Ja is wel zo. En als ik hem hoor praten dan denk ik dat hij er op zich ook wel rijp genoeg voor is. Maar of hij al de ervaring en de statuur heeft? Nog een miskleun kan niet…quote:Op zaterdag 18 maart 2023 21:38 schreef Hanca het volgende:
Boswijk wel een ideale figuur om BBB wat wind uit de zeilen te nemen of om de volgende keer met BBB aan tafel te gaan zitten voor een coalitieakkoord.
Eerst een stemming over de volgende motie: steek een groene kaart op als u wel wil dat Hoekstra niet mag blijven, een rode kaart als u niet wil dat Hoekstra niet mag blijven.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
Daar zullen ze toch wel een verkiezing voor houden?
Het is niet duidelijk, opnieuw. We stemmen met BLAUW, BLAUW!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerst een stemming over de volgende motie: steek een groene kaart op als u wel wil dat Hoekstra niet mag blijven, een rode kaart als u niet wil dat Hoekstra niet mag blijven.
Maar als D66 eruit stapt kan er niet door bepaalde rechtse partijen gedoogd worden? En op andere punten door linkse partijen?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 20:19 schreef koos_vriendloos het volgende:
Van een CDA vriend in de provinciale staten meegekregen dat het kabinent binnen een paar maanden waarschijnljk al zal gaan vallen.
Persoon in kwestie verwacht dat CDA eruit staptquote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar als D66 eruit stapt kan er niet door bepaalde rechtse partijen gedoogd worden? En op andere punten door linkse partijen?
?? Waarom zouden zij eruit stappen? Verwacht dat eerder van D66/CUquote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:21 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Persoon in kwestie verwacht dat CDA eruit stapt
Als er over 2 jaar verkiezingen zijn, is CDA weg.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
?? Waarom zouden zij eruit stappen? Verwacht dat eerder van D66/CU
Omdat hun verlies te genant voor worden is. CDA heeft zijn eeuwenoude steun aan de boeren teniet gedaan ten behoeve aan het kabinet. Een beetje spijt en het uit stappen van het kabinet ter bewijs zou hun weer iets hoger op de peilingen kunnen plaatsen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
?? Waarom zouden zij eruit stappen? Verwacht dat eerder van D66/CU
Zo had ik het nog niet gezienquote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:24 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Omdat hun verlies te genant voor worden is. CDA heeft zijn eeuwenoude steun aan de boeren teniet gedaan ten behoeve aan het kabinet. Een beetje spijt en het uit stappen van het kabinet ter bewijs zou hun weer iets hoger op de peilingen kunnen plaatsen.
ja en dan gaat VVD en BBB samen verderquote:Op zaterdag 18 maart 2023 20:19 schreef koos_vriendloos het volgende:
Van een CDA vriend in de provinciale staten meegekregen dat het kabinent binnen een paar maanden waarschijnljk al zal gaan vallen.
Beton gebruiken ze veel bij bruggen of kantorenquote:
Grappig, meer dan de 90.000 woningen per jaar die VVD-CDA-D66-CU nu willen bouwen? Vertel eens hoe dat gaat werken?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dan gaat VVD en BBB samen verder
en dan gaan ze weer bouwen denk ik
Riskante strategie op het moment dat je de wind niet mee hebt.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:24 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Omdat hun verlies te genant voor worden is. CDA heeft zijn eeuwenoude steun aan de boeren teniet gedaan ten behoeve aan het kabinet. Een beetje spijt en het uit stappen van het kabinet ter bewijs zou hun weer iets hoger op de peilingen kunnen plaatsen.
En denk jij nu echt dat nu de BBB er is de boeren terug gaan naar het CDA als die uit het kabinet stappen? Dat lijkt mij nogal een gewaagde voorspelling, eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:24 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Als er een partij uit stapt, gaan we in Nederland verkiezingen houden. Balkenende III bleef ook niet zitten, die zorgden alleen voor alles richting de vervroegde verkiezingen na de val van Balkenende II waar D66 uit stapte.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar als D66 eruit stapt kan er niet door bepaalde rechtse partijen gedoogd worden? En op andere punten door linkse partijen?
Doe kans lijkt me heel erg klein, eerlijk gezegd. CDA kan nu makkelijker het beleid wat meer naar zichzelf toetrekken.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:21 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Persoon in kwestie verwacht dat CDA eruit stapt
die willen wel, maar in de provincies hield Groen Links overal de woningbouw tegenquote:Op zondag 19 maart 2023 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, meer dan de 90.000 woningen per jaar die VVD-CDA-D66-CU nu willen bouwen? Vertel eens hoe dat gaat werken?
Dat samen-wij geleuter zeker.quote:Op zondag 19 maart 2023 07:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doe kans lijkt me heel erg klein, eerlijk gezegd. CDA kan nu makkelijker het beleid wat meer naar zichzelf toetrekken.
Maar belangrijker: binnen het CDA heerste afgelopen weken collectief de mening dat ze nu wel een goed nieuw plan hadden (de landelijke fractie heeft met het Wetenschappelijk Instituut een moderne christendemocratische visie uitgewerkt voor de landbouw, het klimaat, het gezin en de samenleving), maar dat de verkiezingen nog te vroeg komen, ze hebben dat helemaal nog niet uit kunnen dragen.
Dan is de volgende verkiezingen vervroegen wel het domste wat je kunt doen, dan zit je met exact hetzelfde probleem als bij de verkiezingen deze week. CDA heeft juist alles te winnen bij zoveel mogelijk tijdswinst.
Dat VVD light waren ze juist de afgelopen jaren.quote:Op zondag 19 maart 2023 11:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wellicht halen ze meer stemmen op als ze zich presenteren als een VVD-light.
Wellicht alleen geïnteresseerden en CDA'ers die dit lezen. Ik denk niet dat dit ervoor zorgt dat ze meer stemmen zullen trekken .Ik vind het maar vaag wat ze precies willen, ik geloof niet dat ik daarin de enigste ben..quote:Op zondag 19 maart 2023 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat VVD light waren ze juist de afgelopen jaren.
Het gaat om deze publicaties, waar staat dat het samen met de CDA fractie is: https://www.cda.nl/wetenschappelijk-instituut/publicaties-194377
Die komen voort uit zij-aan-zij, maar zijn toch echt wel een uitbreiding en vooral een concrete invulling.
Het is ook voor CDAers geschreven, die kunnen daarna deze plannen uit gaan dragen, ze gebruiken in hun toespraken, interviews e.d. Het is geen verkiezingsprogramma.quote:Op zondag 19 maart 2023 12:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht alleen geïnteresseerden en CDA'ers die dit lezen. Ik denk niet dat dit ervoor zorgt dat ze meer stemmen zullen trekken .Ik vind het maar vaag wat ze precies willen, ik geloof niet dat ik daarin de enigste ben..
Ik zou wat zwaarder geschut intrekken. Maxime Verhagen, Hans Hillen, Camiel Eurlings, Henk Bleker, Jack de Vries.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gefluisterd wordt ook de naam van Marnix van Rij, maar die zit eigenlijk niet op de goede functie daar voor.
Ik weet niet of ik nu Anne Kuik zou lanceren in deze omstandigheden, voor Boswijk komt het allemaal ook nog wat vroeg. Dan nog eerder een Bruis Slot adje interim oid.
Dat zijn juist de figuren waar ze wat meer afstand van willen nemen, ze willen weer naar het midden ipv een VVD light zijn.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou wat zwaarder geschut intrekken. Maxime Verhagen, Hans Hillen, Camiel Eurlings, Henk Bleker, Jack de Vries.
Ik ga het eens tot mij nemen dat stuk. Maar volgens mij is de only way out of this shit om meer naar rechts (conservatief) op te schuiven.quote:Op zondag 19 maart 2023 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat VVD light waren ze juist de afgelopen jaren.
Het gaat om deze publicaties, waar staat dat het samen met de CDA fractie is: https://www.cda.nl/wetenschappelijk-instituut/publicaties-194377
Die komen voort uit zij-aan-zij, maar zijn toch echt wel een uitbreiding en vooral een concrete invulling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |