Ah, hier gingen de kinderen altijd alleen spelen bij een vriendje. Nooit gehoord dat er ouders ook mee gingen. Geloof niet dat dat gebeurde hier op school toen die van mij die leeftijd hadden. Maar alsnog het zo lees op andere scholen wel. Hier ook maar 1 keer gehad dat dochter met een vriendinnetje niet mee durfde (omdat de moeder er niet was, maar de oppas en ze er eerder nog niet geweest was) dus misschien hier qua dat betreft dan ook wel makkelijk geweest.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:11 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als het kindje alleen komt spelen (ook niet wekelijks trouwens), maar om ook nog verplicht sociaal te doen met een mama erbij heb ik minder zin in
De kinderen zijn nog 4 jaar, dus hier komen de mama's nog mee bij playdates.. Ik ga ook altijd mee met mijn dochter
Er zijn twee mama's waar ik bevriend mee ben geraakt. Daar klikt het goed mee en we doen dan ook regelmatig leuke dingen met de kindjes erbij, maar met deze mama heb ik dat minder (ze is al een keer op bezoek geweest met het kindje).
Mijn dochters hebben twee vriendinnetjes (zusjes) van 6 en 8, waarbij de moeder altijd mee moet. Vind dat geen probleem dat die mee komt, maar voor een kind van 8... dan is het toch wel tijd dat ze ook zonder ouder (s) gaan spelen bij leeftijdsgenootjes.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:15 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ah, hier gingen de kinderen altijd alleen spelen bij een vriendje. Nooit gehoord dat er ouders ook mee gingen. Geloof niet dat dat gebeurde hier op school toen die van mij die leeftijd hadden. Maar alsnog het zo lees op andere scholen wel. Hier ook maar 1 keer gehad dat dochter met een vriendinnetje niet mee durfde (omdat de moeder er niet was, maar de oppas en ze er eerder nog niet geweest was) dus misschien hier qua dat betreft dan ook wel makkelijk geweest.
Wel een eng verhaal trouwens over die vader die vriendjes van z’n kind misbruikt
Meestal zijn dat ouders die zelf niet los kunnen laten.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn dochters hebben twee vriendinnetjes (zusjes) van 6 en 8, waarbij de moeder altijd mee moet. Vind dat geen probleem dat die mee komt, maar voor een kind van 8... dan is het toch wel tijd dat ze ook zonder ouder (s) gaan spelen bij leeftijdsgenootjes.
Dat zou ik toch echt wel een probleem vinden. Ik wil als de kinderen spelen toch tussendoor wel een was aan kunnen zetten, m’n eten voorbereiden of gewoon tussendoor wat andere dingen voor mezelf doen. De kinderen vermaken zich wel met soms een kleine aansturing, maar moet er niet aan denken ook nog een moeder te moeten vermaken.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn dochters hebben twee vriendinnetjes (zusjes) van 6 en 8, waarbij de moeder altijd mee moet. Vind dat geen probleem dat die mee komt, maar voor een kind van 8... dan is het toch wel tijd dat ze ook zonder ouder (s) gaan spelen bij leeftijdsgenootjes.
Dat!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:31 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit een ouder mee gehad met een speeldate of andersom. Ik moet er niet aan denken.
Maar waar ik voor kwam:
Dat je kinderen je terechtwijzen.
'Mama, waarom stak je je hand niet uit toen je afsloeg.'
'Mama, je rijdt harder dan 50!'
En op de GPS ook nog zekerquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat!
"Hoe hard mag je hier?"
"50."
"Aaaaaaaaaa, je rijdt drieënvijftuuuug."
Haha zo herkenbaar! Wij hebben een stukje waar we minimaal 8x per week langskomen waar je voorheen 60 mocht. Ineens is het bord voor bebouwde kom verplaatst en mogen we op dat stuk nog maar 50. Er is verder niks aan de verkeerssituatie gewijzigd, dus niemand die zich echt geroepen voelt om daadwerkelijk 50 te gaan rijden. Vanaf de achterbank moet ik het ook el-ke keer aanhorenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat!
"Hoe hard mag je hier?"
"50."
"Aaaaaaaaaa, je rijdt drieënvijftuuuug."
Misschien wil die moeder in je broekjequote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb al een keer ja gezegd, dus ze zijn al langs geweest. De week erop volgende weer de vraag of ze samen kunnen spelenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kind is 4, als jij iedere keer een excuus verzint waarom het die keer niet kan, dan denkt het kind dat het volgende keer wel kan.
Kans is ook nog groot dat ze samen op school leuk spelen en dat je dochter het ook leuk zou vinden of dat ze het op school al afgesproken hebben.
Ik snap dan ook niet waarom je verzint dat je iedere week dat kind en diens moeder over de vloer zou hebben (of jij bij hen), ten eerste herhaalt de vraag zich iedere week omdat jij iedere week zegt dat het niet kan omdat dit of dat, ten tweede snap ik niet waarom moeders nog mee zouden gaan naar speelafspraakjes van een 4-jarige.
Ja, is dan wel een beetje als een blok aan je been. Soms komt d'r man mee, daar kan ik wel goed mee opschieten, dus dan is het meestal wel gezellig.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:50 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat zou ik toch echt wel een probleem vinden. Ik wil als de kinderen spelen toch tussendoor wel een was aan kunnen zetten, m’n eten voorbereiden of gewoon tussendoor wat andere dingen voor mezelf doen. De kinderen vermaken zich wel met soms een kleine aansturing, maar moet er niet aan denken ook nog een moeder te moeten vermaken.
Scheelt misschien dat ik daarom verder niet een hele goede band heb met de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen. Dat contact beperkt zich toch tot een casual praatje op het schoolplein en eerder ooit een appje.
Maar heb die behoefte verder ook niet zo hoor
Kinderen die zich niet gedragen hoeven ze niet meer uit te nodigen. Idem dito voor kinderen die een slechte invloed hebben op mijn kinderen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb er nooit zoveel moeite mee als er iemand komt spelen, al ligt het wel een beetje aan het kind. Zo heeft mijn oudste een vriendinnetje die heel druk is en waar niet echt een rem op zit. Heeft ook moeite met luisteren. Ze mag wel komen spelen, maar het liefst niet te vaak.
Ze heeft ooit nogal hardhandig gedaan met het speelgoed van mijn jongste waardoor het bijna kapot was. Haar moeder vroeg aan mij of de middag goed was gegaan en toen ik dat had aangestipt was ze not amused. Want dat zou haar kind nooit doen![]()
Dat is geen vaststaand gegeven. Hier vanaf vier jaar (kleuterschool) om de haverklap bij elkaar spelen en dat nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:30 schreef CaVaBien het volgende:
Op deze leeftijd komen de mama's nog langs. Misschien vanaf 5 jaar dat ze alleen komen spelen.
+1quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik krijg altijd van de leerkracht bij een oudergesprek te horen dat mijn kind altijd zo'n zoet kind is op school. En dat ze altijd alles netjes opruimt. 'Hadden we er maar meer zoals zij'.
Dat zijn de grootste eikels. Buitenshuis het ideale kind uithangen en binnenshuis allerlei irritante dingen uithalen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |