abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:37:10 #51
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_208501156
Opel Ampera / Chevrolet Volt misschien een optie? Feitelijk elektrische auto's met een range extender (1.4 benzinemotor om bij te springen als de accu leeg is). Exemplaren uit 2012-2013 zie ik te koop staan zo tussen 10.000 en 13.000 euro. Die dingen hebben obesitas met een leeggewicht van ruim 1600 kg, maar met een volle accu schijnen ze nog rap van hun plek te kunnen komen.

Ik kijk er ook weleens naar maar wel met argwaan omdat het erg complexe techniek betreft. In het hybride hoekje is Toyota inderdaad een veiligere optie.
  zaterdag 1 april 2023 @ 02:45:08 #52
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208610432
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
Klinkt leuk maar alles slijt gewoon harder
Kettings die uit rekken (reden dat ze weer terug naar riem gaan )
dit

kleine motor leuk qua brandstofverbruik maar ze slijten harder, uitgerekte distributiekettingen, zoiets vervangen gaat al snel boven de ¤1K
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208611494
Ik heb gisteren in een Kia Ceed gereden.

Iets van 8 jaar oud, met een 1.6 motor.
Geen idee hoe betrouwbaar dit is echter, het is geen Japanse auto natuurlijk.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  dinsdag 4 april 2023 @ 17:37:31 #54
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_208656799
Ik denk ook dat die kleine opgefokte blokken niet ver komen. Grote blokken met relatief weinig vermogen komen het verst: kijk maar naar oude Volvo's of Amerikanen. Het blok kan het op zijn gemakje doen, die opgevoerde grasmaaiers presteren constant op de toppen van hun kunnen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_208656856
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:13 schreef Galvez het volgende:
Ik heb gisteren in een Kia Ceed gereden.

Iets van 8 jaar oud, met een 1.6 motor.
Geen idee hoe betrouwbaar dit is echter, het is geen Japanse auto natuurlijk.
Motorisch zijn Hyundai en Kia prima.

Het enige is dat interieurdelen soms wat sneller slijtage vertonen, zo zie je vaak na ~80.000km al slijtplekken op het stuur die je bij andere merken pas na 200.000 ziet. Maar dat is cosmetisch.

Dat is het meest opvallende dat me opviel toen ik voor iemand een auto aan het zoeken was.
pi_208677330
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Motorisch zijn Hyundai en Kia prima.

Het enige is dat interieurdelen soms wat sneller slijtage vertonen, zo zie je vaak na ~80.000km al slijtplekken op het stuur die je bij andere merken pas na 200.000 ziet. Maar dat is cosmetisch.

Dat is het meest opvallende dat me opviel toen ik voor iemand een auto aan het zoeken was.
Een stuur met slijtplekken is nog tot daar aan toe, maar je wil geen auto hebben waar de stoel al begint door te zakken door slijtage. Helemaal niet als je er zo veel in zit als TS.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_208685583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 23:03 schreef knoopie het volgende:

[..]
Een stuur met slijtplekken is nog tot daar aan toe, maar je wil geen auto hebben waar de stoel al begint door te zakken door slijtage. Helemaal niet als je er zo veel in zit als TS.
Een stoel is nog eenvoudig te vervangen, een motorblok niet.

Het probleem is natuurlijk niet de kleine motorblokken an sich, maar de combinatie van een klein motorblok in een relatief zware C- of zelfs D-segment auto. Dan heeft de boel nu eenmaal meer te lijden en zal de kans op (overmatige) slijtage groter zijn.
Miata is always the answer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')