Premier Rutte roept top kabinet bijeen voor crisisberaad over verkiezingsdreunquote:Op donderdag 23 maart 2023 01:25 schreef Red_85 het volgende:…
Lijkt allemaal lekker te imploderen daar. Ik pak de popcorn alvast.
Om te vieren dat de (vice-)premiers bij elkaar komen? Lijkt me wat uitbundig. Kabinet gaat echt niet vallen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Premier Rutte roept top kabinet bijeen voor crisisberaad over verkiezingsdreun![]()
![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ver-verkiezingsdreun
Champagne staat al koud![]()
'Wopke Hoekstra en Sigrid Kaag spraken elkaar nog niet sinds winst BBB'quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:14 schreef Hanca het volgende:
Om te vieren dat de (vice-)premiers bij elkaar komen? Lijkt me wat uitbundig. Kabinet gaat echt niet vallen.
Kan me ook niet goed voorstellen waar een minister van financiën en een minister van buitenlandse zaken het nou per sé over moeten hebben. En dat beide het forse verlies van hun eigen partij (D66 eigenlijk meer verloren dan CDA) niet met elkaar bespreken, maar binnen hun eigen partij, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
'Wopke Hoekstra en Sigrid Kaag spraken elkaar nog niet sinds winst BBB'
![]()
D66 verloor volgens mij helemaal niet zo veel in vergelijking met de PS van 2019 of ben ik nu abuis? De 2e Kamer verkiezingen als leidraad nemen lijkt mij nogal onzinnig.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan me ook niet goed voorstellen waar een minister van financiën en een minister van buitenlandse zaken het nou per sé over moeten hebben. En dat beide het forse verlies van hun eigen partij (D66 eigenlijk meer verloren dan CDA) niet met elkaar bespreken, maar binnen hun eigen partij, lijkt me niet meer dan logisch.
Mij lijkt het nogal onzinnig om wel te vergelijken met 4 jaar geleden en niet met 2 jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
D66 verloor volgens mij helemaal niet zo veel in vergelijking met de PS van 2019 of ben ik nu abuis? De 2e Kamer verkiezingen als leidraad nemen lijkt mij nogal onzinnig.
Dan hebben wij een verschil van opinie daarover. Feit blijft dat de PS verkiezingen maar zelden in de 2e Kamer doorwerken qua stemmen wat het feit dat Rutte al 12 jaar geen meerderheid in de 1e Kamer heeft wel illustreert.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mij lijkt het nogal onzinnig om wel te vergelijken met 4 jaar geleden en niet met 2 jaar geleden.
Natuurlijk moet je het niet 1 op 1 doortrekken, maar dat je met 24 zetels Tweede Kamer 2 jaar later maar 5 zetels in de Eerste Kamer haalt is hoe je het wendt of keert gewoon teleurstellend voor D66.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan hebben wij een verschil van opinie daarover. Feit blijft dat de PS verkiezingen maar zelden in de 2e Kamer doorwerken qua stemmen wat het feit dat Rutte al 12 jaar geen meerderheid in de 1e Kamer heeft wel illustreert.
Vrolijkmakend is het natuurlijk niet maar men bekijkt het natuurlijk wel vanuit een ander perspectief. 24 zetels is iets dat in 57 jaar maar 3x is gelukt (dan tel ik PS 1991 mee). Dus het is weer ook niet heel realistisch dat als benchmark te nemen. Het is ondermaats maar ook weer niet iets om van in paniek te raken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je het niet 1 op 1 doortrekken, maar dat je met 24 zetels Tweede Kamer 2 jaar later maar 5 zetels in de Eerste Kamer haalt is hoe je het wendt of keert gewoon teleurstellend voor D66.
Klopt, maar wel op het gedrag van de partijen die nu aan de macht zijn, die beginnen steeds harder te zweten en dat isquote:
De Hond peilingen zijn zo langzamerhand een parodie op peilingen.quote:
Dan krijgen ze alle stemmenquote:Op zondag 2 april 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Hond peilingen zijn zo langzamerhand een parodie op peilingen.
Heeft hij al gepeild hoeveel zetels de BBB zou behalen als de Kerstman zich bij hen zou aansluiten?
quote:Daarna wordt het alsmaar minder tot we uitkomen bij Mark Rutte met een negatieve score van -63%, Sigrid Kaag (-71%) en Wopke Hoekstra (-76%).
Als je dit soort dingen plaatst geef dan ook de achtergrond weer want dit slaat nergens op, een boze meneer die een mening heeft over.....ja, wat?quote:Op donderdag 18 mei 2023 00:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Lekker bezig geweest weer![]()
quote:,,Ik denk niet dat Wopke het nog een keer moet doen.’’
Integriteitquote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:34 schreef michaelmoore het volgende:
CDA heeft de beste man weggestuurd door Hugo te laten winnen
wat willen ze nu dan ??
De Partij van onze Robbie de held van de hobby natuur wordt ook knap afgedroogdquote:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra vol vertrouwen dat CDA gaat ‘knallen’ in campagne
4 februari 2023 18:26iedere tegen/ mede stander van Rutte is in de vernieling gepromoveerd, Pvda, D66 , CDASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.rd.nl/artikel(...)-knallen-in-campagne
CDA vanochtend in beraad over historisch slechte uitslag: ‘Dit wordt een tocht door de woestijn’
Het CDA is een van de grote verliezers van de verkiezingen, campagneleider Derk Boswijk noemt de uitslag beroerd: ,,Daar moet je niet omheen draaien.” Toch vertrouwt hij erop dat de partij de weg omhoog kan vinden: ,,Het wordt hard buffelen, een tocht door de woestijn”, zei het Tweede Kamerlid donderdagochtend in de Tweede Kamer.
Ik ben veel in gesprek geweest met boeren, die zeggen dan ook: je vertelt een redelijk verhaal, maar ik ga toch voor BBB
Om 11.00 uur ging Boswijk in overleg met de provinciale lijsttrekkers van de partij, die zien vrijwel overal een flink verlies, zelfs bijna een halvering van het aantal stemmen vergeleken met de uitslag in 2019. Het CDA scoort volgens de huidige stand een historisch dieptepunt met nog maar 6,7 procent van de stemmen.
[..]![]()
![]()
![]()
,,Ik ben veel in gesprek geweest met boeren, die zeggen dan ook: je vertelt een redelijk verhaal, maar ik ga toch voor BBB.”
Als de partij inderdaad 5 senaatszetels overhoudt (was 9) is dat heftig, maar net acceptabel. denken bronnen rond de partijtop. Of de provinciale kopstukken daar ook zo over denken, moet blijken.
Partijleider Wopke Hoekstra wil aanblijven, herhaalde hij gisteravond, ook Boswijk denkt niet dat een leiderswissel de partij nu helpt.
https://www.ad.nl/politie(...)e-woestijn~a55a33e9/
Van knallen naar woestijntocht in 6 weken![]()
Wat een visie wat een leiderschapen de fout niet bij jezelf leggen
andes had ie Omtzigt wek gehouden,
Maar Hugo is beste looser voor Rutte
Net als SAMSON van de pvdaEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |