abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 31 maart 2023 @ 17:23:31 #151
375570 crew  Cyan9
pi_208604245
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 16:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
En VVD en FNP, 2 conservatieve partijen die vooral voor bedrijven opkomen, zijn er dus buiten gevallen. Ten koste van PvdA en CU, die toch altijd minder conservatief zullen zijn. Bijzondere, maar ook hoopgevende keus.
Dit valt me alleszins mee inderdaad.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 17:27:35 #152
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208604299
quote:

[..]
En VVD en FNP, 2 conservatieve partijen die vooral voor bedrijven opkomen, zijn er dus buiten gevallen. Ten koste van PvdA en CU, die toch altijd minder conservatief zullen zijn. Bijzondere, maar ook hoopgevende keus.
Het is maar net hoe je het uitlegt. Misschien zijn deze twee partijen op provinciaal niveau iets minder anti-platteland/boer dan op landelijk niveau. Dat zal ook wel de reden zijn dat GL en PvdA elkaar hier loslaten.
pi_208604333
quote:

[..]
Ze moeten die stikstofwinst ergens halen _O-
pi_208604459
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Het is maar net hoe je het uitlegt. Misschien zijn deze twee partijen op provinciaal niveau iets minder anti-platteland/boer dan op landelijk niveau. Dat zal ook wel de reden zijn dat GL en PvdA elkaar hier loslaten.
PvdA Friesland was het minst tegen de stikstofplannen van Van der Wal van de vorige coalitie in Friesland: https://www.omropfryslan.(...)g-naar-de-tekentafel

VVD en CDA waren veel feller tegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 31 maart 2023 @ 17:46:47 #155
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208604577
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
PvdA Friesland was het minst tegen de stikstofplannen van Van der Wal van de vorige coalitie in Friesland: https://www.omropfryslan.(...)g-naar-de-tekentafel

VVD en CDA waren veel feller tegen.
Toch is het een stuk gematigder dan het GL/PvdA-verhaal in Den Haag.

quote:
De PvdA wil dat we snel aan de slag gaan met het stikstofprobleem. Maar wel in een behapbaar tempo en aansluitend bij waar we al mee bezig zijn. Voor de balans tussen de natuur en landbouw moeten we uiteindelijk toe naar een reductie van het aantal koeien, maar niet noodzakelijkerwijs ook het aantal boeren. Boeren moeten goed betaald worden voor het werk wat zij verrichten voor bijvoorbeeld natuurbeheer en weidevogelbeheer. Dan is er ook met minder vee een goede boterham te verdienen voor de boer. Want ons platteland, onze dorpen kunnen niet zonder een gezonde agrarische bedrijfstak. De leefbaarheid zou dan ernstig onder druk komen te staan. Om de overgang naar duurzame landbouw en dus herstel van natuur en biodiversiteit mogelijk te maken moet het kabinet de provincie wel de ruimte geven om het vertrouwen van boeren terug te winnen. En daar helpt dit kabinetsplan niet bij!
Ook De ChristenUnie in Friesland is trouwens kritisch over de stikstofplannen.

quote:
De ChristenUnie Fryslân is geschrokken van de stikstofplannen van het Rijk. Dat reductie van stikstof nodig is voor natuurherstel, is voor ons een feit. Alleen deze extreme reductiecijfers komen voor ons volledig onverwacht. Deze hoge doelstellingen zijn niet realistisch en onhaalbaar. Onzekerheid over verplichte opkoop of voortzetting van je bedrijf naast een natuurgebied, begrijpen wij volledig.
https://fryslan.christenu(...)?weblog-tag=Stikstof

[ Bericht 22% gewijzigd door Van_Poppel op 31-03-2023 17:54:03 ]
pi_208604780
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Toch is het een stuk gematigder dan het GL/PvdA-verhaal in Den Haag.
[..]
Ook De ChristenUnie in Friesland is trouwens kritisch over de stikstofplannen.
[..]
https://fryslan.christenu(...)?weblog-tag=Stikstof
PvdA en CU zijn in elke provincie gematigder dan het landelijke verhaal, maar wel echt overtuigd van het belang van snel beginnen. Het startmoment is belangrijker dan het eindmoment.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208607162
quote:
De winst van BBB is vooral te danken aan ‘Lientje’ uit Overijssel en de door landelijke thema’s gekaapte verkiezingen”, zei Huizenga. Ze hekelde het onderscheid tussen ‘burgers’ en ‘boeren’, alsof er voor boeren andere regels zouden moeten zijn. „We zijn toch allemaal burgers?” Ook vond ze het BBB-programma ‘weinig gastvrij’.
https://www.tubantia.nl/e(...)en-kan-dat~a935e8a4/

Wat zijn de D66druiven toch ongelofelijk zuur.
zie email 27 oktober
pi_208607506
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)en-kan-dat~a935e8a4/

Wat zijn de D66druiven toch ongelofelijk zuur.
Ja, D66 is feller dan GL momenteel. GL geeft in veel provincies aan best met BBB te willen praten, D66 volgens mij nergens. Is dat omdat ze hun oude 'grootste tegenstander van de PVV' en later 'grootste tegenstander van FvD' op BBB uitproberen? Lijkt me onhandig, BBB zijn geen racisten of complotdenkers en worden dus lang zo erg niet gevonden. Of zit er iets anders achter?
De ooit redelijke middenpartij die D66 was, is in elk geval momenteel ver te zoeken.
pi_208607674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nederlandse natuur: een kaalgekapte zandheuvel
Poolse natuur: een oerbos waar geen mens ooit aan gezeten heeft

Ja, echt vergelijkbaar.
zonder het biestarwegras had jij je bedje niet eens nat kunnen plassen :{w
pi_208607913
RIP Zeeland en Friesland als het daar door gaat met de BBB.
pi_208607995
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:25 schreef bianconeri het volgende:
In zeeland is inderdaad BBB-SGP-CDA-VVD geadviseerd: https://www.zeeland.nl/ac(...)n-bbb-sgp-cda-en-vvd
Maar daar speelt stikstof gewoon helemaal niet.

Maar reken er maar op dat BBB in minstens 10 provincies in het bestuur komt, ze zijn namelijk meestal gewoon onmisbaar.
pi_208608248
https://www.nu.nl/provinc(...)-stikstofbeleid.html

En ze zijn eruit, heronderhandelen.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:57:53 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208608363
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
In zeeland is inderdaad BBB-SGP-CDA-VVD geadviseerd: https://www.zeeland.nl/ac(...)n-bbb-sgp-cda-en-vvd
Maar daar speelt stikstof gewoon helemaal niet.

Maar reken er maar op dat BBB in minstens 10 provincies in het bestuur komt, ze zijn namelijk meestal gewoon onmisbaar.
Bloedgeile coalitie _O_
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208608374
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:25 schreef bianconeri het volgende:
Brussel mondt uit in Zeeland.
pi_208608439
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bloedgeile coalitie _O_
BBB laat zich nog niet in hun kaarten kijken.
quote:
Kees Hanse zegt niet verrast te zijn door de twee opties, met de PvdA/GroenLinks en zonder. "Natuurlijk moet je eerst afwachten of het dan ook zo is, maar ik had dit wel vooraf verwacht." Hanse wil de optie met PvdA/GroenLinks niet bij voorbaat uitsluiten, al wordt er voorgesorteerd op een andere coalitie. "Er is misschien nu een voorzetje gegeven om een bepaalde richting op te gaan", zegt hij. "Maar ik denk dat we alle twee de opties serieus moeten gaan bekijken. Anita Pijpelink heeft zich de afgelopen jaren opgesteld als een goede bestuurder, dus gaat het mij te ver om nu gelijk voor een PvdA/GL-loze coalitie te kiezen."

Verbinding stad en platteland is belangrijk
"Het is nu aan de fractie om met elkaar de twee opties te bekijken en uit te vinden bij welke we de meeste aanknopingspunten kunnen vinden," gaat Hanse verder. "Daarbij hechten we veel waarde aan de verbinding van stad en platteland. Aan de winst van de PvdA/GL in Goes, Vlissingen en Middelburg kunnen we wat mij betreft niet voorbijgaan."
https://www.omroepzeeland(...)nks-wil-toch-meedoen
pi_208631539
CDA lijkt in veel besturen te komen, D66 nergens: https://www.trouw.nl/poli(...)da-is-hoog~b84ae641/
  zondag 2 april 2023 @ 15:59:12 #167
3542 Gia
User under construction
pi_208631861
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 15:42 schreef Hanca het volgende:
CDA lijkt in veel besturen te komen, D66 nergens: https://www.trouw.nl/poli(...)da-is-hoog~b84ae641/
Mooi!
pi_208632730
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 15:42 schreef Hanca het volgende:
Zo ziet je hand overspelen er uit. Gefeliciteerd D66!
zie email 27 oktober
pi_208633232
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ok, dus we moeten afzien van principes en programma's en gewoon meewaaien met de winden a la Rutte waarvan iedereen hier roept dat het zo ruk is?

Soms kan ik er met mijn pet niet bij.
pi_208633428
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, dus we moeten afzien van principes en programma's en gewoon meewaaien met de winden a la Rutte waarvan iedereen hier roept dat het zo ruk is?

Nee, maar aan de zijlijn gaan staan schreeuwen is ook nooit het beste idee. En is die 2030 qua stikstof nou plots een 'principe' van D66? Is de vraag of er stikstofbeleid wordt uitgevoerd niet veel belangrijker? Net als bijvoorbeeld de energietransitie, een heel belangrijk punt in de provincies?

Ik ben ervan overtuigd dat je altijd meer bereikt door open te staan voor een gesprek. Dat je racistische of ongrondwettelijke partijen uit sluit kan ik begrijpen, maar niets wijst er op dat BBB dat is.

En het gevolg is zo: ook na de val of het einde van dit kabinet regeert het CDA mee in de provincies, of D66 daarna nog enige invloed heeft is nog af te wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 03-04-2023 14:25:57 ]
  maandag 3 april 2023 @ 11:33:54 #171
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_208639807
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat een contadictionaire opmerking van een D66 stemmer. D66'ers geven altijd hoog op van verantwoordelijkheid nemen en verwijten partijen die dat weigeren te idealistisch te zijn. Maar nu voor D66 zelf de zijlijn dreigt zijn idealen opeens wel belangrijker dan verantwoordelijkheid nemen.

Soms kan ik er met de pet niet bij.
pi_208640027
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 11:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Wat een contadictionaire opmerking van een D66 stemmer. D66'ers geven altijd hoog op van verantwoordelijkheid nemen en verwijten partijen die dat weigeren te idealistisch te zijn. Maar nu voor D66 zelf de zijlijn dreigt zijn idealen opeens wel belangrijker dan verantwoordelijkheid nemen.

Soms kan ik er met de pet niet bij.
Verantwoordelijkheid nemen is hierin luisteren naar wat de rechter zegt en beleid daar op naar de toekomst toe afstemmen ipv voor je uitschuiven cq negeren. Dat is wat D66 wil.
pi_208640221
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is meeregeren in de provincies dan per se nodig? Als samenwerking onmogelijk is, houdt het op. Dat zie je landelijk, provinciaal en lokaal.

Het CDA waait momenteel met alle winden mee en probeert wanhopig een lijn te zoeken waarmee het kiezers kan terugwinnen. Gaat alleen niet lukken, ook niet met meeregeren in de provincie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208640248
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is meeregeren in de provincies dan per se nodig? Als samenwerking onmogelijk is, houdt het op. Dat zie je landelijk, provinciaal en lokaal.

Het CDA waait momenteel met alle winden mee en probeert wanhopig een lijn te zoeken waarmee het kiezers kan terugwinnen. Gaat alleen niet lukken, ook niet met meeregeren in de provincie.
Ik snap het CDA hierin niet echt. Althans, ze zijn bang, maar het lijkt me echt onverstandig wat ze doen. Eerst verliezen ze de kiezers die bepaald beleid niet willen en door te draaien verliezen ze ook nog eens een deel van de andere groep die juist voor hen koos omdat ze wel verantwoordelijkheid namen terwijl die 1e groep niet echt een reden heeft terug te keren.
pi_208640299
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 12:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik snap het CDA hierin niet echt. Althans, ze zijn bang, maar het lijkt me echt onverstandig wat ze doen. Eerst verliezen ze de kiezers die bepaald beleid niet willen en door te draaien verliezen ze ook nog eens een deel van de andere groep die juist voor hen koos omdat ze wel verantwoordelijkheid namen terwijl die 1e groep niet echt een reden heeft terug te keren.
Wat denken ze nou bij het CDA? Dat zo'n draai ertoe leidt dat kiezers terugkeren? Als je kritisch bent op het stikstofbeleid, stem je BBB. Dan ga je niet voor het CDA, waarvan je weet dat het over een jaartje weer een nieuwe draai kan maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')