abonnement Unibet Coolblue
pi_208450852
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn juist de figuren waar ze wat meer afstand van willen nemen, ze willen weer naar het midden ipv een VVD light zijn.
Zijn allemaal voorbeelden van conservatieve christendemocratische politici met een hééél groot bereik en waar je als kiezer niet meteen een allergie aanval van krijgt.

Als CDA verder gaat op Ruth Peetoom tour om maar eens wat te noemen, dan zal het CDA verder gemarginaliseerd raken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208450873
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn allemaal voorbeelden conservatieve christendemocratische politici met een hééél groot bereik en waar je als kiezer niet meteen een allergie aanval van krijgt.

Als CDA verder gaat op Ruth Peetoom tour om maar eens wat te noemen, dan zal het CDA verder gemarginaliseerd raken.
Jij krijgt er geen allergieaanval van, veel ex-CDA stemmers juist wel. Dat het CDA dankzij die figuren teveel naar rechts is opgeschoven en dus op de VVD is gaan lijken, is juist het grote probleem van het CDA. De christendemocratie is niet rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208450907
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij krijgt er geen allergieaanval van, veel ex-CDA stemmers juist wel. Dat het CDA dankzij die figuren teveel naar rechts is opgeschoven en dus op de VVD is gaan lijken, is juist het grote probleem van het CDA. De christendemocratie is niet rechts.
Het CDA heeft juist aan die mannen te danken dat er nog (iets??) staat, hoewel Omtzigt er ook nog uit gekieperd..
Christendemocratische politiek positioneert zich iets rechts van het midden over het algemeen met een conservatieve accent.

Lees voor de lol eens de "wet van Nolens door": https://www.trouw.nl/nieuws/wet-van-nolens~bbcf903b/
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 maart 2023 @ 13:51:27 #154
408813 crew  trein2000
pi_208450993
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ga het eens tot mij nemen dat stuk. Maar volgens mij is de only way out of this shit om meer naar rechts (conservatief) op te schuiven.
Het origineel is altijd beter dan de kopie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208451025
@Hanca,

Een artikel dat al een beetje mijn vermoeden bevestigd. Ook mainstream CU en CDA loopt over naar de BBB.

Link:https://www.trouw.nl/poli(...)rop-stemt~b7e77755d/
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208451027
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het origineel is altijd beter dan de kopie.
Leg uit?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208451069
De enige way out is precies waar BBB ook wil zitten in de provincies: centrum conservatief. Net zo bereid om met PvdA als met VVD samen te werken, dat was het CDA ten voeten uit. Opkomen voor familiewaarden, maar met oog voor de zwakkeren in de samenleving en het platteland. Dat past bij het CDA, maar die richting zijn ze na Balkenende uit het oog verloren. Verhagen was de slechtste keus die het CDA ooit kon maken, dat werd toen ook al door de politiek duiders voorspeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 14:01:00 #158
236264 crew  capricia
pi_208451126
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:56 schreef Hanca het volgende:
De enige way out is precies waar BBB ook wil zitten in de provincies: centrum conservatief. Net zo bereid om met PvdA als met VVD samen te werken, dat was het CDA ten voeten uit. Opkomen voor familiewaarden, maar met oog voor de zwakkeren in de samenleving en het platteland. Dat past bij het CDA, maar die richting zijn ze na Balkenende uit het oog verloren. Verhagen was de slechtste keus die het CDA ooit kon maken, dat werd toen ook al door de politiek duiders voorspeld.
Verhagen was een van de nagels aan de kist, ja.
Net als Camiel Eurlings en Bleker.
Definitely not CIA
pi_208451142
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:56 schreef Hanca het volgende:
De enige way out is precies waar BBB ook wil zitten in de provincies: centrum conservatief. Net zo bereid om met PvdA als met VVD samen te werken, dat was het CDA ten voeten uit. Opkomen voor familiewaarden, maar met oog voor de zwakkeren in de samenleving en het platteland. Dat past bij het CDA, maar die richting zijn ze na Balkenende uit het oog verloren. Verhagen was de slechtste keus die het CDA ooit kon maken, dat werd toen ook al door de politiek duiders voorspeld.
Jammer dat je niet reageert op mijn bronnen waarin toch echt iets anders beweert dan wat jij schrijft. Jij wil volgens mij ook niet discussiëren, maar meer jouw visie overbrengen ofzo ;)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208451181
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
@:Hanca,

Een artikel dat al een beetje mijn vermoeden bevestigd. Ook mainstream CU en CDA loopt over naar de BBB.

Link:https://www.trouw.nl/poli(...)rop-stemt~b7e77755d/
Er is wat van CU naar BBB gegaan, dat klopt wel. Maar zo veel zijn dat er ook weer niet geweest, want zo veel is CU qua stemmen niet verloren. Een hogere opkomst en een paar dingen die net verkeerd vallen zijn minstens net zo schuldig aan het verlies van CU als de stemmers die naar BBB zijn gegaan (en ik heb trouwens ook CU stemmers gehoord die naar GL en PvdD zijn overgestapt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208451207
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jammer dat je niet reageert op mijn bronnen waarin toch echt iets anders beweert dan wat jij schrijft. Jij wil volgens mij ook niet discussiëren, maar meer jouw visie overbrengen ofzo ;)
Dat gevoel heb ik meer bij jou. Jouw oplossing is altijd 'naar rechts', terwijl CDA alleen groot is geweest als centrumpartij en juist de laatste 10 jaar ver naar rechts is opgeschoven. Inderdaad, de 10 jaar dat ze zijn gemarginaliseerd.

Alsof je bij een auto die steeds uit de bocht vliegt omdat hij te hard rijdt zegt: nog wat dieper het gaspedaal in, dat is de oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208451227
Dat CDA kiezers verliest aan BBB is juist een bewijs dat ze te ver rechts zitten, BBB is namelijk minder rechts (en in sommige provincies veel minder rechts) dan het CDA nu is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208451339
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is wat van CU naar BBB gegaan, dat klopt wel. Maar zo veel zijn dat er ook weer niet geweest, want zo veel is CU qua stemmen niet verloren. Een hogere opkomst en een paar dingen die net verkeerd vallen zijn minstens net zo schuldig aan het verlies van CU als de stemmers die naar BBB zijn gegaan (en ik heb trouwens ook CU stemmers gehoord die naar GL en PvdD zijn overgestapt).
Onderlinge interdependentie van kiezersstromen is altijd lastig in kaart te brengen. Maar heb het gevoel ook wel dat CU-GL kiezers kunnen wisselen, net zoals CU-CDA en CU-SGP.

Je moet het vaak toch doen met "gevoel" en sentiment of kiezers zijn overgelopen van partij X naar Y. Maar dat stukje leek wel een beetje aan te geven dat ook onder traditionele kerkgangers de BBB een alternatief is, net zoals ik vermoed dat diezelfde mensen ook wel VVD zouden kunnen stemmen of zelfs SGP.

quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik meer bij jou. Jouw oplossing is altijd 'naar rechts', terwijl CDA alleen groot is geweest als centrumpartij en juist de laatste 10 jaar ver naar rechts is opgeschoven. Inderdaad, de 10 jaar dat ze zijn gemarginaliseerd.

Alsof je bij een auto die steeds uit de bocht vliegt omdat hij te hard rijdt zegt: nog wat dieper het gaspedaal in, dat is de oplossing.
Ik pleit niet voor een rechts CDA, en al zeker niet in economische zin, en al helemaal niet als het gaat over de opvatting en waardering van arbeid. Daarin zal het CDA toch wel centrum blijven.

Ik krijg bij jou het gevoel dat je een CDA nastreeft met een linksig randstedelijk karakter met een Protestants sausje eroverheen. Dat heeft het CDA al geprobeerd onder Ruth Peetoom met dat rapport "geloof in de samenleving??" met een pleidoei voor een pluriforme samenleving.

Wat jij wil is feitelijk de CU al, of misschien wel één van die voorgangers van GL de EVP.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208451409
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:07 schreef Hanca het volgende:
Dat CDA kiezers verliest aan BBB is juist een bewijs dat ze te ver rechts zitten, BBB is namelijk minder rechts (en in sommige provincies veel minder rechts) dan het CDA nu is.
Dat moeten we echt afwachten, en kan per provincie van verschillen. Maar bij de TK was dat in elk geval niet het geval.

Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208451474
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]Ik krijg bij jou het gevoel dat je een CDA nastreeft met een linksig randstedelijk karakter met een Protestants sausje eroverheen. Dat heeft het CDA al geprobeerd onder Ruth Peetoom met dat rapport "geloof in de samenleving??" met een pleidoei voor een pluriforme samenleving.


Wat jij wil is feitelijk de CU al, of misschien wel één van die voorgangers van GL de EVP.
Nee, dat bepleit ik helemaal niet. Dan heb je me verkeerd begrepen

Maar Verhagen is bijvoorbeeld echt stukken rechtser dan Rutte zelf ooit is geweest. Verhagen zou bij VVD ook rechterflank zijn. Een Eurlings bijvoorbeeld ook. Mensen voor wie het idee van samenwerken met de PvdA klinkt als een verschrikking. En juist die mensen hebben het CDA naar de afgrond geleid.

Het CDA moet juist af van die voorkeur voor de VVD die het de laatste 10 jaar extreem had en weer echt in het midden tussen VVD en PvdA gaan staan.


Edit: en dan bedoel ik vooral op de links-rechts ladder, ze zullen altijd een partij blijven voor wat conservatieve stemmers natuurlijk. Maar centrum-conservatief, dat is wat CDA hoort te zijn en dat is precies wat Verhagen en Eurlings niet zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 19-03-2023 14:29:34 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 maart 2023 @ 14:50:58 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208452075
De PVDA wilde ook graag een elitaire klimaat, stikstof en tegen bouwen partij worden met veel stemmers in de grachtengordel.

Helaas een Groen Links is genoeg
stoere trui Spekmans droomt nu eenmaal van een communistisch blok
twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2023 14:57:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 maart 2023 @ 14:54:47 #167
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_208452143
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
De PVDA wilde ook graag een elitaire klimaat stikstof en tegen bouwen partij worden met veel stemmers in de grachtengordel

Helaas een Groen Links is genoeg
stoere trui Spekmans droomt nu eenmaal van een communistisch blok
[ twitter ]
Dit is echt voor het eerst dat ik het met Spekman eens ben.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_208452236
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
De PVDA wilde ook graag een elitaire klimaat stikstof en tegen bouwen partij worden met veel stemmers in de grachtengordel

Helaas een Groen Links is genoeg
stoere trui Spekmans droomt nu eenmaal van een communistisch blok
[ twitter ]
Ik heb in het verleden op PvdA gestemd, en als ze weer terug naar hun roots zouden gaan, zouden ze mijn stem weer kunnen krijgen.

Tenminste als ze hun samenwerking met GL opzeggen, want daar zal ik nooit en te nimmer op stemmen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 19 maart 2023 @ 15:03:04 #169
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208452310
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden op PvdA gestemd, en als ze weer terug naar hun roots zouden gaan, zouden ze mijn stem weer kunnen krijgen.

Tenminste als ze hun samenwerking met GL opzeggen, want daar zal ik nooit en te nimmer op stemmen.
sinds ze hun hoofdkantoor aan de Amsterdamse grachtengordel hadden gevestigd was ik klaar met de PVDA

Spekman is gewoon een elitaire linkse bal met een communistische trui aan , een linkse dictator in spe

Den Uyl , Dat was DE pvda
Die pakte de woningnood aan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208453048
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden op PvdA gestemd, en als ze weer terug naar hun roots zouden gaan, zouden ze mijn stem weer kunnen krijgen.

Tenminste als ze hun samenwerking met GL opzeggen, want daar zal ik nooit en te nimmer op stemmen.
Ik heb ook in het verleden PvdA gestemd. De koers met GL spreekt me totaal niet aan. De PvdA moet zich weer bezig houden met echte problemen van echte mensen en tegenwoordig is dat vooral de bestaanszekerheid en de (on)betaalbaarheid van het dagelijkse leven. Ook zouden ze qua immigratie meer naar hun politieke verwanten in Denemarken moeten kijken. Asscher is daar toen wezen kijken destijds maar heeft er niets mee gedaan. Dat moet hoog nodig veranderen.
  zondag 19 maart 2023 @ 15:53:21 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208453166
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 15:46 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik heb ook in het verleden PvdA gestemd. De koers met GL spreekt me totaal niet aan. De PvdA moet zich weer bezig houden met echte problemen van echte mensen en tegenwoordig is dat vooral de bestaanszekerheid en de (on)betaalbaarheid van het dagelijkse leven. Ook zouden ze qua immigratie meer naar hun politieke verwanten in Denemarken moeten kijken. Asscher is daar toen wezen kijken destijds maar heeft er niets mee gedaan. Dat moet hoog nodig veranderen.
De hele politiek durft niets te doen , alleen zetel warm houden

Zelfs Asscher heeft mensen die met hun papieren van de kinderopvang aan de deur kwamen hooghartig weggestuurd
Het maakt ze helemaal niets en die Spekman trui is niet beter met zijn communistische linkse dromen

Groen links heeft de meeste stemmers aan de amsterdamse en utrechtse grachtengordel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 maart 2023 @ 16:23:16 #172
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208453749
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 15:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sinds ze hun hoofdkantoor aan de Amsterdamse grachtengordel hadden gevestigd was ik klaar met de PVDA

Spekman is gewoon een elitaire linkse bal met een communistische trui aan , een linkse dictator in spe

Den Uyl , Dat was DE pvda
Die pakte de woningnood aan
Ja daar noem je me iemand... Toen waren politici nog fatsoenlijke en normale mensen. Tegenwoordig zijn dat geen normale mensen meer. Hebben weinig interesse in - en totaal geen benul van de echte realiteit. Lijkt soms net of ze een computerspelletje aan te spelen zijn.

Nu ook weer stom verbaast dat er zoveel mensen in hun wanhoop BBB gestemd hebben. Vermoedelijk omdat die nieuw en nog niet zo verdorven zijn, als het kliekje dat ons in zijn ijzeren greep heeft en blijft houden. Ik kan me niet voorstellen dat de huidige kliek die partij een kans gaat geven. Die sluiten ze vakkundig uit natuurlijk. Business as usual en zo moet t voor hun wel blijven hoor.

En neem nou zo'n apart figuur als Hugo de Jonge. Na zijn opvallende gestuntel en domme uitspraken in de coronatijd geef je die toch niet een nieuwe minsterpost waar hij nog meer ellende kan veroorzaken ? Wie bedenkt nu zoiets doms ? Nou het kliekje Nederlandse politici dus.
Politici zijn heel erg enge mensen geworden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 19 maart 2023 @ 17:01:39 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208454443
Zucht, rechtsen die totaal niet zijn ingevoerd in de (sociaal-democratische en linkse) politieke theorie en geschiedenis die dan gaan zitten voorschrijven welke koers de PvdA zou moeten voeren.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 17:34:48 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208454965
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:01 schreef -XOR- het volgende:
Zucht, rechtsen die totaal niet zijn ingevoerd in de (sociaal-democratische en linkse) politieke theorie en geschiedenis die dan gaan zitten voorschrijven welke koers de PvdA zou moeten voeren.
Spekman draagt lelijke truien gemaakt door zijn zus, hoeveel meer bewijs heb je nodig dat hij een elitaire dictator is? /s
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208454987
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Spekman draagt lelijke truien gemaakt door zijn zus, hoeveel meer bewijs heb je nodig dat hij een elitaire dictator is? /s
Nou ik denk niet zo. Ik denk dat Spekman een van de laatste traditionele PvdA'ers is die weet dat er ook arbeiders zijn en mensen die lager gerangschikt zitten als leraar, verpleegkundige, of beleidsmedewerker bij een gemeente.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 17:38:02 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208455016
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ik denk niet zo. Ik denk dat Spekman een van de laatste traditionele PvdA'ers is die weet dat er ook arbeiders zijn en mensen die lager gerangschikt zitten als leraar, verpleegkundige, of beleidsmedewerker bij een gemeente.
Wat een idioot geframe weer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208455022
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat een idioot geframe weer.
Sterk op de inhoud jij.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 17:40:10 #178
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208455052
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sterk op de inhoud jij.
Ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 19 maart 2023 @ 17:48:00 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208455200
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ik denk niet zo. Ik denk dat Spekman een van de laatste traditionele PvdA'ers is die weet dat er ook arbeiders zijn en mensen die lager gerangschikt zitten als leraar, verpleegkundige, of beleidsmedewerker bij een gemeente.
William Moorlag, Liliane Ploumen, Ahmed Aboutaleb en Songül Mutluer zijn bijvoorbeeld van betrekkelijk eenvoudige komaf.
We have always been at war with Eastasia.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 maart 2023 @ 17:48:48 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208455211
:')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208455283
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Spekman draagt lelijke truien gemaakt door zijn zus, hoeveel meer bewijs heb je nodig dat hij een elitaire dictator is? /s
Spekman verloor 30 zetels met de PvdA. PvdA-GroenLinks verliest nu aan Volt+PvdD, die zijn europeser of groener. Zijn kijk is die van een mastodont uit het verleden.
pi_208455618
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:55 schreef Maskerano het volgende:

[..]
Spekman verloor 30 zetels met de PvdA. PvdA-GroenLinks verliest nu aan Volt+PvdD, die zijn europeser of groener. Zijn kijk is die van een mastodont uit het verleden.
PvdA en GL hebben geen zetels verloren in vergelijking met 2019 voor zover ik weet.
  zondag 19 maart 2023 @ 18:15:23 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208455677
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja daar noem je me iemand... Toen waren politici nog fatsoenlijke en normale mensen. Tegenwoordig zijn dat geen normale mensen meer. Hebben weinig interesse in - en totaal geen benul van de echte realiteit. Lijkt soms net of ze een computerspelletje aan te spelen zijn.

Nu ook weer stom verbaast dat er zoveel mensen in hun wanhoop BBB gestemd hebben. Vermoedelijk omdat die nieuw en nog niet zo verdorven zijn, als het kliekje dat ons in zijn ijzeren greep heeft en blijft houden. Ik kan me niet voorstellen dat de huidige kliek die partij een kans gaat geven. Die sluiten ze vakkundig uit natuurlijk. Business as usual en zo moet t voor hun wel blijven hoor.

En neem nou zo'n apart figuur als Hugo de Jonge. Na zijn opvallende gestuntel en domme uitspraken in de coronatijd geef je die toch niet een nieuwe minsterpost waar hij nog meer ellende kan veroorzaken ? Wie bedenkt nu zoiets doms ? Nou het kliekje Nederlandse politici dus.
Politici zijn heel erg enge mensen geworden.
toen Den Uyl premier werd , had hij in no time de Premie A regeling laten maken , eigen woning voor de lage lonen met een gezin was het motto

eigen woningbezoit voor de arbeider was het motto, ook ik had een nieuwbouw Premie A woning in 1982 in een groeikern

ok

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2023 19:45:10 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208456512
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 18:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nu is er alleen maar nieuwbouw op een fraaie locatie voor de familie van de Provinciale Staten mensen
Kun jij deze zware beschuldiging van corruptie staven met bronnen, of ga jij ophouden met het beledigen van mensen en het spuien van totale nonsen?

Je kunt niet onbeperkt nonsens dit forum in gieten, het idee is dat je je beweringen onderbouwd met bronnen. En zeker zulke. Als je geen bronnen hebt: ga je dan alsjeblieft zwaar schamen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 maart 2023 @ 19:07:58 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208456704
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun jij deze zware beschuldiging van corruptie staven met bronnen, of ga jij ophouden met het beledigen van mensen en het spuien van totale nonsen?

Je kunt niet onbeperkt nonsens dit forum in gieten, het idee is dat je je beweringen onderbouwd met bronnen. En zeker zulke. Als je geen bronnen hebt: ga je dan alsjeblieft zwaar schamen.
was vroeger ook zo hoor, toen gingen ook de mooiste twee onder een kappers naar gemeente mensen , ik heb een paar maand als uitznedkracht op een stadhuis gewerkt en de nieuwste plannen beikijken was onderdeel van dagindeling
wie appel vaart he ...

Je kunt wel verbaasd doen maar dat weet jij ook wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208456979
Misschien is het probleem dat de mening van de hoogopgeleide (rand)stedeling leidend is binnen de democratie en door de claims "het moet van de wetenschap" en "het moet van de rechter" van bovenaf opgelegd worden op de rest van de bevolking. Dit is volgens mij niet heel nieuw, maar in het verleden wist men de rest van de bevolking beter mee te nemen. Misschien kwam dat door de verzuiling.

Door sociale media weet de 'onderlaag' zich steeds beter te organiseren en weerstand te bieden tegen hoogdravende ideeën van de hoogopgeleide (rand)stedeling. De ideeën zijn niet slecht en als in het verleden de ideeën niet waren opgevolgd dan zaten we nu nog met cholera-epidemieën.

Maar, de 'bovenlaag' zou zich beter moeten verdiepen in de gevolgen van hun beleid voor de 'onderlaag'. Daarnaast zou de praktijkervaring van de 'onderlaag' beter meegenomen moeten worden, want de 'bovenlaag' heeft vooral veel theoretische kennis. Wat zijn de gevolgen voor voedselprijzen? Wat zijn de gevolgen voor de sociale samenhang op het platteland? Weet iemand het? De 'bovenlaag' steekt soms de kop in het zand voor deze vragen, omdat het antwoord hen niet raakt.

Meestal zal de weg van geleidelijkheid veel beter zijn dan opgedrongen top-down beleid met harde deadlines en een pistool tegen de kop met een gedwongen onteigening. Dat begrijp een ieder met enig gevoel. Ik hoop dat men eruit komt en anders is het tijd voor Tweede Kamerverkiezingen.
  zondag 19 maart 2023 @ 19:25:16 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208457113
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was vroeger ook zo hoor, toen gingen ook de mooiste twee onder een kappers naar gemeente mensen , ik heb een paar maand als uitznedkracht op een stadhuis gewerkt en de nieuwste plannen beikijken was onderdeel van dagindeling
wie appel vaart he ...

Je kunt wel verbaasd doen maar dat weet jij ook wel
Mijn 1ste flatje kreeg ik toen mijn pa meedeed met de CDA voor de gemeenteraad en iemand van de woningvereniging zat ook bij die club.
Heeft je dochter een woning/flatje nodig ? Geef mij maar ff haar gegevens dat regel ik dat. Ik kreeg van pa te horen dat ik naar de woningvereniging moest gaan om te zien wat mij was toegewezen. Saillant detail de man wist dat mijn pa 2 dochters had en bood aan voor mijn zus ook een woning te regelen. Die ging emigreren dus had geen interesse.
Moet ik nu echt geloven dat dit soort zaken geen schering en inslag zijn ? Mijn ex zwager kreeg een baan bij de gemeente aangeboden toen zijn schoonvader ook in die ( hoge) kringen verkeerde. Maar die weigerde de baan want had er niet de opleiding/ervaring voor die hij vond nodig te hebben. Mijn ex zwager was duidelijk niet geschikt voor de politiek, te veel fatsoen en zelfkennis.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 19 maart 2023 @ 19:25:25 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208457116
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:19 schreef Jojoke het volgende:
Misschien is het probleem dat de mening van de hoogopgeleide (rand)stedeling leidend is binnen de democratie en door de claims "het moet van de wetenschap" en "het moet van de rechter" van bovenaf opgelegd worden op de rest van de bevolking. Dit is volgens mij niet heel nieuw, maar in het verleden wist men de rest van de bevolking beter mee te nemen. Misschien kwam dat door de verzuiling.

Door sociale media weet de 'onderlaag' zich steeds beter te organiseren en weerstand te bieden tegen hoogdravende ideeën van de hoogopgeleide (rand)stedeling. De ideeën zijn niet slecht en als in het verleden de ideeën niet waren opgevolgd dan zaten we nu nog met cholera-epidemieën.

Maar, de 'bovenlaag' zou zich beter moeten verdiepen in de gevolgen van hun beleid voor de 'onderlaag'. Daarnaast zou de praktijkervaring van de 'onderlaag' beter meegenomen moeten worden, want de 'bovenlaag' heeft vooral veel theoretische kennis. Wat zijn de gevolgen voor voedselprijzen? Wat zijn de gevolgen voor de sociale samenhang op het platteland? Weet iemand het? De 'bovenlaag' steekt soms de kop in het zand voor deze vragen, omdat het antwoord hen niet raakt.

Meestal zal de weg van geleidelijkheid veel beter zijn dan opgedrongen top-down beleid met harde deadlines en een pistool tegen de kop met een gedwongen onteigening. Dat begrijp een ieder met enig gevoel. Ik hoop dat men eruit komt en anders is het tijd voor Tweede Kamerverkiezingen.
vroeger had je groeikernen, Nieuwe moderne steden voor de arbeider met een gezin ,
Nu heeft de VVD (Stef Blok) krimpregios verzonnen , dat zijn alle dorpen en steden die ver van Den Haag of Amsterdam liggen

Die dorpen en steden worden langzaam aan vermoord,
huisarts weg, buslijn weg, geen wegenonderhoud , scholen opheffen, het bejaardenhuis sluiten en ALLE woningbouw verbieden
Ze zoeken het maar uit in die dorpen

Er word wel gevraagd of men asielzoekers verplicht willen opvangen, waar , dat weel men niet

VVD is zo vreselijk fout

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2023 19:51:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 maart 2023 @ 19:41:02 #189
408813 crew  trein2000
pi_208457517
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was vroeger ook zo hoor, toen gingen ook de mooiste twee onder een kappers naar gemeente mensen , ik heb een paar maand als uitznedkracht op een stadhuis gewerkt en de nieuwste plannen beikijken was onderdeel van dagindeling
wie appel vaart he ...

Je kunt wel verbaasd doen maar dat weet jij ook wel
Hanca heeft gelijk. We gaan hier niet mensen van corruptie beschuldigen zonder begin van een onderbouwing. Naast dat het hoogst onfatsoenlijk is richting de mensen in kwestie komt het de discussie ook niet ten goede…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 19 maart 2023 @ 19:55:41 #190
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208457879
https://www.frontaalnaakt(...)se-donald-trump.html

quote:
Het bizarre is dat, hoe meer de regering doet wat de Boze Burger wil, hoe bozer de Boze Burger wordt. Omdat die werkelijk te stom is om, zelfs na 20 jaar, in te zien dat wat hij wil, direct in strijd is met zijn eigen belangen.
Zeer rake woorden van P. Breedveld.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208458119
Laat maar... zag het ingrijpen nog niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208458185
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vroeger had je groeikernen, Nieuwe moderne steden voor de arbeider met een gezin ,
Nu heeft de VVD (Stef Blok) krimpregios verzonnen , dat zijn alle dorpen en steden die ver van Den Haag of Amsterdam liggen
Je weet dat bijvoorbeeld Hoogezand (veel verder kan je toch niet bij Den Haag vandaan) is aangewezen om met 15.000 mensen te groeien?
Kortom: je hebt weer eens totaal ongelijk. Waarom stop jij nooit met het spuien van je zogenaamde kennis zonder te checken bij fatsoenlijke bronnen of het wel klopt wat je zegt?

Er zijn krimpregio's, maar dat is vooral ondanks pogingen dat tegen te gaan, niet dankzij beleid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 maart 2023 @ 20:31:29 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208458639
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat bijvoorbeeld Hoogezand (veel verder kan je toch niet bij Den Haag vandaan) is aangewezen om met 15.000 mensen te groeien?
Kortom: je hebt weer eens totaal ongelijk. Waarom stop jij nooit met het spuien van je zogenaamde kennis zonder te checken bij fatsoenlijke bronnen of het wel klopt wat je zegt?

Er zijn krimpregio's, maar dat is vooral ondanks pogingen dat tegen te gaan, niet dankzij beleid.
Als men het tegen gaan van krimpregios nu wel zou willen , dan moet men dorpen het recht geven om te bouwen voor eigen inwoners en niet op het dorpsplein, maar mooie klimaatneutrale 30 jaren bouw aan de rand van het dorp

De overheid heeft zelf de benaming krimpregio verzonnen en scholen gesloten , de inwoners niet echt niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208458691
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:55 schreef Koffieplanter het volgende:
P. Breedveld.
:')
pi_208458745
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 07:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doe kans lijkt me heel erg klein, eerlijk gezegd. CDA kan nu makkelijker het beleid wat meer naar zichzelf toetrekken.

Maar belangrijker: binnen het CDA heerste afgelopen weken collectief de mening dat ze nu wel een goed nieuw plan hadden (de landelijke fractie heeft met het Wetenschappelijk Instituut een moderne christendemocratische visie uitgewerkt voor de landbouw, het klimaat, het gezin en de samenleving), maar dat de verkiezingen nog te vroeg komen, ze hebben dat helemaal nog niet uit kunnen dragen.

Dan is de volgende verkiezingen vervroegen wel het domste wat je kunt doen, dan zit je met exact hetzelfde probleem als bij de verkiezingen deze week. CDA heeft juist alles te winnen bij zoveel mogelijk tijdswinst.
Ik vraag me oprecht af welke verloren stemmen de terug proberen te halen daarmee.
Het lijkt me voor de 18 jarigen maar een oninteressante partij en de boeren die ze in steek hebben gelaten zitten voorlopig prima bij de BBB.
pi_208458873
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als men het tegen gaan van krimpregios nu wel zou willen , dan moet men dorpen het recht geven om te bouwen voor eigen inwoners en niet op het dorpsplein, maar mooie klimaatneutrale 30 jaren bouw aan de rand van het dorp

De overheid heeft zelf de benaming krimpregio verzonnen en scholen gesloten , de inwoners niet echt niet
Dat jij ongegeneerd je complottheorieën hier blijft spuien is ongekend. Maar goed, nog een poging: Nooit aan gedacht dat die scholen sloten wegens een gebrek aan kinderen in het dorp? Een school met maar 25 kinderen waarvan maar 4 van jouw leeftijd is extreem slecht voor je ontwikkeling...

Stop gewoon met het naspuien van de boosrechtse media en verdiep je eens in de werkelijke problematiek van groei in de randstad en krimp in de grensregio's, iets wat de overheid al zeker 30 jaar trgen probeert te gaan. Maar je kunt mensen niet dwingen ergens te wonen waar ze niet willen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208458939
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af welke verloren stemmen de terug proberen te halen daarmee.
Het lijkt me voor de 18 jarigen maar een oninteressante partij en de boeren die ze in steek hebben gelaten zitten voorlopig prima bij de BBB.
De 50+ wat conservatieve persoon, die begaan is met zijn directe omgeving. Je weet wel, die groep die de lokale partijen een enorme winst gaf de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. Terwijl een deel van die groep toen ook nog CDA stemde, die verkiezingen in 2022 nog de tweede partij van het land.

De groep van vooral (maar niet exclusief) 50-80, conservatief maar echt niet zo rechts als de VVD is echt enorm, dat is de grootste doelgroep van het land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208459270
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
De 50+ wat conservatieve persoon, die begaan is met zijn directe omgeving. Je weet wel, die groep die de lokale partijen een enorme winst gaf de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. Terwijl een deel van die groep toen ook nog CDA stemde, die verkiezingen in 2022 nog de tweede partij van het land.

De groep van vooral (maar niet exclusief) 50-80, conservatief maar echt niet zo rechts als de VVD is echt enorm, dat is de grootste doelgroep van het land.
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel in wat die wel krijgen bij het cda maar de bbb niet kan bieden.

Maar wie weet, misschien maken ze een enorme comeback over 3-6 jaar.
pi_208459438
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 21:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel in wat die wel krijgen bij het cda maar de bbb niet kan bieden.

Maar wie weet, misschien maken ze een enorme comeback over 3-6 jaar.
Ervaren bestuurders, een partij waar ze vroeger op stemden of waar hun ouders op stemden en net wat minder invloed van de boeren, want dat laatste gaat het veel BBB stemmers helemaal niet om.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208459566
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:19 schreef Jojoke het volgende:
Misschien is het probleem dat de mening van de hoogopgeleide (rand)stedeling leidend is binnen de democratie en door de claims "het moet van de wetenschap" en "het moet van de rechter" van bovenaf opgelegd worden op de rest van de bevolking. Dit is volgens mij niet heel nieuw, maar in het verleden wist men de rest van de bevolking beter mee te nemen. Misschien kwam dat door de verzuiling.

Door sociale media weet de 'onderlaag' zich steeds beter te organiseren en weerstand te bieden tegen hoogdravende ideeën van de hoogopgeleide (rand)stedeling. De ideeën zijn niet slecht en als in het verleden de ideeën niet waren opgevolgd dan zaten we nu nog met cholera-epidemieën.

Maar, de 'bovenlaag' zou zich beter moeten verdiepen in de gevolgen van hun beleid voor de 'onderlaag'. Daarnaast zou de praktijkervaring van de 'onderlaag' beter meegenomen moeten worden, want de 'bovenlaag' heeft vooral veel theoretische kennis. Wat zijn de gevolgen voor voedselprijzen? Wat zijn de gevolgen voor de sociale samenhang op het platteland? Weet iemand het? De 'bovenlaag' steekt soms de kop in het zand voor deze vragen, omdat het antwoord hen niet raakt.

Meestal zal de weg van geleidelijkheid veel beter zijn dan opgedrongen top-down beleid met harde deadlines en een pistool tegen de kop met een gedwongen onteigening. Dat begrijp een ieder met enig gevoel. Ik hoop dat men eruit komt en anders is het tijd voor Tweede Kamerverkiezingen.
Hoogopgeleide randstedeling?

Ongeveer één op de acht Amsterdammers is licht verstandelijk beperkt. Zij hebben een IQ tussen de 70 en 85.

Volgens De Telegraaf blijkt dat uit een inventarisatie van burgemeester Van der Laan. Dit naar aanleiding van de plannen van het kabinet om de AWBZ-zorg te beperken.

Als deze plannen doorgaan, kunnen de verstandelijk beperkten geen aanspraak meer maken op deze Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten. Van der Laan vreest dat veel van deze mensen, bij gebrek aan zorg, het verkeerde pad opgaan. Mensen met een verstandelijke beperking zijn vaak naïef en makkelijk te beïnvloeden. Juist daarin zou het gevaar schuilen.

Als de aanspraak op zorg verdwijnt, zal de omgeving van deze mensen de zorgtaken op zich moeten gaan nemen. Bij het wegvallen van de AWBZ vallen jonge verstandelijk beperkten straks onder de reguliere jeugdzorg 'maar die is niet toegerust op specialistische begeleiding die deze jongeren nodig hebben', aldus de burgemeester.

In totaal zijn er in Amsterdam maar liefst 104.000 inwoners met een IQ tussen de 70 en 85, aldus De Telegraaf.

https://www.at5.nl/artike(...)ammers-minderbegaafd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')