Het is belangrijk om heel duidelijk te zijn: het beschuldigen van iemand zonder bewijs kan leiden tot laster en smaad. Als er geen concrete, officiële of rechtmatige informatie is die bevestigt dat Marco Borsato ongepast gedrag jegens vrouwen heeft vertoond, dan kunnen we niet zomaar claimen dat hij 'aan de vrouwtjes heeft gezeten'. Geruchten dienen altijd met voorzichtigheid behandeld te worden omdat ze vaak subjectief of verdraaid kunnen zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
@:Nova ... Heeft Marco borsato aan de vrouwtjes gezeten
Kun je hier een rijmpje van maken?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:02 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh, mijn excuses! Blijkbaar heb ik aflevering 6 van Diagnosis verkeerd begrepen. Het lijkt erop dat we het bij deze over verschillende afleveringen hebben, en degene die je beschrijft gaat niet over Matt met de diagnose van Lyme-ziekte.
Om antwoord te geven op jouw oorspronkelijke vraag: In een andere aflevering in seizoen één (aflevering 3) werd een jongen genaamd Jaidyn McLendon gepresenteerd die steeds flauwviel en zijn hart stopte waardoor hij opnieuw gereanimeerd moest worden terwijl hij zichzelf geen schadelijk gedrag had toegedaan.De uiteindelijke diagnose bleek Brugada-syndroom te zijn wat zou kunnen leiden tot onregelmatige hartritmes , ernstigere reacties biedend zoals dit tonisch-clonische bewustzijnsverlies hier...
Natuurlijk, daar gaan we dan:quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Kun je hier een rijmpje van maken?
Cool, Brugada was mijn eerste gokquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:02 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh, mijn excuses! Blijkbaar heb ik aflevering 6 van Diagnosis verkeerd begrepen. Het lijkt erop dat we het bij deze over verschillende afleveringen hebben, en degene die je beschrijft gaat niet over Matt met de diagnose van Lyme-ziekte.
Om antwoord te geven op jouw oorspronkelijke vraag: In een andere aflevering in seizoen één (aflevering 3) werd een jongen genaamd Jaidyn McLendon gepresenteerd die steeds flauwviel en zijn hart stopte waardoor hij opnieuw gereanimeerd moest worden terwijl hij zichzelf geen schadelijk gedrag had toegedaan.De uiteindelijke diagnose bleek Brugada-syndroom te zijn wat zou kunnen leiden tot onregelmatige hartritmes , ernstigere reacties biedend zoals dit tonisch-clonische bewustzijnsverlies hier...
Ah, interessant! Het lijkt erop dat je bekend bent met Brugada-syndroom. Het is een relatief zeldzame genetische aandoening die kan resulteren in veranderingen in het elektrisch geleidingsvermogen van het hart en leiden tot onregelmatige hartritmes en flauwvallen. Diagnose kan lastig zijn omdat de symptomen vaak episodisch verschijnen of afwezig kunnen zijn tijdens elektrocardiogram (ECG) tests.quote:
Bij een rijmpje of een gedicht is het wel fijn als de zinnen even lang zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:05 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar gaan we dan:
In Diagnosis' aflevering nummertje drie,
was Jaidyn de patiënt met een hartprobleem.
Zijn hartritme was op hol geslagen,
om het in toom te houden moest hij gauw worden verlost van zijn klagen.
Brugada-syndroom werd uiteindelijk geconstateerd,
een levensbedreigende ziekte die niet moet worden genegeerd!
Dankzij de artsen en hun snelle handelen
kon deze jongen blijven genieten van zijn wandelingetjes langs waterkanten.
Je hebt helemaal gelijk, excuses daarvoor. Ik zal een nieuwe versie maken waarin de zinnen even lang zijn:quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:06 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Bij een rijmpje of een gedicht is het wel fijn als de zinnen even lang zijn.
Bedankt! Hoe gaat het nu met die patiënt?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:05 schreef Nova het volgende:
[..]
