abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208495962
Ben ik de enige die vind dat we al een prima systeem hebben zoals het is? :P
In maart altijd lekker de klok vooruit, heerlijk, is het wat langer licht.
In de herfst gaat hij weer een uur achteruit, is het niet zo donker in de ochtend.

Prima toch? :P
Twiddel
  woensdag 22 maart 2023 @ 16:46:01 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208496021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:39 schreef summer2bird het volgende:
In de herfst gaat hij weer een uur achteruit, is het niet zo donker in de ochtend.

Het is niet langer licht.
pi_208496030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:46 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het is niet langer licht.
Nee ik weet het, maar als je op vaste tijden eet enzo kan je wel een uur langer nog in de tuin werken :P
Twiddel
  woensdag 22 maart 2023 @ 16:47:17 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208496036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Nee ik weet het, maar als je op vaste tijden eet enzo kan je wel een uur langer nog in de tuin werken :P
Hoezo? Is werken in de tuin gebonden aan tijd?
pi_208496039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:47 schreef xzaz het volgende:

[..]
Hoezo? Is werken in de tuin gebonden aan tijd?
Licht. In het donker is het moeilijk onkruid zoeken :P
En in de zomer kan je beter s'avonds tuinieren dan overdag :P
Twiddel
pi_208496140
Ja joh we beginnen gewoon weer helemaal opnieuw met exact dezelfde discussie die pas 30x is gevoerd :D

Ben er klaar mee, en deze knop is dan ook zeker verdiend:

En ja ik heb serieus de moeite genomen om de cursor er terug in te shoppen, en nee ik weet ook niet waarom.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208496151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:56 schreef DX11 het volgende:
Ja joh we beginnen gewoon weer helemaal opnieuw met exact dezelfde discussie die pas 30x is gevoerd :D

Ben er klaar mee

[ afbeelding ]

En ja ik heb serieus de moeite genomen om de cursor er terug in te shoppen, en nee ik weet ook niet waarom.
Deze discussie is een beetje als de patat friet discussie. Zal nooit een duidelijke winnaar hebben en niemand is tevreden met elkaar :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:01:45 #83
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_208496196
Inderdaad, beide kampen hebben valide punten. Minder vaak in het donker naar school fietsen voor kindertjes, of meer bruikbaar licht in de middag en avond. Gewoon houden zoals het is dus.

Behalve dan de +0 autisten, want ja maar 12 is het midden van 24 !!!!1!11Eeinz!!
pi_208497396
quote:

Helemaal mee eens, alleen we zetten de klok een maand te laat achteruit en ook een maand te laat weer vooruit.

Eind februari/eind september verzetten is praktischer ivm daglicht tijdens de ochtend/avond spits
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 maart 2023 @ 18:35:51 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208497403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:01 schreef butz0rs het volgende:
Inderdaad, beide kampen hebben valide punten. Minder vaak in het donker naar school fietsen voor kindertjes, of meer bruikbaar licht in de middag en avond. Gewoon houden zoals het is dus.

Behalve dan de +0 autisten, want ja maar 12 is het midden van 24 !!!!1!11Eeinz!!
De echte autisten willen het natuurlijk houden zoals het is :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 maart 2023 @ 18:36:07 #86
284411 crew  heywoodu
pi_208497406
quote:
Ben ik de enige die vind dat we al een prima systeem hebben zoals het is?
Zeker niet! Houden zo ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2023 @ 19:16:59 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208498026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:34 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, alleen we zetten de klok een maand te laat achteruit en ook een maand te laat weer vooruit.

Eind februari/eind september verzetten is praktischer ivm daglicht tijdens de ochtend/avond spits
Ik snap ook echt niet waarom het zo scheef is. In het najaar is het meteen aardedonker uit werk, en in het voorjaar is er op dit tijdstip nog daglicht voor we eindelijk vooruit gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208503085
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik snap ook echt niet waarom het zo scheef is. In het najaar is het meteen aardedonker uit werk, en in het voorjaar is er op dit tijdstip nog daglicht voor we eindelijk vooruit gaan.
Het najaar begint normaliter vanaf de laatste week September, de zonsondergang is dan rond 19:30u. Pas eind Oktober (ingang wintertijd) ga je pas naar een zonsondergang rond 17:15u.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:17:05 #89
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_208503603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:34 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Op zich is het wel fijn, toch nog een beetje licht in de avond in oktober. Eind september de klok al terugzetten is wel erg vroeg in mijn ogen, dan zou je eerder als compromis de tweede zondag in oktober de klok een uur terugzetten.

Ben het wel mee eens dat eind maart de klok vooruit zetten erg laat is. Eind februari is dan weer erg vroeg in mijn ogen om de klok te verzetten. Idealiter zou dan de tweede zondag in maart de klok een uur vooruitgezet moeten worden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_208506433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Op zich is het wel fijn, toch nog een beetje licht in de avond in oktober. Eind september de klok al terugzetten is wel erg vroeg in mijn ogen, dan zou je eerder als compromis de tweede zondag in oktober de klok een uur terugzetten.

Ben het wel mee eens dat eind maart de klok vooruit zetten erg laat is. Eind februari is dan weer erg vroeg in mijn ogen om de klok te verzetten. Idealiter zou dan de tweede zondag in maart de klok een uur vooruitgezet moeten worden.
Vroeger ging de klok ook eind september een uur terug, maar dat hebben ze jaren terug veranderd naar eind oktober, geen idee waarom. Gevolg is dat het tijdens de ochtendspits in oktober nog donker is, en ja of het in oktober in de avond nou om half 7 of half 8 donker wordt boeit ook niet meer zo tijdens etenstijd, bovendien is de zomer dan toch al voorbij.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 14:37:06 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208506446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:35 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]
Vroeger ging de klok ook eind september een uur terug, maar dat hebben ze jaren terug veranderd naar eind oktober, geen idee waarom. Gevolg is dat het tijdens de ochtendspits in oktober nog donker is, en ja of het in oktober in de avond nou om half 7 of half 8 donker wordt boeit ook niet meer zo tijdens etenstijd, bovendien is de zomer dan toch al voorbij.
Elke avondspits minder in het donker is er één mooi meegenomen. Niks is deprimerender dan in het donker naar huis gaan. Het slaat gewoon nergens op dat hetzelfde niet in het voorjaar gebeurt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 maart 2023 @ 17:18:12 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208508142
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Elke avondspits minder in het donker is er één mooi meegenomen. Niks is deprimerender dan in het donker naar huis gaan. Het slaat gewoon nergens op dat hetzelfde niet in het voorjaar gebeurt.
ik vind in het donker naar werk gaan eigenlijk deprimerender :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 17:28:00 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208508236
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]
ik vind in het donker naar werk gaan eigenlijk deprimerender :P
Ik heb een mooi voordeel dat ik daar eigenlijk maar 2-3 weken per jaar last van heb :@

Maar dan ben ik toch nog niet wakker genoeg om erom te geven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:12:06 #94
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_208534199
https://www.volkskrant.nl(...)-verhouden~b735a364/

Mooi uitgebreid en verhelderend artikel dat uitlegt waarom we zo snel mogelijk moeten stoppen met het verzetten van de klok, en daarnaast ook benoemt dat de Londense tijd beter passend is dan die van Berlijn waar we nu in zitten.

En niet gebaseerd op lijnen op een kaart, maar op het menselijk lichaam, bioritme en neurowetenschap. En laat alle onzin over persoonlijke voorkeuren achterwege. Lezenswaardig!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_208535072
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:12 schreef hooibaal het volgende:

Mooi uitgebreid en verhelderend artikel dat uitlegt waarom we zo snel mogelijk moeten stoppen met het verzetten van de klok, en daarnaast ook benoemt dat de Londense tijd beter passend is dan die van Berlijn waar we nu in zitten.

En niet gebaseerd op lijnen op een kaart, maar op het menselijk lichaam, bioritme en neurowetenschap. En laat alle onzin over persoonlijke voorkeuren achterwege. Lezenswaardig!
Ik lees alleen nergens in dat verhaal dat meer in het donker leven beter voor ons is.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 maart 2023 @ 20:15:52 #96
284411 crew  heywoodu
pi_208535109
quote:
Zondag gaat de zomertijd in en krijgt onze biologische klok haar jaarlijkse opdoffer.
Waarom opent zo'n artikel gelijk al met dergelijke aanstellerij? Allemachtig man, ga desnoods een uurtje eerder naar bed op de zaterdagavond, of de zondagavond. Met zo'n stelling doet men alsof je ineens in een jetlag van 12 uur zit.

Verder ga ik het uit nieuwsgierigheid wel lezen, daar niet van.
pi_208535324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:12 schreef hooibaal het volgende:

Als ik jouw reactie nog eens lees dan geloof ik niet dat je zelf dat verhaal hebt gelezen of in ieder geval totaal niet hebt begrepen.

Het gaat dus 100% wel over dat gezeur van lijntjes op de kaart. Verder pleit het feitelijk alleen maar voor verzetten van de klok.
pi_208535591
Libanon vanaf morgen in twee tijdzones, op het allerlaatste moment besloten om de zomertijd uit te stellen :')

https://nos.nl/artikel/24(...)ijd-maand-uitgesteld
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:56:51 #99
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_208535837
quote:

Idd gewoon lekker zo laten zoals het nu is.

Kansloos gejank van dat simpele volk dat er niet mee om kan gaan :')
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 23:26:01 #100
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_208538209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik lees alleen nergens in dat verhaal dat meer in het donker leven beter voor ons is.
Dat staat er dan ook niet in.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als ik jouw reactie nog eens lees dan geloof ik niet dat je zelf dat verhaal hebt gelezen of in ieder geval totaal niet hebt begrepen.

Het gaat dus 100% wel over dat gezeur van lijntjes op de kaart. Verder pleit het feitelijk alleen maar voor verzetten van de klok.
Misschien moet jij het dan nog eens goed lezen. Ik snap het namelijk prima, maar het onderwerp ligt nogal gevoelig.
Dat 'gezeur van lijntjes op de kaart' is helemaal geen gezeur, want die lijntjes zijn het directe gevolg van de wetenschappelijke benaderingen die je in het artikel kan lezen. Met de gevolgen op het menselijk lichaam van de stand van de zon, dus.

In de 19e eeuw was het trekken van die lijnen, op basis van wat men toen al wist, volkomen logisch. De mensen die daar nu vanaf willen doen dat vooral omdat ze langer op het terras willen zitten, maar dat is nou niet bepaald een geldig argument.

Er is gewoon maar één logische optie. Jammer dat iedereen daar zo moeilijk over doet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')