abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208442501
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:38 schreef Hanca het volgende:
Boswijk wel een ideale figuur om BBB wat wind uit de zeilen te nemen of om de volgende keer met BBB aan tafel te gaan zitten voor een coalitieakkoord.
Ja is wel zo. En als ik hem hoor praten dan denk ik dat hij er op zich ook wel rijp genoeg voor is. Maar of hij al de ervaring en de statuur heeft? Nog een miskleun kan niet…
zie email 27 oktober
pi_208442744
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
Daar zullen ze toch wel een verkiezing voor houden?
Eerst een stemming over de volgende motie: steek een groene kaart op als u wel wil dat Hoekstra niet mag blijven, een rode kaart als u niet wil dat Hoekstra niet mag blijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208442767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerst een stemming over de volgende motie: steek een groene kaart op als u wel wil dat Hoekstra niet mag blijven, een rode kaart als u niet wil dat Hoekstra niet mag blijven.
Het is niet duidelijk, opnieuw. We stemmen met BLAUW, BLAUW!
zie email 27 oktober
pi_208444484
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 20:19 schreef koos_vriendloos het volgende:
Van een CDA vriend in de provinciale staten meegekregen dat het kabinent binnen een paar maanden waarschijnljk al zal gaan vallen.
Maar als D66 eruit stapt kan er niet door bepaalde rechtse partijen gedoogd worden? En op andere punten door linkse partijen?
pi_208444504
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Maar als D66 eruit stapt kan er niet door bepaalde rechtse partijen gedoogd worden? En op andere punten door linkse partijen?
Persoon in kwestie verwacht dat CDA eruit stapt
pi_208444517
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:21 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
?? Waarom zouden zij eruit stappen? Verwacht dat eerder van D66/CU
  Vis een optie? zaterdag 18 maart 2023 @ 23:23:42 #132
70532 loveli
N
pi_208444545
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als er over 2 jaar verkiezingen zijn, is CDA weg.

Als ze het eerder laten ploffen, maken ze een kans.
crap in = crap out
pi_208444561
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Omdat hun verlies te genant voor worden is. CDA heeft zijn eeuwenoude steun aan de boeren teniet gedaan ten behoeve aan het kabinet. Een beetje spijt en het uit stappen van het kabinet ter bewijs zou hun weer iets hoger op de peilingen kunnen plaatsen.
pi_208444571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:24 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Omdat hun verlies te genant voor worden is. CDA heeft zijn eeuwenoude steun aan de boeren teniet gedaan ten behoeve aan het kabinet. Een beetje spijt en het uit stappen van het kabinet ter bewijs zou hun weer iets hoger op de peilingen kunnen plaatsen.
Zo had ik het nog niet gezien ;)
  zaterdag 18 maart 2023 @ 23:30:27 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208444659
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 20:19 schreef koos_vriendloos het volgende:
Van een CDA vriend in de provinciale staten meegekregen dat het kabinent binnen een paar maanden waarschijnljk al zal gaan vallen.
ja en dan gaat VVD en BBB samen verder
en dan gaan ze weer bouwen denk ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 18 maart 2023 @ 23:32:41 #136
323876 michaelmoore
pi_208444702
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beton is veel mooier idd
Beton gebruiken ze veel bij bruggen of kantoren

woningbouw gaat met natuurlijke materialen tegenwoordig , hoogwaardige circulaire materialen
volledig energieneutraal of zelfs energieleverend
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208445191
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja en dan gaat VVD en BBB samen verder
en dan gaan ze weer bouwen denk ik
Grappig, meer dan de 90.000 woningen per jaar die VVD-CDA-D66-CU nu willen bouwen? Vertel eens hoe dat gaat werken?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2023 00:01:25 ]
pi_208445352
quote:

[..]
Riskante strategie op het moment dat je de wind niet mee hebt.

"Wie breekt, betaalt." is het Haagse gezegde. En dat komt vrijwel altijd uit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_208445480
quote:

[..]
En denk jij nu echt dat nu de BBB er is de boeren terug gaan naar het CDA als die uit het kabinet stappen? Dat lijkt mij nogal een gewaagde voorspelling, eigenlijk.

En hoe gaat het CDA dan uitleggen dat ze nu voor het uitvoeren van de stikstof regels zijn maar na uit het kabinet gestapt te zijn ineens niet meer en waarom zou dat voor boeren geloofwaardig zijn?

Het CDA kan ook blijven zitten, hopen dat de BBB hun beloftes niet waar kan maken en over 2 jaar beter voor de dag komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2023 00:15:52 ]
pi_208447020
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als er een partij uit stapt, gaan we in Nederland verkiezingen houden. Balkenende III bleef ook niet zitten, die zorgden alleen voor alles richting de vervroegde verkiezingen na de val van Balkenende II waar D66 uit stapte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208447022
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:21 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Doe kans lijkt me heel erg klein, eerlijk gezegd. CDA kan nu makkelijker het beleid wat meer naar zichzelf toetrekken.

Maar belangrijker: binnen het CDA heerste afgelopen weken collectief de mening dat ze nu wel een goed nieuw plan hadden (de landelijke fractie heeft met het Wetenschappelijk Instituut een moderne christendemocratische visie uitgewerkt voor de landbouw, het klimaat, het gezin en de samenleving), maar dat de verkiezingen nog te vroeg komen, ze hebben dat helemaal nog niet uit kunnen dragen.

Dan is de volgende verkiezingen vervroegen wel het domste wat je kunt doen, dan zit je met exact hetzelfde probleem als bij de verkiezingen deze week. CDA heeft juist alles te winnen bij zoveel mogelijk tijdswinst.
  zondag 19 maart 2023 @ 08:55:24 #142
323876 michaelmoore
pi_208447335
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Grappig, meer dan de 90.000 woningen per jaar die VVD-CDA-D66-CU nu willen bouwen? Vertel eens hoe dat gaat werken?
die willen wel, maar in de provincies hield Groen Links overal de woningbouw tegen
zowel in Utrecht als in Noord Holland en waarom dat begrijp ik niet,
meer een dogmatisch machtspelletje

Hier in het dorp ook, er moeten eerst 600 appartemeneten gebouwd worden en dan zou er buiten de dorpsgrens gebouwd worden
Toen dat zover was , had de provincie weer een ander probleem verzonnen en ging het niet door , moest toch weer binnendorps volgepropt worden
Nu mocht er dan bij gods gratie 100 huizen gebouwd worden , nou daar waren 3000 liuefhebbers voor

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2023 09:01:05 ]
pi_208449224
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 07:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doe kans lijkt me heel erg klein, eerlijk gezegd. CDA kan nu makkelijker het beleid wat meer naar zichzelf toetrekken.

Maar belangrijker: binnen het CDA heerste afgelopen weken collectief de mening dat ze nu wel een goed nieuw plan hadden (de landelijke fractie heeft met het Wetenschappelijk Instituut een moderne christendemocratische visie uitgewerkt voor de landbouw, het klimaat, het gezin en de samenleving), maar dat de verkiezingen nog te vroeg komen, ze hebben dat helemaal nog niet uit kunnen dragen.

Dan is de volgende verkiezingen vervroegen wel het domste wat je kunt doen, dan zit je met exact hetzelfde probleem als bij de verkiezingen deze week. CDA heeft juist alles te winnen bij zoveel mogelijk tijdswinst.
Dat samen-wij geleuter zeker.
pi_208449253
Wellicht halen ze meer stemmen op als ze zich presenteren als een VVD-light.
pi_208450073
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wellicht halen ze meer stemmen op als ze zich presenteren als een VVD-light.
Dat VVD light waren ze juist de afgelopen jaren.

Het gaat om deze publicaties, waar staat dat het samen met de CDA fractie is: https://www.cda.nl/wetenschappelijk-instituut/publicaties-194377
Die komen voort uit zij-aan-zij, maar zijn toch echt wel een uitbreiding en vooral een concrete invulling.
pi_208450216
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gaat om deze publicaties, waar staat dat het samen met de CDA fractie is: https://www.cda.nl/wetenschappelijk-instituut/publicaties-194377
Die komen voort uit zij-aan-zij, maar zijn toch echt wel een uitbreiding en vooral een concrete invulling.
Wellicht alleen geïnteresseerden en CDA'ers die dit lezen. Ik denk niet dat dit ervoor zorgt dat ze meer stemmen zullen trekken .Ik vind het maar vaag wat ze precies willen, ik geloof niet dat ik daarin de enigste ben..
pi_208450470
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wellicht alleen geïnteresseerden en CDA'ers die dit lezen. Ik denk niet dat dit ervoor zorgt dat ze meer stemmen zullen trekken .Ik vind het maar vaag wat ze precies willen, ik geloof niet dat ik daarin de enigste ben..
Het is ook voor CDAers geschreven, die kunnen daarna deze plannen uit gaan dragen, ze gebruiken in hun toespraken, interviews e.d. Het is geen verkiezingsprogramma.
  zondag 19 maart 2023 @ 13:36:05 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208450813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gefluisterd wordt ook de naam van Marnix van Rij, maar die zit eigenlijk niet op de goede functie daar voor.
Ik weet niet of ik nu Anne Kuik zou lanceren in deze omstandigheden, voor Boswijk komt het allemaal ook nog wat vroeg. Dan nog eerder een Bruis Slot adje interim oid.
Ik zou wat zwaarder geschut intrekken. Maxime Verhagen, Hans Hillen, Camiel Eurlings, Henk Bleker, Jack de Vries.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208450835
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zou wat zwaarder geschut intrekken. Maxime Verhagen, Hans Hillen, Camiel Eurlings, Henk Bleker, Jack de Vries.
Dat zijn juist de figuren waar ze wat meer afstand van willen nemen, ze willen weer naar het midden ipv een VVD light zijn.
  zondag 19 maart 2023 @ 13:38:36 #150
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208450843
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ga het eens tot mij nemen dat stuk. Maar volgens mij is de only way out of this shit om meer naar rechts (conservatief) op te schuiven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')