Ja volgens de humoronderzoeker en de genderbalanstrainer mag dit dus helemáál niet meer hè!!!!!!!quote:Op zondag 19 maart 2023 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het staat er ook niet, de suggestie is typisch een boze witte man opmerking.
Grapje!!!!
Ik zei laatst nog dat iemand een micropenis had in een eerder deel van dit topic, grapje viel niet goed.quote:Op zondag 19 maart 2023 17:43 schreef Leandra het volgende:
Moet je die "je mag tegenwoordig niks meer zeggen" figuren eens vertellen dat ze boze witte mannen zijn...
Wedden dat ze het "het was maar een grapje" argument niet accepteren?
Je mag tegenwoordig ook niks meer zeggenquote:Op zondag 19 maart 2023 17:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zei laatst nog dat iemand een micropenis had in een eerder deel van dit topic, grapje viel niet goed.
Ik kijk daar anders tegen aan. Een kleine, vocale groep blijft volharden in een 'stel je niet zo aan'-boodschap, maar maatschappelijk is er volgens mij best veel veranderd.quote:Op zondag 19 maart 2023 17:37 schreef Seven. het volgende:
Triest dat we in deel 7 na slechts het honderdste topic nog stééds moeten horen dat het allemaal wel meevalt.
Ik viel ook over die zin. Ik hoop dat ze bedoelt dat je er grapjes over kúnt maken maar het niet zou moeten doen.quote:Op zondag 19 maart 2023 17:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Maar seksisme jegens mannen is blijkbaar wél prima zo te lezen in dit artikel. Lekker inclusief weer jongons, not. Maar tegen mannen mag je gewoon zeggen dat ze zich niet aan moeten stellen of gewoon een vent moeten zijn natuurlijk.
Ik vind niet dat het allemaal wel meevalt, maar wel dat Tom Egbers buitenproportioneel aan de schandpaal wordt genageld, en zie niet zo goed wat hij te maken heeft om het voor vrouwen of allochtonen lastiger maken bij studio sport te werken.quote:Op zondag 19 maart 2023 17:37 schreef Seven. het volgende:
Triest dat we in deel 7 na slechts het honderdste topic nog stééds moeten horen dat het allemaal wel meevalt.
Als je geschoren wordt moet je stilzitten, niet je vrouw eerst ergens "ja maar zij dit, dat" laten roepen, je dochter een brief laten schrijven en vervolgens zelf bij Khalid gaan zitten huilen over je affaire en dat het allemaal zo zwaar is voor je gezin.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het allemaal wel meevalt, maar wel dat Tom Egbers buitenproportioneel aan de schandpaal wordt genageld, en zie niet zo goed wat hij te maken heeft om het voor vrouwen of allochtonen lastiger maken bij studio sport te werken.
Egbers is op non-actief gezet naar aanleiding van een affaire 15 jaar geleden met een junior en de nasleep daarvan waarin de sfeer tussen de ex-lovers nogal verzuurd is geraakt (hoe dat gebeurd is, is lastig te achterhalen) en hij haar nadat ze zijn vrouw heeft gebeld lelijke dingen over haar heeft gezegd ("serpent", "as van het kwaad"). Dat is niet netjes maar zulke dingen gebeuren in relaties en affaires die op de klippen lopen, ik vind dat niet iets zeggen over het vrouwvriendelijke klimaat, evenals dingen van hem die erbij worden gehaald en die daar uberhaupt niets mee te maken hebben (Tom die een collega een lekkere neukbeurt toewenst als die naar huis gaat -Oh hij zei sex!- of Tom die een ruzietje krijgt over voetbalclubs met een mannelijke collega ), blijkbaar nodig om hem nog even extra in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je geschoren wordt moet je stilzitten, niet je vrouw eerst ergens "ja maar zij dit, dat" laten roepen, je dochter een brief laten schrijven en vervolgens zelf bij Khalid gaan zitten huilen over je affaire en dat het allemaal zo zwaar is voor je gezin.
En ja, als jij een ex zo kunt schofferen op de redactie, keer op keer weer zonder dat hij (door wie dan ook) tot de orde wordt geroepen dat is er weldegelijk een situatie waarin het voor vrouwen lastig is om er veilig te werken.
Nee, hij is niet op non-actief gezet vanwege die affaire maar vanwege zijn misdragingen op de werkvloer, onder andere jegens de vrouw met wie hij een affaire gehad had, nadat dat beëindigd was en nadat zijn echtgenote het ontdekt had en met het ex-vriendinnetje van haar man was gaan praten.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Egbers is op non-actief gezet naar aanleiding van een afaire 15 jaar geleden met een junior en de nasleep daarvan waarin de sfeer tussen de ex-lovers nogal is verzuurd (hoe dat gebeurd is, is lastig te achterhalen) en hij haar nadat ze zijn vrouw heeft gebeld lelijke dingen over haar heeft gezegd ("serpent", "as van het kwaad") is niet netjes maar zulke dingen gebeuren in relaties en affaires die op de klippen lopen, ik vind dat niet iets zeggen over het vrouwvriendelijke klimaat, evenals dingen van hem die erbij worden gehaald en die daar uberhaupt niets mee te maken hebben (Tom die een collega een lekkere neukbeurt toewenst als die naar huis gaat -Oh hij zei sex!- of Tom die een ruzietje krijgt over voetbalclubs met een mannelijke collega ), blijkbaar nodig om hem nog even extra in een kwaad daglicht te zetten.
Ja, Tommie is een schuinsmacheerder maar dat lost hij maar op met zijn vrouw. Hij had geen relatie aan moeten knopen met een junior collega maar dat gebeurt echt overal en daar zijn huwelijken met kinderen uit ontstaan.
Dan vind ik de gebeurtenissen die Aicha Marghadi en Marijn de Vries aanhaalden veel relevanter voor het vaststellen van een patroon, dat zijn voorbeelden van een mannenbolwerk dat intimiderend en pesterig naar vrouwen toe is, niet Tommies midlife-crisis, kom op.
Wat er kwalijk was aan de toestand met Egbers was dat de melding over zijn gedrag niet serieus is aangepakt, net als andere meldingen niet zijn aangepakt. Dat zijn gedrag voortkwam uit het einde van de affaire doet er inderdaad niet toe. Die affaire is niet van belang. Wel dat hij zich misdroeg en dat daar niet adequaat is gereageerd op meldingen daarover. En dat is wel degelijk een duidelijk signaal dat er iets niet goed ging op de redactie.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Egbers is op non-actief gezet naar aanleiding van een affaire 15 jaar geleden met een junior en de nasleep daarvan waarin de sfeer tussen de ex-lovers nogal verzuurd is geraakt (hoe dat gebeurd is, is lastig te achterhalen) en hij haar nadat ze zijn vrouw heeft gebeld lelijke dingen over haar heeft gezegd ("serpent", "as van het kwaad"). Dat is niet netjes maar zulke dingen gebeuren in relaties en affaires die op de klippen lopen, ik vind dat niet iets zeggen over het vrouwvriendelijke klimaat, evenals dingen van hem die erbij worden gehaald en die daar uberhaupt niets mee te maken hebben (Tom die een collega een lekkere neukbeurt toewenst als die naar huis gaat -Oh hij zei sex!- of Tom die een ruzietje krijgt over voetbalclubs met een mannelijke collega ), blijkbaar nodig om hem nog even extra in een kwaad daglicht te zetten.
Ja, Tommie is een schuinsmacheerder maar dat lost hij maar op met zijn vrouw. Hij had geen relatie aan moeten knopen met een junior collega maar dat gebeurt echt overal en daar zijn huwelijken met kinderen uit ontstaan.
Dan vind ik de gebeurtenissen die Aicha Marghadi en Marijn de Vries aanhaalden veel relevanter voor het vaststellen van een patroon, dat zijn voorbeelden van een mannenbolwerk dat intimiderend en pesterig naar vrouwen toe is, niet Tommies midlife-crisis, kom op.
15 jaar geleden. Als we iedereen die de afgelopen jaar na een kapotte relatie lelijke dingen over de ander heeft gezegd ("dat kutwijf" , "die eikel", "gratenkut met weerhaken", "13 centimeter hooguit en alleen als hij heel opgewonden was") op non-actief moeten zetten dan kan het kabinet weer met steunpakketten aanrukken.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat er kwalijk was aan de toestand met Egbers was dat de melding over zijn gedrag niet serieus is aangepakt, net als andere meldingen niet zijn aangepakt. Dat zijn gedrag voortkwam uit het einde van de affaire doet er inderdaad niet toe. Die affaire is niet van belang. Wel dat hij zich misdroeg en dat daar niet adequaat is gereageerd op meldingen daarover. En dat is wel degelijk een duidelijk signaal dat er iets niet goed ging op de redactie.
Neequote:Tevens staan er andere voorbeelden van het wangedrag van Egbers in het VK-artikel, niet alleen jegens vrouwen.
Misschien is dat zo, maar die giftige werksituatie is al die tijd gebleven. Dat is niet alleen 15 jaar geleden zo geweest, maar die is nooit aangepakt en veranderd. Dus het is tevens een probleem van nu.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
15 jaar geleden. Als we iedereen die de afgelopen jaar na een kapotte relatie lelijke dingen over de ander heeft gezegd ("dat kutwijf" , "die eikel", "gratenkut met weerhaken", "13 centimeter hooguit en alleen als hij heel opgewonden was") op non-actief moeten zetten dan kan het kabinet weer met steunpakketten aanrukken.
De hoofdredactie had Egbers bij zich moeten roepen en een standje moeten geven, een waarschuwing desnoods. Op non-actief zetten,15 jaar na dato voor dit gaat echt veel te ver.
[..]
Nee
Op mijn gedrag valt ook het nodige aan te merken. Ik zit hier nota bene tegen een gage waar menig Nederlander niet aankomt een beetje een gevallen studio sport-presentator te verdedigen op een internetforum terwijl ik geacht word te mezelf productief te maken.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is dat zo, maar die giftige werksituatie is al die tijd gebleven. Dat is niet alleen 15 jaar geleden zo geweest, maar die is nooit aangepakt en veranderd. Dus het is tevens een probleem van nu.
Dat er wat betreft Egbers nu heel erg gefocused wordt op die affaire en zijn gedrag erna tegen deze vrouw, betekent niet dat er verder niets op zijn gedrag aan te merken viel. Dat weten we simpelweg niet. Als dat wel zo is, dan is dit inderdaad een te grote sanctie voor één persoon, maar als er meer is voorgevallen ook met andere mensen, dan mogelijk niet.
Overigens, na nog eens gelezen te hebben, het volgende zag ik over het hoofd:quote:Op maandag 20 maart 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is dat zo, maar die giftige werksituatie is al die tijd gebleven. Dat is niet alleen 15 jaar geleden zo geweest, maar die is nooit aangepakt en veranderd. Dus het is tevens een probleem van nu.
Dat er wat betreft Egbers nu heel erg gefocused wordt op die affaire en zijn gedrag erna tegen deze vrouw, betekent niet dat er verder niets op zijn gedrag aan te merken viel. Dat weten we simpelweg niet. Als dat wel zo is, dan is dit inderdaad een te grote sanctie voor één persoon, maar als er meer is voorgevallen ook met andere mensen, dan mogelijk niet.
Dit maakt de situatie wel anders, dat is wel veel meer dan verzuurd reageren op een affaire.quote:In diezelfde tijd stuurt een NOS-collega de jonge vrouw een mail, in het bezit van de Volkskrant, naar aanleiding van een ander voorval op de redactie. Daarin zegt hij op de hoogte te zijn van meerdere situaties van grensoverschrijdend gedrag van Egbers tegenover vrouwen op de NOS-redactie.
Het gedrag van Egbers, dat bij NOS Sport bijna twee jaar voortduurt, heeft grote impact op de jonge vrouw. Collega’s die ze in vertrouwen neemt, horen van haar dat ze zich onveilig voelt. Meerdere collega’s zien Egbers de vrouw intimideren, maar voor zover bekend zegt niemand er iets van.
Ik vind dan weer dat zijn vrouw en dochter buitenproportioneel aan de schandpaal genageld worden.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je geschoren wordt moet je stilzitten, niet je vrouw eerst ergens "ja maar zij dit, dat" laten roepen, je dochter een brief laten schrijven en vervolgens zelf bij Khalid gaan zitten huilen over je affaire en dat het allemaal zo zwaar is voor je gezin.
En ja, als jij een ex zo kunt schofferen op de redactie, keer op keer weer zonder dat hij (door wie dan ook) tot de orde wordt geroepen dat is er weldegelijk een situatie waarin het voor vrouwen lastig is om er veilig te werken.
Wel afgelopen week nog een item over de uitbreiding van het WK. Dus weet niet direct of het hiermee te maken heeft.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Arno Vermeulen weer niet in de NOS podcast
Zij is in haar functie niet houdbaar als haar man een notoire overtreder van fatsoensregels op de werkvloer is, zij daar van weet en het bagatelliseert.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik vind dan weer dat zijn vrouw en dochter buitenproportioneel aan de schandpaal genageld worden.
Zij uit haar functie, Tom een paar maandjes niet op tv.
Dat is een misvatting. De waarheid is volgens mij eerder: nooit heeft de meerderheid gedacht dat dit soort taferelen wenselijk zijn op de werkvloer. Het is alleen dat een kleine club mensen (die aan de top zitten) een soort incestueuze club vormen, waardoor ze elkaar het hand boven het hoofd houden. En precies dat, is volgens mij helemaal niet aan het veranderen. Het komt enkel wat vaker aan het daglicht.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kijk daar anders tegen aan. Een kleine, vocale groep blijft volharden in een 'stel je niet zo aan'-boodschap, maar maatschappelijk is er volgens mij best veel veranderd.
jawel. Maar die paniek reactie van de hoofdredactie jegens Egbers is natuurlijk ook gewoon afleiding.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De 'privilege' discussie is vooral contraproductief, omdat de mensen die het constant daarover hebben hun eigen privileges niet zien. Want uiteindelijk heb je het als vrouw in het westen absurd goed. Je bent dan gepriviliseerd vergeleken heel veel mannen wereldwijd.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik viel ook over die zin. Ik hoop dat ze bedoelt dat je er grapjes over kúnt maken maar het niet zou moeten doen.
Ik merkte laatst in een groepje mannelijke collega's van 50+ op toen het binnenhalen van een subsidie werd besproken: zo ziet het 'old boys network' er nou uit. Het was plagerig bedoeld, maar ze schrokken er wel even van en het zette hen aan het denken. Het zette mij op mijn beurt ook aan het denken, want misschien had ik het beter niet zo kunnen zeggen.
Veel mannen herkennen zich niet in het beeld van bevoorrechte, witte man. En dat snap ik wel, want wie is die man dan precies? Het gaat doorgaans meer om tamelijk onzichtbare manieren waarop bepaalde groepen meer macht, invloed en succes hebben en houden dan om kwaadwillende individuen die dat allemaal niet verdienen. Het individu hoeft zich daar niet schuldig om te voelen, maar het is wel prettig als je je gevoelig toont voor de strubbelingen van een ander en probeert om een bijdrage te leveren aan een werkvloer die voor iedereen prettig is. Dat doen al mijn collega's en daarom voelde ik me wat schuldig om mijn opmerking.
Moet bij dit soort generaliserende zaken altijd denken deze scene uit Better Call Saul. Klein beetje context: Deze gast wordt gehaat en gepest door de hoofdpersonages omdat ze denken dat hij succesvol en geprivilegieerd is en nooit tegenslag heeft gehad. Dat blijkt uiteindelijk toch anders te liggen.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De 'privilege' discussie is vooral contraproductief, omdat de mensen die het constant daarover hebben hun eigen privileges niet zien. Want uiteindelijk heb je het als vrouw in het westen absurd goed. Je bent dan gepriviliseerd vergeleken heel veel mannen wereldwijd.
quote:You're right. I've worked my way through worse. Debt. Depression. My marriage falling apart. Oh, yeah. Been sleeping in the guest house for the better part of a year. Just one more thing that good ol' Howard has to work through. But yes, I will land on my feet. I will be okay. But you? Far from it. You two... you two are soulless. Jimmy, you can't help yourself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is dan een zogenaamd succesvolle witte man die het zogenaamd gemaakt zou hebben. Zelfs de mensen wie het ogenschijnlijk voor de wind gaat, gaat het niet altijd voor de wind. Daarom vind ik dat 'witte mannen privilege' ook echt een kutverhaal van heb ik jou daar. Vraag witte mannen die in loopgraven vechten, op vuilmachines zitten, verslaafd zijn en bedelend op de grond zitten eens of ze geprivilegieerd zijn. Je helpt echt helemaal niemand met dat slachtoffernarratief. En dat narratief zie je overal, zie onderstaande kutreclame die nu overal op tv te zien is.
quote:Op maandag 20 maart 2023 15:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Moet bij dit soort generaliserende zaken altijd denken deze scene uit Better Call Saul. Klein beetje context: Deze gast wordt gehaat en gepest door de hoofdpersonages omdat ze denken dat hij succesvol en geprivilegieerd is en nooit tegenslag heeft gehad. Dat blijkt uiteindelijk toch anders te liggen.
[..]Net zoals niet alle boomers alleen maar geluk hebben gehad, een berg geld hebben verdiend met het verkopen van hun huizen en nu in weelde leven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is dan een zogenaamd succesvolle witte man die het zogenaamd gemaakt zou hebben. Zelfs de mensen wie het ogenschijnlijk voor de wind gaat, gaat het niet altijd voor de wind. Daarom vind ik dat 'witte mannen privilege' ook echt een kutverhaal van heb ik jou daar. Vraag witte mannen die in loopgraven vechten, op vuilmachines zitten, verslaafd zijn en bedelend op de grond zitten eens of ze geprivilegieerd zijn. Je helpt echt helemaal niemand met dat slachtoffernarratief. En dat narratief zie je overal, zie onderstaande kutreclame die nu overal op tv te zien is.
Generalisaties zijn nooit goed. Ook niet naar 'vrouwen' die 'mannen' links laten liggen. Of 'progressieven' of 'conservatieven'.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
En individuen hebben hun eigen strubbelingen. Ik kom bijvoorbeeld behoorlijk geprivilegieerd over (ik spreek ABN en ben hoogopgeleid), maar ik kom van het platteland, ben eerstegeneneratiestudent, mijn ouders hadden financiële problemen en ik ben erg ziek geweest toen ik jong was. Dat heeft grote invloed gehad op mijn carrière. En tegelijk ben ik als westerling inderdaad goed af, iets wat ik beter begrijp nu ik met veel expats samenwerk.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De 'privilege' discussie is vooral contraproductief, omdat de mensen die het constant daarover hebben hun eigen privileges niet zien. Want uiteindelijk heb je het als vrouw in het westen absurd goed. Je bent dan gepriviliseerd vergeleken heel veel mannen wereldwijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |