abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221813883
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Turkije is ook een erg gastvrij land, het grote probleem is dat buiten de toeristische gebieden ze amper tot geen Engels praten. Mensen laten zich daar ook niet opnaaien, pauze is pauze :P

Ik ken die sjorrieknuppel verder niet, vind haar verrassend intelligent eigenlijk. Meestal hebben die tattoo-sportschool types met gebleekte tanden een vriendin die nog net haar eigen naar kan spellen.
Zónder zijn vriendin kwam die knuppel nergens denk ik. _O-
pi_221814056
Martijn Krabbé dook even op in Race across the world

https://www.tvgids.nl/nie(...)-van-vliegende-start
pi_221814071
Kijkcijfers per aflevering (September 2026)

Aflevering 1: 389.000 kijkers
Aflevering 2: 372.000 kijkers

Het reisprogramma met de voice-over van Martijn Krabbé kent hiermee een vurige, maar wat tamme start op de linear tv, en scoort daarmee lager dan gehoopt in vergelijking met eerdere seizoenen. Het seizoen zendt dit keer twee afleveringen per week uit.
pi_221817522
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:40 schreef ijsjesmonster het volgende:
Vind vooral Irene en Guido vervelend. Hier team Jan en zoon en die 2 vrienden
Oh Guido en Elize horen bij mijn favorieten, samen met de duo's die hij noemde.

Irene is leuk en aardig maar samen met haar zoon ongeschikt. Ze geven te snel uit en zij spelen niet strategisch. Daarnaast botsen hun karakters hierin. Zij walst ook een beetje onbewust over hem heen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:50 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Die 12 uur later aankomen was mij ook een raadsel en is toch niet echt gebeurd neem ik aan? :?
Dat is standaardmontage bij wedstrijdelementen. Doen alsof iedereen gelijk loopt of doen alsof een opdracht op de laatste seconde behaald is. Vooral niet intrappen. Dat is allemaal puur om het voor de kijker spannend te maken. :P
Hotapnyc
pi_221818481
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 07:30 schreef Cirilico het volgende:

Dat is standaardmontage bij wedstrijdelementen. Doen alsof iedereen gelijk loopt of doen alsof een opdracht op de laatste seconde behaald is. Vooral niet intrappen. Dat is allemaal puur om het voor de kijker spannend te maken. :P
Dat spannende is dan ook gelukt bij mij. ^O^
pi_221818486
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 14:29 schreef Nemrut het volgende:
Martijn Krabbé dook even op in Race across the world

https://www.tvgids.nl/nie(...)-van-vliegende-start
Zonder die rottige medicatie ziet hij er nu beter uit, niet meer zo opgeblazen. Respect dat hij zo positief blijft ondanks zijn trieste toekomst. ^O^
pi_221841112
Wat ik niet goed begrijp aan het concept, het is een race maar toch ga je bijvoorbeeld dan uitgebreid een uitje doen of werken. En van bijvoorbeeld Shorleone zag je geen uitje en ook niet werk. Die waren alleen maar bezig met gratis hotels zoeken.
Dus de logica ontgaat mij wel wat in dit programma.

[ Bericht 45% gewijzigd door Dutch_view op 23-09-2026 09:42:01 ]
pi_221842263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 01:26 schreef Dutch_view het volgende:
Wat ik niet goed begrijp aan het concept, het is een race maar toch ga je bijvoorbeeld dan uitgebreid een uitje doen of werken. En van bijvoorbeeld Shorleone zag je geen uitje en ook niet werk. Die waren alleen maar bezig met gratis hotels zoeken.
Volgens mij zijn een uitje óf werken verplicht, maar ik weet niet zeker hoe en wat. Maar het kan bijna niet anders, anders ga je toch geen weet ik hoeveel tijd verdoen aan kijken naar een halve zool op een gitaartje?
pi_221842511
Paar afleveringen de kans gegeven maar dit is niets. Het raceconcept slaat zoals ik eerder al zei nergens op. Allemaal moeten ze tegelijk met schijnbaar dezelfde trein de grens over die pas 2 dagen later gaat, en liften een bus of iets anders is schijnbaar geen mogelijkheid. Vooral dat zoiets niet wordt uitgelegd of vermeld in de aflevering vind ik irritant.
pi_221842542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Volgens mij zijn een uitje óf werken verplicht, maar ik weet niet zeker hoe en wat. Maar het kan bijna niet anders, anders ga je toch geen weet ik hoeveel tijd verdoen aan kijken naar een halve zool op een gitaartje?
Je zou zeggen dat je dat soort dingen wel laat ja. Maar zoals Remco ook aangeeft, er is weinig uitleg in het programma zelf. Plus je ziet ook niet alle teams in beeld een uitje doen, dat maakt het wel rommelig om te volgen. Maar verder (nog) wel een leuk programma.

Verder wist kijkcijfer orakel Tina te melden dat de cijfers niet best zijn. Er zou mogelijk overleg volgen hoe nu verder, want de serie loopt nog 7 weken! Misschien verder op Videoland. We zullen het wel horen.
pi_221843935
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 12:06 schreef Remco het volgende:
Paar afleveringen de kans gegeven maar dit is niets. Het raceconcept slaat zoals ik eerder al zei nergens op. Allemaal moeten ze tegelijk met schijnbaar dezelfde trein de grens over die pas 2 dagen later gaat, en liften een bus of iets anders is schijnbaar geen mogelijkheid. Vooral dat zoiets niet wordt uitgelegd of vermeld in de aflevering vind ik irritant.
De duo's bepalen hun route aan de hand van het boekje wat ze gehad hebben. Daarin staan diverse plaatsen waar ze kunnen werken voor extra geld en/of een uitje kunnen doen om de reis wat aangenamer te maken. Op basis van die keuze ontstaat er een route die ze vervolgens afleggen. Gaandeweg de reis passen ze die routes ook aan, als er geen vervoer is naar plek X dan moet je iets anders bedenken tenslotte.

In de aflevering van vanavond kan je dit goed zien, ze gaan (uit mijn hoofd) op 2 of 3 plekken de grens over naar Georgië.
pi_221843945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 12:12 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat je dat soort dingen wel laat ja. Maar zoals Remco ook aangeeft, er is weinig uitleg in het programma zelf. Plus je ziet ook niet alle teams in beeld een uitje doen, dat maakt het wel rommelig om te volgen. Maar verder (nog) wel een leuk programma.
Het vorige, eerste, seizoen was precies zo. Ook toen hebben we het ons hier zitten afvragen. Logischerwijs is iedereen verplicht om per route een uitje te doen en is werken een eigen keuze. We hebben dit jaar ook gezien dat ze willekeurig ergens gaan werken voor een maaltijd.

Maar wat wel rommeliger is dan het eerste seizoen is de keuze van uitjes. Toen kregen we alle X opties te zien en vervolgens moesten de teams kiezen op basis van binnenkomst bij het laatste checkpoint. Was een uitje weg dan moesten ze een andere kiezen. Hoe beter je in de race zat, hoe leuker je uitje was simpel gezegd.

quote:
Verder wist kijkcijfer orakel Tina te melden dat de cijfers niet best zijn. Er zou mogelijk overleg volgen hoe nu verder, want de serie loopt nog 7 weken! Misschien verder op Videoland. We zullen het wel horen.
Het zal wel doorlopen, programma is te duur geweest om achter een betaalmuur te schuiven. Het zal wel doorkabbelen tot het eind. Maar dat gebeurde in het eerste seizoen ook, volgens mij keken er toen ook relatief weinig mensen.
pi_221845830
quote:
Ik heb pas vandaag wat afleveringen terug zitten kijken, maar krijg er diezelfde jeuk van als het irl programma The Bicycle Race. Plaatsvervangende schaamte als deelnemers roepen tegen een hoteleigenaar:" kun je ons gratis een kamer geven want we zijn zo arm en hebben geen geld."

Wel mooie beelden van de omgeving en herkende een van de grote busstations in Istanboel.
pi_221847186
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 01:26 schreef Dutch_view het volgende:
Met werken verdien je extra geld en de ´uitjes´ zijn een plus als je toch daar bent. Geen verplichting maar als je denkt toch verder vooruit te zijn dan de anderen kan dat gewoon. Shorleone wil dit niet omdat ze dan verder achter gaan lopen, denken ze. Als je maar zorgt niet als laatste te arriveren want dan lig je uit de wedstrijd.
pi_221847197
quote:
Iedereen bedenkt zijn eigen route en als je dan voor de verkeerde kiest dan kan het zijn dat het vervoer om verder te komen op zich laat wachten en moet je een dure taxi nemen. Het blijft dus een race.
pi_221847203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 17:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De duo's bepalen hun route aan de hand van het boekje wat ze gehad hebben. Daarin staan diverse plaatsen waar ze kunnen werken voor extra geld en/of een uitje kunnen doen om de reis wat aangenamer te maken. Op basis van die keuze ontstaat er een route die ze vervolgens afleggen. Gaandeweg de reis passen ze die routes ook aan, als er geen vervoer is naar plek X dan moet je iets anders bedenken tenslotte.

In de aflevering van vanavond kan je dit goed zien, ze gaan (uit mijn hoofd) op 2 of 3 plekken de grens over naar Georgië.
Dus dat. ^O^
  roze donderdag 24 september 2026 @ 11:35:56 #167
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221847221
Nou ik blijf het wel kijken want ik heb nu toch al vijf afleveringen gekeken. _O-

Maar ik erger me dood aan Irene. :r Sjorleone ook maar dat was al zo. Andere teams vind ik wel leuk en gun ik allemaal even hard de winst.
Your beauty never ever scared me.
pi_221847956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:28 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Met werken verdien je extra geld en de ´uitjes´ zijn een plus als je toch daar bent. Geen verplichting maar als je denkt toch verder vooruit te zijn dan de anderen kan dat gewoon. Shorleone wil dit niet omdat ze dan verder achter gaan lopen, denken ze. Als je maar zorgt niet als laatste te arriveren want dan lig je uit de wedstrijd.
Uit aflevering 5 blijkt volgens mij wel duidelijk dat uitjes verplicht zijn. Je ziet daarin duidelijk dat ze een uitje moeten kiezen op de route.
pi_221847983
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:35 schreef Ama het volgende:
Nou ik blijf het wel kijken want ik heb nu toch al vijf afleveringen gekeken. _O-

Maar ik erger me dood aan Irene. :r Sjorleone ook maar dat was al zo. Andere teams vind ik wel leuk en gun ik allemaal even hard de winst.
Ik had verwacht mij te ergeren aan Sjorleone, maar de praktijk is anders gebleken, vind vooral Gijsje mega irritant. Maar Irene steekt er met kop en schouders bovenuit, vervelende vrouw. Die zoon houdt zijn mond maar dicht heb ik het idee, hoor of zie je ook niet.

Jan en Mick zijn natuurlijk met stip het populairste koppel wat mij betreft, al heb ik ook zeker een zwak voor Hamza en Stephen.

Guido en Elise nietszeggend wat mij betreft.
  roze donderdag 24 september 2026 @ 14:18:53 #170
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221847994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik had verwacht mij te ergeren aan Sjorleone, maar de praktijk is anders gebleken, vind vooral Gijsje mega irritant. Maar Irene steekt er met kop en schouders bovenuit, vervelende vrouw. Die zoon houdt zijn mond maar dicht heb ik het idee, hoor of zie je ook niet.

Jan en Mick zijn natuurlijk met stip het populairste koppel wat mij betreft, al heb ik ook zeker een zwak voor Hamza en Stephen.

Guido en Elise nietszeggend wat mij betreft.
Ik trek dat geklaag van Sjorleone en Gijsje gewoon echt slecht. _O- En dat doet Irene nog erger, vreselijk ongeduldig type. Jan & Mick zijn een leuk team idd! Hamza & Stephen doen het ook leuk, lijken me ook hele aardige jongens.
Your beauty never ever scared me.
pi_221858336
Onbeschofte Slaby en Co eruit. *O*

Ik vind Sjorleone uiteindelijk wel meevallen. Ze doen het toch wel goed.
Hotapnyc
pi_221860507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Uit aflevering 5 blijkt volgens mij wel duidelijk dat uitjes verplicht zijn. Je ziet daarin duidelijk dat ze een uitje moeten kiezen op de route.
Sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen. ;)
pi_221861265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:53 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen. ;)
Daarin was je zeker niet alleen. Ik herinnerde mij het van vorig seizoen een paar jaar geleden, maar dit seizoen was het nog niet duidelijk naar voren gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')