abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208695116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:19 schreef blomke het volgende:

[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18671157/
[..]
Dus niet: gaat om een lineair effect. Zolang de inademing van vezels geringe hoeveelheden betreft, is het verwaarloosbaar. Al die onderzoekers gaat om mijn werkers die het erts omhoog haalden en werkers in de asbestindustrie.
Dank je wel, ik ga het lezen.

/edit: duidelijk. Ik was bekend met de opvatting dat het risico op ziekte toeneemt met de tijd, maar dat is kennelijk gelukkig achterhaald.

[ Bericht 8% gewijzigd door recursief op 07-04-2023 17:25:13 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208695255
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:19 schreef blomke het volgende:

[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18671157/
[..]
Dus niet: gaat om een lineair effect. Zolang de inademing van vezels geringe hoeveelheden betreft, is het verwaarloosbaar. Al die onderzoekers gaat om mijn werkers die het erts omhoog haalden en werkers in de asbestindustrie.
Had al zo een vermoeden. Het koste ook nog 10 jaar na de vermoedens om het wat harder te maken. Kost dus ook gewoonweg veel tijd. Zelfs bij mensen die ermee te maken hadden in hoge dosis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208695944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Laat je niet zo opnaaien of van stuk brengen door een mening van een ander.
Ik heb ook de nodige discussies gevoerd en daar krijg je soms wat tegengas (of LNG) bij.

Een zalm zwemt ook tegen de stroming in, wees de zalm.

Verder kan het "met gestrekt been er in" van sommige users ook wel wat minder, geef elkaar een beetje ruimte.
Bedankt voor je woorden.

Tijdje geleden heb ik hier al een aardig eind tegen de stroom in gezwommen. Punt is dat ik op het moment midden in een verhuizing zit en geen zin heb om tijd en energie te steken in weer zo’n zelfde zinloze discussie.

Waar ik wel altijd tijd en energie voor vrij maak is oprecht geïnteresseerden van informatie te voorzien. Voor deze mensen: mijn PM staat altijd open. ^O^
pi_208697349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:17 schreef blomke het volgende:
Eeeehh...zouden optiehandelaren daar geen rekening mee houden? Net zoals met de afloop: derde vrijdag v/d maand kan flink verschillen.
Tuurlijk wordt daar rekening mee gehouden, maar ook misbruik van gemaakt. Ik snapte de prijsstelling van SBM puts bijvoorbeeld totaal niet (met dat relatief hoge dividend in april), maar dat kan ook aan mij liggen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208697583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Tuurlijk wordt daar rekening mee gehouden, maar ook misbruik van gemaakt. Ik snapte de prijsstelling van SBM puts bijvoorbeeld totaal niet (met dat relatief hoge dividend in april), maar dat kan ook aan mij liggen.
Er zijn modellen die de premie berekenen, afh. van de volatiliteit, looptijd, strike, etc. etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208697637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Er zijn modellen die de premie berekenen, afh. van de volatiliteit, looptijd, strike, etc. etc.
Natuurlijk zijn daar modellen voor, maar hoe exact alle Griekse letters daarbij in elkaar grijpen (en ik dus wel of niet een juiste premie betaal of ontvang) is mij wat boven het hoofd gegrepen. Ik houd het bij het schrijven van puts op aandelen die ik best geleverd wil hebben en liefst relatief volatiel zijn (Signify, Aalberts, Twentsche Kabel - SBM dus) en op relatieve zekerheidjes als RELX, UN, RD, waar je bij eventuele assignment weer rustig calls op kan schrijven.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208697746
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn daar modellen voor, maar hoe exact alle Griekse letters daarbij in elkaar grijpen (en ik dus wel of niet een juiste premie betaal of ontvang) is mij wat boven het hoofd gegrepen. Ik houd het bij het schrijven van puts op aandelen die ik best geleverd wil hebben en liefst relatief volatiel zijn (Signify, Aalberts, Twentsche Kabel - SBM dus) en op relatieve zekerheidjes als RELX, UN, RD, waar je bij eventuele assignment weer rustig calls op kan schrijven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208698041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:02 schreef blomke het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat leuk, het komt uit m'n geboortejaar en ik begrijp er niets van.
  vrijdag 7 april 2023 @ 21:26:00 #284
545 dop
:copyright: dop
pi_208698074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:11 schreef MisChrartin het volgende:
Gister nog maar een plukje calls Shell geschreven. Toch weer een gratis dag extra dat de premie eruit loopt met een dichte beurs.
2 dagen, maandag ook geen handel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208698469
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:02 schreef blomke het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Black & Scholes toch?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 7 april 2023 @ 22:56:17 #286
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208699327
Iemand hier op het virnetx dividend gegokt?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208708909
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Black & Scholes toch?
Nooit doorgrond, doch minor Finance gedaan. Ochja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208712129
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 22:56 schreef stinkie het volgende:
Iemand hier op het virnetx dividend gegokt?
Nooit van gehoord, maar wel interessant. Nu te laat btw.
  zondag 9 april 2023 @ 11:07:09 #289
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208713012
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:39 schreef blomke het volgende:

[..]
Nooit van gehoord, maar wel interessant. Nu te laat btw.
Ik heb wel wat gekocht als gokje, maar vond de koersstijgingen wel apart. Nu dus op hete kolen zitten tot ik er vanaf kan :’)
Met Costco hetzelfde gedaan (30%, na belasting en koersverlies ruim de helft van overgehouden) en met ZiM ook (geen idee wat dat oplevert netto nog)

Naast het gewone verstandige investeren zijn dit soort hokjes soms wel leuk
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208734746
Interessant overzicht van de prestaties van diverse automerken:

Verder: verkoopcijfers Tesla in China zijn ook binnen

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-04-2023 11:06:17 ]
pi_208735075
quote:
81s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:44 schreef nostra het volgende:
Leven we nog in 1998 of wat? Goede Vrijdag, doe normaal.
Heerlijk genoten van mijn vrije dag hoor. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 11 april 2023 @ 12:22:55 #292
545 dop
pi_208735600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:22 schreef Dusthor92 het volgende:
Laat maar.

@:thefreshprince als je oprechte interesse hebt kun je me een PM sturen, dan leg ik het graag uit.
God jonge doe eens niet zo zielig. ik heb al eerder aangegeven dat ik nogal cynisch ben als het Tell betreft.
je kunt het gelijk persoonlijk maken maar we kunnen er niet onderuit dat Charif Souki niet op alle vlakke een goed track record heeft. hij is vooral goed in zichzelf belonen.

om het verkopen van je kroonjuwelen als een goed plan te zien is op voorhand een beetje vreemd, zeker gezien er wederom weinig openheid is over de deal.
dat zijn gewoon geen pluspunten en dat mag ook gewoon gezegd.
Tell is een zeer speculatieve belegging!
Wees kritisch en maak er niet alleen een goednieuws show van.
Daar hou je elkaar scherp mee.

Ow net nog even gecontroleerd, maar wie zit er afgelopen week wederom aan de verkoop kant in Tell.
Charif Souki!?

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 11-04-2023 12:52:46 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 11 april 2023 @ 12:49:40 #293
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208735839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Interessant overzicht van de prestaties van diverse automerken:

Verder: verkoopcijfers Tesla in China zijn ook binnen

[ afbeelding ]
Politiek risico begint wel een factor te worden voor investeren in Tesla, in mijn ogen. Andere mensen komen wellicht tot een andere conclusie.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208736042
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Politiek risico begint wel een factor te worden voor investeren in Tesla, in mijn ogen. Andere mensen komen wellicht tot een andere conclusie.
Ben ik me je eens.
Al zijn veel andere automerken (en fabrikanten in veel andere sectoren) ook erg afhankelijk van China.
En Bosch, dat weer veel onderdelen levert aan diverse automerken, heeft ook fabrieken in China staan.
Dat zijn maar voorbeelden, een bedrijf als Apple zit ook diep in China.

Met de lockdowns in China hadden veel fabrieken in Europa ook direct tekorten aan halffabricaten of accucellen.

Als er grote problemen en sancties komen, bijvoorbeeld rond Taiwan, dan wordt het sowieso spannend.

Tesla heeft overigens ook fabrieken in Europa, US en straks ook in Mexico.
Ze leggen niet alle eieren in 1 mandje.

Maar ze zijn evengoed wel afhankelijk van CATL (en BYD) voor accu's, met name LFP-cellen.
pi_208738039
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:22 schreef dop het volgende:

[..]
God jonge doe eens niet zo zielig. ik heb al eerder aangegeven dat ik nogal cynisch ben als het Tell betreft.
je kunt het gelijk persoonlijk maken maar we kunnen er niet onderuit dat Charif Souki niet op alle vlakke een goed track record heeft. hij is vooral goed in zichzelf belonen.

om het verkopen van je kroonjuwelen als een goed plan te zien is op voorhand een beetje vreemd, zeker gezien er wederom weinig openheid is over de deal.
dat zijn gewoon geen pluspunten en dat mag ook gewoon gezegd.
Tell is een zeer speculatieve belegging!
Wees kritisch en maak er niet alleen een goednieuws show van.
Daar hou je elkaar scherp mee.

Ow net nog even gecontroleerd, maar wie zit er afgelopen week wederom aan de verkoop kant in Tell.
Charif Souki!?

Wind je anders nog ff op om mijn post van 4 dagen geleden man _O- :D
  dinsdag 11 april 2023 @ 16:23:33 #296
545 dop
pi_208738109
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 16:15 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Wind je anders nog ff op om mijn post van 4 dagen geleden man _O- :D
Dat loopt wel los hoor, eerder niet aan toe gekomen.
Verwacht verder geen toelichting.
Maar een kritische noot leek me op zijn plaats, niet om jouw voor je het weer persoonlijk opvat.

Kritisch op Tell en Charif Souki.

Voel je verder vrij om er een positieve draai aan te geven.

Disclosure, ik zit niet in Tell long of short.
pi_208738143
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 16:23 schreef dop het volgende:

[..]
Dat loopt wel los hoor, eerder niet aan toe gekomen.
Verwacht verder geen toelichting.
Maar een kritische noot leek me op zijn plaats, niet om jouw voor je het weer persoonlijk opvat.

Kritisch op Tell en Charif Souki.

Voel je verder vrij om er een positieve draai aan te geven.
Zoals ik al zei heb ik daar geen zin meer in ^O^
  dinsdag 11 april 2023 @ 16:39:26 #298
545 dop
pi_208738295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 16:26 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Zoals ik al zei heb ik daar geen zin meer in ^O^
Wel opvallend dat je wel graag op mij reageert, maar de lastige puntjes graag laat liggen.
Niet erg verrassend, Succes.
pi_208739298
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 16:39 schreef dop het volgende:

[..]
Wel opvallend dat je wel graag op mij reageert, maar de lastige puntjes graag laat liggen.
Niet erg verrassend, Succes.
Ja de vorige keer zei je exact hetzelfde waarna ik keer op keer je onzin debunkte.

En nu probeer je me weer uit de tent te lokken.

Heb wat zelfrespect man.
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:39:19 #300
545 dop
pi_208739507
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:20 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ja de vorige keer zei je exact hetzelfde toen ik keer op keer je onzin debunkte.

En nu probeer je me weer uit de tent te lokken.

Heb wat zelfrespect man.
ik heb gewoonweg weinig vertrouwen in een topman die zijn aandelen verkoopt en nu ook nog het tafel zilver verkoopt om zijn plannen te financieren.

daar is geen onzin bij.

even voor de mee lezers en geintreseerde Charif Souki. is er bij Cheniere Energy. uitgeschopt door een activistische aandeelhouder. omdat deze het hele plan niet zag zitten, nu hebben er vaak waar 2 vechten 2 schuld.
maar in de tussentijd heeft de activistische aandeelhouder zijn geld bij Cheniere Energy, en dat van zijn mede aandeelhouders verdubbeld.

Bij Tell gaat het de omgekeerde weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')