abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 maart 2023 @ 13:07:43 #176
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208554179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:51 schreef monkyyy het volgende:
Ik DRIP een deel van mijn dividend van Shell, gister om 22.00 was de deadline om dat aan te geven. Heeft iemand een idee tegen welke beurskoers dat dan gebeurt? Mijn broker is Saxo.

Ik verwacht dat ze de openingskoers van de betaaldatum (27 maart) pakken?. Maar dat is een aanname
Ze zijn gegaan voor ¤25,675 per stuk. Een beetje een random koers lijkt het wel. :wtf:
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208555951
Wat betekenen al die groene cijfers op mijn scherm?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208556551
quote:
5s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:46 schreef nostra het volgende:
Wat betekenen al die groene cijfers op mijn scherm?
Ssssst, beurs is nog niet dicht.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_208564294
Gigafactory Berlijn zou volgens de laatste informatie rond de 5.000 Model Y's per week produceren nu.
Da's heel netjes als je bedenkt dat dat in juni 2022 nog rond de 1.000 stuks lag.
pi_208564365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gigafactory Berlijn zou volgens de laatste informatie rond de 5.000 Model Y's per week produceren nu.
Da's heel netjes als je bedenkt dat dat in juni 2022 nog rond de 1.000 stuks lag.
Daar was die op gemaakt hè.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208564501
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daar was die op gemaakt hè.
Uiteraard, maar evengoed duurt het opschalen van productie wel even.

Shanghai draait al sinds 2018 en zelfs daar weten ze er ieder jaar nog iets meer uit te persen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208564513
twitter

Ik vind Ron Stoop totaal niet relevant verder, maar prima, deelt wel nieuwe ontwikkelingen.
Moest aan je denken Verse Prins. :*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208564660
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:26 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

Ik vind Ron Stoop totaal niet relevant verder, maar prima, deelt wel nieuwe ontwikkelingen.
Moest aan je denken Verse Prins. :*
Die Chinezen staan niet stil.

Daarom maak ik me ook niet zo heel druk om de "Li en Co voorraad" discussies.

Zou je in de 70's op Twitter gezeten hebben dan zou er gezegd zijn "er is niet genoeg Pb op de wereld om alle auto's elektrisch te maken".
In de 80's zou het "er is niet genoeg Cd op de wereld om alle auto's elektrisch te maken" zijn.
In de 90's zou het "er is niet genoeg La, Ce, Pr en Nd. op de wereld om alle auto's elektrisch te maken" zijn.
pi_208564673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die Chinezen staan niet stil.

Daarom maak ik me ook niet zo heel druk om de "Li en Co voorraad" discussies.

Zou je in de 70's op Twitter gezeten hebben dan zou er gezegd zijn "er is niet genoeg Pb op de wereld om alle auto's elektrisch te maken".
In de 80's zou het "er is niet genoeg Cd op de wereld om alle auto's elektrisch te maken" zijn.
In de 90's zou het "er is niet genoeg La, Ce, Pr en Nd. op de wereld om alle auto's elektrisch te maken" zijn.
Ik ben het met je eens - long term -
Maar we gooien het wel heel radicaal om de komende 30 jaar.
Het is niet dat de vrije markt ons geleidelijk naar progressie stuurt, dit is overheid interventie met een grote hamer.
pi_208564678
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens - long term -
Maar we gooien het wel heel radicaal om de komende 30 jaar.
Hoe dan ook, aan Na hebben we iig sowieso geen tekort ;)

quote:
Het is niet dat de vrije markt ons geleidelijk naar progressie stuurt, dit is overheid interventie met een grote hamer.
Als merken als Tesla, Nissan en Renault niet grootschalig EV's waren gaan produceren dan was er nog geen alternatief geweest.

Over een jaar of 5 koop je een EV "C-klasse" model voor dezelfde aanschafprijs als een Ford Focus.

Dus een verbod of stimulering is dan niet eens meer nodig, je zou gek zijn als je met zo'n onderhoudsonvriendelijke plofmotor blijft rondrijden.

Ik denk dat het hele verbod op brandstofmotoren dat er nu door is gekomen compleet zinloos is.
Al ruim voor 2035 ligt de verkoop van voertuigen met brandstofmotoren compleet op z'n gat.

En ook daar wil ik nog wel een kratje Hertog-Jan op inzetten :+
pi_208564701
Zit je ook in BYD, @TheFreshPrince? En waarom wel/niet?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208564760
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:49 schreef nostra het volgende:
Zit je ook in BYD, @:TheFreshPrince? En waarom wel/niet?
Nee, sowieso niet omdat het een Chinees bedrijf is.
Daarnaast produceren ze nog ongeveer voor 50% brandstofauto's (plug-in hybrides).

Overigens doet BYD meer dan auto's, ze leveren accu's aan andere fabrikanten (o.a. Tesla en Toyota) en zitten ook in energy storage oplossingen.

Zonder BYD had Toyota waarschijnlijk niet eens de bZ4X gehad nu.
pi_208564874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
En ook daar wil ik nog wel een kratje Hertog-Jan op inzetten
Stroomnet wordt bottleneck.
pi_208564951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Stroomnet wordt bottleneck.
Ja.
Nee.

Auto's rijden 13.000km per jaar gemiddeld, dat is 6 tot 7kWh stroom per dag per auto, gemiddeld.
Je moet het slim inrichten, dan kan het.

Een auto die 40km gereden heeft, hoeft geen 11kW laadstroom te hebben, die kan met 1kW prima volladen in een korte nacht.
Een auto die 400km gereden heeft, heeft ~10kW laadstroom nodig in een nacht.
pi_208565133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja.
Nee.

Auto's rijden 13.000km per jaar gemiddeld, dat is 6 tot 7kWh stroom per dag per auto, gemiddeld.
Je moet het slim inrichten, dan kan het.

Een auto die 40km gereden heeft, hoeft geen 11kW laadstroom te hebben, die kan met 1kW prima volladen in een korte nacht.
Een auto die 400km gereden heeft, heeft ~10kW laadstroom nodig in een nacht.
True
pi_208565150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
True
En daarom zit ik dus óók in Alfen :P
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:52:39 #192
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208565824
BABA +6% omdat Jack Ma is gezien genietend van een patatje mayo... Blijft raar dat investeren in China tech.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_208565897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:52 schreef JimmyJames het volgende:
BABA +6% omdat Jack Ma is gezien genietend van een patatje mayo... Blijft raar dat investeren in China tech.
Gelukkig is hij niet gezien met een frietje mayo.
pi_208568514
Wat zou er gebeuren met mijn aandelen Alibaba met de spliting in zes verschillende bedrijven?
Krijg ik dan gewoon aandelen in alle zes de bedrijven daarvoor terug?
Heb ze ooit gekocht voor de AI en cloud onderdelen, heb niks met de webshop.
Vooralsnog is het een bijzonder slechte investering gebleken voor mij.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:24:58 #195
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208568564
Ah shit dat is de reden van de stijging. Niet de friet. Even inlezen later.
pi_208576869
Morgen ex-dividend Randstad @ 2.85, gaat iemand hiervoor nog in Randstad instappen? Ik weet dat het dividend uit de koers komt.

Ik volg OCI alweer een tijdje (voor dividend), twijfelde vrijdag en gisteren om in te stappen, laat maar weer zitten nu :')
BlaBlaBla
pi_208577084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:38 schreef Soldier2000 het volgende:
Morgen ex-dividend Randstad @ 2.85, gaat iemand hiervoor nog in Randstad instappen? Ik weet dat het dividend uit de koers komt.

Ik volg OCI alweer een tijdje (voor dividend), twijfelde vrijdag en gisteren om in te stappen, laat maar weer zitten nu :')
Ik zit al in Randstad. Prima dividend aandeel
OCI had je inderdaad toch vrijdag moeten kopen.. maar goed das achteraf
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_208577112

Wat tips van DeGiro om groen te beleggen.
pi_208578627
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:38 schreef Soldier2000 het volgende:

Ik zit in beiden al een tijdje, Randstad ietwat in de min, OCI fors in de min.
Maar dat laatste is vandaag weer iets ingelopen.
  woensdag 29 maart 2023 @ 13:36:16 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208579337
Shell herstelt wel lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')