abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208407236
We gaan weer richting verkiezingen van de Provinciale Staten (en waterschappen). Het leek me een goed idee om met een centraal topic te komen voor discussie, partijprogramma's, kandidatenlijsten en ander relevant nieuws dat momenteel niet geschikt is voor andere topics.

De eerste stemwijzers zijn er al: https://stemwijzer.nl/
Hier komt kieskompas voor elke provincie: https://www.kieskompas.nl(...)enverkiezingen-2023/

En een stemchecker: https://www.volkskrant.nl(...)hecker-2023~v631422/
Incelfrikandel
pi_208407244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Doei GL/PVDA!
Zolang het de VVD / D66 / CDA en CU lukt om 38 stoelen in hun richting te draaien, maakt het niet zoveel uit hoeveel BBB er heeft.
pi_208407245
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
Nieuwe prognose 16 zetels voor BBB
Ten koste van?

Edit: CU zo te zien.
Incelfrikandel
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 14:43:03 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208407251
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:41 schreef Hamlapjes het volgende:
Sowieso komt straks nog achter de schermen het spel met verdelen van stemmen voor restzetels, dus er zullen nog wat zetels gaan schuiven na de definitieve prognose :Y
EK heeft veel meer externe factoren dan TK die de prognose doen aanpassen als we kijken naar het eindresultaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208407255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt. Meer "BBB wil niet? Prima, dan gaan we met GL/PvdA verder" - Mark Rutte
BBB wil wel en zo fanatiek staat de VVD er echt niet in, zeker niet op stikstof. Die gaan maar al te graag over rechts, alleen is dat 15 jaar geen optie geweest met malloten als Wilders en Baudet.
pi_208407257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt. Meer "BBB wil niet? Prima, dan gaan we met GL/PvdA verder" - Mark Rutte
Ik denk dat VVD, CDA en CU liever met BBB een deal sluiten. En BBB stelt geen onhaalbare eisen.
pi_208407258
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ten koste van?
Cu als ik het zo snel goed zie
pi_208407261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ten koste van?
CU. Wel een beetje sneu.
pi_208407266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Cu als ik het zo snel goed zie
Jammer.
Incelfrikandel
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:43:59 #10
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208407267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang het de VVD / D66 / CDA en CU lukt om 38 stoelen in hun richting te draaien, maakt het niet zoveel uit hoeveel BBB er heeft.
Dan ben je wel afhankelijk van een instabiel CDA. Ik denk dat ze liever een meerderheid met Volt willen hebben..
pi_208407269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat VVD, CDA en CU liever met BBB een deal sluiten. En BBB stelt geen onhaalbare eisen.
Dat moeten we afwachten, het hangt er ook van af op welk onderwerp. Niet alles gaat over stikstof of boeren, he?
pi_208407278
Hoe hard is de belofte van GL en PvdA om samen op te trekken eigenlijk? Of kan één splijtzwam qua standpunt daar alweer roet in het eten gooien? Samen zijn ze wellicht groot genoeg voor een meerderheid in de EK (voor de coalitie), maar hoeveel zekerheid geeft dat?
't Echte en 't ware!
pi_208407280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zal D66 alleen niet willen
pi_208407284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:44 schreef Japepk het volgende:
Hoe hard is de belofte van GL en PvdA om samen op te trekken eigenlijk? Of kan één splijtzwam qua standpunt daar alweer roet in het eten gooien? Samen zijn ze wellicht groot genoeg voor een meerderheid in de EK (voor de coalitie), maar hoeveel zekerheid geeft dat?
Of ze samen optrekken of niet, over stikstof kunnen ze het vast wel eens worden.
Het blijven 14 of 15 zetels opgeteld. Zetels die het kabinet hard nodig heeft voor steun.
pi_208407286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
BBB wil wel en zo fanatiek staat de VVD er echt niet in, zeker niet op stikstof. Die gaan maar al te graag over rechts, alleen is dat 15 jaar geen optie geweest met malloten als Wilders en Baudet.
De VVD is maar een partij van de coalitie tenzij je van mening bent dat de VVD alleen (kan) regeren maar dan is ook het hele stikstof verhaal op conto van de VVD te schrijven. Toch?
pi_208407292
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
dit klopt maar met elke zetel die de BBB heeft wordt het moeilijker om om ze heen te werken.
Maar ik denk dat de BBB enkel op het stikstofdossier "lastig" zal zijn, en voor de rest redelijk meewerkend met het kabinet zal zijn.
pi_208407297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan ga je in zo'n land wonen, als je niet mee wil betalen. Dat we hier een nette rechtsstaat hebben, waarin wprdt geprobeerd goed voor iedereen te zorgen, kost nou eenmaal af en toe geld.

Al kan het ook op zijn Deens: daar pakken ze boeren hun vergunning af zonder vergoeding. Of Vlaanderen: daar moeten alle boeren hun uitstoot fors beperken zonder enige financiële bijdrage van de overheid. Dan kost het geen geld, maar eigenlijk wil ik niet zo'n overheid hebben.
Ja heel netjes met al die schandalen de laatste jaren.

Gaaf landje _O_
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 14:47:48 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208407310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zal D66 alleen niet willen
CU ook niet denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208407314
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:45 schreef koemleit het volgende:

[..]
dit klopt maar met elke zetel die de BBB heeft wordt het moeilijker om om ze heen te werken.
Maar ik denk dat de BBB enkel op het stikstofdossier "lastig" zal zijn, en voor de rest redelijk meewerkend met het kabinet zal zijn.
En het is echt niet zo alsof VVD en CDA nou zo fanatiek zijn in het stikstofverhaal. Eigenlijk ligt hier echt een unieke kans voor rechts, voor het eerst sinds Fortuyn kunnen we vol gas over de rechterflank. Zou voor mij een droom zijn die uitkomt.
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:50:39 #20
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208407350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
CU ook niet denk ik.
CU is eigenlijk een beetje een vreemde eend in de bijt in deze discussie. Staat van harte achter de doelen en zal van daaruit het liefst over links willen, maar aan de andere kant vinden ze het ook belangrijk om de transitie samen met de boeren vorm te geven, wat meer overeenkomt met BBB. Zou mij niet verbazen als die in beginsel met beide partijen wel willen onderhandelen en dan kijken wie het meest hun kant op wil komen :Y
pi_208407360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En het is echt niet zo alsof VVD en CDA nou zo fanatiek zijn in het stikstofverhaal. Eigenlijk ligt hier echt een unieke kans voor rechts, voor het eerst sinds Fortuyn kunnen we vol gas over de rechterflank. Zou voor mij een droom zijn die uitkomt.
dat is natuurlijk onzin, want op het moment dat VVD en CDA het stikstof verhaal "afzeggen" trekt D66 de stekker uit het kabinet. Komen er nieuwe verkiezingen, en dan is het nog maar afwachten hoe de kaarten geschud worden.

Ik voorspel dan een inkrimping van de VVD, en waar die zetels ook heengaan, dat helpt niet mee aan de kans voor een "rechts kabinet". Simpelweg omdat de meeste "partijtjes" rechts van de VVD te instabiel zijn, en een aardige kans op imploderen hebben bij het idee dat ze moeten gaan regeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208407369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
CU ook niet denk ik.
Qua cultuur past BBB beter bij CU dan PvdA-GL. Dus als BBB een beetje inschikt met asiel, dan kunnen ze er best uitkomen. D66 is het grootste struikelpunt. Die zullen hun gedroomde PvdA-GL samenwerking niet graag opgeven.
pi_208407372
Na een kwartier werd deze weer verwijderd. :)

twitter
pi_208407382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ze hebben niet veel te willen, er liggen gewoon richtlijnen van de EU die uitgevoerd moeten worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208407393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ze hebben niet veel te willen, er liggen gewoon richtlijnen van de EU die uitgevoerd moeten worden.
Richtlijnen zonder cijfers. Kun je dus alle kanten mee op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')