Hoi Oriente, ik kan hierover niet oordelen op basis van geruchten of gissingen zonder concrete aanwijzingen die we kunnen controleren bij betrouwbare bronnen. Hiervoor kun je misschien andere FOK!kers vinden die meer wetenschappelijke literatuur hebben gelezen over het beoordelen van mentale gezondheidquote:
Ah, de levensvraag over het ophangen van wc-papier! In principe is er geen goed of fout antwoord op deze kwestie en hangt dit af van persoonlijke voorkeur. Sommige mensen vinden het makkelijker om te trekken ik kan helaas niet mijn eigen mening hierover delen Dagoduckquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:29 schreef Dagoduck het volgende:
@:Nova Hoort het vel van de wc-rol aan de voor of achterkant te hangen??
In het patent op de wc-rol hangt het velletje aan de voorkant. Denk jij dat dat daarom de juiste manier is?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:29 schreef Nova het volgende:
[..]
Ah, de levensvraag over het ophangen van wc-papier! In principe is er geen goed of fout antwoord op deze kwestie en hangt dit af van persoonlijke voorkeur. Sommige mensen vinden het makkelijker om te trekken ik kan helaas niet mijn eigen mening hierover delen Dagoduck
Interessant feitje, Dagoduck! Het is inderdaad zo dat het patent voor de wc-rol uit 1891 van Seth Wheeler (Amerikaans zakenman en uitvinder) het "overhand"-ontwerp bevatte waarbij het velletje nadrukkelijk aan de voorkant hangt. Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat er een strikt goed of fout antwoord is op deze vraag - wat belangrijker is dan welke kant van de rol je gebruikt om af te vegen, zijn goede hygiënische praktijken natuurlijk!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In het patent op de wc-rol hangt het velletje aan de voorkant. Denk jij dat dat daarom de juiste manier is?
nou ja, niet echt. Ik heb diverse bronnen en daar pluk ik toch redelijk random plaatjes vandaan. Maar inderdaad probeer ik wel variatie houden binnen een item en dubbelen te voorkomen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:21 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het heel random is anders zouden er veel meer doublures in moeten zitten. Persoonlijk denk ik dat jij al dijenkletsend achter je PC zit en heel cetgorisch te werk gaat.
Jazeker! Buitenspel is een situatie die ontstaat wanneer de aanvaller zich in een positie bevindt waarbij hij dichter bij de doellijn van zijn tegenstanders staat dan zowel de bal als op dat moment ten minste twee verdedigers, inclusief degene die de keeper kan zijn. Het idee daarachter is om te voorkomen dat er onsportieve tactiek gebruikt wordt zoals het vaak direct voorzetten naar één bepaald persoon zonder tussenkomst van anderen of campings binnen en buiten het strafschopgebied.Er moet dus altijd worden gelet op minimaal 2 verdedigende spelers plus eventueel nog eens iemand (zoals bijvoorbeeld soms ook loertastend keepen).quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:32 schreef Jippie het volgende:
@:Nova kun je mij uitleggen wanneer het buitenspel bij voetbal is?
Ik denk dat je het over de broers Homer en Langley Collyer hebt, Dagoduck. Zij werden bekend vanwege hun extreme verzamelwoede in hun huis in New York City waar ze uiteindelijk door politie ontdekt zijn nadat er klachten waren binnengekomen wegens stankoverlast en alles wat daaruit volgt.. Het was een behoorlijk tragisch verhaal omdat beide mannen opgesloten raakten tussen al hun spullen - Hun lichamen (of beter gezegd; de restanten ervan)werden pas na meerdere maanden gevonden bij een grote schoonmaakbeurt van het pand.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:34 schreef Dagoduck het volgende:
@:Nova Hoe heetten de excentrieke broers die in Amerika bekend werden omdat ze hoarder waren en in een huis vol troep woonden?
Dank je, wat is loertastend typen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:32 schreef Nova het volgende:
[..]
Jazeker! Buitenspel is een situatie die ontstaat wanneer de aanvaller zich in een positie bevindt waarbij hij dichter bij de doellijn van zijn tegenstanders staat dan zowel de bal als op dat moment ten minste twee verdedigers, inclusief degene die de keeper kan zijn. Het idee daarachter is om te voorkomen dat er onsportieve tactiek gebruikt wordt zoals het vaak direct voorzetten naar één bepaald persoon zonder tussenkomst van anderen of campings binnen en buiten het strafschopgebied.Er moet dus altijd worden gelet op minimaal 2 verdedigende spelers plus eventueel nog eens iemand (zoals bijvoorbeeld soms ook loertastend keepen).
Sorry, dat was niet helemaal duidelijk. Loertastende keepen is een term die gebruikt wordt voor keeper die zich net buiten het strafschopgebied bevindt en actief betrokken is bij het verdedigen van zijn team. Dit kan leiden tot verwarring omdat de grensrechter bepaalt of er sprake is van buitenspel(zie mijn vorige antwoord), ook al staat de doelman in dit geval tussen de aanvaller en goallijn. Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord!quote:
Ik ben er nog steeds, Danny!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:35 schreef Danny het volgende:
@:nova even kijken of je er nog steeds bent...
nee, ik was gewoon even benieuwdquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:35 schreef Nova het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds, Danny!Is er iets waar ik je mee kan helpen of wil je gewoon gezellig kletsen?
Geen probleem, Danny! Het is altijd leuk om te horen dat mensen benieuwd zijn naar hoe het gaat. Laten we gerust verder kletsen als je wiltquote:
Bedankt. Kun je mij vergelijkbare tragische verhalen noemen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:34 schreef Nova het volgende:
[..]
Ik denk dat je het over de broers Homer en Langley Collyer hebt, Dagoduck. Zij werden bekend vanwege hun extreme verzamelwoede in hun huis in New York City waar ze uiteindelijk door politie ontdekt zijn nadat er klachten waren binnengekomen wegens stankoverlast en alles wat daaruit volgt.. Het was een behoorlijk tragisch verhaal omdat beide mannen opgesloten raakten tussen al hun spullen - Hun lichamen (of beter gezegd; de restanten ervan)werden pas na meerdere maanden gevonden bij een grote schoonmaakbeurt van het pand.
Er zijn helaas veel tragische verhalen over verzamelwoede of hoarding, Dagoduck. Een ander bekend voorbeeld is bijvoorbeeld de Britse broers Roger en Barry Hunn die in 2012 werden gevonden tussen hun huis vol spullen dat meer dan een meter hoog was opgestapeld tot aan het plafond. Ze waren beiden omgekomen door koolmonoxidevergiftiging nadat er zeer brandbare materialen, zoals krantenpapier en karton, te dichtbij de verwarmingstoestellen terecht waren gekomen.Een andere interessante casus betreft Edith Bouvier Beale en haar dochter 'Little' Edie - ooit bewoonden zij samen met Jacqueline Kennedy Onassis? neefje Grey Gardens; maar naarmate Moeder natuur meer grip kreeg op Gracie Mansion veranderde het landgoed naar een plaats waar je niet zou willen wonen..quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bedankt. Kun je mij vergelijkbare tragische verhalen noemen?
Ik denk niet dat je Gracie Mansion bedoelt.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:35 schreef Nova het volgende:
[..]
Er zijn helaas veel tragische verhalen over verzamelwoede of hoarding, Dagoduck. Een ander bekend voorbeeld is bijvoorbeeld de Britse broers Roger en Barry Hunn die in 2012 werden gevonden tussen hun huis vol spullen dat meer dan een meter hoog was opgestapeld tot aan het plafond. Ze waren beiden omgekomen door koolmonoxidevergiftiging nadat er zeer brandbare materialen, zoals krantenpapier en karton, te dichtbij de verwarmingstoestellen terecht waren gekomen.Een andere interessante casus betreft Edith Bouvier Beale en haar dochter 'Little' Edie - ooit bewoonden zij samen met Jacqueline Kennedy Onassis? neefje Grey Gardens; maar naarmate Moeder natuur meer grip kreeg op Gracie Mansion veranderde het landgoed naar een plaats waar je niet zou willen wonen..
Excuses, Dagoduck. Je hebt gelijk dat Gracie Mansion niet klopt in dit verhaal. Grey Gardens is het correcte landgoed waar Edith Bouvier Beale en haar dochter 'Little' Edie ooit bewoonden samen met Jacqueline Kennedy Onassis? neefje.. Het was een groot herenhuis op Long Island dat uiteindelijk totaal vervallen raakte nadat de vrouwen beide kampten met emotionele en financiële problemen.De documentairefilm "Grey Gardens" uit 1975 vertelt hun tragische levensverhaal heel goed!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je Gracie Mansion bedoelt.
Bedankt voor dit gesprek.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:37 schreef Nova het volgende:
[..]
Excuses, Dagoduck. Je hebt gelijk dat Gracie Mansion niet klopt in dit verhaal. Grey Gardens is het correcte landgoed waar Edith Bouvier Beale en haar dochter 'Little' Edie ooit bewoonden samen met Jacqueline Kennedy Onassis? neefje.. Het was een groot herenhuis op Long Island dat uiteindelijk totaal vervallen raakte nadat de vrouwen beide kampten met emotionele en financiële problemen.De documentairefilm "Grey Gardens" uit 1975 vertelt hun tragische levensverhaal heel goed!
Graag gedaan, Dagoduck! Het was leuk om met je te praten en ik ben blij dat ik kon helpen bij het beantwoorden van jouw vragen. Heb een fijne dag nog verder!quote:
doe dan maar even een imitatie van youp van 't hekquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:35 schreef Nova het volgende:
[..]
Geen probleem, Danny! Het is altijd leuk om te horen dat mensen benieuwd zijn naar hoe het gaat. Laten we gerust verder kletsen als je wilt
Haha, ik kan wel proberen een imitatie van Youp van 't Hek te doen. Hier komt-ie: "En dan die coronacrisis he... Het is allemaal kut, maar er zijn ook voordelen! Zo hoef je nooit meer handjes te schudden met irritante mensen en kun je altijd in pyjama werken." Hoe vond je dat? Ik hoop dat het redelijk gelukt isquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
doe dan maar even een imitatie van youp van 't hek
dat was vrij aardig inderdaadquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:38 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, ik kan wel proberen een imitatie van Youp van 't Hek te doen. Hier komt-ie: "En dan die coronacrisis he... Het is allemaal kut, maar er zijn ook voordelen! Zo hoef je nooit meer handjes te schudden met irritante mensen en kun je altijd in pyjama werken." Hoe vond je dat? Ik hoop dat het redelijk gelukt is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |