ze kwamen verder met weinin informatie. Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.

Wat kan ik hier uit verwachten?
pi_208490795
Heb je zoveel afval dan dat het niet in je eigen bak past of probeer je zo niet zelf te hoeven betalen voor je afval?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Redactie Frontpage woensdag 22 maart 2023 @ 09:57:12 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208490806
Je kan je buren toch even vragen of het ok is dat je zoiets doet? Ik heb hier eens iemand weggejaagd die gewoon de straat af ging en alle bakken aan het aftoppen was. Enorme aso.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208490853
Wel eens een buurvrouw gehad die alle bakken even volgooide met bouwpuin, bakken lieten ze dus mooi staan.

Gewoon afblijven wat niet van jou is.

Hetzelfde als mensen die een gehuurde grote container volgooien omdat die toch niet vol is.
pi_208490871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:

Net de BOA aan de deur gehad, omdat ik afval "gedumpt" zou hebben? Ze kwamen mij dit vertellen, maar ze kwamen verder met weinin informatie. Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.

Wat kan ik hier uit verwachten?
Kan een waarschuwing zijn of tot een boete leiden, hebben ze er niks over gezegd?

Ik snap de irritatie van de buren wel trouwens. Zij hadden ook niet genoeg afval voor een volle bak, maar betalen wel om het af te laten voeren. Jij had ook niet genoeg afval maar lift gratis mee. De meeste mensen houden niet van freeriders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2023 10:02:45 ]
pi_208490953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Heb begin dit jaar wat afval van mij in de afvalbakken van omliggende buren gegooid die al aan straat stonden. Deze gemeente rekent per bak, en niet per kilo. Deze bakken waren nog niet halfvol. Dus een van de buren heeft me aangegeven hiermee.

Net de BOA aan de deur gehad, omdat ik afval "gedumpt" zou hebben? Ze kwamen mij dit vertellen, maar ze kwamen verder met weinin informatie. Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.

Wat kan ik hier uit verwachten?
Vanuit de BOA's niks.

Je kan wel verwachten dat je bij de buren nu in hun telefoon staat als 'de aso van huisnummer xx' :*
pi_208491024
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef archito het volgende:

[..]
Vanuit de BOA's niks.

Je kan wel verwachten dat je bij de buren nu in hun telefoon staat als 'de aso van huisnummer xx' :*
Prima als dat de enige consequentie is _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:14:28 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208491036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.
TS heeft bekend :) en kan dus de sanctie die staat op het dumpen van afval verwachten.

Welke gemeente woont TS?
Dum de dum
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:15:46 #9
27929 piere
doe mij maar bier
pi_208491047
Ik heb dat ook weleens gedaan als mijn bak vol is. Wij betalen niet per bak of kilo.
fok you ja!
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:17:20 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208491059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef archito het volgende:

[..]
Vanuit de BOA's niks.

Je kan wel verwachten dat je bij de buren nu in hun telefoon staat als 'de aso van huisnummer xx' :*
https://www.justis.nl/producten/boa
Dum de dum
pi_208491062
Was jij soms degene die zijn vuilniszakken in mijn kliko gedumpt heeft? :+
Avond voor de staking bracht zoon kliko naar buiten, zat 1 zak in. 11 minuten later halen we die toch weer weg want staking en daar kwam ik toen pas achter. Was kliko ineens een stuk zwaarder, kijk erin, kliko vol maar klikoplaats leeg :') Heb die zakken eruit gehaald en in een hoek geflikkerd. Die mafkees propte dus zijn meuk in mijn bak zodat ie zelf een lege had. Neh, dacht ik dus ff niet.

Zoiets vraag je eerst, is niet jouw kliko.
Overigens had mijn buurvrouw wel een zakkenprobleem en zij mocht wél mijn kliko gebruiken. Én ze heeft mijn bak aan de straat gezet toen de staking voorbij was en ik dat niet doorhad.

Fijn dus, zouden meer boa's moeten doen ^O^
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208491084
quote:
Ik snap dat ze meer mogen, maar als ze dat bij hun eerste bezoek niet gezegd hebben verwacht ik niet dat er nog een gevolg aan zit?

Al kan ik me ook voorstellen dat als TS zo asociaal is om tegen BOA's te gaan zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen dat er alsnog proces verbaal wordt opgemaakt van afval dumpen. Overigens ook wel typisch dat buren direct melding maken en TS er niet op aanspreken. Ben wel benieuwd naar de bredere context hoe de verhoudingen in de buurt liggen, zal gezellig zijn.
pi_208491117
Ts is een aso.
Hopelijk krijg je een boete
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:29:09 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208491210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:19 schreef archito het volgende:
Ik snap dat ze meer mogen, maar als ze dat bij hun eerste bezoek niet gezegd hebben verwacht ik niet dat er nog een gevolg aan zit?
Proces verbaal opmaken achter bureau:
"We zijn bij TS aan de deur geweest, daar gaf TS aan dat hij het delict had gepleegd en dat de buren zich niet zo moeten aanstellen."

Opgemaakt ambseed etc... verbaal opslaan en boete de deur uit en door.

Als ik een boa was ging ik ook aso's niet aan de deur vertellen dat ze een boete kregen, lekker veilig met de post achteraf :)

quote:
Overigens ook wel typisch dat buren direct melding maken en TS er niet op aanspreken. Ben wel benieuwd naar de bredere context hoe de verhoudingen in de buurt liggen, zal gezellig zijn.
Dit soort regelingen zijn oorzaken van menig ruzie en gezeik. De ene vindt, ruimte in de bak en buurman betaald toch voor de bak, de andere vindt mijn bak mijn centen. Mr. Visser kom er maar in.

Hiervoor heb je trouwens ook sloten voor kliko's, die automatisch ontgrendelen als ze geleegd worden. Scheelt weer een aflevering rijdende rechter.
Dum de dum
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:31:33 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208491237
Als de container al aan de straat staat en mensen beginnen te zeiken zijn dat echt trieste gevallen :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:33:19 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208491255
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:31 schreef junkiesietze het volgende:
Als de container al aan de straat staat en mensen beginnen te zeiken zijn dat echt trieste gevallen :')
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten), of verkeerd aangeboden afval (iemand die wat plastic bij het groen gooit) en je 2 wkn of langer met een onbruikbare bak, evt. boete en afval van een ander zit.
Dum de dum
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:34:54 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208491275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:33 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten), of verkeerd aangeboden afval (iemand die wat plastic bij het groen gooit) en je 2 wkn of langer met een onbruikbare bak, evt. boete en afval van een ander zit.
sure, maar iemand die gewoon ff wat tuinafval erbij gooit, en de deksel weer dicht doet, is toch geen probleem? om zo iemand er dan gelijk bij te lappen bij de gemeente, leuke buurt heb je dan :')

ondergrondse containers _O_ onbeperkt dumpen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:36:20 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208491291
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:34 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
sure, maar iemand die gewoon ff wat tuinafval erbij gooit, en de deksel weer dicht doet, is toch geen probleem? om zo iemand er dan gelijk bij te lappen bij de gemeente, leuke buurt heb je dan :')

ondergrondse containers _O_ onbeperkt dumpen
Mja ik ga gewoon goed met de hele straat om (naja de 1e twee blokken waar ik woon, de rest is te ver lopen :D) en als ik ff een buur aanschiet zeggen ze dat het goed is ... even vragen kan altijd toch?
Dum de dum
pi_208491377
Wel een goed systeem. Hier betaal je een vast bedrag ongeacht hoeveel je aan de weg zet :') heb in geen maanden mijn grijze kliko aan de weg gezet.

[ Bericht 8% gewijzigd door noodgang op 22-03-2023 10:56:34 ]
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Redactie Frontpage woensdag 22 maart 2023 @ 10:44:58 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208491392
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:34 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
sure, maar iemand die gewoon ff wat tuinafval erbij gooit, en de deksel weer dicht doet, is toch geen probleem? om zo iemand er dan gelijk bij te lappen bij de gemeente, leuke buurt heb je dan :')

ondergrondse containers _O_ onbeperkt dumpen
In mijn vorige buurt is het met tuinafval 'gratis' bij dumpen ook mis gegaan. Zat teveel zand bij = bak te zwaar = niet geleegd. Vraag het gewoon even, daarmee voorkom je heel veel gedoe.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:33 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten), of verkeerd aangeboden afval (iemand die wat plastic bij het groen gooit) en je 2 wkn of langer met een onbruikbare bak, evt. boete en afval van een ander zit.
Dat voorbeeld ken ik ook, hier doen ze daar gelukkig niet moeilijk om. Scheiden is hier ook alleen GFT en restafval, geen gekke PMD of weet ik wat voor categorie kliko's nodig.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208491534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:33 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Tot jouw bak niet geleegd wordt want te zwaar, deksel stond open (buurgemeente heeft dat serieus als eis, deksel moet dicht zitten)
Die snap ik wel hoor. Als ik soms zie hoe meeuwen zakken er uit kunnen trekken, open pikken en vervolgens de hele inhoud door de straat waait…
pi_208491546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Was jij soms degene die zijn vuilniszakken in mijn kliko gedumpt heeft? :+
Avond voor de staking bracht zoon kliko naar buiten, zat 1 zak in. 11 minuten later halen we die toch weer weg want staking en daar kwam ik toen pas achter. Was kliko ineens een stuk zwaarder, kijk erin, kliko vol maar klikoplaats leeg :') Heb die zakken eruit gehaald en in een hoek geflikkerd. Die mafkees propte dus zijn meuk in mijn bak zodat ie zelf een lege had. Neh, dacht ik dus ff niet.

Zoiets vraag je eerst, is niet jouw kliko.
Overigens had mijn buurvrouw wel een zakkenprobleem en zij mocht wél mijn kliko gebruiken. Én ze heeft mijn bak aan de straat gezet toen de staking voorbij was en ik dat niet doorhad.

Fijn dus, zouden meer boa's moeten doen ^O^
Waarom zet je een ton met 1 zak erin aan de straat?
pi_208491746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:55 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Waarom zet je een ton met 1 zak erin aan de straat?
Zodat je afval afgevoerd word?
pi_208491838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:49 schreef fokai het volgende:
Net de BOA aan de deur gehad, omdat ik afval "gedumpt" zou hebben? Ze kwamen mij dit vertellen, maar ze kwamen verder met weinin informatie. Heb gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen.

Is dit dan wel de reden? Of heb je misschien ook afval gedumpt in bermen of het bos, wat je alweer vergeten bent.
pi_208491986
Waarom niet gewoon ff vragen of je bij iemand er iets bij mag gooien?
Ik heb een buurman die als het donker is met zijn kliko komt en dan zijn zakken verdeelt over de kliko's die aan de weg staan (je betaalt per keer dat je 'm aan de weg zet). Zelf gaat hij dan met een lege kliko naar huis.
Sneu figuur.
Let the games begin...
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:44:58 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208492263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:55 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Waarom zet je een ton met 1 zak erin aan de straat?
Kan er de volgende keer meer in

Bepaald afval stinkt

Bepaald afval kruipt de bak uit met wat warmer weer

Wie het breed heeft laat het breed hangen, en betaald voor een volle bak legen als er maar 20% in zit, idk

Geen van bovenstaande is dan toestemming voor 'gooi jou afval er maar bij buurman' :)
Dum de dum
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:46:01 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208492293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef Nexpreszo het volgende:
Waarom niet gewoon ff vragen of je bij iemand er iets bij mag gooien?
Ik heb een buurman die als het donker is met zijn kliko komt en dan zijn zakken verdeelt over de kliko's die aan de weg staan (je betaalt per keer dat je 'm aan de weg zet). Zelf gaat hij dan met een lege kliko naar huis.
Sneu figuur.
En wat als het geld dat hij daar bespaart de lunch voor de kinderen naar school vergoed? Niet elke Hollander is een gierige vrek (een hoop wel natuurlijk ^^)
Dum de dum
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:47:40 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208492328
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:43 schreef NaarMensje het volgende:
Wel een goed systeem. Hier betaal je een vast bedrag ongeacht hoeveel je aan de weg zet :') heb in geen maanden mijn grijze kliko aan de weg gezet.
Wat is je punt dan precies? Dat je aan het betalen bent voor iets wat je niet gebruikt?
pi_208492498
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:47 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat is je punt dan precies? Dat je aan het betalen bent voor iets wat je niet gebruikt?
Ja dat is toch ook zo?

Hier betaal je ook 14 euro per bak, als je restafval goed scheidt hoef je die bak niet maandelijks langs de weg te zetten, hierdoor is de afvalstoffenheffing een hoop lager. Zet je hem elke maand langs de weg dan ben je duurder uit dan voorheen. Vind dat een prima systeem.
pi_208492526
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:46 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
En wat als het geld dat hij daar bespaart de lunch voor de kinderen naar school vergoed? Niet elke Hollander is een gierige vrek (een hoop wel natuurlijk ^^)
Haha die zijn al lang de deur uit. Geld zat daar. Maar ja, het is een manier om rijk te blijven. Dit is gewoon een gierige vrek.
Let the games begin...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')