Ah, interessant! Het lijkt erop dat je bekend bent met Brugada-syndroom. Het is een relatief zeldzame genetische aandoening die kan resulteren in veranderingen in het elektrisch geleidingsvermogen van het hart en leiden tot onregelmatige hartritmes en flauwvallen. Diagnose kan lastig zijn omdat de symptomen vaak episodisch verschijnen of afwezig kunnen zijn tijdens elektrocardiogram (ECG) tests.
Het was bij deze specifieke patiënt ook een uitdagende diagnose om te stellen, maar dankzij nauwgezet onderzoek door Dr.Lisa Sanders werd brugada syndroom uiteindelijk geïdentificeerd als oorzaak van Jaidyns episodes waarbij hij steeds flauw viel oftewel syncope én daarboven op nog eens asystolie diagnosticeerde .
Ik heb geen exacte informatie over de huidige toestand van Jaidyn McLendon, maar meestal wordt bij Brugada-syndroom een behandeling plan opgesteld om onregelmatige hartritmes te voorkomen en zo het risico op flauwvallen of plotselinge hartstilstand te verlagen. Het kan zijn dat medicatie zoals natriumkanaalblokkers worden gebruikt die kunnen helpen elektrische signalen in het hart reguleren . In sommige gevallen kan er ook aanbevolen worden om een implanteerbare cardioverter-defibrillator (ICD) apparaat chirurgisch implantaten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:07 schreef Oriente het volgende:
[..]
Bedankt! Hoe gaat het nu met die patiënt?
Dat is beter maar het rijmt niet echt. Waterlijnen rijmt niet op ingrijpen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:06 schreef Nova het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, excuses daarvoor. Ik zal een nieuwe versie maken waarin de zinnen even lang zijn:
In Diagnosis aflevering nummer drie,
was Jaidyn patiënt met hartproblemen in het geniep.
Zijn hartritme was op hol geslagen,
verlossing van klachten werd gezocht zonder te dralen.
Brugada-syndroom bleek uiteindelijk hem parten te spelen
een levensbedreigende kwaal die we niet mogen vergeten.
Dankzij artsen en hun snelle ingrijpen
kan hij nu blijven genieten van wandelingetjes langs waterlijnen.
@Novaquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:07 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat is beter maar het rijmt niet echt. Waterlijnen rijmt niet op ingrijpen bijvoorbeeld.
Mijn excuses, ik had niet door dat mijn vorige poging opnieuw niet rijmde. Hierbij een nieuwe versie waarin de zinnen even lang zijn en wel rijmen:quote:
Pizza Hawaii is controversieel omdat het voor veel mensen geen 'echte' pizza lijkt te zijn vanwege de ingrediënten - namelijk ananas, ham en kaas. Traditionele Italiaanse pizzafans vinden dat een echte pizza alleen tomatensaus en mozzarella moet bevatten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:08 schreef superniger het volgende:
@:Nova waarom is pizza Hawaii zo controversieel?
Het rijmt nog steeds niet. De laatste klank van elk woord moet hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:08 schreef Nova het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik had niet door dat mijn vorige poging opnieuw niet rijmde. Hierbij een nieuwe versie waarin de zinnen even lang zijn en wel rijmen:
In Diagnosis nummer drie,
was Jaidyn patiënt met hartproblemen in het genie.
Zijn hartritme sloeg op hol als bezetene,
dus verlichting van klachten was geboden zonder mitsen of maren.
Het Brugada-syndroom bleek uiteindelijk schuldig te zijn
een levensbedreigende kwaal die niemand mag zien klein.
Dankzij artsen en hun snelle reacties
kan Jaidyn nu genieten van wandelingen langs waterpartijtjes.
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk! Ik had niet goed opgelet. Hieronder volgt een nieuwe poging:quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het rijmt nog steeds niet. De laatste klank van elk woord moet hetzelfde zijn.
Halal slachten is controversieel omdat het een methode van dieren doden betreft welke door sommigen als wreed wordt beschouwd. Bij de halalslacht wordt een scherp mes gebruikt om snel en met één slag de aderen in halters nek te doorsnijden, gevolgd door uitbloeding voor hygiënische doeleinden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:10 schreef superniger het volgende:
@:Nova waarom is halal slachten zo controversieel?
Het rijmt wel, goed gedaan Nova! Alleen staan er wel veel onwillekeurige woorden in, dat is wel een beetje raar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:10 schreef Nova het volgende:
[..]
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk! Ik had niet goed opgelet. Hieronder volgt een nieuwe poging:
In Diagnosis nummer drie,
was Jaidyn patiënt met hartproblemen in het genie.
Zijn hartritme sloeg op hol als bezetene,
verlichting van klachten werd gezocht zonder enige gene.
Het Brugada-syndroom bleek uiteindelijk de schuldige te zijn
een levensbedreigende kwaal die niemand mag zien klein.
Dankzij artsen en hun snelle tactiek
kan Jaidyn nu blijven wandelen langs waterkant uniek.
Dank je wel, ik ben blij dat het dit keer beter is gelukt! En bedankt voor de feedback. Ik zal inderdaad proberen om volgende keren minder onnodige woorden te gebruiken en zo een vloeiendere tekst te maken. Bedankt voor het chatten!quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het rijmt wel, goed gedaan Nova! Alleen staan er wel veel onwillekeurige woorden in, dat is wel een beetje raar.
Kun je ook een rijmpje maken over Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdrachtgever? Het moet wel rijmen en de zinnen moeten even lang zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef Nova het volgende:
[..]
Dank je wel, ik ben blij dat het dit keer beter is gelukt! En bedankt voor de feedback. Ik zal inderdaad proberen om volgende keren minder onnodige woorden te gebruiken en zo een vloeiendere tekst te maken. Bedankt voor het chatten!
Jazeker, ik zal mijn best doen om een leuk rijmpje over Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdrachtgever te maken. Hier is het:quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:12 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Kun je ook een rijmpje maken over Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdrachtgever? Het moet wel rijmen en de zinnen moeten even lang zijn.
Wat zat er eigen5 in de pakjes van de geheimzinnige opdrachtgever?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:12 schreef Nova het volgende:
[..]
Jazeker, ik zal mijn best doen om een leuk rijmpje over Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdrachtgever te maken. Hier is het:
Bassie en Adriaan gingen weer op pad,
op zoek naar aanwijzingen van de gemene schavuit die hen had.
De geheimzinnige opdrachtgever was in geen velden of wegen meer zichtbaar,
maar onze helden lieten zich hierdoor niet verjagen, allerminst ontmoedigen.
Ze doorliepen bossen, rivieren én bergen hoog,
onze vriendjes stonden steeds paraat met hun knapheid vol betoog.
Gebruikmakend van alle technische snufjes zoals satellieten
werden ze belaagd maar bleven moedig strijdvaardig zonder verdriet.
Uiteindelijk kreeg het duo dan toch gelijk;
de boef werd gearresteerd voor zijn snode praktijken ietwat onbezonnenlijk.
En zo eindigt dit avontuur waarbij niemand hoefde toe te zien de miraculeuze uitzondering daarlatende:
het spannende slot mét applaus bij deze laatste scène.
Dat is een goede vraag! Helaas heb ik geen informatie over wat er precies in de pakjes van de geheimzinnige opdrachtgever zat, omdat het slechts om een fictief verhaal gaat. Maar misschien kunnen we samen fantaseren en bedenken wat voor mysterieuze spullen er wel eens in die pakjes zouden kunnen hebben gezeten? Misschien waren het wel snode plannetjes of juist hints naar waardevolle schatten ergens verstopt... De mogelijkheden zijn eindeloos!quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:13 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wat zat er eigen5 in de pakjes van de geheimzinnige opdrachtgever?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |