Waarschijnlijk de best bekeken aflevering ooit. Nu al.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:53 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ze hebben hem offline gehaald
Met Bassey wordt elk voetbal moeilijk.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:55 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Analist Sjon gaat weer het moeilijkste voetbal wat er is spelen .
Net als Dirk Kuit bij Ado
In de verdediging en op het middenveld heb je maar 2 spelers die kunnen voetballen : Timber en Berghuis .quote:Op maandag 20 maart 2023 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met Bassey wordt elk voetbal moeilijk.
Genotquote:
Die was zenuwachtig precies op het verkeerde moment. Totale off day.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met Bassey wordt elk voetbal moeilijk.
En het voetballende vermogen van Timber wordt dan ook nog wel eens overschat. Zijn lange passes zijn niet bepaald fameus.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
In de verdediging en op het middenveld heb je maar 2 spelers die kunnen voetballen : Timber en Berghuis .
Klopt , beetje een pseudo Danny Blind ook als die wil indribbelen . Maar hij draait tenminste niet altijd automatisch terug naar achteren als er ook maar een beetje druk op komt.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En het voetballende vermogen van Timber wordt dan ook nog wel eens overschat. Zijn lange passes zijn niet bepaald fameus.
oh hij staat bij mij op privé, maar nu wel kunnen zien.quote:
"Over de scheidsrechter zeuren, dat vind ik calimero!"quote:
Eventjes ja, maar terecht ook.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:34 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
"Over de scheidsrechter zeuren, dat vind ik calimero!"
Vervolgens gaat de helft van het filmpje over Makkelie. (lol)
Ik stopte met kijken toen ze moddertje, scootmobiel dik bleken te zijn.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:34 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
"Over de scheidsrechter zeuren, dat vind ik calimero!"
Vervolgens gaat de helft van het filmpje over Makkelie. (lol)
Hij moet gewoon verdedigen en met de bal aan de voet de juiste dingen doen. Dan wordt Ajax kampioen.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:13 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die was zenuwachtig precies op het verkeerde moment. Totale off day.
Ik vind ze wel leuker voetballen, dat heeft PSV eigenlijk zelden gehad.quote:Op maandag 20 maart 2023 19:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en Feyenoord het nieuwe PSV.
Ik ga hem nu kijken, heb hem 2-3 keren eerder gezienquote:Op maandag 20 maart 2023 21:27 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
oh hij staat bij mij op privé, maar nu wel kunnen zien.
topshow
Sjonnie wordt gefileerd door PIETER BLACKEDquote:Heitinga praatte na het verlies tegen Feyenoord in termen die deden vermoeden dat de tijd vijftien jaar had stilgestaan. De voormalig topverdediger had zich geërgerd aan het druk zetten na rust. ‘Zij hebben net zoveel spelers als wij op het veld’, was zijn duiding. ‘We moeten er gewoon overal een-op-een van maken. En dan moet je de persoonlijke duels winnen.’ Hoe het volgens Heitinga kon dat Ajax alsnog in de problemen kwam? ‘Dat zijn individuele fouten die gemaakt worden.’
De trainer die in Europa imponeerde met zijn manier van druk zetten, zal nooit dergelijke taal uitkramen. Al is het maar omdat de pressing van Feyenoord gestoeld is op totaal andere tactische principes. In navolging van succesvolle Duitse trainers als Jürgen Klopp organiseert Slot zijn ploeg vanuit de zone. Op die manier zijn de belangrijkste gebieden op het veld altijd bezet. Misschien nog wel belangrijker: Feyenoord kan hierdoor domineren zonder de bal te hebben. Doordat de spelers van Slot niet achter hun directe tegenstanders aanrennen, bepaalt Feyenoord waar de ruimtes ontstaan. Zodat de opponent naar de zijkant gelokt kan worden. Daar is het dankzij de zijlijn mogelijk om druk te zetten zonder achterin een-op-een te staan.
In deze topper bleek de methodiek van Slot superieur aan die van Heitinga. De openingstreffer van Santiago Giménez begon met een drukmoment waarin Steven Bergwijn op eigen helft de bal verloor tegenover een overmacht aan tegenstanders. Zoals het collectieve jagen al dit hele seizoen een groot offensief wapen bleek voor Feyenoord. In deze topper was het minstens zo belangrijk dat de bezoekers Ajax vaak weghielden bij het doel. De ploeg van Heitinga noteerde minder doelpogingen, Expected Goals en balcontacten in de vijandelijke zestien dan Feyenoord. De betere aanvallers creëerden dus minder gevaar. Dat zou bij Ajax te denken moeten geven over de manier van verdedigen.
quote:Gerry Hamstra lijkt te gaan vertrekken bij Ajax. Dat onthulde clubwatcher Mike Verweij in de Kick-off Podcast van De Telegraaf. "Ik krijg wel meerdere signalen dat ze bezig zijn met de ontbinding van zijn contract", aldus Verweij, die niet uitsluit dat Hamstra het seizoen niet eens af mag maken. "Huntelaar loopt er ook rond. Wat heeft het voor zin als je tot 1 juli bij Ajax rondloopt en je eigenlijk helemaal geen slagkracht meer hebt, dan kun je net zo goed nu wegwezen."
Gerry Hamstra neemt een groot deel van de verantwoordelijkheid voor de aanstelling van Alfred Schreuder en de mislukte transferzomer op zich en heeft daarom bij de clubleiding van Ajax aangegeven te vertrekken.quote:
Tsja dat is voetbal. Als Kudus die bal erin tikte was je koploper geweest en zag de wereld er heel anders uit. Maar dan zou een gebrek aan kwaliteit nog gemaskeerd worden door resultaat. Nu dus niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als ik alle analyses mag geloven hebben we met 1-7 verloren ipv een goaltje in de 87ste minuut na net daarvoor een wereldredding van de keeper van Feyenoord waarna je anders de wedstrijd had gewonnen.
Met als kanttekening dat de tweede helft eigenlijk gewoon één grote rondo was.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als ik alle analyses mag geloven hebben we met 1-7 verloren ipv een goaltje in de 87ste minuut na net daarvoor een wereldredding van de keeper van Feyenoord waarna je anders de wedstrijd had gewonnen.
Maar goed je kan hetzelfde zeggen over Feyenoord, als je af zou fluiten na 85 minuten dan zou Feyenoord 4de staan, kan je een kwaliteit noemen maar het is ook een goed portie geluk.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Tsja dat is voetbal. Als Kudus die bal erin tikte was je koploper geweest en zag de wereld er heel anders uit. Maar dan zou een gebrek aan kwaliteit nog gemaskeerd worden door resultaat. Nu dus niet.
Nee tuurlijk en ik wil ook nog wel toegeven dat Feyenoord iets beter was, maar analyses zoals van Zwart hierboven gaan natuurlijk helemaal nergens over. Dit was niet de overwinning van Arne Slot ten opzichte van Heitinga.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat de tweede helft eigenlijk gewoon één grote rondo was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |