abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209372968
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:11 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik zou het niet erg vinden als het kindje alleen komt spelen (ook niet wekelijks trouwens), maar om ook nog verplicht sociaal te doen met een mama erbij heb ik minder zin in :P

De kinderen zijn nog 4 jaar, dus hier komen de mama's nog mee bij playdates.. Ik ga ook altijd mee met mijn dochter :P

Er zijn twee mama's waar ik bevriend mee ben geraakt. Daar klikt het goed mee en we doen dan ook regelmatig leuke dingen met de kindjes erbij, maar met deze mama heb ik dat minder (ze is al een keer op bezoek geweest met het kindje).
Ah, hier gingen de kinderen altijd alleen spelen bij een vriendje. Nooit gehoord dat er ouders ook mee gingen. Geloof niet dat dat gebeurde hier op school toen die van mij die leeftijd hadden. Maar alsnog het zo lees op andere scholen wel. Hier ook maar 1 keer gehad dat dochter met een vriendinnetje niet mee durfde (omdat de moeder er niet was, maar de oppas en ze er eerder nog niet geweest was) dus misschien hier qua dat betreft dan ook wel makkelijk geweest.

Wel een eng verhaal trouwens over die vader die vriendjes van z’n kind misbruikt :o
  vrijdag 2 juni 2023 @ 10:24:11 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209373059
Soneal vond het in het begin spannend om bij anderen te spelen, dus het eerstee jaar waren de speeldates vrijwel allemaal bij ons thuis, ook geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209373128
Ik wil het bord van kleur X, nee ik.

Hoe vaak ik wel niet op het punt heb gestaan om alle gekleurde borden in de prullenbak te flikkeren en gewoon nieuwe witte te halen.

Verder het af en toe enorm kloten als er ergens naar toe gegaan moet worden.
Of het nu school is, een leuk uitje voor hunzelf of wat dan ook.
pi_209373133
Ik heb nog nooit een ouder mee gehad met een speeldate of andersom. Ik moet er niet aan denken.

Maar waar ik voor kwam:
Dat je kinderen je terechtwijzen.
'Mama, waarom stak je je hand niet uit toen je afsloeg.'
'Mama, je rijdt harder dan 50!'
pi_209373258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:15 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ah, hier gingen de kinderen altijd alleen spelen bij een vriendje. Nooit gehoord dat er ouders ook mee gingen. Geloof niet dat dat gebeurde hier op school toen die van mij die leeftijd hadden. Maar alsnog het zo lees op andere scholen wel. Hier ook maar 1 keer gehad dat dochter met een vriendinnetje niet mee durfde (omdat de moeder er niet was, maar de oppas en ze er eerder nog niet geweest was) dus misschien hier qua dat betreft dan ook wel makkelijk geweest.

Wel een eng verhaal trouwens over die vader die vriendjes van z’n kind misbruikt :o
Mijn dochters hebben twee vriendinnetjes (zusjes) van 6 en 8, waarbij de moeder altijd mee moet. Vind dat geen probleem dat die mee komt, maar voor een kind van 8... dan is het toch wel tijd dat ze ook zonder ouder (s) gaan spelen bij leeftijdsgenootjes.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 10:47:38 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209373273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mijn dochters hebben twee vriendinnetjes (zusjes) van 6 en 8, waarbij de moeder altijd mee moet. Vind dat geen probleem dat die mee komt, maar voor een kind van 8... dan is het toch wel tijd dat ze ook zonder ouder (s) gaan spelen bij leeftijdsgenootjes.
Meestal zijn dat ouders die zelf niet los kunnen laten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209373304
quote:

[..]
Dat zou ik toch echt wel een probleem vinden. Ik wil als de kinderen spelen toch tussendoor wel een was aan kunnen zetten, m’n eten voorbereiden of gewoon tussendoor wat andere dingen voor mezelf doen. De kinderen vermaken zich wel met soms een kleine aansturing, maar moet er niet aan denken ook nog een moeder te moeten vermaken.

Scheelt misschien dat ik daarom verder niet een hele goede band heb met de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen. Dat contact beperkt zich toch tot een casual praatje op het schoolplein en eerder ooit een appje.

Maar heb die behoefte verder ook niet zo hoor
pi_209373390
Een kind over de vloer hebben waar een ouder aan vast zit, als een soort combo-deal, zou ik ook niet doen. Ik kan best begrijpen dat ze dat ze de eerste keer even willen kijken waar hun kind terecht komt, maar dat is het ook wel. Ik zou dan mijn kind duidelijk maken dat ze alleen bij die kinderen mogen spelen, en zij niet bij ons.

