abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209372968
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:11 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik zou het niet erg vinden als het kindje alleen komt spelen (ook niet wekelijks trouwens), maar om ook nog verplicht sociaal te doen met een mama erbij heb ik minder zin in :P

De kinderen zijn nog 4 jaar, dus hier komen de mama's nog mee bij playdates.. Ik ga ook altijd mee met mijn dochter :P

Er zijn twee mama's waar ik bevriend mee ben geraakt. Daar klikt het goed mee en we doen dan ook regelmatig leuke dingen met de kindjes erbij, maar met deze mama heb ik dat minder (ze is al een keer op bezoek geweest met het kindje).
Ah, hier gingen de kinderen altijd alleen spelen bij een vriendje. Nooit gehoord dat er ouders ook mee gingen. Geloof niet dat dat gebeurde hier op school toen die van mij die leeftijd hadden. Maar alsnog het zo lees op andere scholen wel. Hier ook maar 1 keer gehad dat dochter met een vriendinnetje niet mee durfde (omdat de moeder er niet was, maar de oppas en ze er eerder nog niet geweest was) dus misschien hier qua dat betreft dan ook wel makkelijk geweest.

Wel een eng verhaal trouwens over die vader die vriendjes van z’n kind misbruikt :o
  vrijdag 2 juni 2023 @ 10:24:11 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209373059
Soneal vond het in het begin spannend om bij anderen te spelen, dus het eerstee jaar waren de speeldates vrijwel allemaal bij ons thuis, ook geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209373128
Ik wil het bord van kleur X, nee ik.

Hoe vaak ik wel niet op het punt heb gestaan om alle gekleurde borden in de prullenbak te flikkeren en gewoon nieuwe witte te halen.

Verder het af en toe enorm kloten als er ergens naar toe gegaan moet worden.
Of het nu school is, een leuk uitje voor hunzelf of wat dan ook.
pi_209373133
Ik heb nog nooit een ouder mee gehad met een speeldate of andersom. Ik moet er niet aan denken.

Maar waar ik voor kwam:
Dat je kinderen je terechtwijzen.
'Mama, waarom stak je je hand niet uit toen je afsloeg.'
'Mama, je rijdt harder dan 50!'
pi_209373258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:15 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ah, hier gingen de kinderen altijd alleen spelen bij een vriendje. Nooit gehoord dat er ouders ook mee gingen. Geloof niet dat dat gebeurde hier op school toen die van mij die leeftijd hadden. Maar alsnog het zo lees op andere scholen wel. Hier ook maar 1 keer gehad dat dochter met een vriendinnetje niet mee durfde (omdat de moeder er niet was, maar de oppas en ze er eerder nog niet geweest was) dus misschien hier qua dat betreft dan ook wel makkelijk geweest.

Wel een eng verhaal trouwens over die vader die vriendjes van z’n kind misbruikt :o
Mijn dochters hebben twee vriendinnetjes (zusjes) van 6 en 8, waarbij de moeder altijd mee moet. Vind dat geen probleem dat die mee komt, maar voor een kind van 8... dan is het toch wel tijd dat ze ook zonder ouder (s) gaan spelen bij leeftijdsgenootjes.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 10:47:38 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209373273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mijn dochters hebben twee vriendinnetjes (zusjes) van 6 en 8, waarbij de moeder altijd mee moet. Vind dat geen probleem dat die mee komt, maar voor een kind van 8... dan is het toch wel tijd dat ze ook zonder ouder (s) gaan spelen bij leeftijdsgenootjes.
Meestal zijn dat ouders die zelf niet los kunnen laten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209373304
quote:

[..]
Dat zou ik toch echt wel een probleem vinden. Ik wil als de kinderen spelen toch tussendoor wel een was aan kunnen zetten, m’n eten voorbereiden of gewoon tussendoor wat andere dingen voor mezelf doen. De kinderen vermaken zich wel met soms een kleine aansturing, maar moet er niet aan denken ook nog een moeder te moeten vermaken.

Scheelt misschien dat ik daarom verder niet een hele goede band heb met de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen. Dat contact beperkt zich toch tot een casual praatje op het schoolplein en eerder ooit een appje.

Maar heb die behoefte verder ook niet zo hoor
pi_209373390
Een kind over de vloer hebben waar een ouder aan vast zit, als een soort combo-deal, zou ik ook niet doen. Ik kan best begrijpen dat ze dat ze de eerste keer even willen kijken waar hun kind terecht komt, maar dat is het ook wel. Ik zou dan mijn kind duidelijk maken dat ze alleen bij die kinderen mogen spelen, en zij niet bij ons.

Ik bemoei me praktisch nooit met kinderen die hier komen spelen, afgezien van incidenteel ingrijpen als het mis gaat, en ze aanraden om lekker buiten te gaan spelen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 11:07:13 #159
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209373453
Ik heb een moeder die een keer mee kwam en waar ik de volgende keer ook koffie ga drinken. Daar bouwen we nu een vriendschap op, dus dan vind ik het prima. Maar andere ouders hoef ik niet steeds over de vloer te hebben. M’n vriendinnen met kinderen waar de mijnes mee spelen zijn een ander verhaal.

Als ze hier spelen dan maak ik ondertussen schoon, kook ik alvast het avondeten, werk nog eventjes of rust even uit. Dan zit ik niet te wachten op andere ouders.

Om OT te blijven: Ik vind het sowieso irritant dat U. het liefst iedere dag wil spelen (en dan ook het liefst bij ons). :@ Ik wil het hem eigenlijk ook niet ontnemen, maar op mijn ene vrije dag wil ik ook met ze naar de dierentuin, de bibliotheek of gewoon even niks doen.
9/10 keer gaat hij alsnog spelen/komt er iemand spelen.
Protège moi de mes désirs.
pi_209373457
Hier komen ouders ook niet mee bij het spelen. Laatst speelde J (groep 5) al voor de derde keer op rij bij een bepaald klasgenootje. Bij het ophalen hoorde ik van moeder dat het vriendje het spannend vindt om bij anderen te spelen. Toen heb ik aangeboden dat ze best een keer thee mocht komen drinken als dat de drempel zou verlagen. Maar uiteindelijk bedachten de jongens zelf dat de eerste keer een half uur bij ons en daarna bij de ander een goede oplossing zou zijn om het minder spannend te maken ^O^
pi_209373564
Ik heb het wel vaak bij het ophalen. Dan sta ik te kletsen, vraagt de andere ouder of ik dan niet even wat wil drinken? En voor je het weet ben je bijna een uur verder :'). Maar ook genoeg speeldates waarbij het is: ja het was gezellig, doei, tot de volgende keer :W. Ook prima. Dat zijn dan meestal ook niet de ouders waar ik een klik mee heb.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209373832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:31 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit een ouder mee gehad met een speeldate of andersom. Ik moet er niet aan denken.

Maar waar ik voor kwam:
Dat!

"Hoe hard mag je hier?"
"50."
"Aaaaaaaaaa, je rijdt drieënvijftuuuug."

:(
  vrijdag 2 juni 2023 @ 11:46:08 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209373849
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 11:44 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat!

"Hoe hard mag je hier?"
"50."

En op de GPS ook nog zeker :D
3 km te hard, net genoeg om geen boete te krijgen :') :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209373982
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 11:44 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat!

"Hoe hard mag je hier?"
"50."

Haha zo herkenbaar! Wij hebben een stukje waar we minimaal 8x per week langskomen waar je voorheen 60 mocht. Ineens is het bord voor bebouwde kom verplaatst en mogen we op dat stuk nog maar 50. Er is verder niks aan de verkeerssituatie gewijzigd, dus niemand die zich echt geroepen voelt om daadwerkelijk 50 te gaan rijden. Vanaf de achterbank moet ik het ook el-ke keer aanhoren :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 2 juni 2023 @ 12:41:20 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209374383
quote:

[..]
Misschien wil die moeder in je broekje :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209374976
Ik rij meerdere keren per maand met B en Juul op de A27 tussen Gorinchem en Utrecht. Na 19 uur mag je daar 120....Dat zijn ook leuke gesprekken.

'Mama, je rijdt te hard'
'Nee, B, het is 19 uur geweest ik mag 120.'
Stilte
Nadenken
'Je rijdt 122 mama, dat is nog steeds te hard.'
pi_209377934
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het kind is 4, als jij iedere keer een excuus verzint waarom het die keer niet kan, dan denkt het kind dat het volgende keer wel kan.

Kans is ook nog groot dat ze samen op school leuk spelen en dat je dochter het ook leuk zou vinden of dat ze het op school al afgesproken hebben.

Ik snap dan ook niet waarom je verzint dat je iedere week dat kind en diens moeder over de vloer zou hebben (of jij bij hen), ten eerste herhaalt de vraag zich iedere week omdat jij iedere week zegt dat het niet kan omdat dit of dat, ten tweede snap ik niet waarom moeders nog mee zouden gaan naar speelafspraakjes van een 4-jarige.
Ik heb al een keer ja gezegd, dus ze zijn al langs geweest. De week erop volgende weer de vraag of ze samen kunnen spelen :P

En ik reageer dan met: ander keertje, vandaag hebben we andere plannen (overigens niet gelogen, want vaak onderneem ik dingen met mijn kinderen op de woensdagmiddag).

Aanstaande woensdag gaan wij dus een keertje daar spelen. En dan hoop ik dat het voorlopig even klaar is, hij een keer hier en mijn dochter een keer daar.

Op deze leeftijd komen de mama's nog langs. Misschien vanaf 5 jaar dat ze alleen komen spelen.
pi_209378012
Ik heb er nooit zoveel moeite mee als er iemand komt spelen, al ligt het wel een beetje aan het kind. Zo heeft mijn oudste een vriendinnetje die heel druk is en waar niet echt een rem op zit. Heeft ook moeite met luisteren. Ze mag wel komen spelen, maar het liefst niet te vaak.

Ze heeft ooit nogal hardhandig gedaan met het speelgoed van mijn jongste waardoor het bijna kapot was. Haar moeder vroeg aan mij of de middag goed was gegaan en toen ik dat had aangestipt was ze not amused. Want dat zou haar kind nooit doen :') :D
pi_209378597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat zou ik toch echt wel een probleem vinden. Ik wil als de kinderen spelen toch tussendoor wel een was aan kunnen zetten, m’n eten voorbereiden of gewoon tussendoor wat andere dingen voor mezelf doen. De kinderen vermaken zich wel met soms een kleine aansturing, maar moet er niet aan denken ook nog een moeder te moeten vermaken.

Scheelt misschien dat ik daarom verder niet een hele goede band heb met de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen. Dat contact beperkt zich toch tot een casual praatje op het schoolplein en eerder ooit een appje.

Maar heb die behoefte verder ook niet zo hoor
Ja, is dan wel een beetje als een blok aan je been. Soms komt d'r man mee, daar kan ik wel goed mee opschieten, dus dan is het meestal wel gezellig.

Als ze alleen komt, dan snapt ze dat ik niet ga zitten koffieleuten. Maar toch... is toch anders. Kinderen vermaken zich dan wel en zij zit er dan maar een beetje bij. Omdat ze mee moet van d'r kinderen. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Halcon op 02-06-2023 18:50:29 ]
pi_209378678
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb er nooit zoveel moeite mee als er iemand komt spelen, al ligt het wel een beetje aan het kind. Zo heeft mijn oudste een vriendinnetje die heel druk is en waar niet echt een rem op zit. Heeft ook moeite met luisteren. Ze mag wel komen spelen, maar het liefst niet te vaak.

Ze heeft ooit nogal hardhandig gedaan met het speelgoed van mijn jongste waardoor het bijna kapot was. Haar moeder vroeg aan mij of de middag goed was gegaan en toen ik dat had aangestipt was ze not amused. Want dat zou haar kind nooit doen :') :D
Kinderen die zich niet gedragen hoeven ze niet meer uit te nodigen. Idem dito voor kinderen die een slechte invloed hebben op mijn kinderen.
pi_209378930
Echt ????Je hebt een kind en die wil spelen met een ander kind. Krijg je de ouders erbij WTF _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:46:18 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209379283
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:30 schreef CaVaBien het volgende:

Op deze leeftijd komen de mama's nog langs. Misschien vanaf 5 jaar dat ze alleen komen spelen.
Dat is geen vaststaand gegeven. Hier vanaf vier jaar (kleuterschool) om de haverklap bij elkaar spelen en dat nog nooit meegemaakt.
Kutkinderen hoeven niet meer te komen, vinden ouders niet altijd even leuk. Gros is prima.
Die van mij wordt binnenkort 7 en kan nu zelfs vaak thuiswerken terwijl ze aan het spelen zijn, zeker met vaste vriendinnetjes. Echt een zegen.
Een aantal die om en om bij elkaar blijven eten, in bad gaan als ze in de modder zijn geflikkerd of mee gaan met boodschappen doen.
Ik blijf het onwijs vermoeiend vinden (hou niet van kinderen :+ ) maar mijn kind wordt er intens blij van, dus dikke prima zo
pi_209379314
Ik weet dat ik het gestart ben, maar we hebben het hier over onze eigen kinderen die eikels kunnen zijn.
pi_209379493
Ik krijg altijd van de leerkracht bij een oudergesprek te horen dat mijn kind altijd zo'n zoet kind is op school. En dat ze altijd alles netjes opruimt. 'Hadden we er maar meer zoals zij'.

Dat zijn de grootste eikels. Buitenshuis het ideale kind uithangen en binnenshuis allerlei irritante dingen uithalen :'( :')
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:20:12 #175
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209379923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik krijg altijd van de leerkracht bij een oudergesprek te horen dat mijn kind altijd zo'n zoet kind is op school. En dat ze altijd alles netjes opruimt. 'Hadden we er maar meer zoals zij'.

Dat zijn de grootste eikels. Buitenshuis het ideale kind uithangen en binnenshuis allerlei irritante dingen uithalen :'( :')
+1 :(

Ze is volwassen en allang de deur uit, reken maar dat ze dit stug ontkent. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:31:10 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209380104
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:16 schreef Soury het volgende:
Echt ????Je hebt een kind en die wil spelen met een ander kind. Krijg je de ouders erbij WTF _O-
Het slaat ook echt nergens op, ik vind het ook bizar dat de ouders erbij gaan zitten.
Hoe ga je dat doen als je 3 kinderen hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209380227
Als je kind 4 of 5 is ok. Maar daarna? Vreemd. Alsof de ouders jou niet vertrouwen. Dat gevoel krijg ik er een beetje bij.
pi_209381362
Heel eerlijk? Ik vertrouw niemand anders dan mezelf.

