abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:46:24 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208493805
Je ex kan die hogere alimentatie neem ik aan alleen via de rechter afdwingen?

Misschien toch onvermijdelijk dan, de stap naar de rechter. Ga wel met een goede advocaat.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:50:13 #202
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208493848
En 10.000 over 2 jaar is ook 500 + 416 euro de mnd aan alimentatie :) Alleen nu betaal je het aan een advocaat ipv dat het voor je kinderen is.
Dum de dum
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 13:59:35 #203
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208493987
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.

Zoals aangegeven mijn ex-partner is niet de makkelijkste, natuurlijk weet ik dat zij het niet voor het zeggen heeft, maar ze wil niet bewegen. Ze vind co-ouderschap teveel gedoe. Nogmaals, ik weet dat zij dit niet voor het zeggen heeft.
Nou, dit. Dus kan iedereen die op z'n achterste posten staat vanwege het idee dat hij of zij heeft over TS dat even achterwege laten aub? Dank u. Dit is WGR, niet R&P of OUD.
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2023 @ 14:50:24 #204
842 Zorro
Z
pi_208494543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]
Als de kinderen bij vader zouden gaan wonen zou het andersom zijn ;)
Dan moet ie eerst net zoals zijn ex iemand hebben die het gebrek aan inkomsten opvult als hij 16 uur gaat werken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:26:49 #205
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497312
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 22-03-2023 18:35:46 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:31:39 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat vindt de wetgever. Tot op zekere hoogte dan, want voorlopig betaalt TS maar 500 euro. Die hij niet voor zijn luie ex betaalt maar voor zijn kinderen.
Exorbitante bedragen als je in acht neemt dat er nog allerhande toeslagen, kortingen, en fiscale aspecten van toepassing zijn. Ik vraag mij ook af of de situatie zoals in dit topic uiteengezet ook beoogd is door de wet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208497428
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:39:28 #208
5428 crew  miss_sly
pi_208497450
quote:

TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:44:58 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
De vrouw heeft de verantwoordelijkheid - de man evenmin - om je zelfstandig (economisch) te ontwikkelen. Rollen en taken kun je met elkaar bespreken, maar als je dan gaat breken moet je je er van bewust zijn dat die consequenties heeft.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:45:11 #210
236264 crew  capricia
pi_208497534
quote:

Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:47:18 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497558
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
Zoals te lezen valt lijkt ex niet mee te willen werken aan (enige) verandering, juridisch wordt ex volledig gefaciliteerd door de overheid om te kunnen procederen/verdedigen tegenover TS die nagenoeg door zijn middelen heen is en nergens aanspraak op kan maken. Het enige wat TS mag moet is betalen.

Ex van ts maakt gewoon misbruik en lijkt nogal opportunistisch te zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:47:40 #212
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497564
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:51:17 #213
236264 crew  capricia
pi_208497612
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 19:01:58 #214
70532 loveli
N
pi_208497760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:42 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Vind deze opmerking vreemd, vooral het woordgebruik 'tot op zeker hoogte' en 'maar'. Je hebt in mijn berekening gezien dat ik niet meer kan missen.

Om de draagkracht van de alimentatiebetaler vast te stellen moet eerst zijn netto inkomen worden vastgesteld. Op dit inkomen mag de alimentatiebetaler eerst een aantal kosten (zogenaamde lasten) in mindering brengen. Het gaat hierbij met name om kosten die de alimentatiebetaler moet maken om zelf rond te kunnen komen. Bekende kosten (lasten) zijn bijvoorbeeld: de bijstandsnorm voor alleenstaande (het minimale bedrag dat iemand nodig heeft om rond te kunnen komen), redelijke woonlasten en de premie voor de zorgverzekering. De optelsom van al deze kosten noemt men ook wel het draagkracht loos inkomen. Dit is dus in feite het bedrag dat de alimentatiebetaler voor zichzelf nodig heeft en waaruit hij geen alimentatie kan betalen.
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?
Jouw advocaat, is dat een kennis of een professional?
crap in = crap out
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 19:03:22 #215
236264 crew  capricia
pi_208497786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:01 schreef loveli het volgende:

[..]
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?
Jouw advocaat, is dat een kennis of een professional?
Goeie vragen.
Wat zijn de afspraken nu? En hoe is dat geformaliseerd?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:43:49 #216
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208498661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
[modbreak]Nou, dit. Dus kan iedereen die op z'n achterste posten staat vanwege het idee dat hij of zij heeft over TS dat even achterwege laten aub? Dank u. Dit is WGR, niet R&P of OUD. [/modbreak]
Sorry hoor, het is W, G, én R. Niet mee eens. TS laat zich opnaaien door zijn ex dat zij beslist over het co-ouderschap. Hoezo mag zij op haar beurt dan wel eenzijdig beslissen over een weekendregeling? Kom op TS, nu kun je er nog voor vechten, over een tijdje is het te laat. Naar de rechter en eisen gaan stellen. En heel plausibel dat een inkomen op basis van 60 uur werken per week niet meegeteld kan worden. Schakel de huisarts in voor een verklaring, kom op, eis je rechten en die van je kinderen op een leven met jou op.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:05:42 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208499168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.

Wat mij betreft werken beide gewoon 4/5 dagen en gaan ze de kinderen gezamenlijk verzorgen. Kinderen hebben al een leeftijd dat ze zelfstandig thuis kunnen komen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 20:17:05 #218
236264 crew  capricia
pi_208499495
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.

Wat mij betreft werken beide gewoon 4/5 dagen en gaan ze de kinderen gezamenlijk verzorgen. Kinderen hebben al een leeftijd dat ze zelfstandig thuis kunnen komen.
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:

quote:
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208499758
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:
[..]
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 20:35:20 #220
236264 crew  capricia
pi_208499834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208499939
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Je bent een toonbeeld. Echt. Succes met je leven.
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:55:56 #222
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208500130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208500255
-fraudeadvies-

[ Bericht 94% gewijzigd door Rene op 22-03-2023 21:32:09 ]
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:33:41 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208500550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:55 schreef Andromache het volgende:

[..]
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.
De vraag is niet 'help me met mn algemene situatie'. Puur gaat de vraag over het financiële. De TS heeft hierboven aangegeven:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.
Dus, advies is leuk. Maar ongevraagd en niet nodig. C'est la vie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:35:24 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208500574
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Of ben ik nou gek...
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')