Ik bemoei me praktisch nooit met kinderen die hier komen spelen, afgezien van incidenteel ingrijpen als het mis gaat, en ze aanraden om lekker buiten te gaan spelen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 11:07:13 #159
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209373453
Ik heb een moeder die een keer mee kwam en waar ik de volgende keer ook koffie ga drinken. Daar bouwen we nu een vriendschap op, dus dan vind ik het prima. Maar andere ouders hoef ik niet steeds over de vloer te hebben. M’n vriendinnen met kinderen waar de mijnes mee spelen zijn een ander verhaal.

Als ze hier spelen dan maak ik ondertussen schoon, kook ik alvast het avondeten, werk nog eventjes of rust even uit. Dan zit ik niet te wachten op andere ouders.

Om OT te blijven: Ik vind het sowieso irritant dat U. het liefst iedere dag wil spelen (en dan ook het liefst bij ons). :@ Ik wil het hem eigenlijk ook niet ontnemen, maar op mijn ene vrije dag wil ik ook met ze naar de dierentuin, de bibliotheek of gewoon even niks doen.
9/10 keer gaat hij alsnog spelen/komt er iemand spelen.
Protège moi de mes désirs.
pi_209373457
Hier komen ouders ook niet mee bij het spelen. Laatst speelde J (groep 5) al voor de derde keer op rij bij een bepaald klasgenootje. Bij het ophalen hoorde ik van moeder dat het vriendje het spannend vindt om bij anderen te spelen. Toen heb ik aangeboden dat ze best een keer thee mocht komen drinken als dat de drempel zou verlagen. Maar uiteindelijk bedachten de jongens zelf dat de eerste keer een half uur bij ons en daarna bij de ander een goede oplossing zou zijn om het minder spannend te maken ^O^
pi_209373564
Ik heb het wel vaak bij het ophalen. Dan sta ik te kletsen, vraagt de andere ouder of ik dan niet even wat wil drinken? En voor je het weet ben je bijna een uur verder :'). Maar ook genoeg speeldates waarbij het is: ja het was gezellig, doei, tot de volgende keer :W. Ook prima. Dat zijn dan meestal ook niet de ouders waar ik een klik mee heb.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209373832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:31 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit een ouder mee gehad met een speeldate of andersom. Ik moet er niet aan denken.

Maar waar ik voor kwam:
Dat je kinderen je terechtwijzen.
'Mama, waarom stak je je hand niet uit toen je afsloeg.'
'Mama, je rijdt harder dan 50!'
Dat!

"Hoe hard mag je hier?"
"50."
"Aaaaaaaaaa, je rijdt drieënvijftuuuug."

:(
  vrijdag 2 juni 2023 @ 11:46:08 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209373849
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 11:44 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat!

"Hoe hard mag je hier?"
"50."

En op de GPS ook nog zeker :D
3 km te hard, net genoeg om geen boete te krijgen :') :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209373982
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 11:44 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat!

"Hoe hard mag je hier?"
"50."

Haha zo herkenbaar! Wij hebben een stukje waar we minimaal 8x per week langskomen waar je voorheen 60 mocht. Ineens is het bord voor bebouwde kom verplaatst en mogen we op dat stuk nog maar 50. Er is verder niks aan de verkeerssituatie gewijzigd, dus niemand die zich echt geroepen voelt om daadwerkelijk 50 te gaan rijden. Vanaf de achterbank moet ik het ook el-ke keer aanhoren :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 2 juni 2023 @ 12:41:20 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209374383
quote:

[..]
Misschien wil die moeder in je broekje :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209374976
Ik rij meerdere keren per maand met B en Juul op de A27 tussen Gorinchem en Utrecht. Na 19 uur mag je daar 120....Dat zijn ook leuke gesprekken.

'Mama, je rijdt te hard'
'Nee, B, het is 19 uur geweest ik mag 120.'
Stilte
Nadenken
'Je rijdt 122 mama, dat is nog steeds te hard.'
pi_209377934
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het kind is 4, als jij iedere keer een excuus verzint waarom het die keer niet kan, dan denkt het kind dat het volgende keer wel kan.

Kans is ook nog groot dat ze samen op school leuk spelen en dat je dochter het ook leuk zou vinden of dat ze het op school al afgesproken hebben.

Ik snap dan ook niet waarom je verzint dat je iedere week dat kind en diens moeder over de vloer zou hebben (of jij bij hen), ten eerste herhaalt de vraag zich iedere week omdat jij iedere week zegt dat het niet kan omdat dit of dat, ten tweede snap ik niet waarom moeders nog mee zouden gaan naar speelafspraakjes van een 4-jarige.
Ik heb al een keer ja gezegd, dus ze zijn al langs geweest. De week erop volgende weer de vraag of ze samen kunnen spelen :P

En ik reageer dan met: ander keertje, vandaag hebben we andere plannen (overigens niet gelogen, want vaak onderneem ik dingen met mijn kinderen op de woensdagmiddag).

Aanstaande woensdag gaan wij dus een keertje daar spelen. En dan hoop ik dat het voorlopig even klaar is, hij een keer hier en mijn dochter een keer daar.

Op deze leeftijd komen de mama's nog langs. Misschien vanaf 5 jaar dat ze alleen komen spelen.
pi_209378012
Ik heb er nooit zoveel moeite mee als er iemand komt spelen, al ligt het wel een beetje aan het kind. Zo heeft mijn oudste een vriendinnetje die heel druk is en waar niet echt een rem op zit. Heeft ook moeite met luisteren. Ze mag wel komen spelen, maar het liefst niet te vaak.

Ze heeft ooit nogal hardhandig gedaan met het speelgoed van mijn jongste waardoor het bijna kapot was. Haar moeder vroeg aan mij of de middag goed was gegaan en toen ik dat had aangestipt was ze not amused. Want dat zou haar kind nooit doen :') :D
pi_209378597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 10:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat zou ik toch echt wel een probleem vinden. Ik wil als de kinderen spelen toch tussendoor wel een was aan kunnen zetten, m’n eten voorbereiden of gewoon tussendoor wat andere dingen voor mezelf doen. De kinderen vermaken zich wel met soms een kleine aansturing, maar moet er niet aan denken ook nog een moeder te moeten vermaken.

Scheelt misschien dat ik daarom verder niet een hele goede band heb met de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen. Dat contact beperkt zich toch tot een casual praatje op het schoolplein en eerder ooit een appje.

Maar heb die behoefte verder ook niet zo hoor
Ja, is dan wel een beetje als een blok aan je been. Soms komt d'r man mee, daar kan ik wel goed mee opschieten, dus dan is het meestal wel gezellig.

Als ze alleen komt, dan snapt ze dat ik niet ga zitten koffieleuten. Maar toch... is toch anders. Kinderen vermaken zich dan wel en zij zit er dan maar een beetje bij. Omdat ze mee moet van d'r kinderen. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Halcon op 02-06-2023 18:50:29 ]
pi_209378678
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb er nooit zoveel moeite mee als er iemand komt spelen, al ligt het wel een beetje aan het kind. Zo heeft mijn oudste een vriendinnetje die heel druk is en waar niet echt een rem op zit. Heeft ook moeite met luisteren. Ze mag wel komen spelen, maar het liefst niet te vaak.

Ze heeft ooit nogal hardhandig gedaan met het speelgoed van mijn jongste waardoor het bijna kapot was. Haar moeder vroeg aan mij of de middag goed was gegaan en toen ik dat had aangestipt was ze not amused. Want dat zou haar kind nooit doen :') :D
Kinderen die zich niet gedragen hoeven ze niet meer uit te nodigen. Idem dito voor kinderen die een slechte invloed hebben op mijn kinderen.
pi_209378930
Echt ????Je hebt een kind en die wil spelen met een ander kind. Krijg je de ouders erbij WTF _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:46:18 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209379283
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:30 schreef CaVaBien het volgende:

Op deze leeftijd komen de mama's nog langs. Misschien vanaf 5 jaar dat ze alleen komen spelen.
Dat is geen vaststaand gegeven. Hier vanaf vier jaar (kleuterschool) om de haverklap bij elkaar spelen en dat nog nooit meegemaakt.
Kutkinderen hoeven niet meer te komen, vinden ouders niet altijd even leuk. Gros is prima.
Die van mij wordt binnenkort 7 en kan nu zelfs vaak thuiswerken terwijl ze aan het spelen zijn, zeker met vaste vriendinnetjes. Echt een zegen.
Een aantal die om en om bij elkaar blijven eten, in bad gaan als ze in de modder zijn geflikkerd of mee gaan met boodschappen doen.
Ik blijf het onwijs vermoeiend vinden (hou niet van kinderen :+ ) maar mijn kind wordt er intens blij van, dus dikke prima zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209379314
Ik weet dat ik het gestart ben, maar we hebben het hier over onze eigen kinderen die eikels kunnen zijn.
pi_209379493
Ik krijg altijd van de leerkracht bij een oudergesprek te horen dat mijn kind altijd zo'n zoet kind is op school. En dat ze altijd alles netjes opruimt. 'Hadden we er maar meer zoals zij'.

Dat zijn de grootste eikels. Buitenshuis het ideale kind uithangen en binnenshuis allerlei irritante dingen uithalen :'( :')
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:20:12 #175
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209379923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik krijg altijd van de leerkracht bij een oudergesprek te horen dat mijn kind altijd zo'n zoet kind is op school. En dat ze altijd alles netjes opruimt. 'Hadden we er maar meer zoals zij'.

Dat zijn de grootste eikels. Buitenshuis het ideale kind uithangen en binnenshuis allerlei irritante dingen uithalen :'( :')
+1 :(

Ze is volwassen en allang de deur uit, reken maar dat ze dit stug ontkent. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')