Heb zelf het een en ander meegemaakt in mijn jongere jaren, omdat mijn ouders wel mensen hebben vertrouwd en nu heb ik last van trust issues ;)

Maar goed, betekent uiteraard niet dat ik dat ook wil projecteren op mijn kinderen en ze nergens alleen laat gaan. Op dit moment is dit de standaard (in mijn omgeving) voor deze leeftijdsgroep en dat vind ik prima en sluit ik me bij aan.

Vanaf een jaar of 6/7 wordt het een ander verhaal.
pi_209381436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:16 schreef Soury het volgende:
Ja. Dat hoeft van mij dus ook niet drie keer per week, zeg maar.
pi_209395159
Dat de jongste zich om het hondsgezeik ‘niet lekker voelt’ en dus niet naar school/muziek/sport wil. Het is nooit als er iets leuks gaan doen. Terwijl ze sport toch wil blijven doen. (Is niet helemaal waar, want als we zouden zeggen dat ze helemaal niet aan sport zou hoeven doen, zou ze die keuze maken, want lui).

Zucht..
pi_209395956
Het constante ge'mama, terwijl er ook een papa rondloopt in huis.

En deze week heeft het hele gezin, behalve ik, buikgriep. En aangezien het al sinds maandag duurt, ben ik inmiddels in staat om ze gratis weg te geven :P
pi_209439890
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:31 schreef exode het volgende:

Maar waar ik voor kwam:
Dit. 100%!
Hier heb ik er ook eentje die dit steeds wil doen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_209439933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Dat hoeft van mij dus ook niet drie keer per week, zeg maar.
Dat hoeft van mij precies nooit. :X
Ik heb best een drukke baan. Werk ook s’avonds, snachts en in het weekend. Als ik dan dus eens vrij ben door de week, wil ik ook graag even met een boek op de bank. ( nadat ik het huishouden heb gedaan )
Moet er niet aan denken dat ik dan ineens zo’n ouder mee naar huis krijg waarmee ik dan gesprekken moet voeren en die je huis zitten te bekijken.

Ik zeg daarom soms ook wel dat we niet kunnen omdat we andere plannen hebben. Dat is dan niet zo. Overigens jok ik dan niet tegen mijn kind, mijn dochter weet dan hoe laat het is en speelt het spelletje mee door te zeggen “Oh ja, helemaal vergeten, we moesten nog dingen doen.”

Eenmaal thuis doen we dan ook daadwerkelijk een potje monopoly of iets en vervolgens ga ik met een boek op de bank en speelt m’n dochter met de buurkinderen buiten. Opgelost
Born to Lose, but Built to Win.
pi_209440143
Ik vind het altijd wel leuk als er iemand komt spelen. Kinderen gaan naar boven, naar buiten of spelen beneden wat op de switch. Ik heb er vaak geen kind aan.

Maar ik snap dat dat pas na een bepaalde leeftijd is. Als je kind een jaar of 4/5 is ligt dat weer anders.
pi_209456717
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het altijd wel leuk als er iemand komt spelen. Kinderen gaan naar boven, naar buiten of spelen beneden wat op de switch. Ik heb er vaak geen kind aan.

Maar ik snap dat dat pas na een bepaalde leeftijd is. Als je kind een jaar of 4/5 is ligt dat weer anders.
Ik vind er oprecht geen kut aan... dat onderlinge gehannes ook weer met oudere zus of jongere broer... of meidenvenijn onderling, het niet eens kunnen worden over wat te doen of het kind mag niet doen wat mijn kind wel mag doen... joe opzouten naar buiten doei!

OT: hele drama's maken over iets en als je dan besluit je er in te mengen blijkt het toch net even anders in elkaar te zitten en sta je eigenlijk voor lul...
S. 2014
J. 2016
pi_209686130
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik vind er oprecht geen kut aan... dat onderlinge gehannes ook weer met oudere zus of jongere broer... of meidenvenijn onderling, het niet eens kunnen worden over wat te doen of het kind mag niet doen wat mijn kind wel mag doen... joe opzouten naar buiten doei!

OT: hele drama's maken over iets en als je dan besluit je er in te mengen blijkt het toch net even anders in elkaar te zitten en sta je eigenlijk voor lul...
Heb sowieso geen zin om de hele middag politieagent te spelen.
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:56:04 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209686161
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 10:35 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Dat hoeft van mij precies nooit. :X
Ik heb best een drukke baan. Werk ook s’avonds, snachts en in het weekend. Als ik dan dus eens vrij ben door de week, wil ik ook graag even met een boek op de bank. ( nadat ik het huishouden heb gedaan )
Moet er niet aan denken dat ik dan ineens zo’n ouder mee naar huis krijg waarmee ik dan gesprekken moet voeren en die je huis zitten te bekijken.

Ik zeg daarom soms ook wel dat we niet kunnen omdat we andere plannen hebben. Dat is dan niet zo. Overigens jok ik dan niet tegen mijn kind, mijn dochter weet dan hoe laat het is en speelt het spelletje mee door te zeggen “Oh ja, helemaal vergeten, we moesten nog dingen doen.”

Eenmaal thuis doen we dan ook daadwerkelijk een potje monopoly of iets en vervolgens ga ik met een boek op de bank en speelt m’n dochter met de buurkinderen buiten. Opgelost
Of gewoon zeggen dat je er de kracht niet voor hebt :D (maar dat is zeker not done :P ).
Resistance is futile.
pi_209697560
Dat ze in een klein duiveltje verandert als ze (over)vermoeid is.
pi_209697960
Een zoon hebben die heel de dag, everybody wants to rule the world zingt }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 30 juni 2023 @ 06:57:36 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209699793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 22:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Een zoon hebben die heel de dag, everybody wants to rule the world zingt }:|
_O-
pi_209699952
Ouders die meegaan met een speeldate heb ik serieus nog nooit van gehoord :')

Dat doe ik wel met vrienden die ook kids hebben, kan ik gezellig wat drinken terwijl de kids elkaar vermaken :D
hardcoholic
pi_209699967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:36 schreef Ferdii het volgende:

Dat doe ik wel met vrienden die ook kids hebben, kan ik gezellig wat drinken terwijl de kids elkaar vermaken :D
Ik heb het één keer meegemaakt. Althans, ik niet maar mijn vriend wel.

Hij ging ooit met onze dochter en haar vriendinnetje naar Monkey Town en daar wilde de moeder ook persee bij zijn. Terwijl ze met mij geen problemen had, dat meisje was al vaker bij ons geweest.

Misschien vond ze Monkeytown gewoon spannend. Kan ook.
pi_209700958
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hij ging ooit met onze dochter en haar vriendinnetje naar Monkey Town en daar wilde de moeder ook persee bij zijn. Terwijl ze met mij geen problemen had, dat meisje was al vaker bij ons geweest.

Oh ja! Dat had ik ook een keer. Toen was het niet de moeder die meeging, maar de (stief)vader. Zat ik daar 3 uur mee opgescheept :'(. Het waren heel awkward uren...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209700996
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Oh ja! Dat had ik ook een keer. Toen was het niet de moeder die meeging, maar de (stief)vader. Zat ik daar 3 uur mee opgescheept :'(. Het waren heel awkward uren...
Dat is ook hoe mijn vriend het omschreef _O-
pi_209701097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is ook hoe mijn vriend het omschreef _O-
Die kinderen zie je 3 uur niet. Ik had me verheugd op ongestoord een boekje lezen in een rustig hoekje, krijg je dat _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209701120
quote:
Ik gelukkig ook niet. Vreselijk :D
pi_209701183
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:42 schreef lily het volgende:

[..]
Ik gelukkig ook niet. Vreselijk :D
Nouja, als de moeder of voor mijn part vader mee gaan voor een gezellige babbel, be my guest. Dat vind ik zelf ook leuk. Maar ik heb niet het idee dat dit vaak de insteek is. En daar pas ik dus wel voor.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:48:40 #198
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209701210
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, als de moeder of voor mijn part vader mee gaan voor een gezellige babbel, be my guest. Dat vind ik zelf ook leuk. Maar ik heb niet het idee dat dit vaak de insteek is. En daar pas ik dus wel voor.
Precies - Ik zou misschien iets te direct vragen wat hij/zij hier nog doet.. En als hij gezellig wilt babbelen zal ik subtiel aangeven dat ik juist blij ben met een uurtje zonder kids. Mag hij/zij mooi op de kids passen, ga ik even sporten. >:)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juni 2023 @ 09:49:42 #199
426493 crew  PippenScottie
pi_209701226
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Horror. Er is maar één manier om Monkey Town verdraagbaar te maken en dat is een noise cancelling koptelefoon, een stoel in een hoekje en een boek.

Zet een kan limo neer en hoop dat de kinderen niet vaak komen zeuren om pestende kinderen, snoep, pijntjes, wc niet kunnen vinden etc etc.
My friends all drive horses
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:50:10 #200
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209701232
Zelf stoor ik me echt enorm aan onze jongste, die ook nog maar 1 jaar is. Echt een heerlijk mannetje, alleen hij gilt nog zoveel. En dan echt hele hoge gilletjes die door merg en been gaan. Kan echt heel mijn stemming omgooien als het iets te vaak in de ochtend gebeurt. Zo jammer.

Nogmaals, het is echt een schat, maar ik kan niet wachten tot hij kan praten. Of de baard in de keel krijgt.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:52:16 #201
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209701254
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:49 schreef PippenScottie het volgende:
Horror. Er is maar één manier om Monkey Town verdraagbaar te maken en dat is een noise cancelling koptelefoon, een stoel in een hoekje en een boek.

Zet een kan limo neer en hoop dat de kinderen niet vaak komen zeuren om pestende kinderen, snoep, pijntjes, wc niet kunnen vinden etc etc.
_O-

Monkey Town vind ik in deze fase nog wel leuk, zeker omdat de kids graag willen dat pappa meegaat van de glijbaan en alles. Vind het zelf ook supertof om dan mee te spelen.
pi_209701341
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 06:57 schreef Molo het volgende:

[..]
_O-
En hij had um ook als ringtone :'(

quote:

Dat laatste jah, kids stuiteren en ik bijkletsen met vriendin(nen). Zo hou ik het krijspaleis uren vol :Y
Maar ik ga beslist geen andere kinderen meenemen. Écht niet.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_209701708
Ik ga ook wel eens mee met m'n kind, maar met de betreffende moeder ga ik ook uit, dus dat telt niet helemaal denk ik :D

We spreken ook vaak af in de speeltuin en dan gaan de andere ouders ook mee. Maar vaak zijn we dan met een hele groep, dat wordt dan ook in de klassenapp gegooid :P
  vrijdag 30 juni 2023 @ 10:31:57 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_209701774
Het is op zich niet erg als andere ouders er bij gaan zitten, maar wel als dat onaangekondigd is.

Ik ging laatst ook naar de speeltuin met mijn oudste 2 kinderen, het zonnetje scheen en ik had mijn nieuwe boek bij me, zo op verheugd, en dan zitten daar ook de moeders van de 2 beste vriendjes van je kind, nou daar ga je al :W

Maar goed - daar is ook een apart topic voor }:)

OUD / Het minst leuke aan andere ouders #2
disclaimer
pi_209703046
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:52 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
_O-

Monkey Town vind ik in deze fase nog wel leuk, zeker omdat de kids graag willen dat pappa meegaat van de glijbaan en alles. Vind het zelf ook supertof om dan mee te spelen.
Mijn kinderen zijn Monkey Town en Ballorig tegenwoordig snel beu eigenlijk. De tijd dat ze daar een hele dag konden spelen is wel voorbij. Na een uur, max twee uur hebben ze het wel gezien.

Wat ze dan wel weer leuk vinden is Saraland in Houthalen. Mooie van daar is dat er ook een zwembad bij is. Dus als ze de speeltuin beu zijn, kun je nog altijd het zwembad in.
pi_209703318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:52 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
_O-

Ja? Ik vind het pure horror. Ik ga heel af en toe met mijn 2 jarige, wanneer het gigantisch hoost die dag bijvoorbeeld. Dat geklim en geklauter... een bootcamp is er niks bij. Ik moet vaak even bij komen met een kop koffie :') Stoot je weer je kop bij een gedeelte waar je moet kruipen.

Monkeyhell, dat is het.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:25:25 #207
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209703414
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stoot je weer je kop bij een gedeelte waar je moet kruipen.
Haha, heerlijk. Lekker mee klauteren met de kleine, samen spelen en doen alsof we keihard vallen enzo. Misschien een jongensding, maar ik vermaak me wel. Ben zelf ook nog een klein kind eigenlijk. Zit weleens met het speelgoed van de kids te spelen terwijl ze tv kijken. :D

De specifieke Monkey-town bij ons in de buurt vind ik overigens echt vreselijk. Een kale sfeerloze loods waar ik ook maar 1 keer ben beweest. Daarna nooit meer. We hebben een veel sfeervollere speelhal in de buurt (Scherpenberg in Rucphen), inclusief een kleine kinderboerderij. Veel leuker voor de ouders om een middag te vertoeven, de horeca is ook goed te doen daar.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:28:02 #208
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209703446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mijn kinderen zijn Monkey Town en Ballorig tegenwoordig snel beu eigenlijk. De tijd dat ze daar een hele dag konden spelen is wel voorbij. Na een uur, max twee uur hebben ze het wel gezien.

Wat ze dan wel weer leuk vinden is Saraland in Houthalen. Mooie van daar is dat er ook een zwembad bij is. Dus als ze de speeltuin beu zijn, kun je nog altijd het zwembad in.
Ziet er inderdaad erg leuk uit! Heel divers ook qua activiteiten. Helaas bijna 2 uur rijden voor mij. Maar zoiets is inderdaad in bijna alle opzichten leuker dan een Monkeytown.

Zelf maken we veel gebruik van ons Efteling abonnement.Op het gemak 't Sprookjesbos bezoeken, Jokie & Jet voorstellingen en met lekker weer het waterspeel-gedeelte. Ook lekker.
pi_209703559
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:28 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Ziet er inderdaad erg leuk uit! Heel divers ook qua activiteiten. Helaas bijna 2 uur rijden voor mij. Maar zoiets is inderdaad in bijna alle opzichten leuker dan een Monkeytown.

Zelf maken we veel gebruik van ons Efteling abonnement.Op het gemak 't Sprookjesbos bezoeken, Jokie & Jet voorstellingen en met lekker weer het waterspeel-gedeelte. Ook lekker.
Ja, is het absoluut waard wat mij betreft. Kun je je ook best een dag vermaken. Zit ook nog een bowlingbaan bij, VR, minigolf... En je kunt er best goed eten (mits je niet bij het zwembad en de indoor speeltuin eet).

Mijn kinderen gaan er graag heen en zijn dan ook wel een tijd zoet daar. In tegenstelling tot bij bv. Monkey Town of Ballorig.

Efteling is ook leuk, mits niet te druk.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:40:15 #210
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209703614
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, is het absoluut waard wat mij betreft. Kun je je ook best een dag vermaken. Zit ook nog een bowlingbaan bij, VR, minigolf... En je kunt er best goed eten (mits je niet bij het zwembad en de indoor speeltuin eet).

Mijn kinderen gaan er graag heen en zijn dan ook wel een tijd zoet daar. In tegenstelling tot bij bv. Monkey Town of Ballorig.

Efteling is ook leuk, mits niet te druk.
Maar om even terug te komen op het topic: Wat ik nu jammer vind is dat ik echt niet met twee jonge kids zonder m'n partner naar bv de Efteling ga. Teveel gedoe, teveel stress.

Zal wel leuker zijn als ze ouder zijn. :) (Ze zijn nu 1 en 3)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaizen_ op 30-06-2023 13:05:29 ]
pi_209703695
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:40 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Maar om even terug te komen op het topic: Wat ik nu jammer vind is dat ik echt niet met twee jonge kids zonder m'n partner naar bv de Efteling ga. Teveel gedoe, teveel stress.

Zal wel leuker zijn als ze ouder zijn. :)
Geen idee hoe oud ze zijn.

Mijn kinderen zijn 6 en 8. Ga sinds de scheiding al alleen met ze naar de Efteling, Disney, Phantasialand (minder geschikt, vind ik), kermis, etc.

Ze mogen nu overal in. Kleinste mag alleen niet in de Baron. Dat scheelt wel. Als ze amper ergens in mogen of de een wel, de ander niet, of alleen met mij en eentje niet of niet alleen, dan is het wel irritant natuurlijk.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:48:30 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_209703727
quote:

[..]

Zal wel leuker zijn als ze ouder zijn. :)
Die van jou zijn 1 en 3 toch? Op die leeftijd is de kinderboerderij al en stressvol uitje als je alleen bent. Dus dat ligt niet aan jou. Komt echt wel, maar de komende minstens 5 jaar inderdaad nog niet :P
disclaimer
pi_209703738
1 en 3, tsja, dan zou ik ook niet naar de Efteling gaan. Daar kunnen ze weinig doen eigenlijk.
pi_209703758
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:25 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Haha, heerlijk. Lekker mee klauteren met de kleine, samen spelen en doen alsof we keihard vallen enzo. Misschien een jongensding, maar ik vermaak me wel. Ben zelf ook nog een klein kind eigenlijk. Zit weleens met het speelgoed van de kids te spelen terwijl ze tv kijken. :D

De specifieke Monkey-town bij ons in de buurt vind ik overigens echt vreselijk. Een kale sfeerloze loods waar ik ook maar 1 keer ben beweest. Daarna nooit meer. We hebben een veel sfeervollere speelhal in de buurt (Scherpenberg in Rucphen), inclusief een kleine kinderboerderij. Veel leuker voor de ouders om een middag te vertoeven, de horeca is ook goed te doen daar.
Voor de sfeer hoef je niet naar Monkeytown te gaan :P Voor contact ook niet, de meeste ouders zitten begraven in hun telefoon/laptop en de anderen zeggen vaak weinig terug. Dus het is vaak jij en je kind, wat ook niet erg is natuurlijk.

Wat ik wel irritant vind is dat je altijd een ouder ziet die nog net geen picknickmand op tafel uitstalt met spullen van thuis. En dat terwijl je zelf net een godsvermogen aan de horeca hebt uitgegeven omdat je geen eigen consumpties mag meenemen. Misschien ga ik dat voortaan ook gewoon doen.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:51:00 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_209703766
Ik had dit soort dingen inmiddels prima kunnen doen als ik niet zo stom was geweest om een derde kind te maken. Maar ja, ik kan m ook niet meer terugstoppen.
disclaimer
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:55:36 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209703844
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef SQ het volgende:
Ik had dit soort dingen inmiddels prima kunnen doen als ik niet zo stom was geweest om een derde kind te maken. Maar ja, ik kan m ook niet meer terugstoppen.
De poging zou het vast goed doen op OnlyFans
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:56:21 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209703855
Minst leuke aan mijn kind? Het jaarlijkse kinderfeestje :X

Vandaag weer even doorheen zien te komen.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:56:42 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_209703861
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:55 schreef Molo het volgende:

[..]
De poging zou het vast goed doen op OnlyFans
Niet als ik m door dezelfde opening terugstop als waar ie uit kwam denk ik :')
disclaimer
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:57:06 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_209703865
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:56 schreef Molo het volgende:
Minst leuke aan mijn kind? Het jaarlijkse kinderfeestje :X

Vandaag weer even doorheen zien te komen.
Sterkte en rip aan de nabestaanden alvast!
disclaimer
  vrijdag 30 juni 2023 @ 13:04:18 #220
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209703966
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Die van jou zijn 1 en 3 toch? Op die leeftijd is de kinderboerderij al en stressvol uitje als je alleen bent. Dus dat ligt niet aan jou. Komt echt wel, maar de komende minstens 5 jaar inderdaad nog niet :P
Precies - Komt vanzelf gelukkig. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:49 schreef Halcon het volgende:
1 en 3, tsja, dan zou ik ook niet naar de Efteling gaan. Daar kunnen ze weinig doen eigenlijk.
Vanaf 2.5 heeft de oudste (nu 3) zich echt goed vermaakt. De jonge van 1 heeft er idd vrij weinig mee, kids onder de 4 kunnen ookgelukkig ook gewoon gratis mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik wel irritant vind is dat je altijd een ouder ziet die nog net geen picknickmand op tafel uitstalt met spullen van thuis. En dat terwijl je zelf net een godsvermogen aan de horeca hebt uitgegeven omdat je geen eigen consumpties mag meenemen. Misschien ga ik dat voortaan ook gewoon doen.
Hehe, zelf neem ik meestal ook wel wat dingetjes mee. Ook al mag het bij sommige tenten niet. :@ Zeker eten voor de kids gezien het moeilijke eters zijn. Ik ga geen eten voor de kopen terwijl ze het hoogstwaarschijnlijk niet eens opeten.
pi_209703967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Voor de sfeer hoef je niet naar Monkeytown te gaan :P Voor contact ook niet, de meeste ouders zitten begraven in hun telefoon/laptop en de anderen zeggen vaak weinig terug. Dus het is vaak jij en je kind, wat ook niet erg is natuurlijk.

Het mag niet, maar voor veel mensen zal het met de stijgende prijzen allemaal al duur zat zijn natuurlijjk. Was laatst bij een buitenspeeltuin waar je zelf eten mee mag nemen. Daar hadden veel mensen gewoon hele manden bij.

Hele dag spelen. Drankje hier, tosti daar, ijsje, frietje, koffie... Je bent zo enkele tientallen euro's kwijt.
pi_209704019
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het mag niet, maar voor veel mensen zal het met de stijgende prijzen allemaal al duur zat zijn natuurlijjk. Was laatst bij een buitenspeeltuin waar je zelf eten mee mag nemen. Daar hadden veel mensen gewoon hele manden bij.

Hele dag spelen. Drankje hier, tosti daar, ijsje, frietje, koffie... Je bent zo enkele tientallen euro's kwijt.
Een hele dag? Ik vind 3 uurtjes meer dan genoeg :P
pi_209706255
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 13:59 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Leuk, opvoedadvies van @:Halcon . Vraagje: hoe zal jij omgaan met een kind dat jouw spullen sloopt?
Daar heb je verzekeringen voor.
pi_209706266
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 19:21 schreef madam-april het volgende:
Die van mij gaat ook vaak jengelen als we weg moeten, maar tegenwoordig is ze heel erg gefocust op winnen dus maak ik overal een wedstrijdje van 'wie het eerst bij het hek is' en als dat niet helpt roep ik 'mama gaat winnen hoor', dan staat ze binnen 2tellen bij het hek te glunderen 'ik heb gewonnen!!! Loserrrr *O* ' _O- werkt trouwens met heel veel dingen: speelgoed opruimen, aankleden, schoenen aantrekken, etc. :')
Kinderen zijn dom, als je die al niet succesvol kan manipuleren als ouder
pi_209707079
quote:

[..]

Zal wel leuker zijn als ze ouder zijn. :) (Ze zijn nu 1 en 3)
Hier zijn ze 4 en 1 jaar. Ik onderneem veel met de kindjes, zonder dat mijn man meegaat. Zo zijn we laatst naar de diergaarde blijdorp geweest en naar een (kleinere) pretpark. Was goed te doen vond ik.

De efteling zou ik ook niet zonder partner doen, dat is zo groot. Dan maar een oma/ opa/ vriend/ vriendin meenemen om mee te helpen met alles :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')